Så er den gal igen:
http://epn.dk/brancher/transport/land/ECE5565078/spritnye-tog-skal-pa-lossepladsen/
__________________
MVH
Lars
Så er den gal igen:
http://epn.dk/brancher/transport/land/ECE5565078/spritnye-tog-skal-pa-lossepladsen/
MVH
Lars
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Ja der er snart til et rigtig rædselskabinet:
http://en.wikipedia.org/wiki/NSB_Class_72
http://ing.dk/artikel/oslo-siger-stop-skrotter-32-sporvogne-fra-ansaldobreda-158890
http://ing.dk/artikel/halvdelen-af-goteborgs-ansaldobreda-sporvogne-star-stille-pa-grund-af-fejl-126654
- ud over selvfølgelig problemerne med IC4 og din Belgiske FYRA historie...
Metroen benytter jeg ind imellem - og den fungerer da faktisk rimeligt for det meste? Men den havde vist nogle af de samme problemer i forhold til "unikke elektronikløsninger", altså at hvert sæt kablet forskelligt...
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Jeg så lige at NS åbenbart også overvejer at trække sig fra FYRA/V250:
http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/ns-considers-exiting-v250-train-contract.html?channel=542
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
Gud vide hvad der blir gjort med den nye cityring i København, der skal jo flere toge til og de skal vel værre ens med de andre, om de så for en anden fabrik til at lave dem eller om det bliver Ansaldobreda igen(skulle ikke undre mig).
Mvh Lukas
Mvh Lukas
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Mig bekendt bliver der ingen sporforbindelse imellem M1/M2 og M3/M4, så de behøver ikke være magen til de gamle metrotogsæt. Heldigvis er der en del fabrikanter ude i den store verden, som nok kan gøre det bedre end Ansaldo for tiden, så mon ikke man vælger en anden leverandør. Det må vi håbe.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
Hej allesammen, var på metro udstiling med min klasse forleden, og jeg kan desværre konstatere at de bliver de samme toge og Ansaldobreda(mon ikke de er bundet af en kontrakt).
Mvh Lukas
Mvh Lukas
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Hej allesammen, var på metro udstiling med min klasse forleden, og jeg kan desværre konstatere at de bliver de samme toge og Ansaldobreda(mon ikke de er bundet af en kontrakt).
Mvh Lukas
Hvad er der galt med de eksisterende tog?
Bjarne
Baungaard
VVS Ingeniør ved COWI
Gadbjerg
Indlæg: 222
Hej allesammen, var på metro udstiling med min klasse forleden, og jeg kan desværre konstatere at de bliver de samme toge og Ansaldobreda(mon ikke de er bundet af en kontrakt).
Mvh Lukas
Hej Lukas
Det er ikke korrekt det er Ansaldo STS, og ikke Ansaldobreda. Det er godt nok samme ejer altså, Finmeccanica.
Ansaldo STS, har faktisk gjort det rigtig godt, så det er nok ikke så skidt.
De nye metrotog får ikke noget med den eksisterende metro, da der ikke kan køres fra M1/M2 til Cityringen. Så der burde der ikke blive nogen problemer der.
Med Venlig hilsen
Peter Baungaard
N-Modulvest
http://www.nmodulvest.dk/
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
Okay godt du rettede mig, så lærte jeg også det.
Mvh Lukas
Mvh Lukas