hej alle holder togdillen udsalg så det i sidste uge går jeg ind på modeltog.dk kommet smt modeltog frem som jo ligger i Skjern deres adresse står nederst på siden hvad sker der lige ?
hej alle holder togdillen udsalg så det i sidste uge går jeg ind på modeltog.dk kommet smt modeltog frem som jo ligger i Skjern deres adresse står nederst på siden hvad sker der lige ?
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
SMT har købt modeltog.dk !
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 338
Er der nogen der ved om Togdillen har problemer?
Udover at modeltog.dk er solgt, så ifølge CVR registret, har firmaet bag for en måneds tid siden ændret navn til "Selskabet af 26. september 2019 ApS" - den slags plejer ikke at være gode tegn...
- Martin
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.141
SMT har købt modeltog.dk og selskabet bag forretningen Togdillen er erklæret konkurs per dekret fredag den 17. oktober jf. Statstidende.
https://www.konkurs.dk/konkurs/?id=99264
Det har ingen indflydelse på Hobbymesserne, da selskabet bag hobbymesserne i Rødovrehallen, Hobbymesse ApS ikke er konkurs.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
mjb
Indlæg: 6
SMT har købt modeltog.dk og selskabet bag forretningen Togdillen er erklæret konkurs per dekret fredag den 17. oktober jf. Statstidende.
https://www.konkurs.dk/konkurs/?id=99264
Det har ingen indflydelse på Hobbymesserne, da selskabet bag hobbymesserne i Rødovrehallen, Hobbymesse ApS ikke er konkurs.
Hobbymessen i Rødovre lå faktisk i det selskab (Selskabet af 26. september 2019 ApS, som tidligere hed TOGDILLEN ApS, CVR: 11 48 98 34) som nu er under konkursbehandling.
Men inden konkursen har Lars nået, at få det flyttet det over i det gamle holdingselskab DILLEN HOLDING ApS (CVR: 27 63 60 12), som var ejer af det tidligere TOGDILLEN ApS. DILLEN HOLDING ApS skiftede den 30/9 navn til Hobbymesse ApS, og ændrede samtidig type fra Holdingselskab til et firma som afholder messer.
Som en ”sjov” bibemærkning, så har Hobbymesse ApS, følgende binavne Dansk Hobby ApS, Lavprishobby.dk ApS og Modeltog.dk ApS, selvom de 2 sidste er solgt til SMT-Modeltog.
- Michael
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Indlæg: 503
Der er intet nyt i navneændringen. Normal procedure når man ønsker at skille værdier fra gæld.
Togdillen har sikkert stadig åbent og sælger på livet løs.
Ingen grund til at dvæle ved denne konkurs
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
Marklin4me
Indlæg: 552
Hmmm... der er squ noget galt i Danmark..... Især når man læser " Normal procedure når man ønsker at skille værdier fra gæld".. Jeg er desværre ikke uenig, men tænker dels på dem der skal betale det "som mangler" og dem som ikke får deres penge, for noget de har leveret.
Jeg tænker ikke på den nævnte forretning, for det kender jeg intet til. Tænker bare,- at ved at nogle laver dette nummer, kan det få indflydelse på andre virksomheder m.v.
Stor modelbane hilsen
Ulrik R. Thomsen
Märklin Digital
medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen
www.marklinfan.dk
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.592
"Normal procedure når man ønsker at skille værdier fra gæld." nej, der er vist nærmere "normal procedure", når forsøger at komme af med noget gæld man ikke VIL betale, med de værdier man har!
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
fjorbak
Indlæg: 580
Hej Ulrik
Du har ret, men endnu en hobby forretning ude af billedet desværre.
med venlig hilsen
Fjorbak
kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.
Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen
Torben Z.
Indlæg: 751
Hmmm... der er squ noget galt i Danmark..... Især når man læser " Normal procedure når man ønsker at skille værdier fra gæld".. Jeg er desværre ikke uenig, men tænker dels på dem der skal betale det "som mangler" og dem som ikke får deres penge, for noget de har leveret.
Jeg tænker ikke på den nævnte forretning, for det kender jeg intet til. Tænker bare,- at ved at nogle laver dette nummer, kan det få indflydelse på andre virksomheder m.v.
Ulrik pas nu på, man kan godt få en kraftig hovedpine af alt det tænkeri
Jeg er såmænd ganske enig i denne kommentar
" Normal procedure når man ønsker at skille værdier fra gæld",
men i den aktuelle konkurs synes situationen nu ganske anderledes for mig.
Det Lars har gjort er såmænd ganske fornuftigt da der ellers næppe havde været nogen Hobbymesse om knap 14 dage.
Ulrik skønt du har deltaget på Hobbymesse tidligere, så har du måske ikke gået så højt op i spillereglerne for at deltage som udstiller.
Mange af udstillerne betaler faktisk en hel del kroner for at have en stand på Hobbymesse, og disse penge blev indbetalt primo/medio september - da det hele var samlet i et Aps.
Hvis Lars ikke havde oprettet Hobbymesse Aps., og flytte/reddet de penge der intet havde med driften af de øvrige aktiviteter i Togdillen Aps at gøre, så var der nok opstået en hel del uro blandt mange af de tilmeldte udstillere - ej heller nogen Hobbymesse.
Hobbymesse er trods alt den mest velbesøgte af slagsen i Danmark, og der er næppe nogen kreditor som er bleve snydt ved oprettelsen af det nye Aps.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.002
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvad der er sket i det konkrete tilfælde, men Lars har vel nået pensionsalderen, og fundet sin måde at afvikle på.
En konkurs sætter punktum for mange muligt kommende problemer.
De er vist ikke mange modejernbanevirksomheder i Danmark og det øvrige Europa, som ikke har undergået strukturelle ændringer de sidste 15-20 år. Nye er kommet til og nogle lukket igen, og nogen er lukket pga alder og sygdom. Dertil kommer de omdannelser fra personligt ejede virksomheder, som har er overgået til selskabsform, fordi det har været en sund forretning, som havde udviklet sig.
En del har måtte tage drastiske skridt pga. truende eller effektueret konkurs, som skyldes udefra kommende påvirkninger som f.eks. finanskrisen og den disruption, der har hersket de sidste 15-20 år i hele modeltogssektoren.
Som de fleste kunder ikke er meget for at indrømme det, er Modeltogsmarkedet blevet til en evindelig priskrig, hvor kunderne kun køber det billigeste, uanset hvordan leverandøren ellers opfører sig i markedet.
Der er også forretninger, hvis forretningsmodel fra starten har været at tjene lidt på store mængder, som nu har det svært, fordi de skal tjene lidt på meget små mængder, da de ikke kan hæve priserne ret meget, uden at miste de få kunder, der er tilbage. Sådan er det bare.
I forretningslivet går det op og ned, og modeltogsvirksomheder må tilpasse sig konjukturerne, ved at udnytte de samme muligheder, som alle andre virksomheder må.
Selskabformen for virksomheder er jo til for, at folk kan stille risikovillig kapital til rådighed, uden at risikere personlig konkurs, hvis projektet går galt. Uden denne mulighed, som nogen åbenbart har ondt i bagdelen over, ville der íkke være ret mange, der turde starte selvstændig virksomhed op.
Jeg selv har måttet gennem nogle redningsaktioner med flere virksomhedsomlægninger til følge, med store personlige økonomiske tab, men det har aldrig gået ud over mine leverandører, eller kunder. Pga. groft manglende rettidig omhu fra offentlige myndigheder gik det i et tilfælde langt værre, end det burde.
Folk får ofte ondt bagi, når en virksomhed går konkurs og ikke kan betale sin gæld, og glemmer den tid, hvor det gik godt og der blev betalt skat af løn til ansatte og skat af overskuddet. Ofte må ejerne i konkursramte virksomheder gå fra hus og hjem, og bliver alligevel anset for at være svindlere.
Dette er den virkelige verden vi lever i.
Vh Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
MM.Andersen
Tekniker (Auto)
Nordsjælland
Indlæg: 233
De virksomheder der prøver at svare enhver sit kan man godt have ondt af, problemet er når der køres videre flere gange med samme varesortiment og måske samme navn efter en konkurs og hvor vi almindelige skatteydere må deltage økonomisk når der skal bruges resurser på at lede efter likvider i det gamle selskab så er vi nogle der får ondt i hovedet eller hvor det tager en leverandør med i faldet så er det rigtig skidt. Vi er blevet en nation af kræmmere billig billig billig bla. derfor er der så mange lastbil trækkere med hvide nummerplader (udenlanske) og der ligger snart lavpris supermarkeder på hvert et gadehjørne, men man forsøger politisk at ændre på fragtpriser/underbetaling derfor vil man også skulle betale mere for varer for Kina under 80 kr. om få år.
vh Andersen
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.141
Lars har skrevet på Facebook om lukningen af Togdillen:
https://www.facebook.com/243501915823742/posts/1347308345443088/
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.002
Det er langt fra altid, at det er skatteyderne det går mest ud over.
Oftest er det leverandører og pengeinstitutter, der må holde for først.
Hvis SKAT mister mange penge, er det fordi skat ikke udøver rettidig omhu, og griber ind medens tid er.
Det har desværre været tendensen i en del år.
Vh rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
AE800
Indlæg: 66
& for at denne tråd ikke skal udmynte sig i al mulige konspirations teorier om hvor vidt, staten kontra menig mand opfatter verden, kunne det værer på sin plads at stoppe tråden. Det kan jo gå gruligt galt, det er set før. Ikke Lars Skærlund?
Bomelum!
O
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.002
jo lad os stoppe før det udarter.
Den eneste grund til jeg tog tråden op, var at nogen antydede bevidst svindel.
vh rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Indlæg: 993
Med kun 41 indlaeg til dit navn, hvordan kan det vaere at mindst 3 af dem er om at "lukke traade". Det haenger da ikke saerligt godt sammen?!
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.070
Med kun 41 indlaeg til dit navn, hvordan kan det vaere at mindst 3 af dem er om at "lukke traade". Det haenger da ikke saerligt godt sammen?!
Uhhhhh... Det har nok noget at gøre med at "man selv" har fået lukket tråde - dels pga ytringer og formodentligt også sprogbruget. Så derfor skal "man" lige gøre opmærksom på sig selv i ny og næ... Det er næsten ligeså sjovt som det er ynkeligt
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog
MartinKruse
Arkitekt
Indlæg: 1
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvad der er sket i det konkrete tilfælde, men Lars har vel nået pensionsalderen, og fundet sin måde at afvikle på.
En konkurs sætter punktum for mange muligt kommende problemer.
De er vist ikke mange modejernbanevirksomheder i Danmark og det øvrige Europa, som ikke har undergået strukturelle ændringer de sidste 15-20 år. Denne platform tilbyder en enkel og brugervenlig grænseflade med hurtige svartider, så du kan forblive involveret i handlingen. Indbetalings- og udbetalingssystemet er designet til din bekvemmelighed, så du nemt kan administrere dine penge. Dette er det livepokerdanmark perfekte sted at slappe af og nyde dine yndlingsspillemaskiner, mens du får din dosis af spænding, adrenalin og dopamin. Husk, ansvarligt spil er nøglen til succes. Sæt dine grænser, ved, hvornår du skal tage en pause, og sæt altid det sjove ved spillet først. Nye er kommet til og nogle lukket igen, og nogen er lukket pga alder og sygdom. Dertil kommer de omdannelser fra personligt ejede virksomheder, som har er overgået til selskabsform, fordi det har været en sund forretning, som havde udviklet sig.En del har måtte tage drastiske skridt pga. truende eller effektueret konkurs, som skyldes udefra kommende påvirkninger som f.eks. finanskrisen og den disruption, der har hersket de sidste 15-20 år i hele modeltogssektoren.
Som de fleste kunder ikke er meget for at indrømme det, er Modeltogsmarkedet blevet til en evindelig priskrig, hvor kunderne kun køber det billigeste, uanset hvordan leverandøren ellers opfører sig i markedet.
Der er også forretninger, hvis forretningsmodel fra starten har været at tjene lidt på store mængder, som nu har det svært, fordi de skal tjene lidt på meget små mængder, da de ikke kan hæve priserne ret meget, uden at miste de få kunder, der er tilbage. Sådan er det bare.
I forretningslivet går det op og ned, og modeltogsvirksomheder må tilpasse sig konjukturerne, ved at udnytte de samme muligheder, som alle andre virksomheder må.
Selskabformen for virksomheder er jo til for, at folk kan stille risikovillig kapital til rådighed, uden at risikere personlig konkurs, hvis projektet går galt. Uden denne mulighed, som nogen åbenbart har ondt i bagdelen over, ville der íkke være ret mange, der turde starte selvstændig virksomhed op.
Jeg selv har måttet gennem nogle redningsaktioner med flere virksomhedsomlægninger til følge, med store personlige økonomiske tab, men det har aldrig gået ud over mine leverandører, eller kunder. Pga. groft manglende rettidig omhu fra offentlige myndigheder gik det i et tilfælde langt værre, end det burde.
Folk får ofte ondt bagi, når en virksomhed går konkurs og ikke kan betale sin gæld, og glemmer den tid, hvor det gik godt og der blev betalt skat af løn til ansatte og skat af overskuddet. Ofte må ejerne i konkursramte virksomheder gå fra hus og hjem, og bliver alligevel anset for at være svindlere.
Dette er den virkelige verden vi lever i.
Vh Rep
Pensionsalderen er et ret stort og vigtigt emne.