Har nu köbt dette tog hos en forhandler efter lang tids venten. Hvis du har planer på at köbe et sådant tog så läs lige her först.
Forventningen var stor at alt var perfekt.....det er det ikke :(
1: Lyset i vognene kan ikke slukkes digitalt. Eneste mulighed er at koble den strömförende pakvogn (med släbeskoen) fra togstammen.
2: Damplokomotivet har svärt ved at träkke alle syv vogne uden at fedte ved langsom körsel.
3: Der er ikke monteret röggenerator i skorstenen
4: Mange af de påmonterede detailerne på vognene sidder löse, en del er faldet af af sig selv.
5: Da jeg satte lokomotivet på sporet var der ingen drivning. Motoren körte men lokomotivet stod stille. En tur til forhandleren som konstaterede at gearkassen havde gået fra hinanden. Han skiftede gearkasse på garantien.
Dette er ikke vad man forventer sig af Märklin synes jeg. Desuden er togsatsen ikke billig.
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Indlæg: 503
Har selv forskellige versioner af Rheingold og Orient der har samme problem fra start.
Marklin har mange udfordringer med deres modeller, selv den ny S2/6 kan ikke trække en LUX rensevogn så jeg holder mig til 3-4 passagervogne nedad bakke
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.070
Har nu köbt dette tog hos en forhandler efter lang tids venten. Hvis du har planer på at köbe et sådant tog så läs lige her först.
Forventningen var stor at alt var perfekt.....det er det ikke :(
1: Lyset i vognene kan ikke slukkes digitalt. Eneste mulighed er at koble den strömförende pakvogn (med släbeskoen) fra togstammen.
2: Damplokomotivet har svärt ved at träkke alle syv vogne uden at fedte ved langsom körsel.
3: Der er ikke monteret röggenerator i skorstenen
4: Mange af de påmonterede detailerne på vognene sidder löse, en del er faldet af af sig selv.
5: Da jeg satte lokomotivet på sporet var der ingen drivning. Motoren körte men lokomotivet stod stille. En tur til forhandleren som konstaterede at gearkassen havde gået fra hinanden. Han skiftede gearkasse på garantien.
Dette er ikke vad man forventer sig af Märklin synes jeg. Desuden er togsatsen ikke billig.
Nu er det jo kun ens egne forventninger der kan skuffe en. Men kigger man på et produkt og læser info om det inden man køber det er det med til at begrænse ens skuffelse
http://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/26922 her står der jo INTET om at der er røg i skortsenen, ej heller at lys skal kunne slukkes i vognene. Så personligt synes jeg det er lidt unfair at beskrive det som "for dårligt" - man ved det inden man køber det.
Punkt 2 du nævner er selvfølgelig ikke i orden, medmindre det er i skarpe kurver ;) - så er det måske stadig ikke i orden, men forventeligt.
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog
volvo
Indlæg: 245
Jeg skriver ikke "for dårligt" men kan nu forstå at mine forventninger på produktet var for höje. Alligevel, prisen taget i betragtning, var en röggenerator samt dekoder for tänd/sluk af lyset vel ganske rimelig? Mht lokomotivets träkkraft så fedter hjulene på såvel lige som buede skinner med alle syv vogne efter sig. Reducerer man til fire vogne går det lige an men OK det skal åbenbart väre sådan.