Så er jeg i gang igen igen....... 1) G 13 ank til Te sp 3 med vogne Sdb - Pa/Hmb. 2) G 93 Fa - Te - Pa/Hmb ank sp 4. 3) Msk - fortog - tgfv Afhenter vogne Sdb Pa/Hmb i sp 3. 4) Msk G 13 rangerer tgfv til bagtog G 14 Te - Sdb G 93 afg Te mod Pa/Hmb
Og du har anvedt Hyldetræ, og ikke Teaktræ, som egner sig bedst til urkasser, særligt fordi det kommer fra urskoven. Guitrarer skal helst laves af harmonitræ.
Næ..... faktisk har jeg ikke tegnet en sporplan, men ideen er: I stueetagen en sidebane strækning fra Mommark F, MmF til Sønderborg, Sdb. Den er ikke påbegyndt endnu, jeg overvejer meterspor og Amtsbanerne på Als, men vil gerne køre CIWL-vogne fra Hovedstaden af denne rute. Det må vente lidt. Fra Sdb via Gråsten, Gst og en lang rampe fra stueetagen til første sal. Her ligger Tinglev Te, som Billederne er fra, som forgrenings station til hhv Tønder, Tdr og Fredericia, Fa, Padborg, Pa og Hamburg, Hmb. Sdb bliver med næsten korrekt sporplan, Fa, Tdr og Pa er bare en opstillingsbanegård på 1. sal, forklædt som Post Tårnet Gb.
Så tager vi lige en runde på Fa - Te - Pa og Te - Sdb - MmF
Post Tårnet Kt Opstillingsbanegård. Fra venstre 2 spor til Lyntog og Mo, hovedspor (rundbanen) 3 spor = Fa, maskinspor, 3 spor = pa/HmbHerfra går det ganske kort gennem kurven til Tinglev
Tinglev TeSporplanen er digtet efter hvad der var bedst plads til. I stuen ses Jernbanegade i Sdb og hvad der skal blive højbanen i Vejle Udkørsek fra TeTil venstre sporet til Down Under Sdb Sdb By og Mommark F og til højre udkørsel til rundbanen. Udkørsel set mod th Sdb og Tv rundbanen Rundbanen paserer lige "Den Blå Lagune" hvor Lulu Lagenlyst passer på byens mænd Vel nede af bakken, der løber langs bagvæggen, dukker sporet op bag, hvad der skal blive til Solo margarinefabrik. Sporet i forgrunden skal ende med at være Jernbanegade i Sdb, tæt omkranset af byhuse Her ses både førstesal Te og stuen med Sdb By, der skal være en fri fortolkning af Haderslev By. Der bliver slagteri, gasværk og læssevej. Som I kan se eksperimenterer jeg med hvilke dåser der egner sig til en gasbeholder. Jeg har endnu ikke fundet en, og leder stadig aktivt. Raskt går det videre, henover Vor FRues sølvværksted og tæt forbi Mdt Sdb Sdb med stationen som reliefmodel til højre, perronspor, havnebanen, Pakhus og Lsv. Så bliver det lidt indviklet, bagest til højre ses mit kommende bryggeri, som jeg får stor hjælp til fra Fabian hos DWA, han kan noget med en laser. Bryggeriet ligger i Sdb. De to næste spor er peron og færgespor i Mommark Færge. (Det er for at få køreplanen til at gå op9. Til venstre går sporet henover havnen til SOLO. Chr X bro ses også gå over havnen til Jernbanegade og Sdb By, og videre til Mommark F.Forvirret???? Jo da, men det virker. Driften styres af "Godsvognforsendelse til..." og "JTB-køreplan" .MED LICENS. Vognkort er lavet af manillamærker, et enkelt ses på det første billede, og fragtbreve fra "Godsvogns...." Det elektriske lavede jeg først med de grønne Skildpadder, men de støjer og fylder, så hele underetagen er med stumper fra www.mollehem.se Det virker og førstesalen laves om når alle børnene og børnebørnen har fået julegaver, og de er betalt......... (Ombrydningen driller lidt, håber I forstår....)
Dejlige billeder med god tekst og man får bare lyst til mere. Kan godt følge andres ønske om en sporplan for overblikkets skyld men, kender udmærket fordelene ved at have sporplanen i hovedet og arbejde med den direkte på rammen.
Man fornemmer, der er brugt mange timer på arbejde med tanker og ideer og jeg kan næsten ikke vente på, du begynder at beskrive driften af banen.
Glæder mig allerede til næste opdatering
__________________
Hilsen Knarbjerg
Dansk epoke III med fokus på køreplanskørsel og rangering. 2 skinne Lenz digital http://www.knarbjerg.blogspot.com Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"
1 kan lide
Log ind
Søg
Donér
Hvis du vil hjælpe med den videre udvikling af Sporskiftet, har du mulighed for at donere et beløb her:
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.004
Jeg må spare sammen til en togbillet
Vh Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Lige i dette tilfælde vil jeg tro den største omkostning skal forhandles med Fjols og Bæld
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.004
???? jeg trode det var inkluderet i en pakke løsning
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Hamburg Express tog 75 CIWL vogne i international trafik...
Tog 401 er ankommet fra Tdr til Te sp 1
Tog 402 Mm F - Sdb - Te ank Te sp 3 Oprangering Cps Mo WL ( gennemgående sovevogn tra Hovedstaden til Hamburg )
E 75 Hamburg Express afg Fredericia (opstillingsbanegård) Te - Pa - Hmb. Oprangering: Dl-Post-Cae-Av-Af-Wr (restaurantvogn fra Ar til Hmb )
E 75 ank Te sp 2
Mo tog 402 sætter WL bag på E 75
E 75 afg Te mod Pa - Hmb
Tog 402 Mo Cps går for på tog 401 solo Mo = 402 Te - Fa
Tog 402 afg Te sp 1 til Fa.
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.004
jeg må konstatere at du er kommet på den rette hylde
Vh Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Det er et princip jeg hylder Per......
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.004
Og du har anvedt Hyldetræ, og ikke Teaktræ, som egner sig bedst til urkasser, særligt fordi det kommer fra urskoven. Guitrarer skal helst laves af harmonitræ.
Hvordan kommer du op og ned?
Vh Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
PED
Indlæg: 144
Flot flot Mylle,
men som nævnt ville det være dejligt for forståelsen, hvis vi kunne kigge på lidt sporplan.
Sådan én har du jo - det kan man se.
vh
pediHg
Dansk Epoke 3 Märklin HO
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Næ..... faktisk har jeg ikke tegnet en sporplan, men ideen er: I stueetagen en sidebane strækning fra Mommark F, MmF til Sønderborg, Sdb. Den er ikke påbegyndt endnu, jeg overvejer meterspor og Amtsbanerne på Als, men vil gerne køre CIWL-vogne fra Hovedstaden af denne rute. Det må vente lidt. Fra Sdb via Gråsten, Gst og en lang rampe fra stueetagen til første sal. Her ligger Tinglev Te, som Billederne er fra, som forgrenings station til hhv Tønder, Tdr og Fredericia, Fa, Padborg, Pa og Hamburg, Hmb. Sdb bliver med næsten korrekt sporplan, Fa, Tdr og Pa er bare en opstillingsbanegård på 1. sal, forklædt som Post Tårnet Gb.
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Så tager vi lige en runde på Fa - Te - Pa og Te - Sdb - MmF
Tinglev TeSporplanen er digtet efter hvad der var bedst plads til. I stuen ses Jernbanegade i Sdb og hvad der skal blive højbanen i Vejle Udkørsek fra TeTil venstre sporet til Down Under Sdb Sdb By og Mommark F og til højre udkørsel til rundbanen. Udkørsel set mod th Sdb og Tv rundbanen Rundbanen paserer lige "Den Blå Lagune" hvor Lulu Lagenlyst passer på byens mænd Vel nede af bakken, der løber langs bagvæggen, dukker sporet op bag, hvad der skal blive til Solo margarinefabrik. Sporet i forgrunden skal ende med at være Jernbanegade i Sdb, tæt omkranset af byhuse Her ses både førstesal Te og stuen med Sdb By, der skal være en fri fortolkning af Haderslev By. Der bliver slagteri, gasværk og læssevej. Som I kan se eksperimenterer jeg med hvilke dåser der egner sig til en gasbeholder. Jeg har endnu ikke fundet en, og leder stadig aktivt. Raskt går det videre, henover Vor FRues sølvværksted og tæt forbi Mdt Sdb Sdb med stationen som reliefmodel til højre, perronspor, havnebanen, Pakhus og Lsv. Så bliver det lidt indviklet, bagest til højre ses mit kommende bryggeri, som jeg får stor hjælp til fra Fabian hos DWA, han kan noget med en laser. Bryggeriet ligger i Sdb. De to næste spor er peron og færgespor i Mommark Færge. (Det er for at få køreplanen til at gå op9. Til venstre går sporet henover havnen til SOLO. Chr X bro ses også gå over havnen til Jernbanegade og Sdb By, og videre til Mommark F.Forvirret???? Jo da, men det virker. Driften styres af "Godsvognforsendelse til..." og "JTB-køreplan" .MED LICENS. Vognkort er lavet af manillamærker, et enkelt ses på det første billede, og fragtbreve fra "Godsvogns...." Det elektriske lavede jeg først med de grønne Skildpadder, men de støjer og fylder, så hele underetagen er med stumper fra www.mollehem.se Det virker og førstesalen laves om når alle børnene og børnebørnen har fået julegaver, og de er betalt......... (Ombrydningen driller lidt, håber I forstår....)
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.921
Ser virkelig godt ud. Kan godt lide den måde dine reliefbygninger arbejder sammen med dine baggrunde på.
Også interessant sporplan. Kan godt lide den måde udkørslen er formen på fra Te
Med venlig hilsen
Skott
Knarbjerg
Stationsbestyrer
Indlæg: 149
WOW! Der er godt nok sket en del siden sidst
Dejlige billeder med god tekst og man får bare lyst til mere.
Kan godt følge andres ønske om en sporplan for overblikkets skyld men, kender udmærket fordelene ved at have sporplanen i hovedet og arbejde med den direkte på rammen.
Man fornemmer, der er brugt mange timer på arbejde med tanker og ideer og jeg kan næsten ikke vente på, du begynder at beskrive driften af banen.
Glæder mig allerede til næste opdatering
Hilsen Knarbjerg
Dansk epoke III med fokus på køreplanskørsel og rangering.
2 skinne Lenz digital
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"