Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Ny dansk producent.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Det lyder sgu dejligt Denis Petersen
Like 0 kan lide
Top

Picture

CBorch

Skolelærer

Frederiksberg C

Indlæg: 268

PB

Spændende med en "ny" "køkkenbordsproducent"  Cool

De bedste toghilsner

Cristian

__________________

2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fiona

Indlæg: 156

PB

Ser spændende ud! Smile
__________________

VH
Jørgen

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Hvad gang er det K & F, at de tager en ny omgang med tab lagt bag dem ......

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Det ser ud til at vi får vores modeller alligevel.

Men man kan jo ikke lade være med at tænke sit!

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Helweg

Indlæg: 316

PB  Blog  Hjemmeside

Shit..... det tager jeg sku hatten af for .... rejser mig op, bukker og skraber...

Det er flot, glæder mig utrolig meget til jeres udgiverlser.... F Maskine til mig .....YEEEEESSSS   Smile

__________________

Hilsen

Kim Helweg Madsen

Spor0shoppen.dk

Like 1 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Tænker I slet på - i Jeres glæde over nye modeller - at der kan være en række butikker, der brænder inde med reklamationer

Hva' skal de f. eks. gøre med deres S maskiner, som ikke fungerer - men evt. er betalt - vitrinemodel ...... 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lukas A

Studerende

Indlæg: 329

PB  Blog

YES....They are the Champions...længe leve the new Hobbytrade

Det var F-maskinen jo, og vis vi bliver ved med at købe deres lige så sikkert fremtide modeller kommer de vel tilbage på deres gamle gose og høje standard og producerer på fabrikker, glæder mig kun til de nye modeller.

Gud vide om AC 4-vogns sættet af DSB Dobbeltdækker også kommer frem jeg har nemlig forudbestilt dem hos Hobbykæden for da jeg bestilte var de vist lige blevet udsolgt, men jeg kan jo prøve at lave en bruger hos dem og spørge.

Mvh Lukas

__________________

Mvh Lukas

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lukas A

Studerende

Indlæg: 329

PB  Blog

bygger01 skrev:

Tænker I slet på - i Jeres glæde over nye modeller - at der kan være en række butikker, der brænder inde med reklamationer

Hva' skal de f. eks. gøre med deres S maskiner, som ikke fungerer - men evt. er betalt - vitrinemodel ...... 

Mon ikke de efterhånden løser problemet.

Desuden er dette en stor optur og god nyhed at de(som vi jo håbede er gået over i et nyt lille firma), og man ha vel lov at være glad, forhandlerne kan jo bare sælge dem som dummy nok ikke den store indtægt men de for dem da nok solgt, og så jeg ved ikke helt hvordan et modeltogs elektronik virker men Elektronik Lavpris har noget til printfremstiling og det kan vel enig ikke være så svært med en lyddekoder, motor, dioder, og højtaller samt lidt små komponenter at lave det selv(og dem der er lidt fiks med elektronik kan jo nok hjælpe os andre) eller hva?

Mvh Lukas

__________________

Mvh Lukas

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Jørgen.

bygger01 skrev:
Tænker I slet på - i Jeres glæde over nye modeller - at der kan være en række butikker, der brænder inde med reklamationer

Hva' skal de f. eks. gøre med deres S maskiner, som ikke fungerer - men evt. er betalt - vitrinemodel ......

Jeg er helt enig: Det er ihvertfald tredie forsøg efter to konkurser - og ikke særlig godt for de mange, herunder os skatteydere, der taber penge hver gang. Det virker temmelig smagløst efter min mening.

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lukas A

Studerende

Indlæg: 329

PB  Blog

Lars Skjærlund skrev:

Da' Jørgen.

bygger01 skrev:
Tænker I slet på - i Jeres glæde over nye modeller - at der kan være en række butikker, der brænder inde med reklamationer

Hva' skal de f. eks. gøre med deres S maskiner, som ikke fungerer - men evt. er betalt - vitrinemodel ......

Jeg er helt enig: Det er ihvertfald tredie forsøg efter to konkurser - og ikke særlig godt for de mange, herunder os skatteydere, der taber penge hver gang. Det virker temmelig smagløst efter min mening.

Tja jo smaglølst er måske for meget sagt, mere ireterrnde at de ikke fortæller os noget efter to konkurser men de har vel deres grunde nok for ikke at skramme os væk, men jeg tror ikke de går konkurs med fri vilje. Laughing out loud

Mvh Lukas

__________________

Mvh Lukas

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

F.Ormstrup skrev:

Se link

Tak Flemming.

Så fik vi da endelig afklaret hvad "F 2010 Aps." skulle bruges til.
Tanker er da heldigvis toldfrie, men hvordan mon branchen tager imod denne nye producent Puzzled

"Modeltog og modelbygninger i verdensklasse"
tja, det lyder lovende, men tempoet i udgivelsen af modeller bliver nok lidt anderledes fremover - lige som i "gamle dage".

Hvis dette projekt skulle gå skidt, så har man jo (u)heldigvis (læs efter behag) et skud mere i bøssen med "ANKA MODEL ApS"

 

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Så er konkursrytterne på banen igen.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

XXX

Like 1 kan lide
Top

Picture

sorensen_dk

Indlæg: 77

PB

Teknikken er velkendt og udbredt i byggebranchen!

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

Torben Z. skrev:

"Modeltog og modelbygninger i verdensklasse"

tja, det lyder lovende, men tempoet i udgivelsen af modeller bliver nok lidt anderledes fremover - lige som i "gamle dage".

Hvis dette projekt skulle gå skidt, så har man jo (u)heldigvis (læs efter behag) et skud mere i bøssen med "ANKA MODEL ApS"

ANKA Model har sin egen hjemmeside - en anden slags modeller  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Det "gamle varelager" på Teknikervej 12 skulle være bag lås og slå, hvor kun kurator har nøgle. Men hvad med de nye modeller (af CR-vognsfamilien), er de mon ankommet til landet  og - givet fald - hvor og hvordan kan man erhverve sig dem? Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

Fåes de i 1:87??

Vh rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Svend skrev:

Det "gamle varelager" på Teknikervej 12 skulle være bag lås og slå, hvor kun kurator har nøgle. Men hvad med de nye modeller (af CR-vognsfamilien), er de mon ankommet til landet  og - givet fald - hvor og hvordan kan man erhverve sig dem? Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.

 

Svend skrev:

Det "gamle varelager" på Teknikervej 12 skulle være bag lås og slå, hvor kun kurator har nøgle. Men hvad med de nye modeller (af CR-vognsfamilien), er de mon ankommet til landet  og - givet fald - hvor og hvordan kan man erhverve sig dem? Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.

 

Det er da fordi der skyldes penge fra begge sider ..

Leverandøren vil ikke sende uden penge, for eller holder forretningen penge tilbage for ubetalte reklamation

Og forretningen vil kun betale for at have det købte i den ande hånd

Det er meget skægt at følge Sporskiftet i den slags sager / man er stor i slav'et, når det drejer sig om en konkurs som denne og når det er betaling af egne små indkøb f. eks. hos Nettog, så er det livrem & seler

 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 2 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Rep Neslein skrev:

Fåes de i 1:87??

Næh ikke (endnu ?) hvis du tænker på disse modeller
- ANKA Model har sin egen hjemmeside - en anden slags modeller Smile

Men du kunne jo sætte en produktion i gang i 1:87, da du kan finde alle de nødvendige mål f.eks. her  Smile

Men måske skulle du først lave en afstemning om hvilken model(ler), inden du giver dig i kast med projektet Wink

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Mht. nye ting må man holde sig orienteret, som det også har været skrevet tidl.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Svend skrev:

............
 Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.

Måske lidt bøvlet, men så håber jeg da, at din favoritforhandler har økonomien i orden, da du ellers kommer til at skifte forhandler for at få fat i de friske nyheder Wink

Tilsyneladende blev de første CRM'er af det gamle firma solgt til forhandlerne imod forudbetaling.

En salgsmetode som vi vist ikke har set før i branchen.
Men tilsyneladende gik det så godt, at det nye firma formentlig agter at gøre det samme.

Den metode kan ikke bringe mit p.. i kog, og den burde have nogle mærkbare fordele for både producenten (en hurtig teknisk opsamling af penge i det nye firma) og for forhandlerne med økonomien i orden (en hurtigere samt ikke mindst en langt større omsætning af "selv"-sælgende danske nyheder) Smile

 

På sigt vil det måske endog kunne give et differentieret udbud fra de forskellige forretninger, således at mj'erne på div. messer og udstillinger fremover IKKE ser de samme dynger af ens varer rundt om i hallerne.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

CBorch

Skolelærer

Frederiksberg C

Indlæg: 268

PB

Torben Z. skrev:

Rep Neslein skrev:

Fåes de i 1:87??

Næh ikke (endnu ?) hvis du tænker på disse modeller
- ANKA Model har sin egen hjemmeside - en anden slags modeller Smile

Men du kunne jo sætte en produktion i gang i 1:87, da du kan finde alle de nødvendige må f.eks. her  Smile

Men måske skulle du først lave en afstemning om hvilken model(ler), inden du giver dig i kast med projektet Wink

Nu er det vist løbet "helt af sporet" for at benytte jernbanesprog Party

Der bedste Tog(model)hilsner

Cristian

PS til REP, så er jeg aftager, hvis du laver en model af Jenifer Aniston i 1:87 Tongue

__________________

2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Nomisdk

IT

Indlæg: 229

PB  Hjemmeside

Hvad med Frichs Ardelt Traktoren??
Mon vi får den at se? 

__________________

Mvh Simon M. Mørch
Besøg min side om Modeltog og tog | SimonTog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Nomisdk skrev:

Hvad med Frichs Ardelt Traktoren??
Mon vi får den at se? 

Du kan jo prøve at skrive en email og spørge dem ad  Wink

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

Nomisdk skrev:

Hvad med Frichs Ardelt Traktoren??
Mon vi får den at se? 

Hej

Det er naturligvis svært at spå om men det virker som om man realiserer de værdier der er bundet i allerede produceret materiel (Crm-varianterne og F-maskinen), især ud fra de udsagn om at varerne kun udleveres mod kontant betaling. Personligt har jeg allerede skudt en hvid pind efter alle de mange lovede udgivelser, specielt set i lyset af d'herrer Eberts udsagn på den nye hjemmeside. Her skriver de nemlig at de vil tilbage til gamle dages hobbyproduktion og der rimer dårligt, i mine ører, med millioninvesteringer i forme og oversøisk produktion.
Men man kan jo blive positivt overrasket. Smile

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Og så er jeg i øvrigt også ret enig med Steff og webmaster en del af vejen.

Vi vil gerne have modellerne, men fordi det er dem, så er man straks langt mere forstående med en masse "fuglekvidder" i luften, i forhold til andre ting. 

Mange af os har for en del tusinde kr. i materiel fra HT, jeg gruer nu for det øjeblik at fx den stang der går mellem D-maskinen og tenderen forsvinder eller går i stykker, eller at der fx skal bruges en vital del til S-maskinen, for at få den til at køre. Hvem pokker får man reservedele af? Roco kan i hvert fald ikke skaffe dem!

Det bliver meget "lala" pga. de ting der er sket. 

Man kan jo selvfølgelig også bare sige at sådan er markedsvilkårene.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Torben Z. skrev:

Svend skrev:

............
 Jeg har hørt om en enkelt forhandler der selv kørte til Fredericia for at afhente de første CRM-vogne (mod kontant betaling), men det lyder da ærlig talt noget bøvlet - og noget usikkert med hensyn til, om man kan købe dem hvor man plejer.

Måske lidt bøvlet, men så håber jeg da, at din favoritforhandler har økonomien i orden, da du ellers kommer til at skifte forhandler for at få fat i de friske nyheder Wink

Tilsyneladende blev de første CRM'er af det gamle firma solgt til forhandlerne imod forudbetaling.

En salgsmetode som vi vist ikke har set før i branchen.
Men tilsyneladende gik det så godt, at det nye firma formentlig agter at gøre det samme.

Den metode kan ikke bringe mit p.. i kog, og den burde have nogle mærkbare fordele for både producenten (en hurtig teknisk opsamling af penge i det nye firma) og for forhandlerne med økonomien i orden (en hurtigere samt ikke mindst en langt større omsætning af "selv"-sælgende danske nyheder) Smile

 På sigt vil det måske endog kunne give et differentieret udbud fra de forskellige forretninger, således at mj'erne på div. messer og udstillinger fremover IKKE ser de samme dynger af ens varer rundt om i hallerne.

Så længe jeg ikke selv skal betale forud - og er så heldig, at det jeg køber ikke er behæftet med fejl, så det skal sendes retur - tager jeg det også stille og roligt Cool

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

XXX

Like 2 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Vejlefyr skrev:

tybalt skrev:

Nomisdk skrev:

Hvad med Frichs Ardelt Traktoren??
Mon vi får den at se? 

Hej

Det er naturligvis svært at spå om men det virker som om man realiserer de værdier der er bundet i allerede produceret materiel (Crm-varianterne og F-maskinen), især ud fra de udsagn om at varerne kun udleveres mod kontant betaling. Personligt har jeg allerede skudt en hvid pind efter alle de mange lovede udgivelser, specielt set i lyset af d'herrer Eberts udsagn på den nye hjemmeside. Her skriver de nemlig at de vil tilbage til gamle dages hobbyproduktion og der rimer dårligt, i mine ører, med millioninvesteringer i forme og oversøisk produktion.
Men man kan jo blive positivt overrasket. Smile

Men det er jo den rene ironi det med "hobbyproduktionen som i gamle dage"... i mine ører er det en rigtig dårlig forsøg på at skjule det, der egentligt er klart, og det er ret dristig og fræk. Synes jeg personligt. Selfvølgeligt investerer man fortsat millionerne, og hvis man ikke mere har råd til at betale, så kan man jo åbenbart fint anmelde en ny konkurs og fortsætte med et nyt firma, knapt fire uger efter det gamle firma gik konkurs... ^^ Og så lader man samtidig som om man var mother Theresa personligt, der kun handler idealistisk og til alle andres gavn og glæde... nej, det er chokerende... efter min mening...

Hmmm....
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Vejlefyr skrev:

Men det er jo den rene ironi det med "hobbyproduktionen som i gamle dage"... i mine ører er det en rigtig dårlig forsøg på at skjule det, der egentligt er klart, og det er ret dristig og fræk. Synes jeg personligt. Selfvølgeligt investerer man fortsat millionerne, og hvis man ikke mere har råd til at betale, så kan man jo åbenbart fint anmelde en ny konkurs og fortsætte med et nyt firma, knapt fire uger efter det gamle firma gik konkurs... ^^ Og så lader man samtidig som om man var mother Theresa personligt, der kun handler idealistisk og til alle andres gavn og glæde... nej, det er chokerende... efter min mening... 

 

Stare Stare Stare

Tja, du har tydeligvis ikke forstået en pind af hvad der ligger i denne sætning:
"Efter det gamle firma er meldt konkurs, har vi besluttet os for, at vi i vores fritid vil lave modeller, lidt ligesom i “gamle dage" Tongue
Desværre er du jo nok ikke den eneste som har svært ved at forstå teksten Stare

"Gamle dage" er IKKE lig med millioninvesteringer og jævnlige konkurser.

Jeg kan da undre mig ikke så lidt over, hvad du og andre kloge mennesker her på forummet ville have gjort, hvis det nu var jer, som var kommet i samme kedelige situation som Karsten og Flemming.
En konkurs må for langt de fleste (som ikke ligefrem leve af sådanne) ikke ligefrem være nogen ønskværdig situation at komme i.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 2 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

XXX

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

F.Ormstrup skrev:

Se link

Hej.

Så vidt mig bekendt er Hobby Trade Konkurs, så hvorfor bliver man ved at bruge navnet i forbindelse med et nykonstrueret firma hvis navn er ” F2010”. Hvad har Brødrene Karsten og Flemming med ”F2010” at gøre. Hvorfor ser vi ikke navnet Claus Riber nævnt?.

Er det ud fra devisen om at dårlig omtale er bedre end ingen omtale at alle disse halve sandheder bliver bragt. Tag jer dog sammen og kom med en ordentlig og ikke mindst troværdig fremstilling af sagen.

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

PTMadsen skrev:

F.Ormstrup skrev:

Se link

Hej.

Så vidt mig bekendt er Hobby Trade Konkurs, så hvorfor bliver man ved at bruge navnet i forbindelse med et nykonstrueret firma hvis navn er ” F2010”. Hvad har Brødrene Karsten og Flemming med ”F2010” at gøre. Hvorfor ser vi ikke navnet Claus Riber nævnt?.

Er det ud fra devisen om at dårlig omtale er bedre end ingen omtale at alle disse halve sandheder bliver bragt. Tag jer dog sammen og kom med en ordentlig og ikke mindst troværdig fremstilling af sagen.

Hverken Claus, Karsten eller Flemming står til regnskab overfor nogen her!
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Vejlefyr skrev:

Nu ser de produkter, man kan se på siden, ikke ud som hjemmelavede køkkenbordsmodeller. Men vi vil se...

Sad( Sad( Sad(

Din interesse for modeltog synes at være af nyere dato, da du ellers ville vide, at man i det gamle firma godt kunne fremstille prof. modeller i fritiden Smile
De første litra ME blev konstrueret i "fritiden i de gamle dage", men modellerne blev fremstillet på en fabrik i Ungarn, og har således INTET med en køkkenbordsproduktion at gøre.

Vejlefyr skrev:

Ellers skulle jeg nok ikke mere tillade mig offentligt at ytre mine moralforestillinger om forretningsadfærd osv...

Tja, det ville nok være skønt om du (og en del andre) koncentrede sig om modellerne fra de danske producenter og ikke om selskabskonstruktioner, regnskaber samt andre interne forhold i firmaerne.
Dette synes desværre at være et udbredt fænomen blandt danske mj'ere.

Tråden startede med et link til et nyt dansk firma; F2010 Smile

Man kan lide dette nye firma eller ej,
men mon ikke at det efterhånden var på tide at låse denne tråd.

 

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Torben Z. skrev:

Vejlefyr skrev:

Nu ser de produkter, man kan se på siden, ikke ud som hjemmelavede køkkenbordsmodeller. Men vi vil se...

Sad( Sad( Sad(

Din interesse for modeltog synes at være af nyere dato, da du ellers ville vide, at man i det gamle firma godt kunne fremstille prof. modeller i fritiden Smile
De første litra ME blev konstrueret i "fritiden i de gamle dage", men modellerne blev fremstillet på en fabrik i Ungarn, og har således INTET med en køkkenbordsproduktion at gøre.

Vejlefyr skrev:

Ellers skulle jeg nok ikke mere tillade mig offentligt at ytre mine moralforestillinger om forretningsadfærd osv...

Tja, det ville nok være skønt om du (og en del andre) koncentrede sig om modellerne fra de danske producenter og ikke om selskabskonstruktioner, regnskaber samt andre interne forhold i firmaerne.
Dette synes desværre at være et udbredt fænomen blandt danske mj'ere.

Tråden startede med et link til et nyt dansk firma; F2010 Smile

Man kan lide dette nye firma eller ej,
men mon ikke at det efterhånden var på tide at låse denne tråd.

 

Nemlig! I Danmark har vi ytringsfrihed, og man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Problemt opstår når folk stemples som konkursryttere ol. hvilket de gør i denne tråd. Jeg mindes ovenikøbet at selveste Lars Skjærlund har skrevet et sted, at denne slags skriverier har relevans her på forum. Måske, han vil bruge søndagen på en uddybning af nødvendigheden af disse injurierende skriverier? Man fristes jo næsten til at lade en advokat vurdere alle disse påstande, som er fremkommet i denne samt andre tråde... Hvad synes du, Lars Skjærlund?
__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

jubii, CRM og CRS er i handlen inden april er over og så kommer der F maskiner, sådan Smile dejligt vi har F2010 

og så lige et spørgsmål, har E maskinen kørt med CRM og/eller CRS vogne? 

go søndag til alle, og husk at leg lidt med jeres tog, så i kan komme i godt humør Wink

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Mht. E-maskine og CRM-vogne, så er jeg ret sikker på i en eller anden bog at være faldet over et foto, der netop viser sådanne en oprangering med et lokaltog vel at mærke. CRM-blev ikke brugt sammen med stålvogne eller i deciderede hovedbanetog pga. sikkerheden, fordi det jo var en trævogn. CRS er en styrevogn, så det var sammen med MO. På Svendborgbanen har der fx kørt MO + CRM + CP + CPS. CPS kunne også være en CRS. D-maskine + 3-4 CRM + EH har fx også kørt med lokaltog.

Mvh

Claus 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lukas A

Studerende

Indlæg: 329

PB  Blog

Men heldigvis, er det her ikke den virkelige verden, så du kan jo frit selv bestemme, så spænd en E maskine med CRM/CRS vogne og kald det et "Særtog" Laughing out loud

Mvh Lukas

__________________

Mvh Lukas

Like 1 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Lukas A skrev:

Men heldigvis, er det her ikke den virkelige verden, så du kan jo frit selv bestemme, så spænd en E maskine med CRM/CRS vogne og kald det et "Særtog" Laughing out loud

Mvh Lukas

Men et noget specielt af slagsen, hvis man kører med styrevognen forrest!  Wink

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lukas A

Studerende

Indlæg: 329

PB  Blog

Ja det ville jeg også sige... men på den anden side kan man aldrig rigtig regne med DSB Laughing out loud

Mvh Lukas

__________________

Mvh Lukas

Like 2 kan lide
Top

Picture

kasix

HF studerende

Indlæg: 29

PB

At man starter op igen i nyt navn er jo set mange gange før i alle brancher, jeg gad bare godt vide hvordan det ser ud med reservedele til hobbytrade maskiner i fremtiden?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Hermed en helt officiel undskyldning fra min side for nogle ytringer, jeg havde skrevet nogle dage før. Det var nok både en fejlagtig vurdering af situationen og en forkert, alt for grov ordvalg, som ikke har noget at gøre med den menneskelighed, som jeg selv skrev om andetsteds i samme forum. Det beklager jeg meget.

En konkurs er virkeligt ikke noget, man ønsker sig, og det er synd mht. det gamle firma. Til gengæld kan jeg rigtig godt forstå, hvis man alligevel ikke vil lade være med det, man elsker, og søger veje til at fortsætte alligevel.

 

Hvis en eller anden spørger sig, hvorfor denne ændring kom så pludseligt: Det var et resultat af flere dage med intens eftertænksomhed, også mht. reaktionerne til min skrappe kommentar. Samtidig må man ikke glemme, at dansk modeltog er intet, man kan blive rig med. Man må nødvendigvis være idealist for at dyrke det i en professionel form, ikke mindst som producent.  

Og så er vi alle mennesker herinde, og det bliver glemt alt for ofte. Derfor en oprigtig undskyldning fra min side.

Tak.

Like 3 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Der er jo mange følelser i spil her. Der er nok ikke så megen tvivl om, at langt de af os er rigtig glade for de mange gode danske modeller der er dukket op, her i de senere år. HT har for alvor været med til at "revolutionere" dansk modeltogsproduktion, ingen tvivl om det.

Og når strømmen af modeller er "truet" pga. konkurser og lign., så vil det naturligt nok give anledning til diverse ytringsholdninger, uanset hvor enig eller uenig man er i det skete.

Mvh

Claus 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Undskyldning modtaget  Big smile

Det er let, at blive revet med i slige sager.

Heldigvis er dette tilfælde ikke, som da Trinbrættet i Århus gik konkurs :

Jeg mistede en Pr, der var indleveret til reparation forude 500, kr, der var indbetalt forlods til en skinnebus.

Jeg ønsker al mulig held og lykke til de 2 brødre Ebert.

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Poul

Indlæg: 129

PB

trinbrættet i århus gik ikke konkurs Mad Sjøner gik hen

og døde, æret være hans minde en god ven af alle

modeljern bane tosser så overtog Susanne Sjøner

det og senere solgte det til perron 23 trot jeg nok

som så gik konkurs

Mvh Poul

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej Poul

Det hed stadig Trinrættet efter Mads og Susanne - lige indtil konkursen.

Og ja, Mads var en fantastisk person.

MVH

Henrik

 

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.