Ombygning af Roco Mz og Ma fra DC til AC

Da jeg har fået fingerne i en Roco 63067 DSB MA 460 Sølvpil og en 62710 DSB MZ 1402, som godt nok begge er i DC version, kunne jeg ikke stå for udfordringen, at ombygge disse to super lækre maskiner til AC maskiner.

Billede

Billede

 

Top

ic2 modeltog.

Nu har jeg søgt med lys og toglygte, alle vegne efter et sæt ic2 modeltog H0 (AC).

Men er de til at trylle frem på sporet..! Nejda !!

Har fundet et par ældre indlæg her på sporskiftet, hvor der bliver skrevet om ic2 togene fra Frederiksvækbanen,

der nu er endt på lollandsbanen og stadig kører på fuldt tryk hernede.

Hvorfor blev der aldrig lavet et modelsæt af denne type?

Der blev lavet af ic3 og efterfølgende. Men ic3 modelen er osse ved at være svær at finde på markedet.

Nogle der kan hjælpe??

Top

Problem med portalkran...

Hej derude!

Jeg har fået et problem med min dejlige portalkran, Mä 76501. Igår tog fanden pludselig ved den, således at krantårnet nu drejer om sig selv helt vildt mod venstre, men ikke mod højre! Kranvognens bevægelser frem og tilbage dur heller ikke. Magnetfunktion og krogen op og ned er derimod intakte.

Har prøvet at slette kranen fra lokolisten, og derefter genindlæst den, men uden held. Er der nogen der har lidt viden om, hvad man kan gøre for at rette op på miseren?

Vh LauR90

Top

R 950

Billede

Her er modellen i et fremskredent stade.  Der mangler stadig rørføring, akselbokse og fjedre på tender mm

 

Billede

Top

Banebørstedag hos Næstved Modeljernbaneklub

Dato: 
Saturday d. 14/6/2014 - 11:00

Reserver dagen til at besøge Næstved Modeljernbaneklub, hvor der ud over et flot anlæg vil være en del forhandlere tilstede.

Du er også velkommen til selv at fylde bagerummet med ting til modelhobbyen, som du gerne vil sælge. Det koster ikke noget - dog skal du selv sørge for bord, hvis det er.

Årets tema på Banebørstedagen er Lyntog.

Følg med på klubbens hjemmeside: www.nmjk.dk

Lokation: 
Sydbyskolen, afd. Nygårdsvej
Nygårdsvej 110
4700 Næstved
Denmark
Top

købes lux

hej der ude vil høre om der evt er nogen der ude der ska a med et lux sæt til ac dift til en 1000 1500kr mvh michael 60850705

Top

Store Byttedag Jylland i Skørring, kl. 10,30-15,30

Dato: 
Sunday d. 14/9/2014 (All day)
Lokation: 
Denmark
Top

Lidt styr på ledningerne og lidt om den vide verden

 

Lige lidt nyt fra kælderen.

Jeg har ikke været super flittig siden sidst jeg lagde billeder på, men lidt er der trods alt sket.

Der er blevet lavet en "el tavle" hvor div strømforsyninger (Digital anlæg, sporskiftemotorer og lysdioder mm. i pulte. og digital enheder er monteret.

Der er sat sikringer foran alle enhederne, og forsyningen til sporene er delt op i forskellige afsnit, som hver især kan afvrydes for sig.

Så burde det være lidt nemmere med evt. fejlfinding.

Top

Opbygning af min bane; Stationen

 

Efter at have brugt en del tid på at få styringen af min skjulte banegård til at køre sikkert. Kom tiden til at jeg kunne begynde at gå i gang med pladen til stationen. Først skulle der klodser op som skal støtte de kommende plader. For at sikre at de var lige høje, og ikke mindst i water. Brugte jeg den klassiske murersnor spændt ud.

Top

Opbygning af min bane; flytningen

Som skrevet i det tidligere indlæg. Var der på det tidspunkt en flytning og et hus der skulle sættes i stand. Så før det var gjort rodede jeg ikke med min togbane. Men Endelig blev det tid til at få stillet rammerne op:

 

Nå så er det tid til opdatering, eller - det har det jo faktisk været temmelig længe... Puzzled

Men en flytning kom i "vejen" for mit projekt. først eforhindring var at flytte de rammer jeg havde bygget. Takket været min kærestes stædighed så kom de op på 1 sal uden skrammer.

Top