Hej alle.
Jeg vil høre om nogle af jer haf haft problemer med levering og manglende svar på telefon og mail fra Nettog.dk?
I januar 2011 sendte jeg en Hobby Trade MT til garanti-reparation hos Nettog. men her i juni 2011 har jeg stadig intet set eller hørt til maskinen - og de svarer ikke på mail og telefon.
Toget er købt via JK Modelbane i Aarhus, som har haft et samarbejde med Nettog.
JK Modelbane har også forgæves prøvet at kontakte Nettog.dk, da de både har lokomotiver til rep, og har bestilt - og betalt for en del varer som de aldrig har fået.
Hej alle.
Jeg vil høre om nogle af jer haf haft problemer med levering og manglende svar på telefon og mail fra Nettog.dk?
I januar 2011 sendte jeg en Hobby Trade MT til garanti-reparation hos Nettog. men her i juni 2011 har jeg stadig intet set eller hørt til maskinen - og de svarer ikke på mail og telefon.
Toget er købt via JK Modelbane i Aarhus, som har haft et samarbejde med Nettog.
JK Modelbane har også forgæves prøvet at kontakte Nettog.dk, da de både har lokomotiver til rep, og har bestilt - og betalt for en del varer som de aldrig har fået. Og de siger hos JK Modelbane, at andre kunder også har de samme problemer med Nettog.dk
Så nu vil jeg spørge her på forummet om det er tilfældet.
Det er ikke fordi jeg vil hænge nogen ud for dårlig service - især ikke JK Modelbane, som jeg synes er et godt og hyggeligt sted at komme - og at handle modeltog
Mvh.
Flemming Berg Olsen
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Jeg har flere gange rykket for at få en faktura for et lokomotiv købt i februar, men ikke fået svar.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Jørnet
IT nørd
Indlæg: 400
Mærkeligt! Jeg har aldrig haft problemer med Nettog.
De har dog haft en del lukkedage i denne måned (se på deres hjemmeside). Det kan måske være årsagen til at de ikke har svaret?
Jørgen
H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert
SC
Mekaniker
Indlæg: 466
Hej.
Jeg har handle med dem 4-5 gange siden februar for ret store beløb, der har ingen problemer været og meget hurtig levering inden for 4 dage. Har dog været ude for at ryge i spam mappen ved dem hehe, men en mail mere til dem og så var det ok.
Nu skal jeg ikke sige hvad der er rigtig og forkert hvad andre forhandler siger om dem , men der er mange forhandler der er sure på dem pga de priser der kører og den måde de kører deres forretning på. Set som kunde betyder det laver priser på mange ting ved dem.
Søren
3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab
gejo
Indlæg: 681
Jeg har handlet en del ved Nettog og har kun gode erfaringer.
Så sent som i sidste uge har jeg fået svar på en ordre. I samme forbindelse fik også at vide, at Nettog pt. ligger i ombygning, så der kunne gå lidt tid før min bestilling var klar.
Hilsen
Gert
Otto jensen
Indlæg: 55
Det har jeg også oplevet hos forhandlere at de ikke reagerer på ens henvendel
ser,de vil heller ikke rette sig efter købeloven og indformerer dårligt,en af de værste er trains-r-us.dk på buddingevej 229 de eer værre end nettog.dk
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Jeg synes nu at de har været flinke nok til at svare - de har begrænsede åbningstider, og svarer førstkommende åbningsdag - efter hvad jeg har oplevet.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Søren Daugaard
Indlæg: 51
Jeg har handlet meget hos Nettog, og har altid fået hurtig levering, som regel dagen efter, og altid god service.
KBAndersen
Indlæg: 180
Heller ikke oplevet problemer med Nettog.
Mvh
Kenneth B. Andersen
3-skinne. Ingen hjemmebane, kun værksted. - Banekørsel foregår i klubregi.
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 509
har også handlet rigtig meget hos nettoget lige siden de startede og altid fået god servis ,har kun haft en fejl , jeg var uheldig at få en defekt loksound med min S maskine ,ikke deres fejl , men producentens , men en uge senere var erstatningen i min postkasse .
god servis .
Christian
http://3modul.dk/
miken
kjellerup
Indlæg: 347
har brugt på den forkerte side af 50.000 hos dem mener konen og ingen problemer med svar på email, ordre eller personligt fremmøde
har prøve at fåde sendt min vare før de fik pengen eller bare ved at vise et skærmprint af netbanken
man skal nok husk på at det nok er den net butik ang hobby tog der har mangen ordre jeg har på et tidpunkt lave 4 ordre hver en dag mellemrum og der var ca 40-60 ordre nr imelle dem så de har noget at se til så kan jeg godt leve med at de ikke lige tare tlf eller svar samme dag på mail
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
Togmanden
pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223
Nakskov
Indlæg: 120
Nettog, Nettog, Nettog, jeg har handlet meget med Nettog, faktisk siden de startede, i det meget små, har til D.D. ikke haft problemmer med dem.
Nu har jeg imidlertid fået problemmer med dem, (store problemer vil jeg tro)
Jeg afleveret 4 loks til ombygning hos bo personligt på messen i november i valbyhallen, af talte en pris på 300 kr. pr. ombygning, blev lovet at skulde være færdige i starten af december,
Herefter placerede jeg også 4 ordre hos dem, alle skulde leveres sammen med mine tog, skal lige siges at jeg også aftalte at et af togne skulde han beholde der oppe til han fik delene han skulde bruge (de var i resordre)
Der efter har jeg skrevet 3 gange til dem uden at få svar, så lavede jeg endnu en ordre, skrev på ordren at de skulde svare på mine mails, hvilket at BO gjorde, her startede problemerne," iiiihhh, de havde så meget at lave så de havde ikke haft tid til at kigge på mine tog, men lovede nu at de ville være færdige inden Jul", en uge før jul ringede jeg til dem, her var det Hejdi jeg snakkede med, her kom hun også med det at Bo havde været syg, og nu kunde mine tog først være færdige efter NYTÅR. Så blev jeg sku gal (ikke i telefonen), men jeg sendte dem et anbefalet brev hvor jeg anulerede alle ordre og skal have alle de penge tilbage som jeg har betalt dem (ca. 3600kr.) ------- nu her efter jul D.D. Har jeg stadig ikke fået mine tog, men de har da været så venlige at sende mig 2000 kr. Så jeg er godt gal på dem, og har skrevet 2 mails på nuværende tidspunkt, disse har vaneligt heller ikke svaret på. Jeg tror at mine tog er på vej nu, men jeg manler stadig at få de sidste ca. 1600 kr minus forsendelse, så nu har jeg skrever at hvis jeg ikke har alle mine penge og tog inden NYTÅR, så politianmelder jeg dem. 6 uger er en meget lang exspetion tid og den er gået langt ud over den tid som var aftalt,------ jeg er også en kunde og købeloven er klar om handlel på internettet, har værer kunde længe hos dem, men det er da helt slut nu, selv om de har meget billige priser, jeg har også fundet ud af, at handle på ebay, der er ens penge i sikkerhed ,til varen er leveret.
Togmanden
Nakskov
Vejlefyr
Indlæg: 103
Hej igen!
Jeg har også store problemer med nettog, kan desværre kun tilslutte mig Johnny.
Har bestilt en Piko Desiro fra NJ i jævnstrøm og fik leveret en vekselstrøm-version. Jeg havde sendt toget tilbage i slutningen af Januar, og fik bestilt fire DSB-dobbeltdækkere fra Hobbytrade, som skulle sendes sammen med et nyt Desiro. Man lovede mig også en rabat på den nye bestilling, fordi man havde sendt et forkert Desiro i forvejen.
Lige efter Nürnbergmessen kom der en reaktion, at de havde modtaget min retur-pakke og at de vil lave en ny stor pakke "næste (!!) lørdag". Det var den 9. februar. Den 22. og den 25. februar skrev jeg igen for at forespørge, hvad nu skal ske. Intet svar. Jeg prøvede at ringe næstsidste lørdag seks-syv gange. Intet svar. I går og i dag (torsdag, den 1. marts) prøvede jeg at ringe i alt 20-30 gange. Intet.
Forhåbentligt er mine penge ikke væk.
@Johnny: Er der noget nyt mht. dine maskiner? Fik du dine modeller tilbage?
Hilsen Alex
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Jeg kan absolut kun sige gode ting om Nettog. Hurtig levering og aldrig problemer med leverancerne. Men når jeg bestiller hos dem, så er der som regel tale om bestillinger af standard lagervarer. Jeg har ingen erfaringer med dem når det bliver lidt "langhåret" og når der evt skal ombyttes/reklameres.
Men det undrer mig da lidt at folk har dårlige erfaringer med dem. jeg synes altid de er hurtige til at svare på mails m.m.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Jeg kan kun tilslutte mig LasseSteen.
Jeg plejer nu heller ikke at presse dem de sidste 14 dage op til årets største hobbymesse, som finder sted her i weekenden i Valbyhallen.
Det samme gælder for de andre leverandører i København, Togdillen, Togcenter Gentofte, Kystbanen eller Togkælderen. For de kører med alle tilgængelige resourcer på opgaven.
Du har jo muligheden for at spørge dem direkte på messen.
Hilsen
Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Vejlefyr
Indlæg: 103
Hej Erik,
der har du nok ret i. Det ville jeg normalt heller ikke. Men hvad skal man nu tro, når man har overført pengene og så kommer der slet ikke mere nogen svar eller reaktion i ugevis? Dertil kommer jo, at Desiro'en alle andre steder er ved at være udsolgt?? (i øvrigt et superflot togsæt med navnet Tordenskjold, som jeg ønsker mig flere numre og navne til, fx. Holger Drachmann eller Anna Ancher).
Fintnok. I dag lykkedes det i hvert fald med at ringe hos nettog og jeg fik lovet at hele sagen bearbejdes på mandag.
Når det hele er ordnet, sletter jeg alt negativt, som jeg skrev her, for at undgå at der opstår et alt for negativt indtryk af dem. For jeg synes vi bør holde sammen indenfor vores lille mj-verden.
VH Alex
Torben Z.
Indlæg: 755
Når det hele er ordnet, sletter jeg alt negativt, som jeg skrev her, for at undgå at der opstår et alt for negativt indtryk af dem. For jeg synes vi bør holde sammen indenfor vores lille mj-verden.
VH Alex
Personligt synes jeg, at det vil være en skidt idé at slette dine indlæg, da disse er med til at give et nuanceret indtryk af forretningen.
Mange har været tilfredse med at handle med forretningen, mens du derimod desværre har haft en uheldig oplevelse.
Som sådan vil mj'ernes oplevelser af en forretning med stor omsætning / mange kunder altid være et miks mht. oplevelsen af forretningen.
Det bedste ville vel være en tilbagemelding måske om årsagen til netop din oplevelse - der kan jo være en helt speciel årsag - samt løsningen af dine udfordringer.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Vejlefyr
Indlæg: 103
Hej Torben!
Der har du nok ret i. Til gengaeld lover jeg, at jeg vil skrive snaret muligt, naar der er nye informationer mht. det hele. Og jeg opfordrer en gang til de andre, at gøre det samme!
VH Alex
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.213
Da' Torben.
Det gør du ret i: Det er fint at omtale problemer med forhandlere, så man kan advare andre - men det er endnu bedre, hvis man også fortæller andre om, at man måske har fundet en løsning sammen med forhandleren. Så ved vi alle, hvad vi kan forvente, hvis vi handler det pågældende sted. Lidt i stil med Trustpilot.
MVH
Lars
pete
Falck redder
Helsingør
Indlæg: 162
Da' Torben.
Det gør du ret i: Det er fint at omtale problemer med forhandlere, så man kan advare andre - men det er endnu bedre, hvis man også fortæller andre om, at man måske har fundet en løsning sammen med forhandleren. Så ved vi alle, hvad vi kan forvente, hvis vi handler det pågældende sted. Lidt i stil med Trustpilot.
det vil jeg også tilslutte mig
venlig hilsen
Peter Johansen
ca. Epoke III og V på c-skinder
Søren Daugaard
Indlæg: 51
Hej.
Jeg har handlet/og handler meget med Nettog.
Jeg har altid været tilfreds med service m.m.
Og jeg har altid fået meget hurtigt svar på mails.
Jeg har således kun gode oplevelser med Nettog; og jeg ser da frem til, at jeg engang i løbet af sommeren kommer en tur til "Djævleøen", så at jeg ved selvsyn kan se Nettog's butik.
Med de venligste hilsener
Søren daugaard
vufvuf@stofanet.dk
Vejlefyr
Indlæg: 103
Jeg besøger dem KUN, naar jeg endnu ikke har faaet mine varer eller pengene tilbage. Men det bliver langt før sommeren kommer, det kan jeg love!!!!
Tirsdag aften - og der er stadig ikke sket noget, indtil videre...
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Hej Velefyr
Mødte du dem ikke på messen i weekenden?
Hilsen
Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Vejlefyr
Indlæg: 103
Hej Erik,
det var desvaerre ikke muligt, fordi jeg bor i Tyskland og havde ikke nogen mulighed til at komme til Danmark.
Ringede jo, som sagt, sidste fredag og fik lovet, at hele sagen behandles "paa mandag". Indtil videre fik jeg ikke nogen besked...
Taenker over, om jeg skulle se at faa en NJ desiro et andet sted, inden det er for sent... saa kan de jo (forhaabentligt) overföre pengene tilbage eller sende de andre varer i stedet. Forstaar det ikke, at andre faar saadan en hurtig behandling og jeg faar ikke nogen svar, HVAD der egentligt foregaar...
Hilsen Alex
Sebastian Leo Forring
Hårlev
Indlæg: 594
Hej Erik,
det var desvaerre ikke muligt, fordi jeg bor i Tyskland og havde ikke nogen mulighed til at komme til Danmark.
Ringede jo, som sagt, sidste fredag og fik lovet, at hele sagen behandles "paa mandag". Indtil videre fik jeg ikke nogen besked...
Taenker over, om jeg skulle se at faa en NJ desiro et andet sted, inden det er for sent... saa kan de jo (forhaabentligt) overföre pengene tilbage eller sende de andre varer i stedet. Forstaar det ikke, at andre faar saadan en hurtig behandling og jeg faar ikke nogen svar, HVAD der egentligt foregaar...
Hilsen Alex
Hej Alex. kan godt forstå dig. fuldt ud endda.
jeg købte 4 Rangerplatforme hos dem på hobbymessen og aftalte at dette skulle sendes til Erling da de havde glemt at tage dem med til messen. så jeg betalte for dem og de sagde de ville sende det til Erling fra EMP-model så hurtigt så muligt.
Skrev en mail til Erling for at høre om de var kommet efter noget tid men han havde ikke modtaget noget. så jeg valgte at kontakte dem via mail. hvor jeg fik af vide de havde ligget syge efter valby messen i en uge så de beklaget og lovet at sende varen mandagen efter og der er gået 3 mandage, det virker mystisk. men Erling har staidg ikke modtaget noget og har ikke hørt fra nettog i nu. sendte en mail imorges. men regner med at høre fra dem i løbet af dagen. forhåbligt.
Så kan godt forstå dig alex. det ikke sjovt når man har betalt for tingne og de ikke kommer til tiden når de står og skal bruges
Har osse lagt mærke til en ting ved dem. de siger altid "Mandag" jeg har fået 3 gange Mandag af dem :S det virker mærkeligt
Mvh. Sebastian Leo Forring
Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6
Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike
Erling Møller Pedersen
Førtidspensionist
Viborg
Indlæg: 41
Hej venner af togfolket.
(
Jeg har kendt Heidi og Bo i nogle år nu og kender dem kun som et par søde og venlige mennesker, jeg har lavet en hel del for dem har aldrig haf problemer i nogn retning, det er vist sket et par gange at der er glemt noget i kampens hede men det blev rettet op ved en senere lejlighed.
Jeg står fulstændig uforstående over det der er sket her men der må være tale om enten sygdom eller det er blevet for stort og de kan ikke følge med mere.Det er kun gisninger fra min side.
Det er ærgeligt for det gik ellers rigtig godt.
De bedste toghilsner fra
Erling
EMP
Sebastian Leo Forring
Hårlev
Indlæg: 594
Vi må jo bare håbe at de kan håndtere det hele.
Som du nævner Erling, det kan jo godt være det er blevet for stort for dem til at det kan klares det hele.
Har modtaget en mail fra dem at de har send mine 4 rangerplatforme til Erling. men han har ikke modtaget noget i nu. så regner da med det dukker op i løbet af noget tid. enten imorgen eller i løbet af næste uge.
Men hvad gør man hvis det ikke kommer frem og de siger de har sendt det ? Kan man så kræve sine penge tilbage eller hvordan og hvor ledes?
Mvh. Sebastian Leo Forring
Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6
Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.213
Da' Sebastian.
Ja: Ifølge købeloven har du krav på at få dine penge tilbage, hvis du ikke har modtaget varerne indenfor en rimelig frist. Fire uges forsinket levering på noget, de påstår er lagervare, gentagne løfter om, at "nu skal det nok blive sendt" er nok - du har enhver ret til at hæve handelen og kræve dine penge tilbage.
Hvis de siger, varerne er sendt, men de ikke kommer frem, er det afsender, der skal bevise, at de har sendt dem: Det kan være i form af en kvittering fra Postvæsenet eller lignende. Men hvis de har sendt dem i et almindeligt brev uden kvittering, er det bare ærgerligt - for nettog.dk: De skal bevise, at de har sendt varerne - ellers kan du igen kræve dine penge tilbage.
MVH
Lars
Sebastian Leo Forring
Hårlev
Indlæg: 594
Tusind tak for informationen.
den kan hjælpe meget.
især hvis det aldrig kommer frem.
Det lød på mailen fra dem at de sendte den i forgårs og Erling skulle have modtaget det igår eller idag men han har ingen ting modtaget. så hvis ikke han har modtaget noget i slutningen af næste uge ville jeg gøre som du skriver
da det evt. kan hjælpe i denne situitation
Mvh. Sebastian Leo Forring
Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6
Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike
Christian Kryger
Ramløse Helsinge
Indlæg: 9
Jeg har været forbi på adressen, købt varer uden problemer. Der er tale om søde, fornuftige mennesker i mine øjne.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Jeg har været forbi på adressen, købt varer uden problemer. Der er tale om søde, fornuftige mennesker i mine øjne.
Og det er måske det der er problemet. Som der er skrevet tidligere "arbejdsopgaverne er blevet for mange", og de fremmødte kunder bliver selvfølgelig ekspederet såvidt det er muligt.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Vejlefyr
Indlæg: 103
Jo, jeg havde faaet tilsagt for mere end to uger siden, at mine varer nu skulle sendes "i weekenden" - men har stadig ikke faaet noget. Tror at de har alt for meget at gøre for at kunne klare det.
Nu staar der paa hjemmesiden, at der var lukket flere dage med en helt nyt kommentar: "Lukket - kun netordre afsendes."
Maaske sker der noget indenfor de naeste dage?!
Sebastian Leo Forring
Hårlev
Indlæg: 594
Hej Togfolk.
Jeg ville meddele at jeg netop har fået modtaget mine vare der fra.
Eller retter sagt har Erling fra EMP modtaget Rangerplatformne jeg bestilte hos nettog.
Og kan osse meddele at Nettog har sendt de fleste af restordre varne ud har i de lukke dage de har haft hos dem i denne ude. så folk skal nok regne med at der nok kan komme noget i løbet af næste uge.
God weekend
Mvh. Sebastian Leo Forring
Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6
Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike
Vejlefyr
Indlæg: 103
Fint fint.
Tak for informationen.
Sebastian Leo Forring
Hårlev
Indlæg: 594
Fint fint.
Tak for informationen.
Prøv evt. at skrive den samme mail til dem 2 gange. røg osse i deres spam mappe. så jeg sendte den samme mail igen dagen efter.
Du kan skrive du gerne ville vide hvornår de kan sende dine vare og bede dem om at skrive når det er afsendt fra dem af :D
Mvh. Sebastian Leo Forring
Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6
Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike
Vejlefyr
Indlæg: 103
OKAY. STADIG INTET. Min bestilling for et Desiro-togsaet, som allerede i OKTOBER blev betalt fra min side, samt en ny bestilling for Hobbytrades dobbeltdaekkere og en HK-vogn ignoreres, bearbejdes ikke, der sker intet, selv om de lovede mig nu et snes gange i telefonet at sende en pakke, at sende en email med en regning for den nye bestilling, at bearbejde det, osv.osv............. Men jeg gider ikke mere. Vil ikke mere betale endnu flere penge for intet, selv om der nu kom en regning. Det er virkeligt slut. Jeg køber et andet desiro-saet og de kan jo sende dobbeltdaekkere for de betalte penge eller overføre pengene tilbage. Jeg er ikke idiot!!!
Amagerkaner
Indlæg: 440
OKAY. STADIG INTET. Min bestilling for et Desiro-togsaet, som allerede i OKTOBER blev betalt fra min side, samt en ny bestilling for Hobbytrades dobbeltdaekkere og en HK-vogn ignoreres, bearbejdes ikke, der sker intet, selv om de lovede mig nu et snes gange i telefonet at sende en pakke, at sende en email med en regning for den nye bestilling, at bearbejde det, osv.osv............. Men jeg gider ikke mere. Vil ikke mere betale endnu flere penge for intet, selv om der nu kom en regning. Det er virkeligt slut. Jeg køber et andet desiro-saet og de kan jo sende dobbeltdaekkere for de betalte penge eller overføre pengene tilbage. Jeg er ikke idiot!!!
Og?
Vejlefyr
Indlæg: 103
Den eneste konsekvens er, at finde nogle andre, der stadig har Desiroen paa lager, og at afbestille det hele hos nettog. Pengene tilbage og slut. Har du nogle andre ideer???
Sidste gang talte jeg for halvanden uger siden med dem. Og saa fik jeg sagt: "NU har vi fundet frem alt, som du skal faa." NU??? Jeg spurgte mindst fem-seks gange indenfor de sidste maaneder, om de har alt parat, og svaret var HVER gang: Ja, det har vi. "Ja, det kommer." "Vi sender i weekenden." "Jeg forbereder en stor pakke til dig i morgen." "Vi sender en email med regningen til dig allerede i aften." ... men der skete aldrig noget af de mange ting, der blev sagt indenfor de sidste maaneder.
Kan du forstaa, hvorfor jeg er sur?
kildemoes
Generaldirektør ved DKB
Indlæg: 434
halløj
bar rolig det skal nok, det kan bar tag lidt tid og en del mail. jeg har haft et loko til rep. På garantien som tog 14mdr.førene jeg så igen. ( der var vi også i gennem en hel del forskellig undskyldning )
til gengæld har varer for en 25.000- 30.000 som jeg har købet hen af vejen, altid kommet hurtigt .
Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes
DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I
DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc
DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404
litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H. http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
halløj
bar rolig det skal nok, det kan bar tag lidt tid og en del mail. jeg har haft et loko til rep. På garantien som tog 14mdr.førene jeg så igen. ( der var vi også i gennem en hel del forskellig undskyldning )
til gengæld har varer for en 25.000- 30.000 som jeg har købet hen af vejen, altid kommet hurtigt .
Jeg undrer mig noget over, at man kan acceptere så ringe service og diverse undskyldninger, og så stadig forsvare en leverandør, som bare ikke gør det arbejde, denne rent faktisk allerede har fået penge for at udføre.
Nok er det vores hobby, men forhandleren tjener penge på sin forretning, og skal da som minimum overholde det, han lover!
Når jeg læser tilbage, og også tænker på egne oplevelser plus oplevelser med forretningens kunder, som henvender sig til mig for at få den hjælp, forretningen har lovet, at jeg kan give via www.digitaltog.dk - en hjælp jeg ikke kan give,fordi Nettog ikke har holdt sin del af en flere gange indgået aftale om at levere nogle dekodere til oversættelse (af vejledningen). Det uanset fortæller nettog fortsat sine kunder, at den danske vejledning til TAMS W32 kan findes på min hjemmeside. Behøver jeg skrive, at nettog ikke svarer på mails fra min om problemet! Ja, så tænker jeg en "Sælger-Helge" ... så længe det går godt, glider alt i olie, når det bliver besværligt, bliver forretningen fuld af dårlige undskyldninger.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Sebastian Leo Forring
Hårlev
Indlæg: 594
Kan godt forstå folk bliver sure på dem.
De ligger osse hele tidne syge ihvert fald hvad jeg høre hos min modelhobby pusher.
så det gør det jo heller ikke bedre. altså hvis de ikke kan passe et arbejde må de jo lukke og slukke. kan jo ikke være rigtigt man skal købe det i deres butik for at få sine vare.
Ja dårlige undskyldninger har de mange af og det tør siges. jeg ville i hvert fald ikke handle der mere.
Holder mig til Beto-hobby, Hobbystalden og hobbykæden
Mvh. Sebastian Leo Forring
Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6
Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike
M4M
Indlæg: 3
Jeg har handlet hos Nettog i en del år.
Altid fået god service og de er meget behagelige personer, og man kan få en rigtig god modeltog snak.
Men på det sidste års tid, er det virkelig gået ned af bakke. Telefonen bliver ikke taget (åbenbart afhængigt af om de kender ens nummer?) - E-mails bliver ikke svaret (også selvom man sender 3-4 afsted). Det bliver kun værre af, at man får at vide "nu skal vi nok, i næste uge, vi har være syge" osv når man endelig kommer igennem ! Undskyldning på undskyldning. Det er utroværdigt, for når det drejer sig udelukkende om salg, går det hurtigt ! Men skal man have pengene igen, der er et problem med varen (og det sker jo!) m.v. - går det meget, meget langsomt. Vi taler om måneder - og det bare for at få en forklaring ! Tidligere gik der kun dage/uger.
Jeg tror, at de har simpelthen alt for meget at se til. Samtidig har de begge et dårligt helbred, og det piner mig at se/høre, for de er som sagt meget venlige og priserne er generelt gode. Men 2 personer der skal stå for en butik, som er åben i lang tid næsten hver dag, telefonbetjening, indpakning/forsendelse, regnskab, service/reperationer - det går bare ikke længere, butikken er vokset dem over hovedet.
Medmindre man har MEGET stor tålmodighed, kan jeg derfor heller ikke længere anbefale dem. Desværre
. Jeg vil anbefale man giver dem en karakter på trustpilot, uanset hvad, så folk kan træffe en beslutning om hvorvidt det er et godt sted at handle. http://www.trustpilot.dk/review/www.shop.nettog.dk
gejo
Indlæg: 681
For ca. 1 md. siden bestilte jeg hos Nettog nogle af Märklins nye decodere både med og uden lyd samt et par telex-koblinger. Jeg bestilte lørdag og PostDanmark kom med varerne tirsdag - hurtigere kan det vist ikke gøres.
Gert
Amagerkaner
Indlæg: 440
halløj
bar rolig det skal nok, det kan bar tag lidt tid og en del mail. jeg har haft et loko til rep. På garantien som tog 14mdr.førene jeg så igen. ( der var vi også i gennem en hel del forskellig undskyldning )
til gengæld har varer for en 25.000- 30.000 som jeg har købet hen af vejen, altid kommet hurtigt .
Jeg undrer mig noget over, at man kan acceptere så ringe service og diverse undskyldninger, og så stadig forsvare en leverandør, som bare ikke gør det arbejde, denne rent faktisk allerede har fået penge for at udføre.
Nok er det vores hobby, men forhandleren tjener penge på sin forretning, og skal da som minimum overholde det, han lover!
Når jeg læser tilbage, og også tænker på egne oplevelser plus oplevelser med forretningens kunder, som henvender sig til mig for at få den hjælp, forretningen har lovet, at jeg kan give via www.digitaltog.dk - en hjælp jeg ikke kan give,fordi Nettog ikke har holdt sin del af en flere gange indgået aftale om at levere nogle dekodere til oversættelse (af vejledningen). Det uanset fortæller nettog fortsat sine kunder, at den danske vejledning til TAMS W32 kan findes på min hjemmeside. Behøver jeg skrive, at nettog ikke svarer på mails fra min om problemet! Ja, så tænker jeg en "Sælger-Helge" ... så længe det går godt, glider alt i olie, når det bliver besværligt, bliver forretningen fuld af dårlige undskyldninger.
Hej Peter
Nu kender jeg ikke til de problemer du beskriver, men jeg synes denne tråd nærmer sig en hetz mod nettog.dk. Uanset om man kan lide forretningen eller ej, så er vi snart ude på et overdrev. Tråden har 10 måneder på bagen og den bliver bare ved og ved. Jeg har aldrig og kommer heller aldrig til at handle hos nettog, så jeg kender intet til deres serviceniveau, men dem der har handlet der, og ikke kan lide servicen, må jo så handle et andet sted. Hvor svært kan det være?
Nu kender jeg dig ikke, men du burde have større format end at fyre ovenævnte indlæg af, endsige blande dig i denne total afsporede og ligegyldige tråd! Jeg bliver bare så gal i skrællen over tråde som disse, og blander mig derfor i debatten. Ikke mindst fordi den kære webmaster ikke er sit ansvar voksen og "censurere", når det virkeligt er nødvendigt!
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 339
Hvorfor er det nu forkert at diskutere sine erfaringer med en forretning? Der er jo netop ingen der bare siger at Nettog er en skodbutik, men folk kommer med de erfaringer de har, så eventuelle købere kan beslutte hvad de vil gøre.
Jeg har selv prøvet at blive snydt af en butik og ville have været meget glad hvis jeg før mit køb kunne have hørt fra andre der måske havde dårlige erfaringer.
Mht. Nettog har jeg selv ikke haft problemer, men det er også ved at være noget tid siden jeg har købt hos dem - det virker som om at de fleste problemer er kommet inden for de sidste måender.
Og at du begynder at kritisere webmaster for ikke at køre DDR censur på forum er da helt til grin - det skal jo netop være plads til en åben debat!
- Martin
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.648
Marting eller Amagerkaner om du vil. Hvad er der at sensurere væk? Folks oplevelser med en butik er vel lige rellevante om de er gode eller dårlige? Skal gode oplevelser også sensureres væk?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Jeg undrer mig noget over, at man kan acceptere så ringe service og diverse undskyldninger, og så stadig forsvare en leverandør, som bare ikke gør det arbejde, denne rent faktisk allerede har fået penge for at udføre.
Nok er det vores hobby, men forhandleren tjener penge på sin forretning, og skal da som minimum overholde det, han lover!
Når jeg læser tilbage, og også tænker på egne oplevelser plus oplevelser med forretningens kunder, som henvender sig til mig for at få den hjælp, forretningen har lovet, at jeg kan give via www.digitaltog.dk - en hjælp jeg ikke kan give,fordi Nettog ikke har holdt sin del af en flere gange indgået aftale om at levere nogle dekodere til oversættelse (af vejledningen). Det uanset fortæller nettog fortsat sine kunder, at den danske vejledning til TAMS W32 kan findes på min hjemmeside. Behøver jeg skrive, at nettog ikke svarer på mails fra min om problemet! Ja, så tænker jeg en "Sælger-Helge" ... så længe det går godt, glider alt i olie, når det bliver besværligt, bliver forretningen fuld af dårlige undskyldninger.
Hej Peter
Nu kender jeg ikke til de problemer du beskriver, men jeg synes denne tråd nærmer sig en hetz mod nettog.dk. Uanset om man kan lide forretningen eller ej, så er vi snart ude på et overdrev. Tråden har 10 måneder på bagen og den bliver bare ved og ved. Jeg har aldrig og kommer heller aldrig til at handle hos nettog, så jeg kender intet til deres serviceniveau, men dem der har handlet der, og ikke kan lide servicen, må jo så handle et andet sted. Hvor svært kan det være?
Nu kender jeg dig ikke, men du burde have større format end at fyre ovenævnte indlæg af, endsige blande dig i denne total afsporede og ligegyldige tråd! Jeg bliver bare så gal i skrællen over tråde som disse, og blander mig derfor i debatten. Ikke mindst fordi den kære webmaster ikke er sit ansvar voksen og "censurere", når det virkeligt er nødvendigt!
Synes du da, at det er OK, at en forhandler fortæller kunden, at vejledningen (på dansk), kan kunden finde på min hjemmeside. Når kunden så ikke kan finde den og henvender sig til mig og får at vide, at den ikke findes og derfor skriver til forhandleren, så svarer forhandleren, at kunden sagtens kan anvende vejledningen til TAMS LD-W-3 som grundlag for TAMS LD-W-32. Der er bare tale om to grundlæggende forskellige dekodere (den ene er ren Motorola, den anden multiprotokol) med forskellige printlayout og tilslutningskabler. Samme forhandler svarer ikke mig, når jeg forelægger problemet.
Jeg bør måske også lige tilføje, at problemet ikke er nyt. Det er sket flere gange over flere år. Senest i denne måned.
Forhandleren anvender mit navn og hjemmeside som grundlag for salget af en dekoder, og dermed bliver jeg ufrivilligt en del af forhandlerens "lille hvide løgn", det ønsker jeg ikke at være. Men mener du virkelig, at jeg bør være en flink dreng og tie stille i stedet for at forelægge et seriøst problem i en tråd, som netop handler om samme forhandlers troværdighed eller evne til at løse problemer.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
halløj
bar rolig det skal nok, det kan bar tag lidt tid og en del mail. jeg har haft et loko til rep. På garantien som tog 14mdr.førene jeg så igen. ( der var vi også i gennem en hel del forskellig undskyldning )
til gengæld har varer for en 25.000- 30.000 som jeg har købet hen af vejen, altid kommet hurtigt .
Jeg undrer mig noget over, at man kan acceptere så ringe service og diverse undskyldninger, og så stadig forsvare en leverandør, som bare ikke gør det arbejde, denne rent faktisk allerede har fået penge for at udføre.
Nok er det vores hobby, men forhandleren tjener penge på sin forretning, og skal da som minimum overholde det, han lover!
Når jeg læser tilbage, og også tænker på egne oplevelser plus oplevelser med forretningens kunder, som henvender sig til mig for at få den hjælp, forretningen har lovet, at jeg kan give via www.digitaltog.dk - en hjælp jeg ikke kan give,fordi Nettog ikke har holdt sin del af en flere gange indgået aftale om at levere nogle dekodere til oversættelse (af vejledningen). Det uanset fortæller nettog fortsat sine kunder, at den danske vejledning til TAMS W32 kan findes på min hjemmeside. Behøver jeg skrive, at nettog ikke svarer på mails fra min om problemet! Ja, så tænker jeg en "Sælger-Helge" ... så længe det går godt, glider alt i olie, når det bliver besværligt, bliver forretningen fuld af dårlige undskyldninger.
Hej Peter
Nu kender jeg ikke til de problemer du beskriver, men jeg synes denne tråd nærmer sig en hetz mod nettog.dk. Uanset om man kan lide forretningen eller ej, så er vi snart ude på et overdrev. Tråden har 10 måneder på bagen og den bliver bare ved og ved. Jeg har aldrig og kommer heller aldrig til at handle hos nettog, så jeg kender intet til deres serviceniveau, men dem der har handlet der, og ikke kan lide servicen, må jo så handle et andet sted. Hvor svært kan det være?
Nu kender jeg dig ikke, men du burde have større format end at fyre ovenævnte indlæg af, endsige blande dig i denne total afsporede og ligegyldige tråd! Jeg bliver bare så gal i skrællen over tråde som disse, og blander mig derfor i debatten. Ikke mindst fordi den kære webmaster ikke er sit ansvar voksen og "censurere", når det virkeligt er nødvendigt!
Hej Martin og andre,
det er vel lige en butik som den omtalte vi alle skal advares imod.
Så jeg kan ikke se hvad der skal cencureres. Webmaster gør jo her netop sin pligt. Han lader tråden rulle så det efterfølgende er op til den enkelte om man vil tage chancen og handle i vedkommende butik, som åbenbart også bruger falske oplysninger og forkerte råd, på trods af at vedkommende er blevet gjort opmærksom på disse fejlinformationer.
mvh Ivan
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Vejlefyr
Indlæg: 103
Jeg er slet ikke interesseret i en "hetz". Heidi er sød i telefonet, ingen diskussion om det.
Men jeg har givet 1300 kr for noget allerede i oktober, og indtil nu ikke fået noget for det. Hvem af alle jer tilfredse kunder, som ikke ser et problem, ville nok selv acceptere det????
[til alle andre: tak for jeres forståelse!!!]
Mine formål ved at skrive her er:
- 1) rådgivning fra andre der har eller har haft lignende problemer med den omtalte butik eller en anden. Hvad skal jeg gøre nu? Hvad KAN jeg gøre?
- 2) lidt offentlig pres på den omtalte butik for at opnå et resultat: At få min Desiro! Og jeg gentager: MIN Desiro, som ER betalt!!!!
Jeg vil ikke mere end det. KUN det. Det er nok legitim?!
VH Alex
gejo
Indlæg: 681
Jeg har kun to "gode" råd:
1) Køb aldrig over nettet, hvor dun ikke kan betale med Visa/Dan-kort.
2) Konkret - besøge Nettogets stand i Brandrupdam. Anmeldt dit besøg 3-4 dage før du vil besøge standen og bed dem tage din Desiro med. Husk at have en kvitering med på bankoverførslen!
de bedste hilsner
Gert
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
Det er nok en god ide ,at alle der har haft en dårlig oplevelse med Nettog og som kommer til Brandrupdam, aflægger Nettog et besøg, og gør opmærksom på ,at vil man drive forretning ,er der nok ikke den smarteste måde at gøre det på. Dårlig omtale er ikke god reklame, det må, selv Nettog,da kunne forstå.
MVH Kurt