Så har Heljans to forskellige teak CM-vogne ramt forretningerne. De ser som tidl. nævnt rigtig flotte ud Vi er nogen der håber den også kommer i en vinrød udgave på et tidspunkt.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Jørnet
IT nørd
Indlæg: 400
Vi vil se billeder! Tæt på! Høj opløsning!
Jørgen
H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
ØV!
Så fik jeg mine CM vogne. Der må være gået en klap ned for Heljan, for plejer der ikke at være .... på vogne med harmonikaer.
Ellers superflotte vogne med den bedste teakbemaling jeg endnu har set. Flere billeder på link.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
UTJ
Indlæg: 438
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Det er et utroligt flot resultat og så til kun kr. 498,-. De er nok nogle af årets flotteste vogne, de er i klasse med Brawas 3 Carlsberg vogne.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Listeprisen er 565 kr og de fleste giver lidt rabat. 498 kr er en OK pris (hvor har du købt din vogn?).
Bortset fra det kan vognene abefales og de sparede 10-20 kr kan hurtigt ædes op af transportudgifter
Svend
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Jeg troede listeprisen var kr. 498,- og nogle så tog lidt ekstra, fordi de havde taget den hjem.
Jeg har set den på forsiden af www.modeltog.dk.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
okhansen
Indlæg: 227
H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Flemming
Hvad mener du med .... ?
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
CaBrag
Pensionist
Indlæg: 214
Manglende overgangsplader
Mvh
Carl
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Åh ja, tak for svar
Ja, det er da vist en ret synlig tanketorsk.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Listeprisen er 565 kr og de fleste giver lidt rabat.
Hej Svend
Listeprisen må være kr. 525,-, for det står den til på Heljans hjemmeside (RC kongen).
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Listeprisen er 565 kr og de fleste giver lidt rabat.
Hej Svend
Listeprisen må være kr. 525,-, for det står den til på Heljans hjemmeside (RC kongen).
På Heljans hjemmeside står der da kr. 565,-.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
RC kongen er Heljans butik. Så de må åbenbart kører med dobbelt tunge. Det er godt nok en mærkelig forretningsmoral.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
Interressant nyhed! Hvor ved du det fra.
Der er flere billeder af detaljer på CM vognene på link.
Som bekendt mangler overgangspladerne, men skal der ikke være bremseomstillere på en CM vogn???
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Du kan se det på deres adresser.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
Nej! det fortæller ikke noget - der er mange mindre virksomheder der deler adresse.
Men du har nu ret alligevel. I Kraks virksomhedsinformation har RC Kongen ApS Jan Nannestad i direktionen.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Der er nok ikke så meget tvivl om RC Kongens tilhørsforhold. Ligesom med Ade-shoppen
Så CM´erne hos Kystbanen i går, utrolig flotte vogne, som det også tydeligt fremgår af fotos her, men fangede ikke lige den med småmanglerne som jeg vil kalde dem for. Dyrker man epoke II og tidlig epoke III er det absolut en meget nødvendig vogn. Holder selv lidt strengt på epoken, og håber på en vinrød model også på et tidspunkt. Men der var generelt enkelte teaktræsvogne op i epoke III b også , iflg. meget pålidelige kilder, da ommalingen til vinrød jo ikke skete på en gang
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
sorensen_dk
Indlæg: 77
Ingen ved deres fulde fem betaler listepris. For noget som helst.
Mere end kr. 500 for en gemen personvogn....så må man være desperat. Men Heljans forretningsmodel må jo være OK, hvis de kan hente dét hjem.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Med venlig hilsen
Skott
UTJ
Indlæg: 438
Man kan selvfølgelig også kritisere prisen (bemærker dog at kritikeren er til "klassisk Märklin", hvilket måske forklarer en del(?)), men CP-vognen er 14 år gammel og kostede dengang 350,-. Med 3,5 % i årlig rente bliver det noget i retning af 565 så kritikken er vel et udtryk for at modeltog er blevet billigere. Bevares det almindelige pristal har været levere i peroiden, så CM-vognen er lidt dyrere og det ville den også have været i 1998. Hvis ikke der sker en prisregulering af de nye produkter bliver der nok langt mellem dem, for både basisomkostningerne har fået et kraftigt nøk op ad, ligesom kunderne er mere tilbageholdende nu end før. Sidstnævnte er ganske almindeligt i krisetider.
Og bremseomstilleren er jo nok min fjel.......håber at I kan leve med det.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Det er vel ikke værre end hvis en venlig sjæl/køkkenbordsfabrikant fandt på art fremstille en bremseomstiller, at man selv kunne placere den det rigtige sted. Det rigtige sted på kunne udpeges af UTJ.
Jeg er selv mægtig glad for mine (indtil nu) to vogne, men har da alligevel et par kommentarer/spørgsmål:
Svend
87-Gruppen
Ingeniør
Indlæg: 21
Der er tilsyneladende ingen der har lagt mærke til de 4 toiletvinduer, eller måske alle herinde har købt Cm 2051 som er korrekt med 2 toiletvinduer?
Flotte vogne, men flere dumme fejl.
Mvh VH
87-Gruppen
UTJ
Indlæg: 438
Der sad nogle små skilte på vognens underside (0,5 mm høj skrift med bemeldte tekst). Skiltene sad ikke helt samme sted og var umulige i trykningen hvis teakfarven skulle blive blot nogenlunde. Af de udgivne numre var 2084 en sjællænder og de øvrige jyder. Af de 66-68 vogne i 1950'erne var omkring 60 hjemmehørende i Jylland/Fyn. Vognene havde andre numre før 1941 og litra nederst i til venstre under vognsiden (svarer til epoke 2) og dermed er de udgivne numre epoke 3-modeller. Tidlig epoke 3 skal de have vacuumbremse og omkring 1960 skal de være godt og grundig beskidte.
Bremseomstilleren sad nær vognmidte, men de billeder jeg har adgang til viser at den ikke sad samme sted på alle vogne (det kan jeg komme tilbage til med et eksempel, men tro mig, det er ikke nogen dominerende detalje).
Indretningen fra fra 1930'erne og frem malet i okkergul farve og hvidt loft. Sæder læderhynder. Husk evt. at opmale billederne (4 stk. pr. kupé).
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 990
Der er tilsyneladende ingen der har lagt mærke til de 4 toiletvinduer, eller måske alle herinde har købt Cm 2051 som er korrekt med 2 toiletvinduer?
Flotte vogne, men flere dumme fejl.
Mvh VH
Det kan også bare være det indikerer at det er OK at pisse i sidegangen?
Tør man gætte på at der er tale om fejl-samlede vogne, sådan at der senere kommer en sending helt uden toiletvinduer - altså dårligt tilsyn med arbejdet i Kina?
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 990
Hvis man tager sin modeljernbane alvorligt skal man vist ikke købe den vogn fra "Halvjan" ?
Hvis den havde været lavet rigtigt, måske - men der mangler så (opsummering):
* Bremsestillere
* Kh/Ar hjemstedsangivelse på gavlene
* Overgangsbroer
* Der er til gengæld 4 lokummer - eller lov til at pisse i sidegangen
* Ville det ikke til en pris på 500 kr være rimeligt at vedlægge udslåede harmonikaer - produktionspris 25 øre?
Jeg synes Heljan skal betale 20% tilbage til forhandlerene - for det er da godt nok ikke lavet færdigt det de leverer...
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
UTJ
Indlæg: 438
Det kan du jo bare lade være med. Men at blande sig i afregningspriser mellem virksomheder er vist noget fis
Jeg vil anbefale dig at bygge den selv eller anskaffe byggesæt af vogntypen som tilmed vil give dig langt mere fornøjelse. Når du er færdig med byggesættet/selvbyggeriet posterer du selvfølgelig billeder af dit resultat, samt oplyser om hvor meget tid det har taget og hvad delene har kostet.
De manglende overgangsbroer og de lidt for mange toiletvinduer er ærgelige fejl, men hjemstedsangivelser har aldrig været på tale i planlægningen af modellen. Og hvis denne sidste detalje er et problem, henviser jeg endnu engang til hjemmebyggeri som giver rigtig mange timers fornøjelse
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 990
Det kan du jo bare lade være med. Men at blande sig i afregningspriser mellem virksomheder er vist noget fis
Jeg vil anbefale dig at bygge den selv eller anskaffe byggesæt af vogntypen som tilmed vil give dig langt mere fornøjelse. Når du er færdig med byggesættet/selvbyggeriet posterer du selvfølgelig billeder af dit resultat, samt oplyser om hvor meget tid det har taget og hvad delene har kostet.
De manglende overgangsbroer og de lidt for mange toiletvinduer er ærgelige fejl, men hjemstedsangivelser har aldrig været på tale i planlægningen af modellen. Og hvis denne sidste detalje er et problem, henviser jeg endnu engang til hjemmebyggeri som giver rigtig mange timers fornøjelse
Det kan du jo bare lade være med. Men at blande sig i afregningspriser mellem virksomheder er vist noget fis
Jeg vil anbefale dig at bygge den selv eller anskaffe byggesæt af vogntypen som tilmed vil give dig langt mere fornøjelse. Når du er færdig med byggesættet/selvbyggeriet posterer du selvfølgelig billeder af dit resultat, samt oplyser om hvor meget tid det har taget og hvad delene har kostet.
De manglende overgangsbroer og de lidt formange toiletvinduer er ærgelige fejl, men hjemstedsangivelser har aldrig været på tale i planlægningen af modellen. Og hvis denne sidste detalje er et problem henviser jeg endnu engang til hjemmebyggeri som giver rigtig mange timers fornøjelse
Rigtigt, det er et frit land - og jeg køber den ikke... Og ja, den er optisk flot - men nogle ærgelige fejl, surt det ofte bliver sådan...
Men vil du fastholde at fejlene er "i orden"?
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 990
Jeg vil anbefale dig at bygge den selv eller anskaffe byggesæt af vogntypen som tilmed vil give dig langt mere fornøjelse. Når du er færdig med byggesættet/selvbyggeriet posterer du selvfølgelig billeder af dit resultat, samt oplyser om hvor meget tid det har taget og hvad delene har kostet.
De manglende overgangsbroer og de lidt for mange toiletvinduer er ærgelige fejl, men hjemstedsangivelser har aldrig været på tale i planlægningen af modellen. Og hvis denne sidste detalje er et problem, henviser jeg endnu engang til hjemmebyggeri som giver rigtig mange timers fornøjelse
Rigtigt, det er et frit land - og jeg køber den ikke... Og ja, den er optisk flot - men nogle ærgelige fejl, surt det ofte bliver sådan...
Men vil du fastholde at fejlene er "i orden"?
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hvis man tager sin modeljernbane alvorligt skal man vist ikke købe den vogn fra "Halvjan" ?
Hvis den havde været lavet rigtigt, måske - men der mangler så (opsummering):
* Bremsestillere
* Kh/Ar hjemstedsangivelse på gavlene
* Overgangsbroer
* Der er til gengæld 4 lokummer - eller lov til at pisse i sidegangen
* Ville det ikke til en pris på 500 kr være rimeligt at vedlægge udslåede harmonikaer - produktionspris 25 øre?
Jeg synes Heljan skal betale 20% tilbage til forhandlerene - for det er da godt nok ikke lavet færdigt det de leverer...
Peter
kka-dk
Indlæg: 73
Skal vi ikke bare sige det er den flotteste teakmaling vi endnu har set på markedet!
Mvh. Klaus
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 990
Bare rolig, jeg skal nok lade være med at købe den... Jeg synes da bare det er rimeligt at påpege hvad fejlene er, så folk ikke køber den uden at vide dette?
Jeg tænkte også nok at min besked ville lokke nogle ud af busken, men er der nogen grund til at blive personlig og kalde mig en halvhjerne? Har du aktier i Heljan siden du hidser dig sådan op?
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
UTJ
Indlæg: 438
Som skrevet er der to fejl - overgangsbroen og toiletvinduerne i sidegangssiden. De øvrige småting du nævner er ikke fejl for det er noget jeg har bestemt - bl.a, som jeg har skrevet, for at få en ordentlig flade at "male teak" på. Og hvis noget er gjort med fuldt overlæg kan det kritiseres, men at kalde det en fejl er vist lige så subjektivt som det kunstneriske udtryk som en model faktisk er. Og jeg håber inderligt at du holder snitterne fra dette produkt, for de vil sikkert ikke klæde din bane
henrik_sdk
chauffør
Indlæg: 19
alt det ser man vel ikke når det køre rundt med 120 km/t.
www.hoved-fi.dk
Futkarl
Indlæg: 24
Jeg havde virkelig glædet mig til denne vogn - endelg en model med tagrytter. Men det her er bare ikke godt nok, Heljan. Jeg fatter simpelthen ikke, at den slags fejl sker. Og det bliver jo noget af en ekstraudgift at få rettet fejlene. Øv, øv.....Lars
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
Øv! igen. Nu fik jeg 2099 ud af æsken og den har som det er omtalt tidligere i tråden 4 toiletvinduer.
p.s lidt flueknepperi: der mangler skygge på kronen, hvad laver den hvide streg i bunden af Scania skiltene
- ses tydeligt når skiltet er forstørret 40 gange, man kan heller ikke læse teksten øverst på skiltene selvom de er forstørret 40 gange
Jørgen
Her har du dine detaljer, jeg kan godt gå tættere på hvis du ønsker det! Nærbilleder.
pps Nu er det XXX gang Amagerkaneren slipper afsted med sine udfald
Lars nu må du gøre noget - evt. lave et kill filter så vi kan slippe for den slags!!!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
UTJ
Indlæg: 438
Fejl sker. Og jeg tror at alle synes at både toiletvinduer og overgangsbro er irriterende, inkl. alle involverede. Og tro mig fejlene er opstået på helt unikke måder, som ikke gentager sig. Toiletvinduerne lader sig udskifte, men overgangsbroen er det sværere med. Men husk at de mest irriterede nok sidder på Fyn, for det (og jeg er helt bevidst partisk) nu nogle pæne vogne, når jeg nu selv skal sige det. Og jeg tør godt nu afsløre, at jeg selv ikke troede på at teakfarven kunne rammes så godt, da projektet gik i gang. Og jeg var ofte i overvejelsesfasen fortaler for at droppe projektet - og nej jeg har ikke kommercielle interesser; det hele er lavet for sjov til glæde for andre, både kunde og leverandør. Men så kan det jo være at vi helt skal droppe en AF og en træ CP, for det er åbenbart ikke godt nok.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Fejl sker. Og jeg tror at alle synes at både toiletvinduer og overgangsbro er irriterende, inkl. alle involverede. Og tro mig fejlene er opstået på helt unikke måder, som ikke gentager sig. Toiletvinduerne lader sig udskifte, men overgangsbroen er det sværere med. Men husk at de mest irriterede nok sidder på Fyn, for det (og jeg er helt bevidst partisk) nu nogle pæne vogne, når jeg nu selv skal sige det. Og jeg tør godt nu afsløre, at jeg selv ikke troede på at teakfarven kunne rammes så godt, da projektet gik i gang. Og jeg var ofte i overvejelsesfasen fortaler for at droppe projektet - og nej jeg har ikke kommercielle interesser; det hele er lavet for sjov til glæde for andre, både kunde og leverandør. Men så kan det jo være at vi helt skal droppe en AF og en træ CP, for det er åbenbart ikke godt nok.
Vi vil meget gerne have flere vogne af samme skuffe!
Kritikken der falder, er for langt ude, vi er godt nok meget ude i detaljerne nu........
Så er der s.. ikke nogen der kan eller VIL producere dansk modeltog!
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Vil vi have dansk materiel fra Roco, Märklin m.f. til billige penge?
eller skal det være fra Heljan og Hobby Trade til dyrere penge og med de fejl og problemer der er der?
Angående vogne/materiel fra Heljan og Hobby Trade er det jo fejl som kunne undgås ved ordentlig kontrol før og under produktion.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.595
Roco og Märklin materiel er langt fra fejlfrit.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Det samme er jo desværre tilfældet med Heljan og Hobby Trade, derfor spørgsmålet
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Flemming
Lokomotivfører
Korsør
Indlæg: 288
Da' Ivan
Om man vil det ene eller det andet, er jo folks egen sag. Man skal dog gøre sig det klart at det er uendeligt meget lidt af det "de store" laver der kommer bare en lille smule i nærheden af den grad af korrekthed som Hobby trade og Heljans modeller udviser - det meste er ikke danske modeller, men tyske modeller (som ikke altid er særlig korrekte) der har fået en gang dansk maling og påskrifter.
Jeg synes det er ok at påpege fejl og mangler, men det koster ikke noget at gøre det på en ordentlig og sober måde, de fejl de er påpeget på CM vognen er i flueknepper - klassen, nemme at udbedre og de fleste skifter vel til udslået harmonika (hvor synlig er den manglende overgangsplade når vognene er koblet sammen? hvor svært er det at eftermontere en overgangsplade?) Mon ikke Heljan vil spendere et par nye (klare) vinduer, til dem der har fået en med fire matte? Der er påviseligt lagt et stort arbejde i at finde den rigtige teknik til at lave en realistisk teakfarve, ligeledes i at fremstille vognen så korrekt som overhovedet muligt.
Der er i mit sind ingen tvivl, jeg køber (mange) af Heljans (og andre fabrikanters) dejlige, flotte og korekte vogne, til en pris jeg finder antagelig - jeg mener ikke man kan sammenligne priser på modeller der er sprøjtet ud i tusindvis og den i det sammenhæng lille produktion, som en ægte dansk model altid vil være.
Gode danske hilsner
Flemming
1956, sådanne årgange laves ikke mere
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
De er nu ikke så billige at det gør noget http://www.togogtekno.dk/?page_id=250 mange er ovenikøbet fri fantasi http://www.modeltog.nu/product_info.php?cPath=1_10_167&products_id=34468 eller hvad med det her sæt flot og "billigt" http://www.hosdorthea.dk/product.asp?product=3094
Ja tak, og som det ses af ovenstående eksempler er småserierne fra Heljan og Ade nu ikke så dyre endda.
Mht. fejl er de danske producenter vist hverken værre eller bedre end de udenlandske.
Med hensyn til CM-vognen er der et par fejl, men bremseomstillere og overgangsplader betyder i den sammenhæng ikke så meget.
Overgangspladen kan man hente fra den udslåede harmonika der alligevel skal flyttes over på mindst den ene gavl og bremseomstillerne klares med 2 stumper plast og lidt maling.
De ekstra toiletruder derimod ?!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Ole Vedel
Indlæg: 1.157
Den hvide farve der er brugt til Cm vognens toilet vinduer kan let fjernes med LUX DLE 90.
Det er det samme som man bruger til at fjene lit. med.
Taget fjernes, og med et lille stykke køkkerule vædet med lidt LUX væske, på en pincet fjernes den hvide farve hurtigt. Og uden at glaset bliver mat bagefter.
Men PAS PÅ IKKE at få væsken på sider og tag. Det fjerner alt tryk og maling.
Alternativt kan vognens glas tages ud før behandlingen.
Der kommer foto af et par patineret Cmèr i en vognstamme med belysning fra min hånd i løbet af ugen.
Mvh. Ole Vedel
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Den hvide farve der er brugt til Cm vognens toilet vinduer kan let fjernes med LUX DLE 90.
Det er det samme som man bruger til at fjene lit. med.
Taget fjernes, og med et lille stykke køkkerule vædet med lidt LUX væske, på en pincet fjernes den hvide farve hurtigt. Og uden at glaset bliver mat bagefter.
Men PAS PÅ IKKE at få væsken på sider og tag. Det fjerner alt tryk og maling.
Alternativt kan vognens glas tages ud før behandlingen.
Der kommer foto af et par patineret Cmèr i en vognstamme med belysning fra min hånd i løbet af ugen.
Mvh. Ole Vedel
Det lyder rigtig godt. For nogle er LUX DLE 90 som anvendes til at fjerne lit. med, sikkert noget der står ude i kemiskabet sammen med afløbsrens og terpentin, men for andre er det noget ukendt stads som muligvis kan købes et eller andet sted i 50 liters dunke.
Men jeg glæder mig over at sagen kan løses og til at læse en mere udførlig beskrivelse.
Med venlig hilsen
Svend
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.002
En hurtig Goggel siger LUX DLE 90 bør kunne købes hos en seriøs modelbaneforhandler
ellers på nettet hvis man må sende det med posten
VH Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 990
Hos Stoppel Hobby har jeg købt et tilsvarende produkt "Mr. Retarder" til fjernelse af decals/maling - virker sikkert også til dette formål.
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
En hurtig Goggel siger LUX DLE 90 bør kunne købes hos en seriøs modelbaneforhandler
ellers på nettet hvis man må sende det med posten
VH Rep
http://www.lux-modellbau.de/html_de/sonst.htm
Ja, men så vil jeg henvende mig til til den seriøse modelbaneforhandler, når han stiller sin bod op i Valby Hallen
Med venlig hilsen
Svend
Lustrup
Musiker
Indlæg: 14
Heljan har faktisk lavet en anvisning på at fjerne den hvide farve på toiletvinduerne. Den kommer her som en pdf.-fil.
Jeg har længe savnet netop CM-vognen, og er glad for, at den endelig er til at få.
En venlig mail til Heljan og et svar på under et par timer var såmænd alt, hvad der skulle til.
Lustrup
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.107
eller skal det være fra Heljan og Hobby Trade til dyrere penge og med de fejl og problemer der er der?
Jeg har stort set kun vogne fra Heljan og Hobbytrade - Roco og Märklin er stort set kun leverandører af udenlandske godsvogne - og så naturligvis lige de få danske vogne, der rent faktisk ligner danske vogne godt nok.
MVH
Lars
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Jeg har længe savnet netop CM-vognen, og er glad for, at den endelig er til at få.
En venlig mail til Heljan og et svar på under et par timer var såmænd alt, hvad der skulle til.
+1 Lustrup
Og fint af Heljan at erkende fejlen og anvise en måde at udbedre den på.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.