Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Oplukning af Märklin maskine 3751

Jeg har købt brugt en Märklin 3751 lokomotiv, når jeg sætter den på rullestanden, så drøner den derud af. Så tænkte at den måtte være sat til analog drift!

Nedenunder den var der switch som kunne være enten på U eller 0. Når den står på U kører den på fuld tryk (tror det er analog) og når den er på 0 står den stille.

Jeg har derfor prøvede via min CS2, at se om jeg kunne programmere den, men dette lykkedes ikke, derfor tror jeg det er dekoder med switch (4 eller Cool, men hvordan skiller den ad?

PS: Märklin 3751 er fra 1995.

Underdel af 3751

 

Sidebilled af 3751

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

nyboder skrev:

Jeg har købt brugt en Märklin 3751 lokomotiv, når jeg sætter den på rullestanden, så drøner den derud af. Så tænkte at den måtte være sat til analog drift!

Nedenunder den var der switch som kunne være enten på U eller 0. Når den står på U kører den på fuld tryk (tror det er analog) og når den er på 0 står den stille.

Jeg har derfor prøvede via min CS2, at se om jeg kunne programmere den, men dette lykkedes ikke, derfor tror jeg det er dekoder med switch (4 eller Cool, men hvordan skiller den ad?

PS: Märklin 3751 er fra 1995.

Underdel af 3751

 

Sidebilled af 3751

Kontakten på undersiden skifter mellem luftledning (O = oberleitung) Og fra skinne (U = unten) den har intet med digital drift at gøre.

Din CS2 kan ikke genkende den, da der som du selv er inde på,  sidder en ældre decoder i. Du skal løsne 2 skruer i bunden og så kan du tage overdelen af uden større problemer. Og så er det bare at stille kontakterne rigtigt. Med mindre det er en 3451 du har (så er det delta) og dermed ikke umiddelbart så mange adresser at vælge imellem.

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.