Jeg sad og kigged på nettog.dk og der er ingen mulighed for visa dankort betaling,det synes jeg ikke er sikkert da man ikke får sine penge erstattet af banken hvis man skal til at ligge og overføre penge til deres komto og de så ikke sender varen.Det er altså ikke godt og meget utilfredstillende.
Hvad synes i ?
Marklin4me
Indlæg: 552
Stor modelbane hilsen
Ulrik R. Thomsen
Märklin Digital
medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen
www.marklinfan.dk
Mikkel_3103
Indlæg: 17
Man kan ikke betale med Dankort på nettet, når man sætter kryds i "Dankort", mener de afhentning. og lad vær at overføre penge til dem, jeg bestilte for 6 uger siden og jeg har stadig ikke fået mine vare, og hver gang jeg ringer til dem og har sagt mit ordre-nummer lægger de bare på, køb på Teknikken.dk, ligeså billigt og støre udvalg
humlebumletog
Pedel / Lærer
Indlæg: 58
Jeg har altid modtaget mine vare fra nettog.
kan dog læse i div. indlæg her på siden, hvis der forkommer reklamation kan da være lidt bump på skinnerne
så thums up herfra
Nojn, Carsten.
C-skinner. Dsb epoke. Alt hvad jeg har råd til
Når man nu har 3 piger så må farmand jo bare køre lokomotiverne for dem.
ckh
Faglig sekretær
Indlæg: 87
Jeg har handlet et par gange hos nettog.dk
Og jo, det er da lidt mærkeligt med den bankoverførsel de ikke har, men jeg har nu ikke noget at klage over. Jeg overførte pengene efter min bestilling (og en email fra nettog.dk) og havde de bestilte varer 2-4 dage efter.
Mvh. Claus
Märklin c-skinner. I gang med min første bane siden jeg var dreng (og det er dælme længe siden)...Traxx
Indlæg: 115
Man kan ikke betale med Dankort på nettet, når man sætter kryds i "Dankort", mener de afhentning. og lad vær at overføre penge til dem, jeg bestilte for 6 uger siden og jeg har stadig ikke fået mine vare, og hver gang jeg ringer til dem og har sagt mit ordre-nummer lægger de bare på, køb på Teknikken.dk, ligeså billigt og støre udvalg
det lyder familiært -- se denne tråd: http://www.sporskiftet.dk/forum/nettogdk-problemer
jeg kan kun fraråde folk at lege med bankoverførsler til firmaer.
Thrane
Indlæg: 995
Du kan roligt overføre penge til Nettog.dk - De er superflinke og overholder deres aftaler.
Kan ikke se der skulle være forskel på at bruge dit kreditkort eller bankoverførsel. I begge tilfælde kan der svindles hvis sælger vil.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.093
Det er simpelthen lodret løgn: Der er meget, meget stor forskel på de to betalingsformer.
Hvis man betaler med bankoverførsel og ikke får sine varer, har man tabt sine penge. Man kan hyre en advokat og gå til domstolene, men det er så dyrt, at det ikke vil være relevant - så i praksis kan man kun tage en dyb indånding og erkende, at pengene er mistet for altid.
Hvis man betaler med kreditkort og ikke får sine varer, kan man klage til banken - eller hvem der nu har udstedt kreditkortet: Man får så sine penge tilbage, og det er nu banken, der skal slås med den, der ikke har leveret varerne. En bank har som regel en del mere pondus overfor den dårlige leverandør, så der sker sikkert noget - men under alle omstændigheder har man som kunde fået sine penge tilbage.
Bemærk, at det er den danske lovgivning, der kræver, at banken skal føre pengene tilbage - det er ikke noget, man skal tigge om, det er ikke noget, banken gør, fordi den er flink, og man behøver ikke undersøge, om det er noget, banken tilbyder: Ifølge loven skal alle danske udbydere af kreditkort føre pengene tilbage, hvis man ikke får sine varer. Det gælder i øvrigt ikke kun i Danmark, det gælder i hele EU - så har man problemer med en udenlandsk leverandør, kan man også godt true med at forlange pengene tilbage, det må formodes, at ihvertfald alle online forhandlere i EU kender reglerne.
Men reglerne gælder altså også, selvom man har handlet udenfor EU: Man får stadig sine penge tilbage. Det er bare ikke alle f.eks. amerikanske svindlere, der kender reglerne, så her virker trusler ikke så godt i første omgang.
Så altså: Hvis man ikke får sine varer, kan der ske to ting:
Det er da lidt af en forskel, er det ikke?
MVH
Lars
Thrane
Indlæg: 995
Jeg pointerer såmænd også blot, at sælger kan vælge at svindle ved begge handelsformer. Det er et faktum ganske enkelt.
Personligt har jeg ikke problemer med at overføre penge via min bank til et firma hvis jeg på forhånd har en købsfaktura og efterfølgende en kvittering for bankoverførsel.
I øvrigt mener jeg der sker mere svindel med dankort end så mange andre betalingsformer.
men det sikreste er vel nok at møde og personligt og betale cash.
Det er vel ikke en "lodret løgn".
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Præcis! Online betaling via kort koster og da nettog.dk tilsynesladende ikke ønsker at lave en "Danske Bank", så er betalingsmodellen da fornuftig, og virker iflg. flere. Entreprenant foretagende der sælger basis ting til lave priser, som vi også har benyttet. Folkene bag nettog.dk ved godt at der ikke skal trædes for meget ved siden af før, at hele MJ-Danmark ved besked. Hvad er problemet?
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.142
Det er simpelthen lodret løgn: Der er meget, meget stor forskel på de to betalingsformer.
Hvis man betaler med bankoverførsel og ikke får sine varer, har man tabt sine penge. Man kan hyre en advokat og gå til domstolene, men det er så dyrt, at det ikke vil være relevant - så i praksis kan man kun tage en dyb indånding og erkende, at pengene er mistet for altid.
Hvis man betaler med kreditkort og ikke får sine varer, kan man klage til banken - eller hvem der nu har udstedt kreditkortet: Man får så sine penge tilbage, og det er nu banken, der skal slås med den, der ikke har leveret varerne. En bank har som regel en del mere pondus overfor den dårlige leverandør, så der sker sikkert noget - men under alle omstændigheder har man som kunde fået sine penge tilbage.
Bemærk, at det er den danske lovgivning, der kræver, at banken skal føre pengene tilbage - det er ikke noget, man skal tigge om, det er ikke noget, banken gør, fordi den er flink, og man behøver ikke undersøge, om det er noget, banken tilbyder: Ifølge loven skal alle danske udbydere af kreditkort føre pengene tilbage, hvis man ikke får sine varer. Det gælder i øvrigt ikke kun i Danmark, det gælder i hele EU - så har man problemer med en udenlandsk leverandør, kan man også godt true med at forlange pengene tilbage, det må formodes, at ihvertfald alle online forhandlere i EU kender reglerne.
Men reglerne gælder altså også, selvom man har handlet udenfor EU: Man får stadig sine penge tilbage. Det er bare ikke alle f.eks. amerikanske svindlere, der kender reglerne, så her virker trusler ikke så godt i første omgang.
Så altså: Hvis man ikke får sine varer, kan der ske to ting:
Det er da lidt af en forskel, er det ikke?
Enig, og der findes også andre betalingsmidler, hvor man beskyttes som kunde ved handel på nettet. Jeg anvender f.eks. PayPal ved handel via eBay, og jeg har faktisk haft en handel, hvor sælger ikke leverede, og jeg fik mine penge tilbage.
Nettog kunne tilbyde PayPal betaling, når de ikke vil implementere en Dankort løsning, så var man fortsat beskyttet som køber.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.093
MVH
Lars
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.093
Da' Peter.
Enig: PayPal er stort set gratis at etablere - til gengæld er den halvdyr i drift, PayPal tager sig godt betalt for at håndtere den enkelte transaktion. Men det koster ikke noget at komme i gang.
MVH
Lars
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.142
Folkene bag nettog.dk ved godt at der ikke skal trædes for meget ved siden af før, at hele MJ-Danmark ved besked. Hvad er problemet?
Uanset om det er flinke folk, der er bag nettog.dk, så er vi desværre stadig en del, som kan huske den største konkurs i nyere dansk modeljernbanehistorie, da Scan-Trains ApS, Perron 4 ApS, Godsterminalen ApS og Trinbrættet ApS gik konkurs. Da stod en hel del tilbage med lommesmerter efter forudbetalinger ved bankoverførsel.
Man kan naturligvis selv vælge at overføre ved bankoverførsel (og jeg har selv købt hos Nettog på den måde). Men at skrive, som en gør i et indlæg, at man roligt kan overføre via bank, er et ikke velunderbygget råd.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Thrane
Indlæg: 995
Det er heller ikke sikkert du får dine penge tilbage hvis du har betalt med kreditkort hvis firmaet går konkurs.
I tilfælde af konkurs vil Nets lukke den pågældende betalingsaftale ned og kurator har i øvrigt lukket for alle pengestrømme m.m.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.093
Når vi nu er i gang, er der her nogle gode råd fra andre:
Behøver jeg komme med flere eksempler?
MVH
Lars
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.093
Det er igen ikke korrekt: Har man ikke modtaget varerne, skal banken føre pengene tilbage. Det er så banken, der må tage kampen op med kurator.
MVH
Lars
Thrane
Indlæg: 995
Det du siger er at den pågælgende bank hæfter evt. tab på kunden ved konkurs? Indtil de måske (og kun måske) får noget tilbage fra boet fra kurator.
Der er der vist ingen banker der går med til Lars Skjærlund.
Det er noget i konkurslovgivningen jeg har overset så!
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Det er simpelthen lodret løgn: Der er meget, meget stor forskel på de to betalingsformer.
Hvis man betaler med bankoverførsel og ikke får sine varer, har man tabt sine penge. Man kan hyre en advokat og gå til domstolene, men det er så dyrt, at det ikke vil være relevant - så i praksis kan man kun tage en dyb indånding og erkende, at pengene er mistet for altid.
Hvis man betaler med kreditkort og ikke får sine varer, kan man klage til banken - eller hvem der nu har udstedt kreditkortet: Man får så sine penge tilbage, og det er nu banken, der skal slås med den, der ikke har leveret varerne. En bank har som regel en del mere pondus overfor den dårlige leverandør, så der sker sikkert noget - men under alle omstændigheder har man som kunde fået sine penge tilbage.
Bemærk, at det er den danske lovgivning, der kræver, at banken skal føre pengene tilbage - det er ikke noget, man skal tigge om, det er ikke noget, banken gør, fordi den er flink, og man behøver ikke undersøge, om det er noget, banken tilbyder: Ifølge loven skal alle danske udbydere af kreditkort føre pengene tilbage, hvis man ikke får sine varer. Det gælder i øvrigt ikke kun i Danmark, det gælder i hele EU - så har man problemer med en udenlandsk leverandør, kan man også godt true med at forlange pengene tilbage, det må formodes, at ihvertfald alle online forhandlere i EU kender reglerne.
Men reglerne gælder altså også, selvom man har handlet udenfor EU: Man får stadig sine penge tilbage. Det er bare ikke alle f.eks. amerikanske svindlere, der kender reglerne, så her virker trusler ikke så godt i første omgang.
Så altså: Hvis man ikke får sine varer, kan der ske to ting:
Det er da lidt af en forskel, er det ikke?
Det mener du godt nok, Lars? Hvis det kører så skidt, som du antyder at det -muligvis- kan gøre, så er det da paradoksalt at nettog.dk, Skilteskoven og Banetjenesten kan eksistere. Foretagender der gerne går den "ekstra mil" for deres kunder.
/Jan
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.093
Nej - det siger jeg egentligt ikke: Jeg siger, at betalingskortudstederen hæfter for tabet - og det behøver ikke være banken, selvom man har fået kortet gennem banken. Det kan blive ret kompliceret at hitte rundt i, men det er heldigvis ikke noget, vi som almindelige forbrugere behøver bekymre os om: Har vi købt på nettet med et betalingskort, har vi krav på at få vores penge tilbage, hvis vi ikke modtager varen. Punktum.
Til gengæld kan der komme gevaldige slagsmål efterfølgende, hvor bankerne, Visa, Mastercard og Nets alle forsøger at sende aben videre. Den slags sager refereres jævnligt i erhvervspressen - jeg husker bl.a. netop sådan et slagsmål efter konkursen hos den danske fladskærmsproducent AlfaView: Den gang var der mange, der klagede over, at de ikke kunne få deres penge tilbage, fordi de havde betalt med et Dankort i en butik (det har man ikke krav på), mens de, der havde betalt med et Dankort via nethandel godt kunne få deres penge tilbage (det har man nemlig krav på).
Så har banken ikke lov til at operere på det danske bankmarked.
MVH
Lars
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.093
Da' Jan.
Naturligvis mener jeg det, jeg skriver - og som du kan se på mine henvisninger, er det bestemt ikke kun mig, der mener det.
Men du gør dig her skyldig i præcist den samme fejl som så mange andre: Jeg har i denne tråd forsøgt at imødegå forkerte udsagn om betaling på nettet med og uden betalingskort. Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om konkrete nethandelssteder - det er ord, du lægger mig i munden.
MVH
Lars
Marklin4me
Indlæg: 552
Hej igen,
For at understøtte muligheden for tilbagebetaling vedlægger jeg følgende klip og et link til nets:
Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er gennemført med Visa-delen af dit Visa/Dankort. Visa-delen af dit kort vil blive anvendt til betaling i forretninger, som tager imod Visa-kort, og som ikke tager imod Dankort. Det vil fremgå af skiltning i butikken, hvilke kort forretningen tager imod.
Dine muligheder for at få tilbageført en betaling gælder såvel, når kortet er brugt i fysisk handel som når kortet er brugt til køb over internettet og ved post- eller telefonordre.
Du skal henvende dig i dit pengeinstitut snarest muligt, og så vidt muligt 14 dage efter, at du er blevet opmærksom på, at du kan have et krav på tilbageførsel af en betaling.
Inden du kontakter dit pengeinstitut, skal du altid selv søge at løse problemet med den forretning, du har handlet med. Dette gælder også, hvis forretningen er gået konkurs.
Du skal medbringe dokumentation for dit krav. Du kan få vejledning fra din bank bl.a. om, hvilken dokumentation der er nødvendig.
Selvom du ikke har krav på en tilbageførsel af en betaling via dit pengeinstitut, kan du stadig have et krav mod forretningen, og du vil i den situation have mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet.
Og Linket : http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/internationale-kort/Indsigelser/Pages/default.aspx
Stor modelbane hilsen
Ulrik R. Thomsen
Märklin Digital
medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen
www.marklinfan.dk
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Folkene bag nettog.dk ved godt at der ikke skal trædes for meget ved siden af før, at hele MJ-Danmark ved besked. Hvad er problemet?
Uanset om det er flinke folk, der er bag nettog.dk, så er vi desværre stadig en del, som kan huske den største konkurs i nyere dansk modeljernbanehistorie, da Scan-Trains ApS, Perron 4 ApS, Godsterminalen ApS og Trinbrættet ApS gik konkurs. Da stod en hel del tilbage med lommesmerter efter forudbetalinger ved bankoverførsel.
Man kan naturligvis selv vælge at overføre ved bankoverførsel (og jeg har selv købt hos Nettog på den måde). Men at skrive, som en gør i et indlæg, at man roligt kan overføre via bank, er et ikke velunderbygget råd.
Hm... Jo, jo, men der er altså stadig mange forretninger, også af anden art, der benytter overførsler som betalingsmulighed. Og det virker! Pointen er bare dén at man skal passe lidt på med, at udråbe nogen til noget, de ikke er! / Jan
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Da' Jan.
Naturligvis mener jeg det, jeg skriver - og som du kan se på mine henvisninger, er det bestemt ikke kun mig, der mener det.
Men du gør dig her skyldig i præcist den samme fejl som så mange andre: Jeg har i denne tråd forsøgt at imødegå forkerte udsagn om betaling på nettet med og uden betalingskort. Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om konkrete nethandelssteder - det er ord, du lægger mig i munden.
Touché!
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Uanset om det er flinke folk, der er bag nettog.dk, så er vi desværre stadig en del, som kan huske den største konkurs i nyere dansk modeljernbanehistorie, da Scan-Trains ApS, Perron 4 ApS, Godsterminalen ApS og Trinbrættet ApS gik konkurs. Da stod en hel del tilbage med lommesmerter efter forudbetalinger ved bankoverførsel.
Man kan naturligvis selv vælge at overføre ved bankoverførsel (og jeg har selv købt hos Nettog på den måde). Men at skrive, som en gør i et indlæg, at man roligt kan overføre via bank, er et ikke velunderbygget råd.
Det med Perron 4 er vi nogen der kun husker alt for godt Var en af de heldige der med nød og næppe undgik at få noget i klemme, inden det hele gik ned med et brag. Mange tabte store pengebeløb (a flere tusinde kr.) på den historie...
Nu skriver jeg ikke om den aktuelle sag her, men mere generelt. Det er altid fristende at gå efter de mere lave priser. Men jeg vil hellere gå efter den rigtig gode stemning, betale lidt ekstra for varene, og så vide at der ALTID er mulighed for at få byttet varen eller at få service på den. De kriterier opfylder alle de veletablerede forretninger efter min mening. Det er en halvdyr hobby vi har, og den fortjener da kun det bedste
Kan fx nævne en forretning en anelse nord for Limfjorden, der altid sender varene med vedlagt faktura, de gange jeg har haft ringet, uden man overhovedet skal tænke på at betale på forhånd. Det er da guld værd med sådan en tillid
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Otto jensen
Indlæg: 55
Det er netop derfor jeg ikke tør handle der.Jeg havde ellers set at de har en marklin My 1119 til 1599 kr http://www.shop.nettog.dk/product.asp?product=6194
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.590
Sporskiftet er igen gået i selvsving ............
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
Det er netop derfor jeg ikke tør handle der.Jeg havde ellers set at de har en marklin My 1119 til 1599 kr http://www.shop.nettog.dk/product.asp?product=6194
Hvorfor tør du ikke handle der nettog er perron 1 ikke 4, desuden kan du gi nettog god tillid, de fortæller råd og de ting man ikke skal gøre, desuden har/laver de en hurtig og effektiv levering/reporation, og også en lille sludder i butikken (det er da service, og en butik du trygt kan stole på).
Nettog/perron 1 får kun godt herfra.
Mvh Lukas.
Mvh Lukas
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Sporskiftet er igen gået i selvsving ............
Der er da ikke noget som en rask lille debat
Tidl. skriverier har med al tydelighed vist at det ikke altid kan svare sig kun at kigge på pengepungen. Ligesom når man køber fødevarer.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Sporskiftet er igen gået i selvsving ............
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Torben Z.
Indlæg: 751
Kan fx nævne en forretning en anelse nord for Limfjorden, der altid sender varene med vedlagt faktura, de gange jeg har haft ringet, uden man overhovedet skal tænke på at betale på forhånd. Det er da guld værd med sådan en tillid ;)
Det må være en skik man har på de kanter, for det samme gør sig gældende her lidt søndenfjords
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.590
Sporskiftet er igen gået i selvsving ............
Det er da et af det mest diskuterede emner - hvordan skal man betale hos Nettog - De har deres politik og priser, som de ikke ligger skjul på, og hvis man følger lidt med her, dukker dette emne op fra tid til anden ....
Man kan vælge at købe eller vælge dem fra, men jeg synes, det i princippet er et ligegyldig emne, for de sælger da ikke noget, som man ikke købe andre steder
Da det gik løs sidste gang, var der endda en, som vente tilbage og købte igen, bare fordi det var billigere, men så kan man da ikke klage .....
Jeg læste den anden dag discount forretningerne brager frem, så mon ikke det er det samme i dette tilfælde ......
Det er fint, at der bliver påpeget usikkerheden ved at forudbetale, så kender alle til risikoen om at de penge kan være tabt, men er det ikke kun ved creditcards, at man beskyttet, og det bestemt ikke mange andre steder, man kan købe med det, for det koster procenter .....
Så der er forskellige hylder at vælge på og det skal man da ikke klager over ...
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Traxx
Indlæg: 115
Men du gør dig her skyldig i præcist den samme fejl som så mange andre: Jeg har i denne tråd forsøgt at imødegå forkerte udsagn om betaling på nettet med og uden betalingskort. Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om konkrete nethandelssteder - det er ord, du lægger mig i munden.
pas på med det - du har stukket hånden ned i et hvepsebo aka 'nettog fanklubben'... jeg kan kun give dig ret mht betalingskort/bankoverførsel. sidstnævnte er meget nemmere at svindle med!! folk glemmer åbenbart tråden jeg har linket til - hvor jeg også havde store problemer med at få mine ting/penge på trods af mange, mange tusinde kr lagt i biksen. hvor mange der ikke får deres ting, hvor de hele tiden lyver sig syge, tlf bliver ikke taget/lagt på osv kan vi af gode grunde ikke vide... og så er det godt at 'gå med livrem og seler' hvis man absolut ikke mener der er bedre alternativer i DK !
Thrane
Indlæg: 995
Men du gør dig her skyldig i præcist den samme fejl som så mange andre: Jeg har i denne tråd forsøgt at imødegå forkerte udsagn om betaling på nettet med og uden betalingskort. Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om konkrete nethandelssteder - det er ord, du lægger mig i munden.
pas på med det - du har stukket hånden ned i et hvepsebo aka 'nettog fanklubben'... jeg kan kun give dig ret mht betalingskort/bankoverførsel. sidstnævnte er meget nemmere at svindle med!! folk glemmer åbenbart tråden jeg har linket til - hvor jeg også havde store problemer med at få mine ting/penge på trods af mange, mange tusinde kr lagt i biksen. hvor mange der ikke får deres ting, hvor de hele tiden lyver sig syge, tlf bliver ikke taget/lagt på osv kan vi af gode grunde ikke vide... og så er det godt at 'gå med livrem og seler' hvis man absolut ikke mener der er bedre alternativer i DK !
Jeg tilslutter mig den såkaldte nettog fanklub.
Og skal vi ikke bare konkludere at vi kan handle hvor vi har lyst - med og uden risici.
Synes efterhånden det bliver en smule usmageligt at forretninger gang på gang skal hænges ud herinde på www.sporskiftet.dk
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.093
Da' Jørgen.
NEJ: Det er ikke kun ved kreditkort, man får den ekstra beskyttelse - det gælder også almindelige Dankort og andre såkaldte debetkort, hvor man ikke får kredit. Loven gælder for alle betalingskort - også det helt almindelige Dankort.
Men kun ved nethandel - man er ikke beskyttet, hvis man f.eks. betaler forud i en butik.
MVH
Lars
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Men du gør dig her skyldig i præcist den samme fejl som så mange andre: Jeg har i denne tråd forsøgt at imødegå forkerte udsagn om betaling på nettet med og uden betalingskort. Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om konkrete nethandelssteder - det er ord, du lægger mig i munden.
pas på med det - du har stukket hånden ned i et hvepsebo aka 'nettog fanklubben'... jeg kan kun give dig ret mht betalingskort/bankoverførsel. sidstnævnte er meget nemmere at svindle med!! folk glemmer åbenbart tråden jeg har linket til - hvor jeg også havde store problemer med at få mine ting/penge på trods af mange, mange tusinde kr lagt i biksen. hvor mange der ikke får deres ting, hvor de hele tiden lyver sig syge, tlf bliver ikke taget/lagt på osv kan vi af gode grunde ikke vide... og så er det godt at 'gå med livrem og seler' hvis man absolut ikke mener der er bedre alternativer i DK !
Hårde ord fra fanklubbens formand. Det er jo den almindelige antagelse af nævnte forretning, du lige har ridset op for os alle, her. Uanset om den er sand eller ej, så bakker du den op. Sådan er det jo i en "fanklub". Validitet eller ej. Ikke sandt?
/Jan
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Frank F
Vamdrup
Indlæg: 569
En lille kommentar :
Efter min mening burde der gælde de samme regler ved Bankoverførsler som er gældende ved Køb af en Vare via Dankort/Visa, for at sikre Kunden og
hans køb på bedste vis.
Ligeledes synes jeg at "enhver" Person som driver en Webshop / Butik som minimum burde have Dankort/Visa-løsningen etableret i Webshop og Butikken
hvis de ønsker at sælge deres Produkter til en bred skare af kunder i Danmark i disse moderne tider her i 2013 hvor en stor del af befolkningen benytter
et Dankort/Visa som betalings-middel til køb af deres varer.
Jeg kender godt til udgifterne i forbindelse med disse betalings-løsninger (det er ikke billigt), men hvis en Webshop / Butik gennenfører et stort antal
køb/transaktioner om året og i forvejen kender deres udgifter til en betalings-løsning som Dankort/Visa ved xxxx antal transaktioner om året "kunne"
den endelige salgs-pris for den købte vare jo bare "hæves" med et gennemsnits-beløb som dækker Webshoppen/Butikkens udgifter til dette, så er
problemet jo egentlig løst en gang for alle og både Webshop/Butik og Kunder ville "formodentlig" være "glade" for løsningen i det lange løb.
Priserne for terminaler og xxxx antal transaktioner kan findes på nettet :
http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/Documents/dankort/Nets-Dankort-prisliste-2012.pdf
Om jeg skal betale f.eks 1975,- eller 1985,- kroner for et Produkt bekymrer mig "ikke" ret meget og endelig vil jeg jo være "sikker" på at kunne få
mine penge tilbageført ved en Dankort/Visa transaktion, såfremt jeg ikke har fået min vare leveret som aftalt.
• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.093
Da' Frank.
Det kan du måske have ret i - men jeg er til gengæld helt sikker på, at det aldrig kommer til at ske.
Det er der flere grunde til:
Det er derfor umuligt at sidestille betalingskort og bankoverførsler - juraen bag de to betalingssystemer er alt, alt for forskellige til, at det kan lade sig gøre.
MVH
Lars
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.142
hvis de ønsker at sælge deres Produkter til en bred skare af kunder i Danmark i disse moderne tider her i 2013 hvor en stor del af befolkningen benytter
et Dankort/Visa som betalings-middel til køb af deres varer.mine penge tilbageført ved en Dankort/Visa transaktion, såfremt jeg ikke har fået min vare leveret som aftalt.
Jeg drev frem til 2004 Nordbanen Hobby, som havde den første "ægte" web-shop for modeljenbane i Danmark. Med "ægte" mener jeg incl. betalingsløsning. Jeg fortalte mine kollegaer blandt forhandlerne om lyksaglighederne ved Dankort betaling etc., men oplevede, at de hellere ville undvære forretning end betale et gebyr til bank/betalingskortløsning. Personligt var jeg af den opfattelse, at jeg fik en del mersalg, netop p.g.a. Dankortbetalingen, hvor kunden kunne gøre sit køb færdig og lade sig "lokke" til at købe lidt ekstra, når det nu var nemt og sikkert at betale.
Der var (og måske er) en noget defensiv holdning i en branche, som ikke tjener ret mange penge på hvert salg i forhold til andre brancher. Ind imellem oplevede jeg det dengang som om, man var "bange for begrebet forretning". På samme måde oplever jeg en del af indlæggene i denne tråd, som farvet af opfattelsen af nettog/perron 1 i stedet for at tage stilling til spørgsmålet om Dankortbetaling. Der kommer for let følelser med fordi dette jo er en hobby.
Jeg forstår ganske enkelt ikke forretningernes modstand mod at tage kort, og Nettog er ikke den eneste såkaldte web-hop indenfor modeljernbane i Danmark, som ikke tager Dankort. Hobbykaeden.dk (på trods af loger for Danmark og Visa på shoppen) har ikke kortbetaling on-line (kræver forudbetaling iflg. hjemmesiden) og andre som f.eks. Tog & Tekno (sender med regning, som betales, når varen er modtaget) har ikke webshop overhovedet. Så der er mange modeller. Jeg forstår bare ikke, at forretningerne har råd til at undvære den forretning, som er i kort-kunder.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg forstår ganske enkelt ikke forretningernes modstand mod at tage kort, og Nettog er ikke den eneste såkaldte web-hop indenfor modeljernbane i Danmark, som ikke tager Dankort. Hobbykaeden.dk (på trods af loger for Danmark og Visa på shoppen) har ikke kortbetaling on-line (kræver forudbetaling iflg. hjemmesiden) og andre som f.eks. Tog & Tekno (sender med regning, som betales, når varen er modtaget) har ikke webshop overhovedet. Så der er mange modeller. Jeg forstår bare ikke, at forretningerne har råd til at undvære den forretning, som er i kort-kunder.
Som det bliver nævnt i tidl. indlæg, så sender både Hobbykæden samt Tog og Tekno gerne varene forud med vedlagt faktura, hvor man så betaler efter leveringen ved sig selv. Dette kræver blot at man laver en telefonordre eller sender en mail, og er efter min mening næsten lige så godt som at man kan bruge betalingskort direkte.
Jeg synes det er værre, at der slet ikke er mulighed for nogen af disse, da man som forbruger nemt kan få håret i postkassen, hvilket man også kan læse om i tidl. indlæg og tråde.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Søren Daugaard
Indlæg: 51
Hej.
Jeg har handlet meget hos Nettog. Og der har aldrig været problemer.
Hurtig levering og rigtig god service.
Men, naturligvis vil det da være mere smart, med betaling via Visa/Dankort. Og mon ikke det kommer på et tidspunkt.
Men igen, evnt. udgifter til netbetaling via Visa/Dankort, er der kun kunderne til at betale. Sådan er det.
Jeg er bestemt ikke nervøs ved at betale via bankoverførsel. Men jeg vil, som glad og tilfreds kunde hos Nettog, da gerne opfordre Nettog til, at få lavet mulighed for at betale med kort.
Mvh.
Søren Daugaard
Otto jensen
Indlæg: 55
Lige indtil du blir taget i røven af dem ? så handler du ikke der mere
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Nu deltager de jo på næsten alle messer i Danmark, så du kan jo blot bede dem om at tage varene med og betale dem på messen.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Nu deltager de jo på næsten alle messer i Danmark, så du kan jo blot bede dem om at tage varene med og betale dem på messen.
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Lige indtil du blir taget i røven af dem ? så handler du ikke der mere
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.592
Vilke seksuelle tilbøjeligheder?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Vilke seksuelle tilbøjeligheder?
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
TonnyH0-87
Indlæg: 7
Jeg har selv en web-shop. Jeg har valgt kun at tage Dankort og bankoverførsel. Begrundelsen er, at visa og mastercard kræver et højere gebyr (% af købet), og så går der flere uger før man som forretning modtager betalingen. Som forretning kan man betale ekstra for, at få betalingen hurtigere. Disse udgifter er man nød til at lægge på prisen på vareren i web-shoppen, og med de ringe fortjenester der er indenfor min branche (og sikkert også i modeltogsbranchen), så har jeg fravalgt kreditkort, for stadig at kunne have konkurrencedygtige priser. Dankort har jeg aldrig haft problemer med, og jeg har det udemærket med, at de kunder der af en eller anden grund ikke har Dankort, vælger en anden forretning. De andre forretninger skal jo også have noget at lave
Jeg oplever at mange kunder køber ind sammen, eller for hinanden. Når jeg selv køber ind på en web-shop, og det har hidtil været størstedelen af mit tog, så spørger jeg altid venner, om de skal have noget med.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.590
Nu er vel omkring 25 - 30 steder, hvor man kan købe modeltog i Danmark og en stor procent af disse tilbyder også webshop, så der må være muligheder nok for alle til at finde det man mangler.
Så jeg synes simpelthen, at det er "torskedumt", at så mange af os bruger tid på den slags ( og jeg er nu en af de 50 indlæg ).
Lad da Otto Jensen svømme rundt med den line alene - han er da kroget nok - der er da nok steder og til mange forskellige priser, man kan finde effekter til vores fælles hobby
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).