Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Overraskelsen fra Heljan - hvad gætter vi på?

Jeg ved godt at dette emne har været behandlet i en tråd tilbage i tiden, men nu synes jeg at vi er kommet så langt, at vi kan begynde at gætte for alvor. Vi må gå ud fra, at det er et dansk lokomotiv, men hvilket?

Jeg tror (ligesom sidst) at det er et privatbanediesellokomotiv, og hvis det skal være en stor nyhed, kunne det jo være LJ M33, af nogen kaldet "Jumbo". Altså et MaK-lokomotiv.

Andre bud?

Heljan surprice 2010

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kok

Pædagog

Hedehusene

Indlæg: 138

PB

Hej Svend.

Det kunne ellers være fantastisk med LJ 33... Jeg tror nu at de sigter lidt mere bredt end det. Så mit bud ville være en "firkant" af en slags...

__________________

2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.

Martin Kok

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

For de der har glemt hvordan et MaK-lokomtiv ser ud, følger der lige et foto fra engang tidligt i 60´erne.

LJ M33 Sakskøbing

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Søndenfjords

Indlæg: 284

PB

Jeg er også meget firkantet. Og hvis æsken ellers er autentisk, kunne det passe med en fembenet firkantet.

__________________

Søndenfjords

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"Svend" skrev:
Jeg ved godt at dette emne har været behandlet i en tråd tilbage i tiden, men nu synes jeg at vi er kommet så langt, at vi kan begynde at gætte for alvor. Vi må gå ud fra, at det er et dansk lokomotiv, men hvilket?Jeg tror (ligesom sidst) at det er et privatbanediesellokomotiv, og hvis det skal være en stor nyhed, kunne det jo være LJ M33, af nogen kaldet "Jumbo". Altså et MaK-lokomotiv.

Nej, aldrig i livet.

Jeg er mere og mere sikker på at Heljan atter engang "genanvender" den viden man har erhvervet sig.

Når de nu har offentliggjort at 2011 kommer til at byde på Me'eren så tror jeg at de allerede har en undervogn klar, ekvilibreret og med 2 aksler. Der findes selvfølgelig privatbanemateriel der benytter samme bestykning men efter min mening ligger der en epoke 4/5 model der ligger lige til højrebenet.

Jeg er overbevist om at vi kommer til at se Mk 625.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Mine penge på, at Svend har ret. MAK'en er der jo næsten i forvejen...

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

Tjaaah både MAK´en og MK´eren vil være oplagt....

Men jeg håber stadig naivt på den gamle flotte MX 131-132 fra Frichs.

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

Hej

Det er en E-maskine der kan køre Laughing out loud

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej

Jeg ville rigtigt gerne byde på en K-maskine for dem var der vildt mange af i Danmark. Det tror jeg ikke de vil kaste sig over som et overraskelsesprojekt.

Til gengæld bød jeg på en Triangel ved deres lille konkurrence i efteråret og den vinder jeg ikke lokomotivet på, men på at købe senere.

Jeg tror derfor langt mere på Søndenfjords forslag:

"Søndenfjords" skrev:
Jeg er også meget firkantet. Og hvis æsken ellers er autentisk, kunne det passe med en fembenet firkantet.

... en 5-akslet firkantet ...

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

"Svend" skrev:
For de der har glemt hvordan et MaK-lokomtiv ser ud, følger der lige et foto fra engang tidligt i 60´erne.

Fedt billed Svend! Bemærk perronernes opbygning, de er begge beregnet til indstigning fra højre og selv da er der højt op på spor 2 Laughing out loud. Gyldent indslag...

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

"bl" skrev:
Mine penge på, at Svend har ret. MAK'en er der jo næsten i forvejen...

Undervogn ja, resten nix, helt ny form (mange penge!)....

Hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

gm567c

Indlæg: 54

PB  Hjemmeside

Privatbane-Marcipanbrød? Men det er nok bare ønsketænkning...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Hej

Jeg må indrømme jeg fuldstændig ligeglad med deres såkaldte "overraskelse", jeg har nemlig ikke tænkt mig at købe det. En dansk producent der laver dansk materiel har jeg da respekt for, men Heljan loks, nej tak. Plastic, plastic...

I øvrigt er jeg træt af al denne hype og rygtestrøm om nyheder der kommer. Ikke kun fra Heljan! Kom med nogle kvalitetsprodukter i stedet.

Og jeg kører wechselstrohm....

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"gm567c" skrev:
Privatbane-Marcipanbrød? Men det er nok bare ønsketænkning...

... ville få mine sparepenge, endda i flere omgange.

Måske har du alligevel et godt bud der. Togdillen, der laver marcipanbrød som småserieproduktion, anvender Mx boogier og gear fra Heljan i deres udgave, så måske?

Men jeg tror stadig mest på Mk.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"gm567c" skrev:
Privatbane-Marcipanbrød? Men det er nok bare ønsketænkning...

... ville få mine sparepenge, endda i flere omgange.

Måske har du alligevel et godt bud der. Togdillen, der laver marcipanbrød som småserieproduktion, anvender Mx boogier og gear fra Heljan i deres udgave, så måske?

Men jeg tror stadig mest på Mk.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Et helt vildt gæt, nu kommer Hobbytrade med F-maskinerne med de lave kulkasser, hvorefter Heljan kommer med F-maskinerne med de høje kulkasser!

Men der mangler faktisk noget nyere trækkraft fra Heljan til jer der kører epoke IV og frem. Det meste har hidtil været epoke III.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Larsen

Lærer og musiker

Indlæg: 151

PB

Citat:
bl skrev: Mine penge på, at Svend har ret. MAK'en er der jo næsten i forvejen...
Citat:
Litra P skrev:Undervogn ja, resten nix, helt ny form (mange penge!)....

Nu påstår jeg ikke at være et finansgeni, men hvis alternativet er, at udvikle både overdel og undervogn til en anden type, bliver det så ikke dyrere....?!??

- Kim

__________________

På vore modelbaner søger vi at undgå afsporinger. Kunne vi dog ikke have samme målsætning her.....?!?!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

"Kim Larsen" skrev:
Citat:
bl skrev: Mine penge på, at Svend har ret. MAK'en er der jo næsten i forvejen...
Citat:
Litra P skrev:Undervogn ja, resten nix, helt ny form (mange penge!)....
Nu påstår jeg ikke at være et finansgeni, men hvis alternativet er, at udvikle både overdel og undervogn til en anden type, bliver det så ikke dyrere....?!??- Kim

Jo! Laughing out loud Men selvom du har underdelen er det næppe lønsomt at producere en LJ M33 og/eller GDS L2...

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

Citat:
Jo! Laughing out loud Men selvom du har underdelen er det næppe lønsomt at producere en LJ M33 og/eller GDS L2...

Ikke helt korrekt. LJ M 33, HFHJ M 9 og 11, ØSJS M 10 og HP 13 er næsten ens og har samme mål hvad angår undervogn som en SJ T21. GDS L 2 var MaK's tidligere model og lidt kortere - dvs nogenlunde samme dimensioner som en tysk V65.

Det er ikke altid antallet af forbilleder der giver lønsomheden. Ofte er det hvis kunderne falder for et bestemt produkt. Det være sig at det er specielt, pænt udført, kører godt, iøjnefaldende, har fået god omtale eller noget helt andet.

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

"Skovsøekspressen" skrev:
Derudover så er jeg som AC-kører meget afventende ligesom med Me´eren, når den kommer.

Det er altid klogt. Jeg venter nu også altid på at se hvordan skabningen ser ud og arter sig inden jeg formøbler dele af formuen på et produkt. ME: men du husker jo netop at jeg kun har skrevet, at det ikke er let at få en slæbesko til at være på sådant et køretøj. Jeg kunne næsten have lyst til at tilbyde dig at skifte til to-skinne-modeltog. Det er nemlig nu i 2010 noget helt andet end det var, da jeg begyndte med små tog engang i 1970'erne.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

"UTJ" skrev:
Citat:
Jo! Laughing out loud Men selvom du har underdelen er det næppe lønsomt at producere en LJ M33 og/eller GDS L2...
Ikke helt korrekt. LJ M 33, HFHJ M 9 og 11, ØSJS M 10 og HP 13 er næsten ens og har samme mål hvad angår undervogn som en SJ T21. GDS L 2 var MaK's tidligere model og lidt kortere - dvs nogenlunde samme dimensioner som en tysk V65.Det er ikke altid antallet af forbilleder der giver lønsomheden. Ofte er det hvis kunderne falder for et bestemt produkt. Det være sig at det er specielt, pænt udført, kører godt, iøjnefaldende, har fået god omtale eller noget helt andet.

Øh ja - enig Laughing out loud så kun lidt mindre korrekt, og giver dig fuldstændig ret med hensyn til antallet af forbilleder og forventet salg, så hvis du samler dine eksempler sammen så kan det muligvis betale sig.

Men hvis jeg var Heljan, så havde jeg IKKE ladet Hobbytrade "løbe" med Litra F, den SKAL alle bruge, fra lille Viggo med sin bane på spånplade til den mest sofistikerede modeljernbaneentusiast.

Men jeg håber at der ligger noget lignende interessant i æsken Laughing out loud

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Vi må huske på, at der er et ganske stort marked i Tyskland, hvor der kørte 4-koblede MaK lokomotiver i et stort antal, både på industri- og privatbaner. De danske lokomotiver var ikke en-spændere, men en del af en meget stor serie (eller rettere nogle store serier, da maskinerne indenfor de enkelte ikke var helt ens). men M33 (og HFHJ M9) har (havde) samme mål som de svenske T21´ere. Jeg har ikke undersøgt om maskiner af typen 650D har de samme mål.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

"Svend" skrev:
Vi må huske på, at der er et ganske stort marked i Tyskland, hvor der kørte 4-koblede MaK lokomotiver i et stort antal, både på industri- og privatbaner. De danske lokomotiver var ikke en-spændere, men en del af en meget stor serie (eller rettere nogle store serier, da maskinerne indenfor de enkelte ikke var helt ens). men M33 (og HFHJ M9) har (havde) samme mål som de svenske T21´ere. Jeg har ikke undersøgt om maskiner af typen 650D har de samme mål.

Det er fuldstændig rigtigt, i flere tyske fora har emnet været diskuteret intensivt, blandt andet med forslag om at henvende sig til Heljan og bede om at lave nogle tyske MAK-modeller.

Længden over puffer er også på en 650D 11.360mm. Denne længde blev indført i 1957. Gribskovbanens L2 blev bygget i 1956 og er derfor lidt kortere (10.600mm).

Jeg har lige checket på Lok-aus-Kiel, hvornår T 21 blev leveret og så vidt jeg kan se blev den leveret i flere serier. Første serie fra 1954-55 og anden/tredie serie fra 1957-58.

Dette rejser naturligvis spørgsmålet om der findes TO forskellige T21er? Jeg har ikke kunnet finde noget om emnet, men også MaK 800D skiftede ifølge kilden Lok-aus-Kiel længde i 1957. Hmmm....

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Jeg tror også vi skal over i den retning, noget diesel som vi ikke kun her i DK kan få glæde af. Damp bliver det næppe. Der mangler også at blive udgivet diverse privatbanemateriel i større serier (hvis skinnebusserne lige holdes udenfor).

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Flemming

Lokomotivfører

Korsør

Indlæg: 288

PB  Blog  Hjemmeside

Godaften til alle gættere :?:

Jeg tror nu det bliver damp ! i sidste nummer af Banen var der et billed af en "svensker" bygget af Ole Vedel, den var vist på Heljans stand og lavet helt (?) af Heljan dele og siden har der været stille om den. Mit gæt er at Heljan laver en Svenskbygget E maskine, det er da oplagt og i min verden særdeles ønskeligt.

Venlig gættehilsen

Flemming.

__________________

1956, sådanne årgange laves ikke mere

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars

Indlæg: 538

PB  Hjemmeside

Jeg tror nu, at overraskelsen ligger i, at Heljan kommer med en P-maskine i skala N Smile

__________________

mvh
Lars
http://www.skala-n.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Lars" skrev:
Jeg tror nu, at overraskelsen ligger i, at Heljan kommer med en P-maskine i skala N Smile

Det var da et ualmindeligt godt bud Laughing out loud

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Det er korrekt at alle 4-akslede MaK-lokomotiver bygget indtil 1957 have en længde over pufferne på 5800 mm. Derefter blev standardlængden på de 4-akslede lokomotiver sat op til 6300 mm.

Jeg har forsøgt at sætte kendte data op i et skemea. Oplysningerne er hentet forskellige steder "her og der". Bemærk at (alle) SJ T21 har en samlet akselafstand på 6300 mm og alt tyder derfor på, at undervognen er identisk med øvrige (standard-)lokomotiver.

MaK data

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Jeg tror, at den store overraskelse bliver en MY i en bemaling, vi ikke tidligere har set!

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
Hej!Jeg tror, at den store overraskelse bliver en MY i en bemaling, vi ikke tidligere har set!Gert

Gert, det er der da ikke de store overraskelser i!

MArtin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.597

PB

For at være lidt ond før vi skal "sove":

Mon det er noget der kommer til køre nogenlunde eller dårligt på Märklin skinner

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Svend" skrev:
Andre bud?

MK-FK - æsken er stor nok.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

"martindahl" skrev:
"Gert Frikke" skrev:
Hej!Jeg tror, at den store overraskelse bliver en MY i en bemaling, vi ikke tidligere har set!Gert
Gert, det er der da ikke de store overraskelser i!MArtin Wink

Næe - det kunne jo være lidt for opblæst med den overraskelse!

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Winther

snefnug tæller

Indlæg: 73

PB

Hej

det bliver da den H maskine Hobby Trade langcerede for et par år siden i Viborg

Mvh

Bent

Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Winther også om sommeren

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

"bygger01" skrev:
For at være lidt ond før vi skal "sove":Mon det er noget der kommer til køre nogenlunde eller dårligt på Märklin skinner

Det skal helst køre dårligt på Märklin-skinner. For ellers duer det ikke på et jævnstrømsanlæg, hvis de bruger de samme hjul. Nu er Märklin-skinner jo ikke en kvalitet. Har indtryk at, at blik er mere krævende end de nyere skinnetyper. Hvordan er forskellen mellem C- og K- skinner mht præcision og jævnstrømshjul forresten?

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

Hej

Jeg tror Heljan laver det de er bedst til - ingenting - så derfor kan det kun være tale om et IC4 tog, og i samarbejde med Hobbytrade og/eller Roco kan man så købe en MZ til halvpris for at råde bod på det hele.

IC4-toget giver Heljan store muligheder for at udnytte tidligere erfarlinger, men dog kun ved at ignorere dem.

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"moppe" skrev:
"Svend" skrev:
Andre bud?
MK-FK - æsken er stor nok.Klaus

ja undervognen fra Mo vil passe fint. men der var ikke så mange af dem. mener at det blev til 5 sæt. Jeg skulle så helt givent have et eksemplar, det kørte lige på den strækning (Rødekro- Aabenraa) som jeg meget gerne vil bygge i min kælder.

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Heljan har da vist ikke lovet, at det er en helt ny grundmodel, de vil fremkomme med. Kun at det er et nyt lokomotiv.

Det kan tolkes på mange måder, men en ommalet MY eller tilsvarende vil i så fald leve op til det lovede.

Omend at det vil være en flovmand ud fra de stillede forventninger.

Under alle omstændigheder må vi forvente, at det er en toskinnemodel med valgmulighed for en slæbesko - i vanlig Heljan stil. Altså 3-skinne problemer.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Hvorfor ikke MO 19xx serien, MO 5xx serien eller MP. Den første og sidste er egnet til sidebanen, og 5xx er vigtig i fx. Englænderen sammen med Mf - Mk som jo også er en mulighed.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Winther

snefnug tæller

Indlæg: 73

PB

Hej

Nu må vi da håbe at overraskelsen kommer til tiden, ellers bliver denne tråd da rigtig laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang:D Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Mvh

Bent

__________________

Winther også om sommeren

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
Omend at det vil være en flovmand ud fra de stillede forventninger.

Flovmand for Heljan eller en flovmand for de, der har ladet forventningerne stige til himlen? Smile

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa!

Ja det kan da blive en flovmand for begge parter!

Hvis ikke kunderne er bejstrede, er Heljans salgstal det vel heller ikke.

Jeg synes bare, at vi lige skal passe på ikke at skrue forventningerne fir højt op - og forholde os til hvad Heljan har meldt ud. De har for mig at se, ikke meddelt, at de kommer med en spritny model vi aldrig har set før som type.

Jeg aner iøvrigt intet om, hvad de har på tapetet til denne "surprice"

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Selvom jeg ikke tror på det, kan moppe (Mk/Fk) og Flemming (de andre Mo'er) også være inde på noget relevant. Modellerne er i hvert fald velkomne, og at Mk/Fk kun fandtes i fem eksemplarer (første sæt ikke helt mage til de andre), er vel af mindre betydning, da vi vel kun skal have et hver?

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
Hejsa!Ja det kan da blive en flovmand for begge parter!Hvis ikke kunderne er bejstrede, er Heljans salgstal det vel heller ikke.Jeg synes bare, at vi lige skal passe på ikke at skrue forventningerne fir højt op - og forholde os til hvad Heljan har meldt ud. De har for mig at se, ikke meddelt, at de kommer med en spritny model vi aldrig har set før som type.Jeg aner iøvrigt intet om, hvad de har på tapetet til denne "surprice"Gert

Overraskelse for mig er en model vi ikke har set produceret ... Længere er den ikke!

Hvis vi ser f.eks. My i en ny bemaling er der INGEN surprise i det for mig, men blot en model der er relanceret.

Mine forventninger er absolut til surprise (altså noget jeg ikke havde forventet mig at se).

Kom så Heljan og gi' den gas ...

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
Selvom jeg ikke tror på det, kan moppe (Mk/Fk) og Flemming (de andre Mo'er) også være inde på noget relevant. Modellerne er i hvert fald velkomne, og at Mk/Fk kun fandtes i fem eksemplarer (første sæt ikke helt mage til de andre), er vel af mindre betydning, da vi vel kun skal have et hver?

Om det er en T-maskine i 3 eksemplarer, N-maskine i 10 eksemplarer eller MS i 6 eksemplarer er vel lige så godt?

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

"moppe" skrev:
"bl" skrev:
Selvom jeg ikke tror på det, kan moppe (Mk/Fk) og Flemming (de andre Mo'er) også være inde på noget relevant. Modellerne er i hvert fald velkomne, og at Mk/Fk kun fandtes i fem eksemplarer (første sæt ikke helt mage til de andre), er vel af mindre betydning, da vi vel kun skal have et hver?
Om det er en T-maskine i 3 eksemplarer, N-maskine i 10 eksemplarer eller MS i 6 eksemplarer er vel lige så godt?Klaus

Den må du lige forklare lidt nærmere?

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"bl" skrev:
"moppe" skrev:
"bl" skrev:
Selvom jeg ikke tror på det, kan moppe (Mk/Fk) og Flemming (de andre Mo'er) også være inde på noget relevant. Modellerne er i hvert fald velkomne, og at Mk/Fk kun fandtes i fem eksemplarer (første sæt ikke helt mage til de andre), er vel af mindre betydning, da vi vel kun skal have et hver?
Om det er en T-maskine i 3 eksemplarer, N-maskine i 10 eksemplarer eller MS i 6 eksemplarer er vel lige så godt?Klaus
Den må du lige forklare lidt nærmere?

At der ved DSB [u]kun[/u] fandtes 3 T-maskiner, 10 N-maskiner og 6 MS-lyntog. Alligevel er der rigtig mange, der har fremstillet disse modeller (Dog kun Heljan mht. MS).

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Undskyld, det var moppe, jeg spurgte, med hensyn til meningen med hans indlæg. Jeg er da godt klar over, hvor mange eksemplarer DSB rådede over af de nævnte enheder.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Skott" skrev:
At der ved DSB [u]kun[/u] fandtes 3 T-maskiner, 10 N-maskiner og 6 MS-lyntog. Alligevel er der rigtig mange, der har fremstillet disse modeller (Dog kun Heljan mht. MS).

Lige netop.

Og dermed falder MK-FK slet ikke så langt ved siden af rent antalmæssigt.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

"moppe" skrev:
"Skott" skrev:
At der ved DSB [u]kun[/u] fandtes 3 T-maskiner, 10 N-maskiner og 6 MS-lyntog. Alligevel er der rigtig mange, der har fremstillet disse modeller (Dog kun Heljan mht. MS).
Lige netop.Og dermed falder MK-FK slet ikke så langt ved siden af rent antalmæssigt.Klaus

Næh, det er da rigtig nok, men hvad er hensigten med dit indlæg? At antallet af Mk/Fk ligger i samme område som de nævnte, og i øvrigt med et væld af andre kan vel ikke komme bag på nogen.

Så hvorfor nævne det?

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
Næh, det er da rigtig nok, men hvad er hensigten med dit indlæg? At antallet af Mk/Fk ligger i samme område som de nævnte, og i øvrigt med et væld af andre kan vel ikke komme bag på nogen.
Jo, masser. Det er ikke alle der ligger inde med samme store viden om danske tog som dig.
"bl" skrev:
Så hvorfor nævne det?

For at vise at jeg er enig med dig. Et lille stykantal af originalen har ikke tidligere hindret fabrikanterne i at lave modeller af andre lokomotiver/togsæt som kun fandtes i små styktal.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.