Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Trix 2015 - Efterårets nyheder:

Inspireret af tråden om Märklins nyheder for efteråret følger en her for Trix. OBS: Jeg nævner kun Trix H0 i denne tråd;

Lokomotiver og vogne:

22219: DRG P10 Persontogslokomotiv, damp.

23490: Selskabsvogn, DB

22346: EL-lokomotiv 82.560 udlejet til TX Logistic, med særlig bemaling i anledning af 25 året for Tysklands genforening,

24246: Vogn til transport af træstammer, ejet af AAE Cargo udlejet til Hector Rail.

Skinner og digitalt:

Kun et enkelt digitalprodukt nævnes her, af den simple grund at de øvrige nævnes i tråden vedr. Märklins nyheder.

66846: Vendesløjfemodul til DCC eller Selectrix, egnet til HO og MiniTrix. Ingen magnetomskifter (magnetschalter) nødvendig. Også egnet til PC-drift. Polvending kan ske ved enten registrering af kortslutning eller sensorspor (strømføler).

62315: Kurvespor R3 = 515mm / 15 °. Bøsninger kan fjernes. Er nødvendig ved anvendelse af de slanke kurvesporskifter 62711 og 62715.

62711: Kurvesporskifte venstre, Indvendig kurve R3 = 515 mm / 30 °. Udvendig kurve 30 ° i parrelsporafstand 64 mm. Med håndomskifter. Til inderkurven er der brug for to sporstykker 62315, en passende bøsningsdel følger med. Hjertestykke i metal kan polariseres. Elektrisk drev 74491, Digital-dekoder 74461, og skorskiftelanterne 74470 kan eftermonteres.

62712: Som 62711, blot højre.

Katalog: http://www.trix.de/fileadmin/media/trix/pdfs/Trix_HNH2015_DE.pdf

Jeg synes især at de to kurvesporskifter virke interessante, også selvom jeg ikke har et anlæg lige nu, og diverse andre steder har de længe været et stort ønske.

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nktog

Indlæg: 119

PB

Er der nogen der ved om tømmervognene (24246) kører igennem Danmark, eller kun internt i Sverige?

mvh

Niels Kristiansen

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Godt spørgsmål, men kører Hector Rail gods internt i Sverige? Jeg mener kun de kører transit til Tyskland, men jeg er ikke sikker.

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.