Picture

claus rasmussen

vejIngeniør

Kirke hyllinge

Indlæg: 199

PB  Blog

Gid fanden havde www.nettog.dk

Sad I marts måned 2011, indleverede jeg 2 stk. loksound dekodere til rep. hos nettog. Jeg har ikke modtaget mine dekodere tilbage endnu, der er nu gået ½ år. Jeg har gentagende gange e-mailet og ringet uden resultat. De svare ikke på nogen form for forsøg på kontakt Shock

Nu ved jeg ikke om der er andre som har samme oplevelse som mig eller jeg bare har været uheldig, men jeg handler ihvert fald ikke hos nettog mere. Mere elendig service skal man lede længe efter Angry

Så lige at der var en ander tråd hvor andre også har oplevet at have problemer med at ikke kunne få kontakt.

Jeg har til forskel fra den anden tråd ingen problemer med at hænge en forhandler ud når forhandleren ikke overholder gældende regler og almindelig god forretningsmoral. Angry

mvh

Claus Sad

__________________

H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skalatog.dk

Randers NØ

Indlæg: 181

PB  Hjemmeside

Kontaktede dem engang ang. en EG som de lovede at ringe tilbage senere på dagen når de havde undersøgt om de kunne få den. Det er over 1 måned siden nu og har intet hørt fra dem. Men det er også det eneste problem jeg har haft med dem.

M.v.h

Michael

__________________

Michael - DSB Epoke IV/V - 2-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

tøf tøf

glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent

Vemmelev

Indlæg: 347

PB  Hjemmeside

Hej alle..

 

Det er nu ikke for at forsvare nettog.dk eller lign. MEN:

Jeg er selvstændig, indenfor et helt andet erhverv, så lige denne forklaring:

Jeg modtager dagligt ca 80 telefonopkald, derudover ca 50 mails, hvor min 40 kan slettes straks, da det er spam eller lign.. derudover skal jeg passe mine maskiner.. den første samtale finder gerne sted ved 5 tiden om morgenen, og den sidste i aften fandt sted lidt i 21...

Ærligt.. der kan sagtens smutte en kunde, som jeg ikke får vendt tilbage til, uanset hvor gerne jeg ville lave dem en pris eller et tilbud, men jeg bliver afbrudt ustandseligt..

Jeg har samtidig gjort det til en vane IKKE at tage notater, da det træner hjernen, og jeg kan som regel godt styre sagerne, når det er en ordre.. Så problemet er gerne at ringe tilbage, inden kunden har lagt ordren andetsteds, og i kan jo hurtigt regne ud, hvor svært det er..

 

Mvh Steen

 

__________________

...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..

Like 0 kan lide
Top

Picture

pete

Falck redder

Helsingør

Indlæg: 162

PB

Jeg vil heller ikke forsvar nettog men har heller ikke haft de problemer som du nævner  men prøv at ring i åbningstiden som er følge:ÅBNINGSTIDER Oktober 2011

Fredag 7. oktober 10.00 - 18.00
Lørdag 8. oktober 10.00 - 16.00
Søndag 9. oktober 12.00 - 16.00
Mandag 10. oktober 10.00 - 18.00
Tirsdag 11. oktober 10.00 - 18.00
Onsdag 12. oktober LUKKET
Torsdag 13. oktober LUKKET
Fredag 14. oktober 10.00 - 18.00
Lørdag 15. oktober 10.00 - 16.00
Søndag 16. oktober 12.00 - 16.00
Mandag 17. oktober 10.00 - 18.00
Tirsdag 18. oktober 10.00 - 18.00
Onsdag 19. oktober LUKKET
Torsdag 20. oktober 10.00 - 18.00
Fredag 21. oktober 10.00 - 18.00
Lørdag 22. oktober 10.00 - 16.00
Søndag 23. oktober MØD OS I TØMMERUP HALLEN 11.00 - 15.30
Mandag 24. oktober 10.00 - 18.00
Tirsdag 25. oktober 10.00 - 18.00
Onsdag 26. oktober LUKKET
Torsdag 27. oktober 10.00 - 18.00
Fredag 28. oktober 10.00 - 18.00
Lørdag 29. oktober 10.00 - 16.00
Søndag 30. oktober 12.00 - 16.00
Mandag 31. oktober 10.00 - 18.00


Har du behov for at besøge vores showroom udenfor disse åbningstider er du velkommen til at kontakte os på 51 60 00 06 for nærmere aftale.
__________________

venlig hilsen
Peter Johansen

 ca. Epoke III og V på c-skinder

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Jeg vil heller ikke direkte forsvare nettog.dk - jeg har selv indenfor det sidste års tid haft et par ærgerlige oplevelser med dem - MEN - sidst jeg talte med Bo & Heidi fik jeg faktisk en lang forklaring om deres personlige liv, mere konkret omkring deres helbredstilstand. Og hvis det var bare nogenlunde ærlig snak, så er jeg dybt overrasket over at de overhovedet har kunnet drive virksomhed. Det har ikke være morsomt at være dem, men ej heller en dans på roser at være deres kunde.

Eneste pointe ved dette må være at information er godt. Det er surt når man får en træls oplevelse som kunde, men det hjælper lidt at få en forklaring.

De burde nok have meldt klart ud på deres hjemmeside - men var alle kunderne så stukket af?

Og så fik jeg fornemmelse af at bedre tider er på vej!

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Søren Daugaard

Indlæg: 51

PB

Jeg har handlet rigtigt meget hos Nettog, og der har aldrig været problemer med levering eller service.

Det går bare hurtigt der.

Mvh.

Søren Daugaard

Like 0 kan lide
Top

Picture

Triangel

Odense

Indlæg: 269

PB

Hej 

Følgende skal ikke tolkes med at øksen svinges over en enkelt forretning. men mere min personlige mening over netbutikker generelt... For efter at der virkelig er kommet gang i webutikker, er servicen også faldet... forstået på denne måde at alle kan åbne en webshop, uden at sætte sig ind i regler og love... Og nogle ejere er mange gange også passiv over for sine kunder, med mindre at det handler om penge ind i webshoppen... Derfor syndes jeg at ordsproget: "You get, what your paying for..." eller på Dansk: "du får, hvad du betaler for...." passer godt ind her... Personligt handler jeg da også i webshops, men jeg har primært i dem, hvor jeg ved at jeg kan tage varen og gå ned i den fysiske forretning og brokke mig, hvis det er noget lort de har solgt.

Ja jeg har selv en webshop, men jeg forsøger at yde den bedste service, og svare alle spørgsmål.

 

__________________

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

Ifølge Hobbykælderens hjemmeside er Esu ikke gode til reklamationer, det kan være at det er der problemet er! Men, det fritager jo ikke Nettog for en tilbagemelding.

 

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

Palle-R

chauffør

Indlæg: 193

PB

nu var jeg tilfeldigvis en tur oppe hos nettog i lørdags.

bo havde det ikke ret godt, men tros det hoppede han i noget tøj og gav mig noget hjælp med en af märklins digitale kraner.

på en ell anden vis var dekoderen blevet åbnet så den ikke viste hvilken adr den havde.

jeg var der i ca 1 time hvor jeg snakkede en del med både heidi og bo. og jeg kan kun sige at de står ikke stille, der var ca 8-10 andre kunder i den periode og telefonen kimede konstandt.

så jeg kan kun sige tak for hjælpen.

__________________

Kører H0 i Hedegårdens privatbane.
kører på moduler i foreningen toget.
kører dcc-digital med lenz.
nu også legebane med multimaus.
jeg roder også med div RC-modeller og maskiner med hydraulic.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Otto jensen

Indlæg: 55

PB

Det er farligt at handle på nettog.dk og andre netbutikker.Hvis man har en netbutik og opfører sig sådan som nettog gør så er man ikke kompetent nok til at drive en netforretning..så burde man have orden i sine ting og give køberne en hurtig betjening og svar..

Køb hellere jeres modeltog i en fysisk forretning hvor man kan se,mærke,røre,og få sit modeltog afprøvet før køb..hold jer fra netbutikker det er simpelthen for farligt at handle der.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Otto jensen skrev:

Køb hellere jeres modeltog i en fysisk forretning hvor man kan se,mærke,røre,og få sit modeltog afprøvet før køb..hold jer fra netbutikker det er simpelthen for farligt at handle der.

Er helt enig. Servicen er i top hos de fysiske forretninger, og så er det mere end rigeligt værd at nogen ting måske koster lidt ekstra. Det er givet rigtig godt ud Smile

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Otto jensen skrev:

Det er farligt at handle på nettog.dk og andre netbutikker.Hvis man har en netbutik og opfører sig sådan som nettog gør så er man ikke kompetent nok til at drive en netforretning..så burde man have orden i sine ting og give køberne en hurtig betjening og svar..

Køb hellere jeres modeltog i en fysisk forretning hvor man kan se,mærke,røre,og få sit modeltog afprøvet før køb..hold jer fra netbutikker det er simpelthen for farligt at handle der.

 

Det var dog en omend MEGET hård konklusion... Shock

Jeg har handlet både på netbutikker, og fysiske. Jeg kan sagtens pege på et par butikker (fysiske) med langt ringere betjening end de fleste netbutikker! Naturligvis er der andre der har modsatte oplevelser end jeg her ridser op - og er det egentlig ikke bare en naturlig ting her i verden at vi alle oplever ting forskelligt?

Men at det ligefrem er farligt at handle i netbutikker er en kende overdrevet at skrive. Hvorfor er det farligt? er du aldrig kommet hjem med en ting fra den fantastiske fysiske butik med en vare som er fejlbehæftet? I så fald er du nok en af de meget få Wink

Jeg handler som nævnt i begge typer butikker, og en af mine foretrukne netbutikker (ud af to) er rent faktisk Nettog - en enkelt gang har der været en vare med fejl på - og det var så ganske pudsigt at den vare blev hentet på en messe hvor nettog havde en stand, så det var jo en "fysisk" handel - med en netbutik ;)  - den manglende del blev sendt uden problemer til mig.

Edit: Det sjove er jo på de her forskellige Fora, at det er dem der har en dårlig oplevelse med dit eller dat der skriver - meget få der har gode oplevelser, skriver om dem - faktisk lidt synd for de enkelte butikker (fysiske som netbaserede!) Var det omvendt tror jeg faktisk de dårlige ville drukne i mængden af gode - for hvis det virkelig var så skidt så eksisterede de dårlige butikker jo ikke ret længe - vel?

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

jacob rout

Holstebro

Indlæg: 32

PB

 

Så vil jeg da lige deltage, og fortælle, at jeg har handlet med nettog.dk flere gange, og alt er forløbet lige efter bogen. Smile

 

 

__________________

Venlig hilsen
Jacob Rout

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

 Jeg har også handlet hos nettog flere gange og der har aldrig været problemer. Det er meget forkert af nettog ikke at besvare dine henvendelser, det er da det mindste man kan gøre.  Eller sende dig to nye og så løse problemet når dine kommer tilbage fra rep.

MVH Modeljernbane

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Nu er det ikke ment som en kritik af netforretningerne og dem der vælger at handle der, men jeg har indtryk af at mange handler der fordi tingene udmiddelbart virker billigere nogen gange. Men her har jeg erfaring for at tingene ofte kan fås lige så billigt hos en forhandler, specielt ved køb af større mængder. Har fx oplevet at købe skinner i en vis mængde og få dem lige så billigt hos min forhandler, som hvis de var købt hos en af de tyske netbutikker. Og sammenligner man flere af netbutikkernes priser med de fysiske forretningers, så viser det sig ofte at der slet ikke er noget at hente. Det har jeg i hvert fald oplevet.

Der hvor jeg også vil hen, det er at man skal også huske at støtte den forhandler man nu har fundet frem til (der er selvfølgelig forskel på dem, som så meget andet, det er ofte et spørgsmål om en smagssag). Tingene ville godt nok være noget mere besværlige, hvis de ikke var der.

Men holder på til enhver tid, at det med servicen kan en netforhandler slet ikke hamle op med i forhold til de fysiske butikker. Den er jeg så villig til at give noget ekstra for. Det er som om at mange danskere helst skal have tingene så billigt som muligt, uden at tænke over at så er tingene også ofte derefter. Bare tag fx indenfor madvarer.

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tøf tøf

glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent

Vemmelev

Indlæg: 347

PB  Hjemmeside

De gode oplevelser... Tjaa.... de er skældent nævnt... MEN:

Jeg har handlet forskellige steder, og efter at have været rundt hist og pist er al handel endt hos Kystbanen.. Der kommer jeg månedligt, nogle gange hyppigere, endda nogle gange kun for en kop kaffe.. Jeg er altid glad, når jeg tager hjem derinde fra...

Mvh Steen

 

__________________

...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

Uden at kende alle forretninger er der så meget konkurrence på modeltogsmarkedet at det absolut bedst kan betale sig at handle hos de store 'rigtige' forretninger. De sender og yder under alle omstændigheder en god service hvis man møder op. Fordi de har en forretning hvor de møder kunder 'face to face' ved de hvor vigtigt en god kundeservice er. Samtidig er der stor konkurrence og det er ofte netop i de fysiske forretninger og deres post-ordre biks at de bedste tilbud findes - og tilmed med kundeservice. Priser på modeltog i Danmark er tilmed ganske konkurrencedygtige med udlandet, hvilket er ganske usædvanligt, hvis man sammenligner med andre brancher. Men selvfølgelig kan man finde gode tilbud i udlandet, for sådan skal det være, men så er det uden den direkte vej for eventuelt brok over produktet.

Like 0 kan lide
Top

Picture

kylle

altmuligt

Dianalund

Indlæg: 496

PB

f1freakdk skrev:

Otto jensen skrev:

Det er farligt at handle på nettog.dk og andre netbutikker.Hvis man har en netbutik og opfører sig sådan som nettog gør så er man ikke kompetent nok til at drive en netforretning..så burde man have orden i sine ting og give køberne en hurtig betjening og svar..

Køb hellere jeres modeltog i en fysisk forretning hvor man kan se,mærke,røre,og få sit modeltog afprøvet før køb..hold jer fra netbutikker det er simpelthen for farligt at handle der.

 

Det var dog en omend MEGET hård konklusion... Shock

Edit: Det sjove er jo på de her forskellige Fora, at det er dem der har en dårlig oplevelse med dit eller dat der skriver - meget få der har gode oplevelser, skriver om dem - faktisk lidt synd for de enkelte butikker (fysiske som netbaserede!) Var det omvendt tror jeg faktisk de dårlige ville drukne i mængden af gode - for hvis det virkelig var så skidt så eksisterede de dårlige butikker jo ikke ret længe - vel?

nu vil jeg også lige blande mig i debatten , har handlet en del hos nettoget , altid god servis , og så er de jo ikke kun en netbutik men har altså også en almindelig butik hvor man kan komme og have tingene i hånden inden køb , kan være farligt =ekstra fristelser og jeg er ikke på lønningslisten .

 det med at hænge nogen ud , er det ikke lige som i en almindelig avis , der står jo kun noget om de få der bliver kørt ned ,ikke noget om alle de andre tusinder der bevæger sig rundt i det danske land uden skrammer , og er man uheldig og bliver ramt finder nogle en anden vej at gå på , uden at naboen behøver at gøre det samme , han er jo ikke ramt og ikke blevet skræmt .                    det samme gælder jo vores modeltogpuschere , nogle kan lide den ene andre den anden , det er et frit land og den enkelte bestemmer selv hvor guldet skal lægges

 Christian

__________________

http://3modul.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Otto jensen

Indlæg: 55

PB

Det er da ikke en hård konklusion...det kan da ikke være rigtigt at manden skal vente på sine dekodere i et halvt år og nettog ikke gider svare og man ikke kan få kontakt med dem ? det er ligesom om at alle dem som har fået en fair behandling ikke kan forstå dem som har fået en meget dårlig behandling..

Der er der ikke noget som er så frustrende som ikke at kunne få kontakt med en netbutik og at man skal vente i et halvt år eller måske mere før de vågner op ?

Det er farligt at handle i netbutikker,man kan ikke komme i kontakt med dem og de kan bare skodde en ligesom det passer dem..

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Kære Otto

Så har du ikke handlet meget hos Kystbanen. Jeg bor 10 minutter fra dem, men er holdt helt op med at handle hos dem, for de har mere travlt med at servere kaffe end at ekspedere kunder med penge på lommen.

I forbindelse med vandskaden i sommers fik jeg en del penge udbetalt på de tog som gik til og tog derfor til Kystbanen og ventede i 25 minutter på at blive ekspederet. Ekspedienten snakkede dog under hele handlen med en meget doven kunde, som sad på en stol og drak kaffe. Jeg spurgte til et par forskellige danske lokomotiver, som jeg ville købe, men det havde ekspedienten ikke tid til. Så jeg afsluttede handlen med at lægge alle vognene på plads igen. Jeg gider ikke give 10-15 % mere for vogne og så ikke engang få en ordentlig betjening. Jeg kommer jo ikke for at få gratis kaffe, men informationer og praktiske oplysninger. Steve

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 289

PB

Jeg har nu heller ikke haft problemer med nettog, har handlet der flere gange. Er til dels enig i det med at det er bedre at have tingene i hånden - jeg har som regel bestilt tingene via mail (hvor de har svaret ganske hurtigt) - og er blevet ringet op når varen var klar til afhentning (bor tæt på). Trods det at 'butikken' virker lidt rodet, så hersker der tilsyneladende orden i kaos Smile

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

pete

Falck redder

Helsingør

Indlæg: 162

PB

Sådan vil nettog.dk ikke gøre, der vil man få en ommærkesom og høflig betjening.

Det er min afaring.

__________________

venlig hilsen
Peter Johansen

 ca. Epoke III og V på c-skinder

Like 0 kan lide
Top

Picture

KBAndersen

Indlæg: 180

PB

Jeg har heller ikke oplevet noget negativt med nettog.dk

Købte en del hos dem i vinters og det blev leveret, dog med lidt forsinkelse pga manglende dele. Men det hele til en rigtig fin pris.

Har ligeledes inden det store køb været forbi en efter middag sammen med med min søn på 9 år. Han fik en fed oplevelse og jeg fik en fin betjening med diverse instruktioner/hjælp. Knægten fik sit tog med plus lidt ekstra sjov. (klistermærker, foldere, brochure)

Så, helt klart et sted jeg vil handle igen.

__________________

Mvh
Kenneth B. Andersen

3-skinne. Ingen hjemmebane, kun værksted. - Banekørsel foregår i klubregi.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togmanden

pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Nettog, Nettog, Nettog, jeg har handlet meget med Nettog, faktisk siden de startede, i det meget små, har til D.D. ikke haft problemmer med dem.

Nu har jeg imidlertid fået problemmer med dem, (store problemer vil jeg tro)

Jeg afleveret 4 loks til ombygning hos bo personligt på messen i november i valbyhallen, af talte en pris på 300 kr. pr. ombygning, blev lovet at skulde være færdige i starten af december,

Herefter placerede jeg også 4 ordre hos dem, alle skulde leveres sammen med mine tog, skal lige siges at jeg også aftalte at et af togne skulde han beholde der oppe til han fik delene han skulde bruge (de var i resordre)

Der efter har jeg skrevet 3 gange til dem uden at få svar, så lavede jeg endnu en ordre, skrev på ordren at de skulde svare på mine mails, hvilket at BO gjorde, her startede problemerne," iiiihhh, de havde så meget at lave så de havde ikke haft tid til at kigge på mine tog, men lovede nu at de ville være færdige inden Jul", en uge før jul ringede jeg til dem, her var det Hejdi jeg snakkede med, her kom hun også med det at Bo havde været syg, og nu kunde mine tog først være færdige efter NYTÅR. Så blev jeg sku gal (ikke i telefonen), men jeg sendte dem et anbefalet brev hvor jeg anulerede alle ordre og skal have alle de penge tilbage som jeg har betalt dem (ca. 3600kr.) ------- nu her efter jul D.D. Har jeg stadig ikke fået mine tog, men de har da været så venlige at sende mig 2000 kr. Så jeg er godt gal på dem, og har skrevet 2 mails på nuværende tidspunkt, disse har vaneligt heller ikke svaret på. Jeg tror at mine tog er på vej nu, men jeg manler stadig at få de sidste ca. 1600 kr minus forsendelse, så nu har jeg skrever at hvis jeg ikke har alle mine penge og tog inden NYTÅR, så politianmelder jeg dem. 6 uger er en meget lang exspetion tid og den er gået langt ud over den tid som var aftalt,------ jeg er også en kunde og købeloven er klar om handlel på internettet, har værer kunde længe hos dem, men det er da helt slut nu, selv om de har meget billige priser, jeg har også fundet ud af, at handle på ebay, der er ens penge i sikkerhed ,til varen er leveret. Cool Steve

 

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.