Låst

Picture

Keyflemming

Indlæg: 5

PB

Nettog.dk - problemer?

Hej alle.

 

Jeg vil høre om nogle af jer haf haft problemer med levering og manglende svar på telefon og mail fra Nettog.dk?

 

I januar 2011 sendte jeg en Hobby Trade MT til garanti-reparation hos Nettog. men her i juni 2011 har jeg stadig intet set eller hørt til maskinen - og de svarer ikke på mail og telefon.

 

Toget er købt via JK Modelbane i Aarhus, som har haft et samarbejde med Nettog.

JK Modelbane har også forgæves prøvet at kontakte Nettog.dk, da de både har lokomotiver til rep, og har bestilt - og betalt for en del varer som de aldrig har fået.

Hej alle.

 

Jeg vil høre om nogle af jer haf haft problemer med levering og manglende svar på telefon og mail fra Nettog.dk?

 

I januar 2011 sendte jeg en Hobby Trade MT til garanti-reparation hos Nettog. men her i juni 2011 har jeg stadig intet set eller hørt til maskinen - og de svarer ikke på mail og telefon.

 

Toget er købt via JK Modelbane i Aarhus, som har haft et samarbejde med Nettog.

JK Modelbane har også forgæves prøvet at kontakte Nettog.dk, da de både har lokomotiver til rep, og har bestilt - og betalt for en del varer som de aldrig har fået. Og de siger hos JK Modelbane, at andre kunder også har de samme problemer med Nettog.dk

 

Så nu vil jeg spørge her på forummet om det er tilfældet.

 

Det er ikke fordi jeg vil hænge nogen ud for dårlig service - især ikke JK Modelbane, som jeg synes er et godt og hyggeligt sted at komme - og at handle modeltog Smile

 

Mvh.

Flemming Berg Olsen

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Jeg har flere gange rykket for at få en faktura for et lokomotiv købt i februar, men ikke fået svar.

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jørnet

IT nørd

Indlæg: 400

PB  Hjemmeside

Mærkeligt! Jeg har aldrig haft problemer med Nettog.

De har dog haft en del lukkedage i denne måned (se på deres hjemmeside). Det kan måske være årsagen til at de ikke har svaret?

Jørgen

__________________

H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert

Like 0 kan lide
Top

Picture

SC

Mekaniker

Indlæg: 466

PB  Blog

Hej.

Jeg har handle med dem 4-5 gange siden februar for ret store beløb, der har ingen problemer været og meget hurtig levering inden for 4 dage. Har dog været ude for at ryge i spam mappen ved dem hehe, men en mail mere til dem og så var det ok.

Nu skal jeg ikke sige hvad der er rigtig og forkert hvad andre forhandler siger om dem , men der er mange forhandler der er sure på dem pga de priser der kører og den måde de kører deres forretning på. Set som kunde betyder det laver priser på mange ting ved dem.

__________________

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Jeg har handlet en del ved Nettog og har kun gode erfaringer.

Så sent som i sidste uge har jeg fået svar på en ordre. I samme forbindelse fik også at vide, at Nettog pt. ligger i ombygning, så der kunne gå lidt tid før min bestilling var klar.

Hilsen

Gert Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Otto jensen

Indlæg: 55

PB

"Keyflemming" skrev:
Hej alle.Jeg vil høre om nogle af jer haf haft problemer med levering og manglende svar på telefon og mail fra Nettog.dk?I januar 2011 sendte jeg en Hobby Trade MT til garanti-reparation hos Nettog. men her i juni 2011 har jeg stadig intet set eller hørt til maskinen - og de svarer ikke på mail og telefon. Toget er købt via JK Modelbane i Aarhus, som har haft et samarbejde med Nettog.JK Modelbane har også forgæves prøvet at kontakte Nettog.dk, da de både har lokomotiver til rep, og har bestilt - og betalt for en del varer som de aldrig har fået. Og de siger hos JK Modelbane, at andre kunder også har de samme problemer med Nettog.dkSå nu vil jeg spørge her på forummet om det er tilfældet.Det er ikke fordi jeg vil hænge nogen ud for dårlig service - især ikke JK Modelbane, som jeg synes er et godt og hyggeligt sted at komme - og at handle modeltog :-)Mvh.Flemming Berg Olsen

Det har jeg også oplevet hos forhandlere at de ikke reagerer på ens henvendel

ser,de vil heller ikke rette sig efter købeloven og indformerer dårligt,en af de værste er trains-r-us.dk på buddingevej 229 de eer værre end nettog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

"Otto møller jensen" skrev:
Det har jeg også oplevet hos forhandlere at de ikke reagerer på ens henvendelser,de vil heller ikke rette sig efter købeloven og indformerer dårligt,en af de værste er trains-r-us.dk på buddingevej 229 de eer værre end nettog.dk

Jeg synes nu at de har været flinke nok til at svare - de har begrænsede åbningstider, og svarer førstkommende åbningsdag - efter hvad jeg har oplevet.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Søren Daugaard

Indlæg: 51

PB

Jeg har handlet meget hos Nettog, og har altid fået hurtig levering, som regel dagen efter, og altid god service.

Like 0 kan lide
Top

Picture

KBAndersen

Indlæg: 180

PB

Heller ikke oplevet problemer med Nettog.

__________________

Mvh
Kenneth B. Andersen

3-skinne. Ingen hjemmebane, kun værksted. - Banekørsel foregår i klubregi.

Like 0 kan lide
Top

Picture

kylle

altmuligt

Dianalund

Indlæg: 496

PB

har også handlet rigtig meget hos nettoget lige siden de startede og altid fået god servis ,har kun haft en fejl , jeg var uheldig at få en defekt loksound med min S maskine ,ikke deres fejl , men producentens , men en uge senere var erstatningen i min postkasse .

god servis .

Christian

__________________

http://3modul.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

har brugt på den forkerte side af 50.000 hos dem mener konen og ingen problemer med svar på email, ordre eller personligt fremmøde

har prøve at fåde sendt min vare før de fik pengen eller bare ved at vise et skærmprint af netbanken

man skal nok husk på at det nok er den net butik ang hobby tog der har mangen ordre jeg har på et tidpunkt lave 4 ordre hver en dag mellemrum og der var ca 40-60 ordre nr imelle dem så de har noget at se til så kan jeg godt leve med at de ikke lige tare tlf eller svar samme dag på mail

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togmanden

pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Nettog, Nettog, Nettog, jeg har handlet meget med Nettog, faktisk siden de startede, i det meget små, har til D.D. ikke haft problemmer med dem.

Nu har jeg imidlertid fået problemmer med dem, (store problemer vil jeg tro)

Jeg afleveret 4 loks til ombygning hos bo personligt på messen i november i valbyhallen, af talte en pris på 300 kr. pr. ombygning, blev lovet at skulde være færdige i starten af december,

Herefter placerede jeg også 4 ordre hos dem, alle skulde leveres sammen med mine tog, skal lige siges at jeg også aftalte at et af togne skulde han beholde der oppe til han fik delene han skulde bruge (de var i resordre)

Der efter har jeg skrevet 3 gange til dem uden at få svar, så lavede jeg endnu en ordre, skrev på ordren at de skulde svare på mine mails, hvilket at BO gjorde, her startede problemerne," iiiihhh, de havde så meget at lave så de havde ikke haft tid til at kigge på mine tog, men lovede nu at de ville være færdige inden Jul", en uge før jul ringede jeg til dem, her var det Hejdi jeg snakkede med, her kom hun også med det at Bo havde været syg, og nu kunde mine tog først være færdige efter NYTÅR. Så blev jeg sku gal (ikke i telefonen), men jeg sendte dem et anbefalet brev hvor jeg anulerede alle ordre og skal have alle de penge tilbage som jeg har betalt dem (ca. 3600kr.) ------- nu her efter jul D.D. Har jeg stadig ikke fået mine tog, men de har da været så venlige at sende mig 2000 kr. Så jeg er godt gal på dem, og har skrevet 2 mails på nuværende tidspunkt, disse har vaneligt heller ikke svaret på. Jeg tror at mine tog er på vej nu, men jeg manler stadig at få de sidste ca. 1600 kr minus forsendelse, så nu har jeg skrever at hvis jeg ikke har alle mine penge og tog inden NYTÅR, så politianmelder jeg dem. 6 uger er en meget lang exspetion tid og den er gået langt ud over den tid som var aftalt,------ jeg er også en kunde og købeloven er klar om handlel på internettet, har værer kunde længe hos dem, men det er da helt slut nu, selv om de har meget billige priser, jeg har også fundet ud af, at handle på ebay, der er ens penge i sikkerhed ,til varen er leveret. CoolSteve

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Hej igen!

Jeg har også store problemer med nettog, kan desværre kun tilslutte mig Johnny.

Har bestilt en Piko Desiro fra NJ i jævnstrøm og fik leveret en vekselstrøm-version. Jeg havde sendt toget tilbage i slutningen af Januar, og fik bestilt fire DSB-dobbeltdækkere fra Hobbytrade, som skulle sendes sammen med et nyt Desiro. Man lovede mig også en rabat på den nye bestilling, fordi man havde sendt et forkert Desiro i forvejen.

Lige efter Nürnbergmessen kom der en reaktion, at de havde modtaget min retur-pakke og at de vil lave en ny stor pakke "næste (!!) lørdag". Det var den 9. februar. Den 22. og den 25. februar skrev jeg igen for at forespørge, hvad nu skal ske. Intet svar. Jeg prøvede at ringe næstsidste lørdag seks-syv gange. Intet svar. I går og i dag (torsdag, den 1. marts) prøvede jeg at ringe i alt 20-30 gange. Intet.

Forhåbentligt er mine penge ikke væk.

@Johnny: Er der noget nyt mht. dine maskiner? Fik du dine modeller tilbage?

Hilsen Alex

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Jeg kan absolut kun sige gode ting om Nettog. Hurtig levering og aldrig problemer med leverancerne. Men når jeg bestiller hos dem, så er der som regel tale om bestillinger af standard lagervarer. Jeg har ingen erfaringer med dem når det bliver lidt "langhåret" og når der evt skal ombyttes/reklameres.

Men det undrer mig da lidt at folk har dårlige erfaringer med dem. jeg synes altid de er hurtige til at svare på mails m.m.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Jeg kan kun tilslutte mig LasseSteen.

Jeg plejer nu heller ikke at presse dem de sidste 14 dage op til årets største hobbymesse, som finder sted her i weekenden i Valbyhallen.

Det samme gælder for de andre leverandører i København, Togdillen, Togcenter Gentofte, Kystbanen eller Togkælderen. For de kører med alle tilgængelige resourcer på opgaven.

Du har jo muligheden for at spørge dem direkte på messen.

Hilsen

Erik Cool

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Hej Erik,

der har du nok ret i. Det ville jeg normalt heller ikke. Men hvad skal man nu tro, når man har overført pengene og så kommer der slet ikke mere nogen svar eller reaktion i ugevis? Dertil kommer jo, at Desiro'en alle andre steder er ved at være udsolgt?? (i øvrigt et superflot togsæt med navnet Tordenskjold, som jeg ønsker mig flere numre og navne til, fx. Holger Drachmann eller Anna Ancher).

Fintnok. I dag lykkedes det i hvert fald med at ringe hos nettog og jeg fik lovet at hele sagen bearbejdes på mandag.

Når det hele er ordnet, sletter jeg alt negativt, som jeg skrev her, for at undgå at der opstår et alt for negativt indtryk af dem. For jeg synes vi bør holde sammen indenfor vores lille mj-verden.

VH Alex

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Vejlefyr skrev:

Når det hele er ordnet, sletter jeg alt negativt, som jeg skrev her, for at undgå at der opstår et alt for negativt indtryk af dem. For jeg synes vi bør holde sammen indenfor vores lille mj-verden.

VH Alex

Personligt synes jeg, at det vil være en skidt idé at slette dine indlæg, da disse er med til at give et nuanceret indtryk af forretningen.

Mange har været tilfredse med at handle med forretningen, mens du derimod desværre har haft en uheldig oplevelse.
Som sådan vil mj'ernes oplevelser af en forretning med stor omsætning / mange kunder altid være et miks mht. oplevelsen af forretningen.

Det bedste ville vel være en tilbagemelding måske om årsagen til netop din oplevelse - der kan jo være en helt speciel årsag -  samt løsningen af dine udfordringer.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Hej Torben!

Der har du nok ret i. Til gengaeld lover jeg, at jeg vil skrive snaret muligt, naar der er nye informationer mht. det hele. Og jeg opfordrer en gang til de andre, at gøre det samme!


VH Alex

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Torben.

Vejlefyr skrev:
Der har du nok ret i. Til gengaeld lover jeg, at jeg vil skrive snaret muligt, naar der er nye informationer mht. det hele. Og jeg opfordrer en gang til de andre, at gøre det samme!

Det gør du ret i: Det er fint at omtale problemer med forhandlere, så man kan advare andre - men det er endnu bedre, hvis man også fortæller andre om, at man måske har fundet en løsning sammen med forhandleren. Så ved vi alle, hvad vi kan forvente, hvis vi handler det pågældende sted. Lidt i stil med Trustpilot.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

pete

Falck redder

Helsingør

Indlæg: 162

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Torben.

Vejlefyr skrev:
Der har du nok ret i. Til gengaeld lover jeg, at jeg vil skrive snaret muligt, naar der er nye informationer mht. det hele. Og jeg opfordrer en gang til de andre, at gøre det samme!

Det gør du ret i: Det er fint at omtale problemer med forhandlere, så man kan advare andre - men det er endnu bedre, hvis man også fortæller andre om, at man måske har fundet en løsning sammen med forhandleren. Så ved vi alle, hvad vi kan forvente, hvis vi handler det pågældende sted. Lidt i stil med Trustpilot.

det vil jeg også tilslutte mig

__________________

venlig hilsen
Peter Johansen

 ca. Epoke III og V på c-skinder

Like 0 kan lide
Top

Picture

Søren Daugaard

Indlæg: 51

PB

Hej.

Jeg har handlet/og handler meget med Nettog.

Jeg har altid været tilfreds med service m.m.

Og jeg har altid fået meget hurtigt svar på mails.

Jeg har således kun gode oplevelser med Nettog; og jeg ser da frem til, at jeg engang i løbet af sommeren kommer en tur til "Djævleøen", så at jeg ved selvsyn kan se Nettog's butik.

Med de venligste hilsener

Søren daugaard

vufvuf@stofanet.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Jeg besøger dem KUN, naar jeg endnu ikke har faaet mine varer eller pengene tilbage. Men det bliver langt før sommeren kommer, det kan jeg love!!!!

 

Tirsdag aften - og der er stadig ikke sket noget, indtil videre...

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Hej Velefyr

Mødte du dem ikke på messen i weekenden?

Hilsen

Erik

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Hej Erik,

det var desvaerre ikke muligt, fordi jeg bor i Tyskland og havde ikke nogen mulighed til at komme til Danmark.

Ringede jo, som sagt, sidste fredag og fik lovet, at hele sagen behandles "paa mandag". Indtil videre fik jeg ikke nogen besked...

Taenker over, om jeg skulle se at faa en NJ desiro et andet sted, inden det er for sent... saa kan de jo (forhaabentligt) overföre pengene tilbage eller sende de andre varer i stedet. Forstaar det ikke, at andre faar saadan en hurtig behandling og jeg faar ikke nogen svar, HVAD der egentligt foregaar...

 

Hilsen Alex

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sebastian Leo Forring

Hårlev

Indlæg: 594

PB  Blog  Hjemmeside

Vejlefyr skrev:

Hej Erik,

det var desvaerre ikke muligt, fordi jeg bor i Tyskland og havde ikke nogen mulighed til at komme til Danmark.

Ringede jo, som sagt, sidste fredag og fik lovet, at hele sagen behandles "paa mandag". Indtil videre fik jeg ikke nogen besked...

Taenker over, om jeg skulle se at faa en NJ desiro et andet sted, inden det er for sent... saa kan de jo (forhaabentligt) overföre pengene tilbage eller sende de andre varer i stedet. Forstaar det ikke, at andre faar saadan en hurtig behandling og jeg faar ikke nogen svar, HVAD der egentligt foregaar...

 

Hilsen Alex

 

Hej Alex. kan godt forstå dig. fuldt ud endda.

jeg købte 4 Rangerplatforme hos dem på hobbymessen og aftalte at dette skulle sendes til Erling da de havde glemt at tage dem med til messen. så jeg betalte for dem og de sagde de ville sende det til Erling fra EMP-model så hurtigt så muligt.

Skrev en mail til Erling for at høre om de var kommet efter noget tid men han havde ikke modtaget noget. så jeg valgte at kontakte dem via mail. hvor jeg fik af vide de havde ligget syge efter valby messen i en uge så de beklaget og lovet at sende varen mandagen efter og der er gået 3 mandage, det virker mystisk. men Erling har staidg ikke modtaget noget og har ikke hørt fra nettog i nu. sendte en mail imorges. men regner med at høre fra dem i løbet af dagen. forhåbligt.

Så kan godt forstå dig alex. det ikke sjovt når man har betalt for tingne og de ikke kommer til tiden når de står og skal bruges

 

Har osse lagt mærke til en ting ved dem. de siger altid "Mandag" jeg har fået 3 gange Mandag af dem :S det virker mærkeligt

 

__________________
DSB MY1147 - Banner

Mvh. Sebastian Leo Forring

Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6

Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erling Møller Pedersen

Førtidspensionist

Viborg

Indlæg: 41

PB  Blog  Hjemmeside

Hej venner af togfolket. Sad(

Jeg har kendt Heidi og Bo i nogle år nu  og kender dem kun som et par søde og venlige mennesker, jeg har lavet en hel del for dem har aldrig haf problemer i nogn retning, det er vist sket et par gange at der er glemt noget i kampens hede men det blev rettet op ved en senere lejlighed.

Jeg står fulstændig uforstående over det der er sket her men der må være tale om enten sygdom eller det er blevet for stort og de kan ikke følge med mere.Det er kun gisninger fra min side.

Det er ærgeligt for det gik ellers rigtig godt. Smile

De bedste toghilsner fra

Erling  Party

__________________

EMP

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sebastian Leo Forring

Hårlev

Indlæg: 594

PB  Blog  Hjemmeside

Vi må jo bare håbe at de kan håndtere det hele.

Som du nævner Erling, det kan jo godt være det er blevet for stort for dem til at det kan klares det hele.

Har modtaget en mail fra dem at de har send mine 4 rangerplatforme til Erling. men han har ikke modtaget noget i nu. så regner da med det dukker op i løbet af noget tid. enten imorgen eller i løbet af næste uge.

Men hvad gør man hvis det ikke kommer frem og de siger de har sendt det ? Kan man så kræve sine penge tilbage eller hvordan og hvor ledes?

 

__________________
DSB MY1147 - Banner

Mvh. Sebastian Leo Forring

Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6

Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Sebastian.

Sebastian Leo Forring skrev:
Men hvad gør man hvis det ikke kommer frem og de siger de har sendt det ? Kan man så kræve sine penge tilbage eller hvordan og hvor ledes?

Ja: Ifølge købeloven har du krav på at få dine penge tilbage, hvis du ikke har modtaget varerne indenfor en rimelig frist. Fire uges forsinket levering på noget, de påstår er lagervare, gentagne løfter om, at "nu skal det nok blive sendt" er nok - du har enhver ret til at hæve handelen og kræve dine penge tilbage.

Hvis de siger, varerne er sendt, men de ikke kommer frem, er det afsender, der skal bevise, at de har sendt dem: Det kan være i form af en kvittering fra Postvæsenet eller lignende. Men hvis de har sendt dem i et almindeligt brev uden kvittering, er det bare ærgerligt - for nettog.dk: De skal bevise, at de har sendt varerne - ellers kan du igen kræve dine penge tilbage.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sebastian Leo Forring

Hårlev

Indlæg: 594

PB  Blog  Hjemmeside

Tusind tak for informationen. Laughing out loud den kan hjælpe meget.

især hvis det aldrig kommer frem.

Det lød på mailen fra dem at de sendte den i forgårs og Erling skulle have modtaget det igår eller idag men han har ingen ting modtaget. så hvis ikke han har modtaget noget i slutningen af næste uge ville jeg gøre som du skriver Laughing out loud da det evt. kan hjælpe i denne situitation 

__________________
DSB MY1147 - Banner

Mvh. Sebastian Leo Forring

Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6

Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike

Like 0 kan lide
Top

Picture

Christian Kryger

Ramløse Helsinge

Indlæg: 9

PB

Jeg har været forbi på adressen, købt varer uden problemer. Der er tale om søde, fornuftige mennesker i mine øjne.

__________________
  • H0 - Era IV-V - DSB
  • Märklin Systems, Mobile Station, K-skinner
Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Christian Kryger skrev:

Jeg har været forbi på adressen, købt varer uden problemer. Der er tale om søde, fornuftige mennesker i mine øjne.

Og det er måske det der er problemet. Som der er skrevet tidligere "arbejdsopgaverne er blevet for mange", og de fremmødte kunder bliver selvfølgelig ekspederet såvidt det er muligt.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Jo, jeg havde faaet tilsagt for mere end to uger siden, at mine varer nu skulle sendes "i weekenden" - men har stadig ikke faaet noget. Tror at de har alt for meget at gøre for at kunne klare det.

Nu staar der paa hjemmesiden, at der var lukket flere dage med en helt nyt kommentar: "Lukket - kun netordre afsendes."

Maaske sker der noget indenfor de naeste dage?!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sebastian Leo Forring

Hårlev

Indlæg: 594

PB  Blog  Hjemmeside

Hej Togfolk.

Jeg ville meddele at jeg netop har fået modtaget mine vare der fra. 

Eller retter sagt har Erling fra EMP modtaget Rangerplatformne jeg bestilte hos nettog. 

Og kan osse meddele at Nettog har sendt de fleste af restordre varne ud har i de lukke dage de har haft hos dem i denne ude. så folk skal nok regne med at der nok kan komme noget i løbet af næste uge. 

 

God weekend

__________________
DSB MY1147 - Banner

Mvh. Sebastian Leo Forring

Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6

Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Fint fint.

Tak for informationen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sebastian Leo Forring

Hårlev

Indlæg: 594

PB  Blog  Hjemmeside

Vejlefyr skrev:

Fint fint.

Tak for informationen.

Prøv evt. at skrive den samme mail til dem 2 gange. røg osse i deres spam mappe. så jeg sendte den samme mail igen dagen efter. 

Du kan skrive du gerne ville vide hvornår de kan sende dine vare og bede dem om at skrive når det er afsendt fra dem af :D 

__________________
DSB MY1147 - Banner

Mvh. Sebastian Leo Forring

Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6

Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

OKAY. STADIG INTET. Min bestilling for et Desiro-togsaet, som allerede i OKTOBER blev betalt fra min side, samt en ny bestilling for Hobbytrades dobbeltdaekkere og en HK-vogn ignoreres, bearbejdes ikke, der sker intet, selv om de lovede mig nu et snes gange i telefonet at sende en pakke, at sende en email med en regning for den nye bestilling, at bearbejde det, osv.osv............. Men jeg gider ikke mere. Vil ikke mere betale endnu flere penge for intet, selv om der nu kom en regning. Det er virkeligt slut. Jeg køber et andet desiro-saet og de kan jo sende dobbeltdaekkere for de betalte penge eller overføre pengene tilbage. Jeg er ikke idiot!!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Vejlefyr skrev:

OKAY. STADIG INTET. Min bestilling for et Desiro-togsaet, som allerede i OKTOBER blev betalt fra min side, samt en ny bestilling for Hobbytrades dobbeltdaekkere og en HK-vogn ignoreres, bearbejdes ikke, der sker intet, selv om de lovede mig nu et snes gange i telefonet at sende en pakke, at sende en email med en regning for den nye bestilling, at bearbejde det, osv.osv............. Men jeg gider ikke mere. Vil ikke mere betale endnu flere penge for intet, selv om der nu kom en regning. Det er virkeligt slut. Jeg køber et andet desiro-saet og de kan jo sende dobbeltdaekkere for de betalte penge eller overføre pengene tilbage. Jeg er ikke idiot!!!

Og?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Den eneste konsekvens er, at finde nogle andre, der stadig har Desiroen paa lager, og at afbestille det hele hos nettog. Pengene tilbage og slut. Har du nogle andre ideer??? Sad

Sidste gang talte jeg for halvanden uger siden med dem. Og saa fik jeg sagt: "NU har vi fundet frem alt, som du skal faa." NU??? Jeg spurgte mindst fem-seks gange indenfor de sidste maaneder, om de har alt parat, og svaret var HVER gang: Ja, det har vi. "Ja, det kommer." "Vi sender i weekenden." "Jeg forbereder en stor pakke til dig i morgen." "Vi sender en email med regningen til dig allerede i aften." ... men der skete aldrig noget af de mange ting, der blev sagt indenfor de sidste maaneder.

Kan du forstaa, hvorfor jeg er sur?

Like 0 kan lide
Top

Picture

kildemoes

Generaldirektør ved DKB

Indlæg: 434

PB  Blog

halløj

 bar rolig det skal nok, det kan bar tag lidt tid og en del mail. jeg har haft et loko til rep. På garantien som tog 14mdr.førene jeg så igen.  ( der var vi også i gennem en hel del forskellig undskyldning )

til gengæld har varer for en 25.000- 30.000 som jeg har købet hen af vejen, altid kommet hurtigt .

__________________

 

 

Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane                                              http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes 

 

DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I

DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc

DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404

litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H.  http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

kildemoes skrev:

halløj

 bar rolig det skal nok, det kan bar tag lidt tid og en del mail. jeg har haft et loko til rep. På garantien som tog 14mdr.førene jeg så igen.  ( der var vi også i gennem en hel del forskellig undskyldning )

til gengæld har varer for en 25.000- 30.000 som jeg har købet hen af vejen, altid kommet hurtigt .

Jeg undrer mig noget over, at man kan acceptere så ringe service og diverse undskyldninger, og så stadig forsvare en leverandør, som bare ikke gør det arbejde, denne rent faktisk allerede har fået penge for at udføre.

Nok er det vores hobby, men forhandleren tjener penge på sin forretning, og skal da som minimum overholde det, han lover!

Når jeg læser tilbage, og også tænker på egne oplevelser plus oplevelser med forretningens kunder, som henvender sig til mig for at få den hjælp, forretningen har lovet, at jeg kan give via www.digitaltog.dk - en hjælp jeg ikke kan give,fordi Nettog ikke har holdt sin del af en flere gange indgået aftale om at levere nogle dekodere til oversættelse (af vejledningen). Det uanset fortæller nettog fortsat sine kunder, at den danske vejledning til TAMS W32 kan findes på min hjemmeside. Behøver jeg skrive, at nettog ikke svarer på mails fra min om problemet! Ja, så tænker jeg en "Sælger-Helge" ... så længe det går godt, glider alt i olie, når det bliver besværligt, bliver forretningen fuld af dårlige undskyldninger.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sebastian Leo Forring

Hårlev

Indlæg: 594

PB  Blog  Hjemmeside

Kan godt forstå folk bliver sure på dem.

De ligger osse hele tidne syge ihvert fald hvad jeg høre hos min modelhobby pusher.

så det gør det jo heller ikke bedre. altså hvis de ikke kan passe et arbejde må de jo lukke og slukke. kan jo ikke være rigtigt man skal købe det i deres butik for at få sine vare.

Ja dårlige undskyldninger har de mange af og det tør siges. jeg ville i hvert fald ikke handle der mere.

Holder mig til Beto-hobby, Hobbystalden og hobbykæden Laughing out loud

 

__________________
DSB MY1147 - Banner

Mvh. Sebastian Leo Forring

Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6

Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike

Like 0 kan lide
Top

Picture

M4M

Indlæg: 3

PB

Jeg har handlet hos Nettog i en del år.

Altid fået god service og de er meget behagelige personer, og man kan få en rigtig god modeltog snak.

Men på det sidste års tid, er det virkelig gået ned af bakke. Telefonen bliver ikke taget (åbenbart afhængigt af om de kender ens nummer?) - E-mails bliver ikke svaret (også selvom man sender 3-4 afsted). Det bliver kun værre af, at man får at vide "nu skal vi nok, i næste uge, vi har være syge" osv når man endelig kommer igennem ! Undskyldning på undskyldning. Det er utroværdigt, for når det drejer sig udelukkende om salg, går det hurtigt ! Men skal man have pengene igen, der er et problem med varen (og det sker jo!) m.v. - går det meget, meget langsomt. Vi taler om måneder - og det bare for at få en forklaring ! Tidligere gik der kun dage/uger.

Jeg tror, at de har simpelthen alt for meget at se til. Samtidig har de begge et dårligt helbred, og det piner mig at se/høre, for de er som sagt meget venlige og priserne er generelt gode. Men 2 personer der skal stå for en butik, som er åben i lang tid næsten hver dag, telefonbetjening, indpakning/forsendelse, regnskab, service/reperationer - det går bare ikke længere, butikken er vokset dem over hovedet.

Medmindre man har MEGET stor tålmodighed, kan jeg derfor heller ikke længere anbefale dem. Desværre Sad . Jeg vil anbefale man giver dem en karakter på trustpilot, uanset hvad, så folk kan træffe en beslutning om hvorvidt det er et godt sted at handle. http://www.trustpilot.dk/review/www.shop.nettog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

For ca. 1 md. siden bestilte jeg hos Nettog nogle af Märklins nye decodere både med og uden lyd samt et par telex-koblinger. Jeg bestilte lørdag og PostDanmark kom med varerne tirsdag - hurtigere kan det vist ikke gøres.

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

pejft skrev:

kildemoes skrev:

halløj

 bar rolig det skal nok, det kan bar tag lidt tid og en del mail. jeg har haft et loko til rep. På garantien som tog 14mdr.førene jeg så igen.  ( der var vi også i gennem en hel del forskellig undskyldning )

til gengæld har varer for en 25.000- 30.000 som jeg har købet hen af vejen, altid kommet hurtigt .

Jeg undrer mig noget over, at man kan acceptere så ringe service og diverse undskyldninger, og så stadig forsvare en leverandør, som bare ikke gør det arbejde, denne rent faktisk allerede har fået penge for at udføre.

Nok er det vores hobby, men forhandleren tjener penge på sin forretning, og skal da som minimum overholde det, han lover!

Når jeg læser tilbage, og også tænker på egne oplevelser plus oplevelser med forretningens kunder, som henvender sig til mig for at få den hjælp, forretningen har lovet, at jeg kan give via www.digitaltog.dk - en hjælp jeg ikke kan give,fordi Nettog ikke har holdt sin del af en flere gange indgået aftale om at levere nogle dekodere til oversættelse (af vejledningen). Det uanset fortæller nettog fortsat sine kunder, at den danske vejledning til TAMS W32 kan findes på min hjemmeside. Behøver jeg skrive, at nettog ikke svarer på mails fra min om problemet! Ja, så tænker jeg en "Sælger-Helge" ... så længe det går godt, glider alt i olie, når det bliver besværligt, bliver forretningen fuld af dårlige undskyldninger.

Hej Peter

Nu kender jeg ikke til de problemer du beskriver, men jeg synes denne tråd nærmer sig en hetz mod nettog.dk. Uanset om man kan lide forretningen eller ej, så er vi snart ude på et overdrev. Tråden har 10 måneder på bagen og den bliver bare ved og ved. Jeg har aldrig og kommer heller aldrig til at handle hos nettog, så jeg kender intet til deres serviceniveau, men dem der har handlet der, og ikke kan lide servicen, må jo så handle et andet sted. Hvor svært kan det være?

Nu kender jeg dig ikke, men du burde have større format end at fyre ovenævnte indlæg af, endsige blande dig i denne total afsporede og ligegyldige tråd! Jeg bliver bare så gal i skrællen over tråde som disse, og blander mig derfor i debatten. Ikke mindst fordi den kære webmaster ikke er sit ansvar voksen og "censurere", når det virkeligt er nødvendigt!

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 339

PB

Hvorfor er det nu forkert at diskutere sine erfaringer med en forretning? Der er jo netop ingen der bare siger at Nettog er en skodbutik, men folk kommer med de erfaringer de har, så eventuelle købere kan beslutte hvad de vil gøre.

Jeg har selv prøvet at blive snydt af en butik og ville have været meget glad hvis jeg før mit køb kunne have hørt fra andre der måske havde dårlige erfaringer.

Mht. Nettog har jeg selv ikke haft problemer, men det er også ved at være noget tid siden jeg har købt hos dem - det virker som om at de fleste problemer er kommet inden for de sidste måender.

Og at du begynder at kritisere webmaster for ikke at køre DDR censur på forum er da helt til grin - det skal jo netop være plads til en åben debat!

 - Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Marting eller Amagerkaner om du vil. Hvad er der at sensurere væk? Folks oplevelser med en butik er vel lige rellevante om de er gode eller dårlige? Skal gode oplevelser også sensureres væk?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

Amagerkaner skrev:

pejft skrev:

Jeg undrer mig noget over, at man kan acceptere så ringe service og diverse undskyldninger, og så stadig forsvare en leverandør, som bare ikke gør det arbejde, denne rent faktisk allerede har fået penge for at udføre.

Nok er det vores hobby, men forhandleren tjener penge på sin forretning, og skal da som minimum overholde det, han lover!

Når jeg læser tilbage, og også tænker på egne oplevelser plus oplevelser med forretningens kunder, som henvender sig til mig for at få den hjælp, forretningen har lovet, at jeg kan give via www.digitaltog.dk - en hjælp jeg ikke kan give,fordi Nettog ikke har holdt sin del af en flere gange indgået aftale om at levere nogle dekodere til oversættelse (af vejledningen). Det uanset fortæller nettog fortsat sine kunder, at den danske vejledning til TAMS W32 kan findes på min hjemmeside. Behøver jeg skrive, at nettog ikke svarer på mails fra min om problemet! Ja, så tænker jeg en "Sælger-Helge" ... så længe det går godt, glider alt i olie, når det bliver besværligt, bliver forretningen fuld af dårlige undskyldninger.

Hej Peter

Nu kender jeg ikke til de problemer du beskriver, men jeg synes denne tråd nærmer sig en hetz mod nettog.dk. Uanset om man kan lide forretningen eller ej, så er vi snart ude på et overdrev. Tråden har 10 måneder på bagen og den bliver bare ved og ved. Jeg har aldrig og kommer heller aldrig til at handle hos nettog, så jeg kender intet til deres serviceniveau, men dem der har handlet der, og ikke kan lide servicen, må jo så handle et andet sted. Hvor svært kan det være?

Nu kender jeg dig ikke, men du burde have større format end at fyre ovenævnte indlæg af, endsige blande dig i denne total afsporede og ligegyldige tråd! Jeg bliver bare så gal i skrællen over tråde som disse, og blander mig derfor i debatten. Ikke mindst fordi den kære webmaster ikke er sit ansvar voksen og "censurere", når det virkeligt er nødvendigt!

Synes du da, at det er OK, at en forhandler fortæller kunden, at vejledningen (på dansk), kan kunden finde på min hjemmeside. Når kunden så ikke kan finde den og henvender sig til mig og får at vide, at den ikke findes og derfor skriver til forhandleren, så svarer forhandleren, at kunden sagtens kan anvende vejledningen til TAMS LD-W-3 som grundlag for TAMS LD-W-32. Der er bare tale om to grundlæggende forskellige dekodere (den ene er ren Motorola, den anden multiprotokol) med forskellige printlayout og tilslutningskabler. Samme forhandler svarer ikke mig, når jeg forelægger problemet.

Jeg bør måske også lige tilføje, at problemet ikke er nyt. Det er sket flere gange over flere år. Senest i denne måned.

Forhandleren anvender mit navn og hjemmeside som grundlag for salget af en dekoder, og dermed bliver jeg ufrivilligt en del af forhandlerens "lille hvide løgn", det ønsker jeg ikke at være. Men mener du virkelig, at jeg bør være en flink dreng og tie stille i stedet for at forelægge et seriøst problem i en tråd, som netop handler om samme forhandlers troværdighed eller evne til at løse problemer.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Amagerkaner skrev:

pejft skrev:

kildemoes skrev:

halløj

 bar rolig det skal nok, det kan bar tag lidt tid og en del mail. jeg har haft et loko til rep. På garantien som tog 14mdr.førene jeg så igen.  ( der var vi også i gennem en hel del forskellig undskyldning )

til gengæld har varer for en 25.000- 30.000 som jeg har købet hen af vejen, altid kommet hurtigt .

Jeg undrer mig noget over, at man kan acceptere så ringe service og diverse undskyldninger, og så stadig forsvare en leverandør, som bare ikke gør det arbejde, denne rent faktisk allerede har fået penge for at udføre.

Nok er det vores hobby, men forhandleren tjener penge på sin forretning, og skal da som minimum overholde det, han lover!

Når jeg læser tilbage, og også tænker på egne oplevelser plus oplevelser med forretningens kunder, som henvender sig til mig for at få den hjælp, forretningen har lovet, at jeg kan give via www.digitaltog.dk - en hjælp jeg ikke kan give,fordi Nettog ikke har holdt sin del af en flere gange indgået aftale om at levere nogle dekodere til oversættelse (af vejledningen). Det uanset fortæller nettog fortsat sine kunder, at den danske vejledning til TAMS W32 kan findes på min hjemmeside. Behøver jeg skrive, at nettog ikke svarer på mails fra min om problemet! Ja, så tænker jeg en "Sælger-Helge" ... så længe det går godt, glider alt i olie, når det bliver besværligt, bliver forretningen fuld af dårlige undskyldninger.

Hej Peter

Nu kender jeg ikke til de problemer du beskriver, men jeg synes denne tråd nærmer sig en hetz mod nettog.dk. Uanset om man kan lide forretningen eller ej, så er vi snart ude på et overdrev. Tråden har 10 måneder på bagen og den bliver bare ved og ved. Jeg har aldrig og kommer heller aldrig til at handle hos nettog, så jeg kender intet til deres serviceniveau, men dem der har handlet der, og ikke kan lide servicen, må jo så handle et andet sted. Hvor svært kan det være?

Nu kender jeg dig ikke, men du burde have større format end at fyre ovenævnte indlæg af, endsige blande dig i denne total afsporede og ligegyldige tråd! Jeg bliver bare så gal i skrællen over tråde som disse, og blander mig derfor i debatten. Ikke mindst fordi den kære webmaster ikke er sit ansvar voksen og "censurere", når det virkeligt er nødvendigt!

Hej Martin og andre,

det er vel lige en butik som den omtalte vi alle skal advares imod.

Så jeg kan ikke se hvad der skal cencureres. Webmaster gør jo her netop sin pligt. Han lader tråden rulle så det efterfølgende er op til den enkelte om man vil tage chancen og handle i vedkommende butik, som åbenbart også bruger falske oplysninger og forkerte råd, på trods af at vedkommende er blevet gjort opmærksom på disse fejlinformationer.

mvh Ivan

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Jeg er slet ikke interesseret i en "hetz". Heidi er sød i telefonet, ingen diskussion om det.


Men jeg har givet 1300 kr for noget allerede i oktober, og indtil nu ikke fået noget for det. Hvem af alle jer tilfredse kunder, som ikke ser et problem, ville nok selv acceptere det????

[til alle andre: tak for jeres forståelse!!!]

 

Mine formål ved at skrive her er:

- 1) rådgivning fra andre der har eller har haft lignende problemer med den omtalte butik eller en anden. Hvad skal jeg gøre nu? Hvad KAN jeg gøre?

- 2) lidt offentlig pres på den omtalte butik for at opnå et resultat: At få min Desiro! Og jeg gentager: MIN Desiro, som ER betalt!!!!


Jeg vil ikke mere end det. KUN det. Det er nok legitim?!

 

VH Alex

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Jeg har kun to "gode" råd:

1) Køb aldrig over nettet, hvor dun ikke kan betale med Visa/Dan-kort.

2) Konkret - besøge Nettogets stand i Brandrupdam. Anmeldt dit besøg 3-4 dage før du vil besøge standen og bed dem tage din Desiro med. Husk at have en kvitering med på bankoverførslen!

de bedste hilsner

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

Det er nok en god ide ,at alle der har haft en dårlig oplevelse med Nettog og som kommer til Brandrupdam, aflægger Nettog et besøg, og gør opmærksom på ,at  vil man drive forretning ,er der nok ikke den smarteste måde at gøre det på. Dårlig omtale er ikke god reklame, det må, selv Nettog,da kunne forstå.

MVH Kurt

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.