Se link
__________________
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Indlæg: 2.643
Se link
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Denis Schuster Petersen
Ambulancebehandler
Indlæg: 147
CBorch
Skolelærer
Frederiksberg C
Indlæg: 268
Spændende med en "ny" "køkkenbordsproducent"
De bedste toghilsner
Cristian
2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV
Fiona
Indlæg: 156
VH
Jørgen
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.600
Hvad gang er det K & F, at de tager en ny omgang med tab lagt bag dem ......
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det ser ud til at vi får vores modeller alligevel.
Men man kan jo ikke lade være med at tænke sit!
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Helweg
Indlæg: 316
Shit..... det tager jeg sku hatten af for .... rejser mig op, bukker og skraber...
Det er flot, glæder mig utrolig meget til jeres udgiverlser.... F Maskine til mig .....YEEEEESSSS
Hilsen
Kim Helweg Madsen
Spor0shoppen.dk
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.600
Tænker I slet på - i Jeres glæde over nye modeller - at der kan være en række butikker, der brænder inde med reklamationer
Hva' skal de f. eks. gøre med deres S maskiner, som ikke fungerer - men evt. er betalt - vitrinemodel ......
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
YES....They are the Champions...længe leve the new Hobbytrade
Det var F-maskinen jo, og vis vi bliver ved med at købe deres lige så sikkert fremtide modeller kommer de vel tilbage på deres gamle gose og høje standard og producerer på fabrikker, glæder mig kun til de nye modeller.
Gud vide om AC 4-vogns sættet af DSB Dobbeltdækker også kommer frem jeg har nemlig forudbestilt dem hos Hobbykæden for da jeg bestilte var de vist lige blevet udsolgt, men jeg kan jo prøve at lave en bruger hos dem og spørge.
Mvh Lukas
Mvh Lukas
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
Tænker I slet på - i Jeres glæde over nye modeller - at der kan være en række butikker, der brænder inde med reklamationer
Hva' skal de f. eks. gøre med deres S maskiner, som ikke fungerer - men evt. er betalt - vitrinemodel ......
Mon ikke de efterhånden løser problemet.
Desuden er dette en stor optur og god nyhed at de(som vi jo håbede er gået over i et nyt lille firma), og man ha vel lov at være glad, forhandlerne kan jo bare sælge dem som dummy nok ikke den store indtægt men de for dem da nok solgt, og så jeg ved ikke helt hvordan et modeltogs elektronik virker men Elektronik Lavpris har noget til printfremstiling og det kan vel enig ikke være så svært med en lyddekoder, motor, dioder, og højtaller samt lidt små komponenter at lave det selv(og dem der er lidt fiks med elektronik kan jo nok hjælpe os andre) eller hva?
Mvh Lukas
Mvh Lukas
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
Da' Jørgen.
Hva' skal de f. eks. gøre med deres S maskiner, som ikke fungerer - men evt. er betalt - vitrinemodel ......
Jeg er helt enig: Det er ihvertfald tredie forsøg efter to konkurser - og ikke særlig godt for de mange, herunder os skatteydere, der taber penge hver gang. Det virker temmelig smagløst efter min mening.
MVH
Lars
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
Da' Jørgen.
Hva' skal de f. eks. gøre med deres S maskiner, som ikke fungerer - men evt. er betalt - vitrinemodel ......
Jeg er helt enig: Det er ihvertfald tredie forsøg efter to konkurser - og ikke særlig godt for de mange, herunder os skatteydere, der taber penge hver gang. Det virker temmelig smagløst efter min mening.
Tja jo smaglølst er måske for meget sagt, mere ireterrnde at de ikke fortæller os noget efter to konkurser men de har vel deres grunde nok for ikke at skramme os væk, men jeg tror ikke de går konkurs med fri vilje.
Mvh Lukas
Mvh Lukas
Torben Z.
Indlæg: 751
Se link
Tak Flemming.
Så fik vi da endelig afklaret hvad "F 2010 Aps." skulle bruges til.
Tanker er da heldigvis toldfrie, men hvordan mon branchen tager imod denne nye producent
"Modeltog og modelbygninger i verdensklasse"
tja, det lyder lovende, men tempoet i udgivelsen af modeller bliver nok lidt anderledes fremover - lige som i "gamle dage".
Hvis dette projekt skulle gå skidt, så har man jo (u)heldigvis (læs efter behag) et skud mere i bøssen med "ANKA MODEL ApS"
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.595
Så er konkursrytterne på banen igen.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Vejlefyr
Indlæg: 103
XXX
sorensen_dk
Indlæg: 77
Teknikken er velkendt og udbredt i byggebranchen!
UTJ
Indlæg: 438
"Modeltog og modelbygninger i verdensklasse"
tja, det lyder lovende, men tempoet i udgivelsen af modeller bliver nok lidt anderledes fremover - lige som i "gamle dage".
Hvis dette projekt skulle gå skidt, så har man jo (u)heldigvis (læs efter behag) et skud mere i bøssen med "ANKA MODEL ApS"
ANKA Model har sin egen hjemmeside - en anden slags modeller
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Det "gamle varelager" på Teknikervej 12 skulle være bag lås og slå, hvor kun kurator har nøgle. Men hvad med de nye modeller (af CR-vognsfamilien), er de mon ankommet til landet og - givet fald - hvor og hvordan kan man erhverve sig dem? Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.
Svend
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.002
Fåes de i 1:87??
Vh rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.600
Det "gamle varelager" på Teknikervej 12 skulle være bag lås og slå, hvor kun kurator har nøgle. Men hvad med de nye modeller (af CR-vognsfamilien), er de mon ankommet til landet og - givet fald - hvor og hvordan kan man erhverve sig dem? Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.
Det "gamle varelager" på Teknikervej 12 skulle være bag lås og slå, hvor kun kurator har nøgle. Men hvad med de nye modeller (af CR-vognsfamilien), er de mon ankommet til landet og - givet fald - hvor og hvordan kan man erhverve sig dem? Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.
Det er da fordi der skyldes penge fra begge sider ..
Leverandøren vil ikke sende uden penge, for eller holder forretningen penge tilbage for ubetalte reklamation
Og forretningen vil kun betale for at have det købte i den ande hånd
Det er meget skægt at følge Sporskiftet i den slags sager / man er stor i slav'et, når det drejer sig om en konkurs som denne og når det er betaling af egne små indkøb f. eks. hos Nettog, så er det livrem & seler
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Torben Z.
Indlæg: 751
Fåes de i 1:87??
Næh ikke (endnu ?) hvis du tænker på disse modeller
- ANKA Model har sin egen hjemmeside - en anden slags modeller
Men du kunne jo sætte en produktion i gang i 1:87, da du kan finde alle de nødvendige mål f.eks. her
Men måske skulle du først lave en afstemning om hvilken model(ler), inden du giver dig i kast med projektet
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Mht. nye ting må man holde sig orienteret, som det også har været skrevet tidl.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Torben Z.
Indlæg: 751
............
Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.
Måske lidt bøvlet, men så håber jeg da, at din favoritforhandler har økonomien i orden, da du ellers kommer til at skifte forhandler for at få fat i de friske nyheder
Tilsyneladende blev de første CRM'er af det gamle firma solgt til forhandlerne imod forudbetaling.
En salgsmetode som vi vist ikke har set før i branchen.
Men tilsyneladende gik det så godt, at det nye firma formentlig agter at gøre det samme.
Den metode kan ikke bringe mit p.. i kog, og den burde have nogle mærkbare fordele for både producenten (en hurtig teknisk opsamling af penge i det nye firma) og for forhandlerne med økonomien i orden (en hurtigere samt ikke mindst en langt større omsætning af "selv"-sælgende danske nyheder)
På sigt vil det måske endog kunne give et differentieret udbud fra de forskellige forretninger, således at mj'erne på div. messer og udstillinger fremover IKKE ser de samme dynger af ens varer rundt om i hallerne.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
CBorch
Skolelærer
Frederiksberg C
Indlæg: 268
Fåes de i 1:87??
Næh ikke (endnu ?) hvis du tænker på disse modeller
- ANKA Model har sin egen hjemmeside - en anden slags modeller
Men du kunne jo sætte en produktion i gang i 1:87, da du kan finde alle de nødvendige må f.eks. her
Men måske skulle du først lave en afstemning om hvilken model(ler), inden du giver dig i kast med projektet
Nu er det vist løbet "helt af sporet" for at benytte jernbanesprog
Der bedste Tog(model)hilsner
Cristian
PS til REP, så er jeg aftager, hvis du laver en model af Jenifer Aniston i 1:87
2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV
Nomisdk
IT
Indlæg: 229
Hvad med Frichs Ardelt Traktoren??
Mon vi får den at se?
Mvh Simon M. Mørch
Besøg min side om Modeltog og tog | SimonTog.dk
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Hvad med Frichs Ardelt Traktoren??
Mon vi får den at se?
Du kan jo prøve at skrive en email og spørge dem ad
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Hvad med Frichs Ardelt Traktoren??
Mon vi får den at se?
Hej
Det er naturligvis svært at spå om men det virker som om man realiserer de værdier der er bundet i allerede produceret materiel (Crm-varianterne og F-maskinen), især ud fra de udsagn om at varerne kun udleveres mod kontant betaling. Personligt har jeg allerede skudt en hvid pind efter alle de mange lovede udgivelser, specielt set i lyset af d'herrer Eberts udsagn på den nye hjemmeside. Her skriver de nemlig at de vil tilbage til gamle dages hobbyproduktion og der rimer dårligt, i mine ører, med millioninvesteringer i forme og oversøisk produktion.
Men man kan jo blive positivt overrasket.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Og så er jeg i øvrigt også ret enig med Steff og webmaster en del af vejen.
Vi vil gerne have modellerne, men fordi det er dem, så er man straks langt mere forstående med en masse "fuglekvidder" i luften, i forhold til andre ting.
Mange af os har for en del tusinde kr. i materiel fra HT, jeg gruer nu for det øjeblik at fx den stang der går mellem D-maskinen og tenderen forsvinder eller går i stykker, eller at der fx skal bruges en vital del til S-maskinen, for at få den til at køre. Hvem pokker får man reservedele af? Roco kan i hvert fald ikke skaffe dem!
Det bliver meget "lala" pga. de ting der er sket.
Man kan jo selvfølgelig også bare sige at sådan er markedsvilkårene.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
............
Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.
Måske lidt bøvlet, men så håber jeg da, at din favoritforhandler har økonomien i orden, da du ellers kommer til at skifte forhandler for at få fat i de friske nyheder
Tilsyneladende blev de første CRM'er af det gamle firma solgt til forhandlerne imod forudbetaling.
En salgsmetode som vi vist ikke har set før i branchen.
Men tilsyneladende gik det så godt, at det nye firma formentlig agter at gøre det samme.
Den metode kan ikke bringe mit p.. i kog, og den burde have nogle mærkbare fordele for både producenten (en hurtig teknisk opsamling af penge i det nye firma) og for forhandlerne med økonomien i orden (en hurtigere samt ikke mindst en langt større omsætning af "selv"-sælgende danske nyheder)
På sigt vil det måske endog kunne give et differentieret udbud fra de forskellige forretninger, således at mj'erne på div. messer og udstillinger fremover IKKE ser de samme dynger af ens varer rundt om i hallerne.
Så længe jeg ikke selv skal betale forud - og er så heldig, at det jeg køber ikke er behæftet med fejl, så det skal sendes retur - tager jeg det også stille og roligt
Svend
Vejlefyr
Indlæg: 103
XXX
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Hvad med Frichs Ardelt Traktoren??
Mon vi får den at se?
Hej
Det er naturligvis svært at spå om men det virker som om man realiserer de værdier der er bundet i allerede produceret materiel (Crm-varianterne og F-maskinen), især ud fra de udsagn om at varerne kun udleveres mod kontant betaling. Personligt har jeg allerede skudt en hvid pind efter alle de mange lovede udgivelser, specielt set i lyset af d'herrer Eberts udsagn på den nye hjemmeside. Her skriver de nemlig at de vil tilbage til gamle dages hobbyproduktion og der rimer dårligt, i mine ører, med millioninvesteringer i forme og oversøisk produktion.
Men man kan jo blive positivt overrasket.
Men det er jo den rene ironi det med "hobbyproduktionen som i gamle dage"... i mine ører er det en rigtig dårlig forsøg på at skjule det, der egentligt er klart, og det er ret dristig og fræk. Synes jeg personligt. Selfvølgeligt investerer man fortsat millionerne, og hvis man ikke mere har råd til at betale, så kan man jo åbenbart fint anmelde en ny konkurs og fortsætte med et nyt firma, knapt fire uger efter det gamle firma gik konkurs... ^^ Og så lader man samtidig som om man var mother Theresa personligt, der kun handler idealistisk og til alle andres gavn og glæde... nej, det er chokerende... efter min mening...
De bedste hilsner
Jan
Torben Z.
Indlæg: 751
Men det er jo den rene ironi det med "hobbyproduktionen som i gamle dage"... i mine ører er det en rigtig dårlig forsøg på at skjule det, der egentligt er klart, og det er ret dristig og fræk. Synes jeg personligt. Selfvølgeligt investerer man fortsat millionerne, og hvis man ikke mere har råd til at betale, så kan man jo åbenbart fint anmelde en ny konkurs og fortsætte med et nyt firma, knapt fire uger efter det gamle firma gik konkurs... ^^ Og så lader man samtidig som om man var mother Theresa personligt, der kun handler idealistisk og til alle andres gavn og glæde... nej, det er chokerende... efter min mening...
Tja, du har tydeligvis ikke forstået en pind af hvad der ligger i denne sætning:
"Efter det gamle firma er meldt konkurs, har vi besluttet os for, at vi i vores fritid vil lave modeller, lidt ligesom i “gamle dage"
Desværre er du jo nok ikke den eneste som har svært ved at forstå teksten
"Gamle dage" er IKKE lig med millioninvesteringer og jævnlige konkurser.
Jeg kan da undre mig ikke så lidt over, hvad du og andre kloge mennesker her på forummet ville have gjort, hvis det nu var jer, som var kommet i samme kedelige situation som Karsten og Flemming.
En konkurs må for langt de fleste (som ikke ligefrem leve af sådanne) ikke ligefrem være nogen ønskværdig situation at komme i.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Vejlefyr
Indlæg: 103
XXX
PTMadsen
Haderslev
Indlæg: 481
Se link
Hej.
Så vidt mig bekendt er Hobby Trade Konkurs, så hvorfor bliver man ved at bruge navnet i forbindelse med et nykonstrueret firma hvis navn er ” F2010”. Hvad har Brødrene Karsten og Flemming med ”F2010” at gøre. Hvorfor ser vi ikke navnet Claus Riber nævnt?.
Er det ud fra devisen om at dårlig omtale er bedre end ingen omtale at alle disse halve sandheder bliver bragt. Tag jer dog sammen og kom med en ordentlig og ikke mindst troværdig fremstilling af sagen.
Venlig hilsen!
Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Se link
Hej.
Så vidt mig bekendt er Hobby Trade Konkurs, så hvorfor bliver man ved at bruge navnet i forbindelse med et nykonstrueret firma hvis navn er ” F2010”. Hvad har Brødrene Karsten og Flemming med ”F2010” at gøre. Hvorfor ser vi ikke navnet Claus Riber nævnt?.
Er det ud fra devisen om at dårlig omtale er bedre end ingen omtale at alle disse halve sandheder bliver bragt. Tag jer dog sammen og kom med en ordentlig og ikke mindst troværdig fremstilling af sagen.
De bedste hilsner
Jan
Torben Z.
Indlæg: 751
Nu ser de produkter, man kan se på siden, ikke ud som hjemmelavede køkkenbordsmodeller. Men vi vil se...
( ( (
Din interesse for modeltog synes at være af nyere dato, da du ellers ville vide, at man i det gamle firma godt kunne fremstille prof. modeller i fritiden
De første litra ME blev konstrueret i "fritiden i de gamle dage", men modellerne blev fremstillet på en fabrik i Ungarn, og har således INTET med en køkkenbordsproduktion at gøre.
Ellers skulle jeg nok ikke mere tillade mig offentligt at ytre mine moralforestillinger om forretningsadfærd osv...
Tja, det ville nok være skønt om du (og en del andre) koncentrede sig om modellerne fra de danske producenter og ikke om selskabskonstruktioner, regnskaber samt andre interne forhold i firmaerne.
Dette synes desværre at være et udbredt fænomen blandt danske mj'ere.
Tråden startede med et link til et nyt dansk firma; F2010
Man kan lide dette nye firma eller ej,
men mon ikke at det efterhånden var på tide at låse denne tråd.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Nu ser de produkter, man kan se på siden, ikke ud som hjemmelavede køkkenbordsmodeller. Men vi vil se...
( ( (
Din interesse for modeltog synes at være af nyere dato, da du ellers ville vide, at man i det gamle firma godt kunne fremstille prof. modeller i fritiden
De første litra ME blev konstrueret i "fritiden i de gamle dage", men modellerne blev fremstillet på en fabrik i Ungarn, og har således INTET med en køkkenbordsproduktion at gøre.
Ellers skulle jeg nok ikke mere tillade mig offentligt at ytre mine moralforestillinger om forretningsadfærd osv...
Tja, det ville nok være skønt om du (og en del andre) koncentrede sig om modellerne fra de danske producenter og ikke om selskabskonstruktioner, regnskaber samt andre interne forhold i firmaerne.
Dette synes desværre at være et udbredt fænomen blandt danske mj'ere.
Tråden startede med et link til et nyt dansk firma; F2010
Man kan lide dette nye firma eller ej,
men mon ikke at det efterhånden var på tide at låse denne tråd.
De bedste hilsner
Jan
HNE3003
sælger
Indlæg: 448
jubii, CRM og CRS er i handlen inden april er over og så kommer der F maskiner, sådan dejligt vi har F2010
og så lige et spørgsmål, har E maskinen kørt med CRM og/eller CRS vogne?
go søndag til alle, og husk at leg lidt med jeres tog, så i kan komme i godt humør
WWW.ets.acnshop.eu
DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....
Intellibox Games on Track
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Mht. E-maskine og CRM-vogne, så er jeg ret sikker på i en eller anden bog at være faldet over et foto, der netop viser sådanne en oprangering med et lokaltog vel at mærke. CRM-blev ikke brugt sammen med stålvogne eller i deciderede hovedbanetog pga. sikkerheden, fordi det jo var en trævogn. CRS er en styrevogn, så det var sammen med MO. På Svendborgbanen har der fx kørt MO + CRM + CP + CPS. CPS kunne også være en CRS. D-maskine + 3-4 CRM + EH har fx også kørt med lokaltog.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
Men heldigvis, er det her ikke den virkelige verden, så du kan jo frit selv bestemme, så spænd en E maskine med CRM/CRS vogne og kald det et "Særtog"
Mvh Lukas
Mvh Lukas
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Men heldigvis, er det her ikke den virkelige verden, så du kan jo frit selv bestemme, så spænd en E maskine med CRM/CRS vogne og kald det et "Særtog"
Mvh Lukas
Men et noget specielt af slagsen, hvis man kører med styrevognen forrest!
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
Ja det ville jeg også sige... men på den anden side kan man aldrig rigtig regne med DSB
Mvh Lukas
Mvh Lukas
kasix
HF studerende
Indlæg: 29
At man starter op igen i nyt navn er jo set mange gange før i alle brancher, jeg gad bare godt vide hvordan det ser ud med reservedele til hobbytrade maskiner i fremtiden?
Vejlefyr
Indlæg: 103
Hermed en helt officiel undskyldning fra min side for nogle ytringer, jeg havde skrevet nogle dage før. Det var nok både en fejlagtig vurdering af situationen og en forkert, alt for grov ordvalg, som ikke har noget at gøre med den menneskelighed, som jeg selv skrev om andetsteds i samme forum. Det beklager jeg meget.
En konkurs er virkeligt ikke noget, man ønsker sig, og det er synd mht. det gamle firma. Til gengæld kan jeg rigtig godt forstå, hvis man alligevel ikke vil lade være med det, man elsker, og søger veje til at fortsætte alligevel.
Hvis en eller anden spørger sig, hvorfor denne ændring kom så pludseligt: Det var et resultat af flere dage med intens eftertænksomhed, også mht. reaktionerne til min skrappe kommentar. Samtidig må man ikke glemme, at dansk modeltog er intet, man kan blive rig med. Man må nødvendigvis være idealist for at dyrke det i en professionel form, ikke mindst som producent.
Og så er vi alle mennesker herinde, og det bliver glemt alt for ofte. Derfor en oprigtig undskyldning fra min side.
Tak.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Der er jo mange følelser i spil her. Der er nok ikke så megen tvivl om, at langt de af os er rigtig glade for de mange gode danske modeller der er dukket op, her i de senere år. HT har for alvor været med til at "revolutionere" dansk modeltogsproduktion, ingen tvivl om det.
Og når strømmen af modeller er "truet" pga. konkurser og lign., så vil det naturligt nok give anledning til diverse ytringsholdninger, uanset hvor enig eller uenig man er i det skete.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Undskyldning modtaget
Det er let, at blive revet med i slige sager.
Heldigvis er dette tilfælde ikke, som da Trinbrættet i Århus gik konkurs :
Jeg mistede en Pr, der var indleveret til reparation forude 500, kr, der var indbetalt forlods til en skinnebus.
Jeg ønsker al mulig held og lykke til de 2 brødre Ebert.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Poul
Indlæg: 129
trinbrættet i århus gik ikke konkurs Mad Sjøner gik hen
og døde, æret være hans minde en god ven af alle
modeljern bane tosser så overtog Susanne Sjøner
det og senere solgte det til perron 23 trot jeg nok
som så gik konkurs
Mvh Poul
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Poul
Det hed stadig Trinrættet efter Mads og Susanne - lige indtil konkursen.
Og ja, Mads var en fantastisk person.
MVH
Henrik
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.