Oprettelse af et Lokomotiv på Centralstation 2 kan foregå på en af de følgende måder :
1) MFX-Lokomotiver placeres på Hovedanlæg/Programmerings-spor.
MFX-Lokomotiver tilmelder sig selv "automatisk" til Centralstation 2 / Mobilstation 2 / Centralstation 1 / Mobilstation 1
( Er man ikke i besiddelse af en MFX-Kompatibel Digital-Central, Se Brugervejledningen til Lokomotivet for af finde Digital-Adresse i MM2-format )