Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Perron overdækning / H0

Til stationen vi er ved afslutte, synes jeg, at der mangler en delvis overdækning

Der er tale om 2 perroner:

  • Ca. 180 cm lange
  • Bredden er 65 mm fra kant til kant
  • De er lige
  • Der er en opgang med trappe fra stationen
  • Overbygningen må gerne være 350/500 mm lang
  • Gerne med med støbejernssøjler

Ved en af jer, om der kan købes løse overdele eller skal man have plastikunderdelen med / Har kigget hos MY 1287

Hvis højden er stor nok, så må perronbredden være ligegyldig .....

 

 

 

 

 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Der var ikke "mange" der bød ind, så det bliver sikkert Evergreen og fint sort bølgepap som eternittag .....

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klarsyn

Odense N

Indlæg: 466

PB  Blog

Jeg har brugt Auhagen 11440 som overbygning på min havneperron. Jeg tror dog taget er omkring 7-8 cm bredt. Hvor højt det er kan jeg heller ikke huske. den har støbejernssøjler som er meget filigran. Om ikke andet kan man lave et andet tag og bare bruge søjlerne

Billede

Billede

 

 

__________________

Hilsen Morten

Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Klarsyn

Odense N

Indlæg: 466

PB  Blog

Nu har jeg luge målt efter. Inkl. Tagrende er taget 8,2 cm bredt. Højden under nedløbsrør under tager er ca. 4,5 cm til perronoverkant. Dertil kommer så jeres perronhøjde. Min perron er 10 cm bred og har højde over skinner efter Fremostandard for passagererperroner på store stationer. Du kan se den herunder med en MY ved siden af. 

Billede

__________________

Hilsen Morten

Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Jeg tror de overdækninger bliver alt for bredde

Vores perron er 65 mm bred ( og der er 163 mm fra fra midt perron til den næste ), så med 82 mm kommer perronoverdækningen til at rage 8½ mm ud over vognene 

Der er 9 mm fra overkant skinne til overkant perron + dine 45 mm, og det giver 54 mm frihøjde. Der også nedløbsrørerne og de er ca. 25 grader, så der forsvinder et par mm mere ......

Skulle have fulgt Erik O's. råd om breddere perroner, men med smalle sporskifter blev en stationen med 4 personspor og min. 2000 mm togstammer uendelig lang, så det medførte de 65 mm !

På hans hjemmeside er også målene for fritrumsprofilet, så måske kan det lige gå, men der skal laves en skabelon. Til den mangler jeg lige tværmålene mellem søjlerne ind- & udvendige + længdeafstanden fra søjle til søjle ( da der er en hjemmelavet opgang og den er temmelig lang ).

http://www.modelbaneteknik.dk/model/stnd/bapl1.htm

Håber du får tid til at tage de 3 mål .....  

 

 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klarsyn

Odense N

Indlæg: 466

PB  Blog

Du får lige et par billeder med målometer på. Jeg håber det kan hjælpe dig. Der er også et billede af mine trapper til den underjordiske fodgængertunnel, samt et af gangbroen til færgen.

Billede

Billede

Billede

 

Billede

 

Billede

__________________

Hilsen Morten

Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Mine trapper er dobbelttrapper og måler 115x25, så de omtalte ben kan skræve over trapperne, og med de 43 mm tværmål, så kan vogne vel også åbne dørene.

Så nu skal jeg snakke med den 2. del af J&B Rail om det skal være 4 stk eller det skal være hjemmelavet

Info følger og forresten tak for tankerne .....................

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 1 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Så er der bevægelse i kunsten .......

Det er endt med hjemmelavede til vores 2 lige perron.

Hver bliver ca. 1 mtr. lang og med eternittag.

Konstruktionen bliver loddet messing med søjlerne i I profil 4x2 mm og med langsgående lægter i 2x2 mm + en skotrende i midten.

Den første søjle ( er 12 mm for lang, da de nederste dele skal ned perronerne ) er lavet og ser sådan ud:Billede

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 2 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

bygger01 skrev:

Så er der bevægelse i kunsten .......

Det er endt med hjemmelavede til vores 2 lige perron.

Hver bliver ca. 1 mtr. lang og med eternittag.

Konstruktionen bliver loddet messing med søjlerne i I profil 4x2 mm og med langsgående lægter i 2x2 mm + en skotrende i midten.

Den første søjle ( er 12 mm for lang, da de nederste dele skal ned perronerne ) er lavet og ser sådan ud:Billede

Det ser sgisme godt ud, der skal vel laves en del til et par meter perron... Shock

Har du lavet et styr så de alle bliver ens? Alt andet vil vel blive lidt noget rod...

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 1 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Der skrives:

Har du lavet et styr så de alle bliver ens? Alt andet vil vel blive lidt noget rod...

Det håbes der på, da der er/bliver lavet:

  • Oprindelig var der planlagt, at et 3x3 H profil skulle være skotrende ( som en køl og hver søjle loddet fast i et savspor, men I profilen var for sprød og vil ikke lades sig bøje efter der var savet I profilet, så der blev 2 T profiler til de 2 spær ( så H profilet bliver nok gods i stedet )).
  • Skabelon til lodningen af de 20 søjler.
  • Der bliver lavet en skabelon ( huller ) til at holde de 10 søjler/perron, når lægterne skal loddes på søjlerne og samtidig vil skotrende også holde lidt ( med lim ).

 

Men vi "håber" det bedste, og desuden er det et sjovt projekt .....

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Billede

Så er der lidt mere fra perronkanten .......

Første på ca. 95 cm er lagt til maling ( mon ikke der bliver valgt en mørke limegrøn !

Bagefter skal skotrende og en LED strimmel indstaleres.

Taget bliver sikkert sort eternit ( småt bølgepap ).

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.