Jeg har læst mig til at Heljan anbefaler 420mm som mindste kurveradius til f.eks. Mo, litra P og litra S. Men kan de ”overtales” til at køre på mit 2-skinne anlæg med radius 360 mm, evt med et “skånsom operativt indgreb”?
Skinnerne og sporskifterne er Fleischmann ”model-gleis”, har lidt Peco flexskinner kode 100 og 2 Peco sporskifter.
Min Hobbytrade D-maskine og Roco Mz køre helt problemfrit rundt på anlægget.
Mvh Lars
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.002
p- maskine kræver en del ombygninge af løbebeboggie og afmonteringe af stempelstopbeskyttere De andre kan jeg ikke udtale mig om
vh Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
Ole Vedel
Indlæg: 1.157
Jeg har læst mig til at Heljan anbefaler 420mm som mindste kurveradius til f.eks. Mo, litra P og litra S. Men kan de ”overtales” til at køre på mit 2-skinne anlæg med radius 360 mm, evt med et “skånsom operativt indgreb”?
Skinnerne og sporskifterne er Fleischmann ”model-gleis”, har lidt Peco flexskinner kode 100 og 2 Peco sporskifter.
Min Hobbytrade D-maskine og Roco Mz køre helt problemfrit rundt på anlægget.
Mvh Lars
Mo har ikke de store problemer med r360, P-maskinen skal modificeres ved forløber, som Per skriver.
Det kan ske ved at give forløben lidt mindre hjul med støre flanger, af fabrikat Fleischmann.
S-maskinen er lavet af Hobby Trade, og kan køre r360, men ved baglæns kørsel rammer den signaler Master mm.
mvh. Ole Vedel
ladvogn
Indlæg: 84
Tak for hjælpen.
Jeg har ikke sat signaler op endnu, men det er godt at vide.
Nu skrev jeg frisk at Roco Mz kørte rundt uden problemer; det var “spormæssigt”. Jeg måtte ombygge en Heljan r360-bro for at Mz kunne komme forbi uden at køre på overbygningen.
Mvh Lars
Muncken
LKF A+B
Indlæg: 78
Er det netop ikke meningen at tog skal køre på overbygningen? Ellers kører de jo i ballasten...
En spormand undrer sig
Mvh Torben Munck
Forsøger at gøre det bedre næste gang...
ladvogn
Indlæg: 84
Spormanden burde så læse på sagerne: ballasten er en del af overbygningen.
Der menes broen gitter-overbygning hvis andre skulle være i tvivl
Mvh Lars