C 712

C 712

Jeg havde for en del år siden bygget en 3 akslet tender med udkragede sider til brug for et kommende byggeri af en K maskine.

Basis var et tenderdrev fra Tumba Lokstation beregnet for en svensk maskine men med samme akselafstand som DSB’s 3 akslede tendere.

E 964

E 964

Da Trix kom med modellen af SJ’s F 1200 tænkte jeg på om den kunne ombygges til DSB 964.  Jeg havde hørt, at overdelen var i metal, hvilket nok ville vanskeliggøre de nødvendige ændringer.

T 299

DSB litra T nr 299  i årene 1956 – 1964 

D 877

D 877

 

D maskinerne blev bygget i et antal af 100 i 3 serier i perioden 1909 – 22. 

 

D 871

D 871D 471D 871

R 950

Billede

Her er modellen i et fremskredent stade.  Der mangler stadig rørføring, akselbokse og fjedre på tender mm

 

Billede

Englænderen

CMK 2476CMK 2476Jeg er ved at være fædig med byggeriet af Cmk 2476 en af 5 vogne ombygget af DSB sidst i 1940'erne til brug i bådtoget Englænderen.  Med opgraderingen af motortrækkraften i 1950'erne o

Afm 74 - En uombygget Scandia vogn fra 1908

Denne vogn bygget af Scandia i 1908 kørte stort set uændret frem til sin udrangering i 1952.  Den fik styreledninger A + B og har muligvis været indsat som 1.

Cml 2291 - bygningen af en 16,3 m sidegangsvogn

 

Her kommer en serie billeder fra bygningen af ovennævnte vogn på basis af mit eget ætseark.

Først et par billeder fra bygningen af undervognen med sprængværk og batterikasse:

Bygning af 16,3 m Cp

 

Med Af 80 under bygning

Cp 2810 samt Af 80 under bygning.

 

Nærbillede Cp 2810