Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Opgradering af Märklin BR216

Jeg har lige brug for lidt hjælp af de lidt mere dekoder/ombygnings-kloge folk Smile

Jeg har mig et af disse lokomotiver fra et Märklin startsæt: http://shop.nettog.dk/product.asp?product=6870
Og det vil jeg gerne have ombygget fra FX til MFX dekoder, og så få sat noget lyd i kareten også Smile

Er dette en opgave der er rimelig lige til? Og evt hvilken stumper er der brug for?
Det er mit første forsøg på ombygning, så masser af gode råd er velkommen!! Smile


Mvh. Frank

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Frank-O skrev:

Jeg har lige brug for lidt hjælp af de lidt mere dekoder/ombygnings-kloge folk Smile

Jeg har mig et af disse lokomotiver fra et Märklin startsæt: http://shop.nettog.dk/product.asp?product=6870
Og det vil jeg gerne have ombygget fra FX til MFX dekoder, og så få sat noget lyd i kareten også Smile

Er dette en opgave der er rimelig lige til? Og evt hvilken stumper er der brug for?
Det er mit første forsøg på ombygning, så masser af gode råd er velkommen!! Smile


Mvh. Frank

Prøv at ringe til Lokdoc.dk han har erfaring med netop den maskine og har helt sikkert også delene. Sikkert også til en god pris.
__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Det vil jeg da prøve Smile Tak for tippet!

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Frank-O skrev:

Jeg har lige brug for lidt hjælp af de lidt mere dekoder/ombygnings-kloge folk Smile

Jeg har mig et af disse lokomotiver fra et Märklin startsæt: http://shop.nettog.dk/product.asp?product=6870
Og det vil jeg gerne have ombygget fra FX til MFX dekoder, og så få sat noget lyd i kareten også Smile

Er dette en opgave der er rimelig lige til? Og evt hvilken stumper er der brug for?
Det er mit første forsøg på ombygning, så masser af gode råd er velkommen!! Smile


Mvh. Frank

Hej Frank

Hvis du selv har lyst og en anelse flair, så er det ikke farligt at gøre det selv. Jeg er sikker på at du kan.

Jeg har lige skiftet en lokpilot V.4 ud med Märklin's 60932 med lyd.

Se mere om ombyg på Peter's Digitaltog Http://www.digitaltog.dk . Den har jeg brugt meget Smile  en side som jeg også henviser til på min egen hjemmeside.

God fornøjelse og kaster du dig ud i det - åbner sig en hel ny verden Big smile

 

__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Marklin4me skrev:

Frank-O skrev:

Jeg har lige brug for lidt hjælp af de lidt mere dekoder/ombygnings-kloge folk Smile

Jeg har mig et af disse lokomotiver fra et Märklin startsæt: http://shop.nettog.dk/product.asp?product=6870
Og det vil jeg gerne have ombygget fra FX til MFX dekoder, og så få sat noget lyd i kareten også Smile

Er dette en opgave der er rimelig lige til? Og evt hvilken stumper er der brug for?
Det er mit første forsøg på ombygning, så masser af gode råd er velkommen!! Smile


Mvh. Frank

Hej Frank

Hvis du selv har lyst og en anelse flair, så er det ikke farligt at gøre det selv. Jeg er sikker på at du kan.

Jeg har lige skiftet en lokpilot V.4 ud med Märklin's 60932 med lyd.

Se mere om ombyg på Peter's Digitaltog Http://www.digitaltog.dk . Den har jeg brugt meget Smile  en side som jeg også henviser til på min egen hjemmeside.

God fornøjelse og kaster du dig ud i det - åbner sig en hel ny verden Big smile

 

Mit svar, var ny heller ikke ment som at det skulle ombygges hos Lokdoc, men mere at få de rigtige dele til en billig pris og så ombygge selv. Så bare at der stod en maskine magen til i butikken som var ombygget og derfor må man formode at butikken ved hvad der skal bruges og kan levere decoder med den rigtige lyd.
__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Hej Steen  Smile

Det ved jeg godt Wink

Med mit indlæg ville jeg sige, at det godt kan lade sig gøre, at udføre det selv. Min mfx dekoder med lyd fandt jeg på QXL ubrugt. 

Jeg går normalt også til min lokale tog-pusher og siger at jeg skal have bygget det og det om. Så finder vi ud af det i fællesskab  Smile

Og ellers søger jeg info på diverse tog-sites  Smile

__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Det er også planen at jeg vil udføre indgrebet selv Smile

Før eller siden skal man jo lære at skrue i maskinerne selv...

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Du kunne anvende en Marklin 60946 Marklin Sound Decoder (Decoderen er belagt med 15 Funktioner, hvoraf 9 er Lyd-funktioner)

I dette sæt medfølger både "21 MTC Decoder" og "21 MTC Print" til indbygning i Lokomotivet.

 

Desuden er den udstyret med 4 AUX-Udgange, som kan belastes med op til 250 mA på her Funktions-udgang, som f.eks kunne anvendes til :

1) Førerstands-belysning med Koldhvid eller Varmhvid SMD Lys-dioder i begge Førerstande.

2) Maskinrums-belysning med SMD Lys-diode.

3) Telex-Koblinger Front/Bag (Telex Koblinger har Marklin ET-Nr : E210133, til montering i NEM-Skakt)

 

eller anvende følgende fra ESU :

Loksound V4.0 (Art-Nr 54499) 21 MTC-Decoder og  1 stk. ESU 51968 Adapterprint 2 til indbygning i Lokomotivet.

 

Mulige Lyd-Projekter er :

ESU 53440 Lyd-Projekt  ( Projektet er til Loksound V3.5, men kan konverteres til et Loksound V4.0 Projekt via ESU Lokprogrammer )

 

 

 

 

 

 

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.