Et elektrisk godstog blev sendt mod Kalundborg i Roskilde. Føreren fik stoppet toget inden køreledningen holdt op.
Se SN.dk nyheder
http://www.sn.dk/kalundborg/elektrisk-tog-paa-afveje-gav-aflysninger/artikel/435873
MVH Bo Christensen
Et elektrisk godstog blev sendt mod Kalundborg i Roskilde. Føreren fik stoppet toget inden køreledningen holdt op.
Se SN.dk nyheder
http://www.sn.dk/kalundborg/elektrisk-tog-paa-afveje-gav-aflysninger/artikel/435873
MVH Bo Christensen
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 402
Har set et billede (vist nok af Mikkel Elling) af en EA i Kalundborg en gang, så det kan altså lade sig gøre at komme hele vejen!
Der var dog en ME foran (og en klapstamme bag) EA´eren
Mvh
Johnni Christensen
mr-data
Indlæg: 805
Det tog har da ikke været kommet ret langt ud på strækningen mod Kalundborg.
Hvis ellers man kan stole på de luftfotos som ligger på Google Maps og Kraks kortservice, så befinder den mest vestlige køreledningsmast på Nordvestbanen (som banen mod Kalundborg og Holbæk hedder) sig ca. 200 meter vest for Gammelgårdsvej.
Men lokomotivføreren må da ret hurtigt have fået et fingerpeg om at der var noget galt, i-og-med at det vestgående spor på Vestbanen (mod Ringsted) ligger mellem det vestgående spor på Nordvestbanen (til højre når toget kører mod Vest) og Vestbanens østgående spor (til venstre i vestlig køreretning) de første ca. 3,3 km efter broen under Holbækmotorvejen. Så hvis ellers lokomotivføreren har været stedkendt på Vestbanen, burde han allerede kort efter førnævnte bro have opdaget fejlen idet at der herefter ikke er flere transversaler mellem de vestgående spor.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 402
Mener da også at der er lystavler i forbindelse med PU-signalerne på stationenen som viser at der køres mod Kalundborg i stedet for Ringsted (muligvis viser indkørselssignalet det allerede?).
Det er dog ikke første gang dette er sket i Danmark. Har hørt om en gang i Fredericia hvor lokomotivføreren først opdagede fejlen så sent at det ville være for besværligt at "bakke" tilbage - den måtte så køre til Taulov og vende om hvorefter toget kunne fortsætte mod Fyn.
Mvh
Johnni Christensen
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Der er jo nok tale om et gennemkørende godstog , da jeg næppe tror at der planmæssigt standser godstog i Ro.
Det passer nok meget godt med bremselængden fra signalet til hvor toget standsede, og det er vel derfor, at køreledningen er så lang.
Vh Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)