Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

lokomotiver og vogne i 2 skinne(DC)ny opdatering rev. 04032015

Hej modeltogvenner.

Da jeg ikke kan få plads i min kommende lejlighed sælger jeg ud af mit materiel.Sad( Sad( Sad(

Det er hovedsagelig epoke 3 men også noget 4 og 5.Smile

Af vogne til eksprestog 85&95 - 20&70 har jeg på listerne følgende:

AV, AV, CC, CD, ECO, ECO, DH, DH, DB, CAR, WL, WL, + TYSKE  Abüm. 

1/4 nye lister.

16/3 tilføjet mange internationale sove-, spise- og personvogne som har kørt i Danmark.

Nye vejledende priser. Wink

Og som jeg skriver er det vejledende priser. Byd på de ting du kan bruge. Smile

21/3 ny liste med trækkraft og nye priser.

23/3 ny A-liste med godsvogne

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner

AttachmentStørrelse
togsalg-godsvogneBændring22-10.pdf29.04 kB
togsalg-godsvogneCændring22-10.pdf34.33 kB
togsalg-godsvogneEændring22-10.pdf33.92 kB
togsalg-godsvogneFændring22-10.pdf31.28 kB
togsalg-godsvogneA23.03.2014.pdf36.38 kB
togsalg-person-, sove-, spise-, post og pak-nyliste01.04.2014.pdf45.56 kB
togsalg-godsvogneA01042014.pdf35.76 kB
togsalg trækkraft 04032015.pdf25.77 kB
Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Min computer kenner ikke *.ods filer, så jeg kan ikke se, vad du har til salg.

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide

Picture

Sydbanen

PB

Hej Smile

Har sendt PM ;) 

Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

Hej Bent.

Det vil jeg da umiddelbart tro, det er blot OPEN OFFICE. 1 gratis program.

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Nå okay.

Hilsen Bent P.

Like 0 kan lide

Picture

malawicarsten

Selvstændig

Aalborg SØ

PB  Hjemmeside

Kan du ikke smide dem op i "brugbart" format?

Like 0 kan lide

Picture

Nomisdk

IT

PB  Hjemmeside

Ja gem dem som en PDF fil eller evt Word (Doc/docx)

Mvh Simon M. Mørch
Besøg min side om Modeltog og tog | SimonTog.dk

Like 0 kan lide

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

PB  Blog  Hjemmeside

Hold nu op, I Microsoft-junkier: OpenDocument er et ganske udmærket format, og det giver ikke megen mening at gemme et regneark som Word-dokument?

Der findes to dokumentformater, der er godkendt af det offentlige Danmark - og EU systemet, for den sag skyld: OpenDocument, normalt kendt som ODF, og Microsofts groteske bastard af et XML-format OOXML - det er det, I bedre kender som Microsoft Office formatet. Det sidste er den mest absurde udlægning af XML, jeg nogensinde har set - tåbeligere kan det vist ikke gøres; men MS havde også travlt, da de lavede det - EU var ved at indføre regler, der krævede, at man kun måtte bruge åbne standarder til officielle dokumenter indenfor EU, og Microsoft Office var alt andet end åbent. Microsoft klyttede derfor OOXML formatet sammen på rekordtid og fik det godkendt som ISO standard - ligeledes på rekordtid - gennem en højst uklædelig proces, der bl.a. involverede bestikkelse af en lang række tredieverdenslande. Processen er velkendt og beskrevet et utal af steder på nettet.

Det officielle Danmark understøtter begge formater -  der har været udført megen lobbyisme fra Microsofts side.

Men det kan ikke være rigtigt, at vi skal høre på et hylekor, der forlanger, at vi andre skal installere en dyr og bøvlet Microsoft Office pakke, blot for at tilfredsstille jer junkier? Jeg har den ikke, og jeg vil heller ikke have den. Til gengæld kan I, der insisterer på at betale en formue til onkel Bill, blot importere Ivans regneark ind i jeres Excel: Hvis den ikke kan, er den enten for gammel - så må I berige onkel Bill ved at købe en opgradering - eller også skal I hente et importfilter hos Microsoft, så kan Office pakken også læse OpenDocument filer.

OpenDocument formatet er standard for en lang række alternative programmer, f.eks. LibreOffice og OpenOffice. Hvis du vil kigge på et af de to, så se på LibreOffice - Oracle har spoleret OpenOffice, så al den spændende udvikling foregår i dag i LibreOffice regi.

MVH
Lars

Like 3 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Hvad fejler pdf?

Hilsen Bent P.

Like 1 kan lide

Picture

malawicarsten

Selvstændig

Aalborg SØ

PB  Hjemmeside

Jeg kunne have nøjes med et word dokument - ingen grund til at "flippe en kvart" over man spørger efter hjælp når man ikke aner hvad diverse standarder er..

Like 0 kan lide

Picture

Fiona

PB

Jeg bruger som oftest ( næsten altid) min IPad til at checke Sporskiftet. Jeg kan ikke umiddelbart åbne disse filer. Efter min mening vil Pdf-filer være mere oplagte og umiddelbart tilgængelige for alle.

VH
Jørgen

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

Hej Carsten,

som Lars skriver er OPEN OFFICE for alle og kan modtages og bruges af alle. Af samme grund er din melding ude af trit med venlig deltagelse. Wink

tilføjelse.

For at der ikke skal blive for mange misforståelser må jeg hellere lave 1 lille tilføjelse.

Det er "flippe en kvart" jeg hentyder til. Wink

For øvrigt er det vel iorden at 1 med PC erfaring skriver en notits så vi uvidende kan blive lidt mere vidende. Smile

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

malawicarsten

Selvstændig

Aalborg SØ

PB  Hjemmeside

Hej

Mht flippe en kvart så er det grundet Lars' udtalelser:

Men det kan ikke være rigtigt, at vi skal høre på et hylekor, der forlanger, at vi andre skal installere en dyr og bøvlet Microsoft Office pakke, blot for at tilfredsstille jer junkier? Jeg har den ikke, og jeg vil heller ikke have den. Til gengæld kan I, der insisterer på at betale en formue til onkel Bill, blot importere Ivans regneark ind i jeres Excel: Hvis den ikke kan, er den enten for gammel - så må I berige onkel Bill ved at købe en opgradering - eller også skal I hente et importfilter hos Microsoft, så kan Office pakken også læse OpenDocument filer.

I min verden er det da en eller anden form for flip, der bruges ord som hylekor og junkier - man bør vel kunne skrive det pænere end sådan en svada???

Talte jeg sådan til mine kunder var jeg da hurtigt lukket og ja jeg ved godt siden er gratis osv osv og man bare kan smutte hvis man ikke kan klare lugten i bageriet...

Mvh

Carsten

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

PB

Når man vil sælge, så skal man fremlægge sine emner på lettest måde for kunderne .....

Så er det fint at man skal gennem en form for labyrint for at se hvad, der bliver tilbudt, men der er mange veje til Rom .......

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Carsten.

malawicarsten skrev:
I min verden er det da en eller anden form for flip, der bruges ord som hylekor og junkier - man bør vel kunne skrive det pænere end sådan en svada???

Jeg beklager - jeg havde haft en dum dag, og fik sagt min mening på en alt anden end heldig måde.

Det betyder dog ikke, at jeg ikke mener, hvad jeg sagde: Jeg er fortsat frygteligt træt af folk, der som den største selvfølge forventer, at hele verden bruger Microsoft Office, og derfor blot slynger omkring sig med Office dokumenter i den forventning, at alle kan læse dem.

Men jeg kunne godt have sagt det på en pænere måde, det vil jeg gerne indrømme.

MVH
Lars

Like 2 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

bygger01 skrev:

Når man vil sælge, så skal man fremlægge sine emner på lettest måde for kunderne .....

Så er det fint at man skal gennem en form for labyrint for at se hvad, der bliver tilbudt, men der er mange veje til Rom .......

Derfor jeg brugte 1 gratis program som alle kan bruge. Wink

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

PB

Det er meget fint, at man med søgning og evt. down loading, kan læse Dine tilbud

Jeg prøvede for sjov igen og skulle i gang med at down loaded et eller andet for kunne finde ud af, hvad Du har sat til salg, og besluttede mig i stedet at skrive dette ............

Så Du har nu mindst "1" som ikke "gider" at finde ud af hvad, Du ikke har plads til mere, så er det godt for Dit salg ? 

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

PB

Hej Hvorfor ikke bare bruge PDF, som har været standard på internettet i årtier ? Smile Personlig kender jeg ingen, der ikke har Acrobat Reader installeret på deres pc.

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

bygger01 skrev:

Det er meget fint, at man med søgning og evt. down loading, kan læse Dine tilbud

Jeg prøvede for sjov igen og skulle i gang med at down loaded et eller andet for kunne finde ud af, hvad Du har sat til salg, og besluttede mig i stedet at skrive dette ............

Så Du har nu mindst "1" som ikke "gider" at finde ud af hvad, Du ikke har plads til mere, så er det godt for Dit salg ? 

Dette problem går jo så begge veje. Min udgave er så gratis for alle, hvor din koster os der ikke har Microsaft penge for at se hvad vi får tilbudt/-sendt. Wink

At en sådan salgsopstilling kan skabe så meget "dit - mit", "Open office - Microsoft" og "du skal - jeg vil ikke" problematik havde jeg ikke troet muligt. Sad

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

Christian2602

Vagt Elev

Odense V

PB

Hej Ivan..

En utrolig spændende liste du har til salg.

Dog fanger mine øjne at en del ikke er prissat, så tænkte jeg om det bare var en tanketorsk,

eller der var en anden grund til det  Smile

Med venlig hilsen Christian.

Elsker de danske tog, især diesel. 3-Skinne system. Mobil station 2. C-skinner.

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

Christian2602 skrev:

Hej Ivan..

Dog fanger mine øjne at en del ikke er prissat, så tænkte jeg om det bare var en tanketorsk,

Hej Christian, og andre der læser med.

Grunden til at alt ikke er prissat er den enkelte at listerne var lavet til turen til store byttedag i Skørring. Her står vi jo mand mod mand og finder 1 pris.

Jeg vil de kommende dage få sat nogle vejledende priser på det hele.

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Ivan, jeg haren officepakke påmind computer, den virker fint til mit formål og jeg har ikke lyst til at installere en anden (gratis eller ej). Nu er der mange der spørger efter pdf filer, derfor mit direkte spørgsmål: hvad fejler pdf filer? De. Kan læses af alt muligt udstyr i dag.

Hilsen Bent P.

Like 1 kan lide

Picture

mneumann

IT-Medarbejder

PB  Hjemmeside

Tak for handlen, jeg er meget tilfreds med min nye d maskine.

Like 0 kan lide

Picture

malawicarsten

Selvstændig

Aalborg SØ

PB  Hjemmeside

Lars Skjærlund skrev:

Da' Carsten.

malawicarsten skrev:
I min verden er det da en eller anden form for flip, der bruges ord som hylekor og junkier - man bør vel kunne skrive det pænere end sådan en svada???

Jeg beklager - jeg havde haft en dum dag, og fik sagt min mening på en alt anden end heldig måde.

Det betyder dog ikke, at jeg ikke mener, hvad jeg sagde: Jeg er fortsat frygteligt træt af folk, der som den største selvfølge forventer, at hele verden bruger Microsoft Office, og derfor blot slynger omkring sig med Office dokumenter i den forventning, at alle kan læse dem.

Men jeg kunne godt have sagt det på en pænere måde, det vil jeg gerne indrømme.

Tak Lars

Mht min første forespørgsel om såkaldt brugbart format var min pc crashede da jeg forsøgte at åbne filerne første gang og jeg har en "standardmaskine" med diverse programmer af original oprindelse...

Jeg er absolut ikke en edbhaj og eneste jeg kunne se via googlesøgninger var en eller anden fejl med filerne kontra min office.

Dagens måske dummeste spørgsmål, de open office - kan de så læse office-filerne, så systemerne er kompatible begge veje rundt?
For så risikerer man vel igen folk ikke kan læse den anden vej rundt??

Like 0 kan lide

Picture

Tobran

PB  Hjemmeside

Bent_P skrev:
Ivan, jeg har en officepakke på min computer, den virker fint til mit formål og jeg har ikke lyst til at installere en anden (gratis eller ej). Nu er der mange der spørger efter pdf filer, derfor mit direkte spørgsmål: hvad fejler pdf filer? De. Kan læses af alt muligt udstyr i dag.
Fuldstændig enig.

Udbuddet af tog er så stort i dag, at det ikke kan være det store problem, om man kan læse en fil eller ej. Man får nok sit tog på et eller andet tidspunkt. Jeg har forsøgt et par gange, på forskellig måde, at åbne den fil med lokomotiver, men har opgivet. Det er da ikke noget der ødelægger min dag. Sælger vælger gennem fil-formatet hvor mange der skal se listerne. Det er da det samme som hvis en forretning vælger ikke at tage Dankort. Det er ikke noget der får mig op af stolen. Smile

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

Himmerlandsbanerne skrev:

Christian2602 skrev:

Hej Ivan..

Hej Christian, og andre der læser med.

Grunden til at alt ikke er prissat er den enkelte at listerne var lavet til turen til store byttedag i Skørring. Her står vi jo mand mod mand og finder 1 pris.

Og dette bliver i PDF filer. Tongue

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

mneumann skrev:

Tak for handlen, jeg er meget tilfreds med min nye d maskine.

Jeg takker også herfra. Det er rart at man kan glæde andre med sit egen modeltogsoverskud. Smile

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Ivan.

Dine vejledende priser svarer, så vidt jeg kan se, til butikspriserne: Er det, hvad du forventer at få - eller hvilket prisleje befinder du dig i?

MVH
Lars

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

Lars Skjærlund skrev:

Da' Ivan.

Dine vejledende priser svarer, så vidt jeg kan se, til butikspriserne: Er det, hvad du forventer at få - eller hvilket prisleje befinder du dig i?

l

Hej Lars og andre interesserede,

vejledende pris er vejledende, men ikke faste og nogle er endnu ikke fastsat med den rigtige vejledende pris, men bliver det i løbet af 1 par dage.

Så er der ting du er interesseret i så kom med 1 seriøs bud. Smile

Den vejledende pris er ved noget af materialet butikspris da det er nyt/ubrugt.

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Så kan man jo lige så godt købe det i en butik og få 2 års reklamationsret.

Hilsen Bent P.

Like 2 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

Bent_P skrev:
Så kan man jo lige så godt købe det i en butik og få 2 års reklamationsret.

Hej Bent.

Glemte du lige at læse hvad jeg skrev i det foregående indlæg til Lars? Wink

Har du været inde og se mine annoncer? Glasses

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

ChrKristensen

PB

DSB person CP 2862 5002 Heljan 175kr

DSB person CP 3259 5003 Heljan 175kr

DSB person CC 1198 5054 Heljan 175kr

DSB 1.&2. kl. AV 292 5058 Heljan 175kr

DSB 1.&2. kl. AV 285 5060 Heljan 175kr

DSB person CB 1101 5201 Heljan 175kr

DSB restaurant CAR 1283 5255 Heljan 175kr

DSB person/pak CAE 1034 5259 Heljan 175kr

DSB postvogn DH 5310 ??? Heljan 225kr

DSB Kosangas ZE 504 016 94345 Märklin 100kr

hej her er mit tilbud til dig

jeg har kikket lidt omkring, mange af de priser du har sat er butiks pris og det nægter jeg at give ligesom så mange andre, ellers havde du jo fået det solgt for længst

mine bud er vurderet ud fra qxl priser og hvad jeg vil give, så hvad siger du

Like 2 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

ChrKristensen skrev:

DSB person CP 2862 5002 Heljan 175kr

DSB person CP 3259 5003 Heljan 175kr

DSB person CC 1198 5054 Heljan 175kr

DSB 1.&2. kl. AV 292 5058 Heljan 175kr

DSB 1.&2. kl. AV 285 5060 Heljan 175kr

DSB person CB 1101 5201 Heljan 175kr

DSB restaurant CAR 1283 5255 Heljan 175kr

DSB person/pak CAE 1034 5259 Heljan 175kr

DSB postvogn DH 5310 ??? Heljan 225kr

hej her er mit tilbud til dig

jeg har kikket lidt omkring, mange af de priser du har sat er butiks pris og det nægter jeg at give ligesom så mange andre, ellers havde du jo fået det solgt for længst

mine bud er vurderet ud fra qxl priser og hvad jeg vil give, så hvad siger du

Kik du bare videre mit materiel er ikke til "giv væk" priser. Wink

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

ChrKristensen

PB

99% af dine priser ligger over butiks priser og dem man ikke kan få i butik ligger du stadig over qxl/dba priser så held og lykke

Like 2 kan lide

Picture

ChrKristensen

PB

DSB person CP 2862 5002 Heljan ny 498

kan købe den i butik for 400kr og du vil have ca. 100kr mere, kan du være så venlig at fortælle mig hvad jeg får for de 100kr jeg givere mere hos dig?!?

på QXL/ebay/dba. går det til ca. 175-350kr

det bare et eksempel

så som sagt held og lykke.. ps du har jo haft dem til salg i over 6 mdr nu måske mere

Like 2 kan lide

Picture

ChrKristensen

PB

DSB Kosangas ZE 504 016 94345 Märklin ny 349 

"rettelse har selv købt den ny for 199kr på tilbud hos spor23 ved ikke om han stadig har den på tilbud"

jeg kan købe det for 349kr i butik tror du så selv at du kan få den solgt til den pris??

på qxl kan jeg pt købe den for 159kr og på dba 189kr

jrg ved egenligt ikke hvorfor jeg bruger min tid på at fortælle dig det, men du har nogle urealistiske priser og det er nok derfor du har haft dem til salg i over 6 mdr

Like 2 kan lide

Picture

Privatbanen

Mekaniker

PB  Hjemmeside

Godaften.

Nu har jeg handlet en del med sælger, og som han skriver så tager han imod bud, men det er jo altid nemmere bare at brokke sig!

Kører med 1:87 Dansk epoke 3. 1:22,5 Live steam. 1:13 ca Live steam. og 1:1 Diesel på veteranbanen i Mariager MHVJ.

Like 0 kan lide

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

PB

Er CP vognene med stjernehjul?

De bedste hilsner

Jan

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

Uden stjernehjul.

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Kunne du lokkes til at printe dokumenterne på den anden led (landskab i stedet for portræt eller liggende i stedet for stående), så kan man få de sidste kolonner med i stedet for at de er på de sidste sider?

Hilsen Bent P.

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

Bent_P skrev:

Kunne du lokkes til at printe dokumenterne på den anden led (landskab i stedet for portræt eller liggende i stedet for stående), så kan man få de sidste kolonner med i stedet for at de er på de sidste sider?

Det har jeg forsøgt, men vil ikke lykkes.

Har jo også problemet selv.

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

Bent_P skrev:

Det har jeg forsøgt, men vil ikke lykkes.

Har jo også problemet selv.

Så skulle det vist være rettet. Smile

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

nikojelsdk

Rødding

PB

Hej Ivan

Hvad er KF, KK og KB koblinger (gerne nogle billeder)

Med venlig hilsen Nikolaj

H0 Märklin C skinner og MS2

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

nikojelsdk skrev:

Hej Ivan

Hvad er KF, KK og KB koblinger (gerne nogle billeder)

FK = Fleischmann krog kobling

BK = bøjlekobling som jo var standard ved alle fabrikater tidligere

KK = koblings kulisse, så man kan montere den kobling man har lyst til. Almindelig bøjlekobling som er på næsten alt nyt materiel og div. koblinger fra de forskellige producenter.

Ivan

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

nikojelsdk

Rødding

PB

Hej Ivan

Kunne godt tænke mig Roco 44201, 44211, 44212 og 44222

Hvor meget vil det komme til at koste

Med venlig hilsen Nikolaj

H0 Märklin C skinner og MS2

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.