Picture

kofod

Købehavn Ø

Indlæg: 10

PB

[Løst] Märklin 60657 Mobile Station 3 (og Heljan MO 58x) - Jeg får ikke slutlys via f8

Hej alle sammen

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af to Heljan MO (581 og 582). Der er invendig beslutning og hvidt lys i køreretningen når jeg har trykke på lysknappen (f0). Så lang, så godt. I følge beskrivelsen kan: "Det røde lys tændes og slukkes i begge ender afhængig af køreretning - f8". Jeg har forsøgt alt muligt men kan ikke få rødt lys. I følge tegningen skal man trykke på 'shift+f8'

Billede

 

I min naivitet tænkte jeg at 'f8' dukker op på displayet, men det gør det ikke. Det har heller ingen effekt at trykke på 'shift+<hvad som helst>'. Der er noget jeg ikke forstår.

Er der nogen som har et godt foreslag?

--Anders

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

Fra 1:50 vises det i denne video. Shift-tasten holdes nede.

https://m.youtube.com/watch?v=F5ZRm29Vt0A&t=193s

Eller er problemet, at funktionerne fra F8 og frem slet ikke dukker op, og altså at lokomotivet ikke er korrekt registreret/lagt ind i Mobil stationen?

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

kofod skrev:

Hej alle sammen

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af to Heljan MO (581 og 582). Der er invendig beslutning og hvidt lys i køreretningen når jeg har trykke på lysknappen (f0). Så lang, så godt. I følge beskrivelsen kan: "Det røde lys tændes og slukkes i begge ender afhængig af køreretning - f8". Jeg har forsøgt alt muligt men kan ikke få rødt lys. I følge tegningen skal man trykke på 'shift+f8'

Billede

 

I min naivitet tænkte jeg at 'f8' dukker op på displayet, men det gør det ikke. Det har heller ingen effekt at trykke på 'shift+<hvad som helst>'. Der er noget jeg ikke forstår.

Er der nogen som har et godt foreslag?

--Anders

Frit fra hukommelsen:

Gå ind på lokomotiv funktioner (shift+loksymbol) vælg så på listen "lokomotiv funktioner"

Tryk så "shift+F8" så får du en valgmulighed med at vælge F8 og en del forskellige symboler. Vælg det symbol du vil bruge. Godkend og sikrer dig at den står til "konstant" i funktion og ok hele vejen ud. Så skulle Funktionen gerne virke...

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

kofod

Købehavn Ø

Indlæg: 10

PB

Mange tak til jer begge. Det er rigtig dejligt at få god hjælp.

Det viser sig at det var mig som ikke forstod det med at konfigurere funktions-taster med 'shift'. Det er nu lykkes mig at få 'f8' frem når jeg trykker på 'shift' og MO'erne viser nu gladeligt det røde baglys frem.

Tak.

--Anders

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.