Hej alle
Er der andre der oplever, at der ikke bliver svaret på mails fra ovennævnte forretning?
Jeg har nu skrevet 4 (FIRE) gange uden at få svar overhovedet........ Måske de har en aversion mod mails ?
__________________
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Jeg har også prøvet at skrive til dem uden at få svar. Men det kan også ske når man skriver til andre forhandlere. Det mest effektive er at ringe...eller endnu bedre besøge dem.
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
frede2300
Software udvikler
Indlæg: 1.129
Hvad skal du ha svar på? Det kunne jo være vi andre kunne hjælpe
H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..
Jonas
Indlæg: 329
at få fat på dem via mail har jeg heller ikke gode erfaringer med - ej heller telefonisk.
de forventer åbenbart man tager ud i deres butik....
Newtrain
Brabrand
Indlæg: 668
Det tror jeg ikke, de har altid besvaret mine mails, og det som regel inden for 48 timer.
Venlig hilsen
Carsten
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Jeg har heller ikke, haft de bedste erfaringer med at sende mail til dem.
Men de er super flinke at snakke/handle med i butikken. Jeg har aldrig haft ringet til dem, så det kan jeg ikke sige noget omkring...
Men det er vel et mere eller mindre, til side sat medie, af de fleste forhandlere ligesom deres webshops. :?:
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok
disavelo
Herning
Indlæg: 319
Jeg har udelukkende gode erfaringer med kontakt til denne forretning, uanset om det er email, tlf. eller personligt fremmøde. Stemningen i denne forretning er iøvrigt noget af det bedste man kan opleve i en modeltogsforretning, efter min ringe mening.
Venlige hilsner
Søren
Venlige hilsner
Søren
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 339
Jeg har rigtig fin erfaring både med mails og besøg i forretningen.
- Martin
Jonas
Indlæg: 329
tilsyneladende er der også en tyrkisk hacker ved navn GHoST61 som er utilfreds med modeltog.nu's (manglende) svar ... :?
OLL
Indlæg: 45
Hej mit navn er Oliver og jeg har arbejdet i forretningen med min far (Karsten).
Ham der plejer at svare på mail hedder Lasse og han er blevet fyret så det er nok derfor.
Mvh. Oliver L Løvgard
cfrost
Indlæg: 266
Ham der svarede mig på første mail, hedder Theis
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Så efter at Lasse ikke er der mere, får man ikke noget svar :?
Hvad med at ansætte ham igen
Svend
OLL
Indlæg: 45
Theis plejede (staves) at skrive til folk der skrev til TCG, men så ansatte han Lasse til at opdatere hjemmesiderne, og svare mails, (togcenter.dk og modeltog.nu) men han gjorde ikke sit arbejde, og derfor blev han fyret her for ikke så lang tid siden, og tror bare at Theis ikke gider at svare fordi han er blevet "doven".
Mvh. Oliver L Løvgard
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Ikke forstået. Der var ansat en medarbejder som skulle svare på mails og opdatere hjemmesiden (det trænger den sandelig også til) men der skete ingenting, så man fyrede ham, men de andre gider heller ikke at svare eller gøre noget ved hjemmesiden, og de er der stadig ......
Svend
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
OLL
Indlæg: 45
Da forretningen voksede ville Theis have en til at bestyre hjemmesiderne, og e-mailsene, men det blev ikke ordenligt gjort, og Lasse slappede for meget af, og det irriterede Theis så han blev fyret, men nu tror jeg bare at Theis er ligeglad med hjemmesiderne og mailsene og lader det gå... han regner sikkert med at folk kommer ned i forretningen og spørger og ting der.
Mvh. Oliver L Løvgard
SC
Mekaniker
Indlæg: 466
Hmmm det håber jeg da ikke det er rigtig, det går sjælden ret god når man ikke besvarer kunderne og søger for at man kan se hvad de har til salg på hjemme siden.
Søren
3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab
Jonas
Indlæg: 329
det kan jeg kun give SC ret i.
de modeltogsbutikker som ikke har en god opdateret webshop taber kunder...
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Bladrer man deres hjemmeside løseligt igennem, ser det ud som om, at den er blevet opdateret fornyligt.
Bjarne
reh
System engeneer
Indlæg: 144
Hej
Det er utroligt så mange på dette forum som er tankelæser eller anden evne !! de skulle måske have justeret deres modtage forhold en del, det er da noget være gætværk det meste.
Selvfølgelig er Theis ikke ligeglad med mails eller andet. Men han er kun en mand pt som forsøger at lave det hele.
Rene'
----------------------------------------------------------------
Rene' Hansen
Medlem af www.rmjf.dk
----------------------------------------------------------------
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Tja, fjeren og de fem høns har ikke levet forgæves!
Bjarne
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Jeg har længe tænkt det samme. Måske en eller anden skulle vise denne tråd til Theis?
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Selv om man måske har et "horn i siden" på nogen der har været et sted osv., så er det heller aldrig så smart, at hænge nogen ud direkte med navn i et offenligt forum som dette her. Hvad der er foregået, må være en ren intern sag.
Vi skal passe godt på med ikke at gøre Sporskiftet til en "skraldespand" for alt muligt tilfældigt sladder og brok.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
MY1104
Indlæg: 112
Jeg synes heller ikke at det er ok at hænge enkelt individer ud på nettet. Derudover mener jeg heller ikke at interne ting/sager ved en forhandler kommer sporskiftets brugere ved.
At den pågældende butik ikke lige har opdateret deres hjemmeside kan vi jo alle have en holdning til, men det er et postulat der ikke er underbygget når man skriver at en hjemmeside der ikke er opdateret betyder fald i omsætningen. Det er kun den enkelte forhandler der har denne viden.
Har altid fået en god service i den pågældende butik når jeg er mødt op.
Med jernbane hilsen
I morgen er i dag historie.
SC
Mekaniker
Indlæg: 466
Jeg har selv handlet der flere gange over nettet og snakker med dem i telefonen og mail og fået god service ikke noget komme efter. Så jeg synes da det ville værer synd hvis de var holdt med det. Der er vel ikke nogen der har snakket om faldende omsætning???.
Min holdning til hjemmesider er HELT KLAR her en forhandler en netshop så skal der bare være opdateret hvad er formålet med den ellers. Jeg har eller de nyheder fra 2006 jeg vil have. Og det er ikke tog center gentofte jeg snakker om her det er generalt om det er tv dvd TOG fødevare de sælger.
Skal jeg så sætte nave på en netshop som er rigtig godt til at opdatere med nyheder så er det SPOR 23
Søren
3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab
cfrost
Indlæg: 266
Ja, det var jo ikke meningen at det skulle ende i en svine-tråd. Jeg ville bare høre om andre havde dårlige erfaringer med elektronisk kommunikation med TG - intet personlilgt fra min side.
Jeg kontakter firmaet på anden vis fremover.
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
00
Indlæg: 633
Jeg tilslutter mig de som ikke mener, at direkte omtale af navngivne personer i navngivne forretninger bør findes her på siderne. det er en lille branche, og jeg ville selv blive skuffet over at se "min" forretnings smilende indehavere blive omtalt så direkte (specielt når det er negativt og folk der er sagt op)
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.
Fakta
Indlæg: 11
Jeg er meget enig i at branchen ikke har brug for personangreb, og det skal undlades. Når der er manglende svar fra Togcenteret, så er der vist ingen tvivl om at den fratrådte medarbejder sørgede for god kundebehandling og var jo omtalt på Togcenterets hjemmeside som ordensmennesket der svingede pisken over de øvrige ansatte. Fratrædelsen skyldes mig bekendt ledelsesmæssige uoverensstemmelser imellem ham og Theis.
Lad os håbe Togcenteret får styr på det igen - ellers har de jokket i spinaten.
Ros
Indlæg: 77
Dårlig betjening,de står bare og snakker imens der står 10 kunder og vil betale for varen,de har heller aldrig det man skal bruge hverken smådele eller resvervedele,det har de til gængæld hos Taastrup togkælder hvor kunden bliver sat i centrum.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.597
Du skrev ellers at Du havde sagt farvel
Men det var måske kun det andet indlæg :oops:
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Sådan en kan kun leve, hvis andre tager sig af det, han skriver. Hvis vi andre ignorerer hans indlæg og dermed lægger ham på is, får han jo ingen fornøjelse ved at se svar på sine til tider perfide udfald.
Så lad os se, hvad det først får taget gassen af ballonen: Vores ignorering af hans indlæg eller at Lars smider ham ud.
Bjarne
Newtrain
Brabrand
Indlæg: 668
Først vil jeg gerne lige understrege at min eneste forbindelse til Togcenter Gentofte (herefter benævnt som TCG), er som tilfreds kunde. Som tidligere skrevet i tråden, har jeg kun positivt at sige om svar tiden fra TCG.
Forskellen i opfattelsen af svar tiden fra TCG, kan selvfølgelig bunde i, forventningen til svar tiden, spørgsmålets kompleksitet, om spørgeren har formuleret spørgsmålet klart og tydeligt, eller at TCG er sløve. Jeg skal ikke kunne sige hvilken af de ovennævnte årsager der gør sig gældende for de indlæg der har en negativ opfattelse af TCG svar tiderne.
Generelt får jeg hos alle leverandører jeg laver forespørgsler hos, hurtigt et svar. Jeg bruger også en del tid på selv at researche, og at formulere spørgsmålene inden jeg sender dem. Samtidig spørger jeg som hovedregel kun når jeg har ”Need to know” og ikke når det bare er ”Nice to know”, hvis det blot er ”Nice to know” understreger jeg altid dette i min mail.
Jeg ved som skrevet ikke hvorfor der er så forskellig opfattelse af svar tiderne hos TCG, men nedenstående ”historie” kunne måske være med til at forklare det.
Jeg arbejdede for mange år siden hos en værktøjsleverandør af skærende og slibende værktøj primært til metalindustrien. Vi fik en del forespørgsler fra underleverandører på special værktøj, så kunden i stedet for 3-5 opstillinger, kunne nøjes med 1 opstilling. Konstruktion og udregning af tilbud på disse special værktøjer tog tid (kostede altså penge for virksomheden), og skulle derfor også gerne resultere i ordrer, ikke hver gang, men helst i 75% af tilfældene.
Vi havde en lille kunde til standard produkter, som også ofte forespurgte på special værktøjer, men som hver eneste gang endte med at finde løsningen for dyr. Med den tid der blev brugt på konstruktion og udregning af tilbud til denne kunde, kunne de få standard ordrer han afgav, ikke dække omkostningerne ved special værktøjs forespørgslerne. Kort sagt skulle andre kunder betale for disse ”luftkasteller”. Når der var travlhed i industrien, fik vi mange henvendelser fra andre kunder på special værktøjer, og derfor foregik der en prioritering af opgaverne. Behøver jeg at nævne hvem der altid lå nederst i bunken ? Denne kunde havde helt klart, og med rette opfattelsen af ”mit” firma var sløve til special ordrer, hvorimod alle andre havde opfattelsen af hurtigt at få løst deres problem.
Som skrevet tidligere i dette indlæg, ved jeg ikke hvorfor TCG har ”lange svar tider” til nogle, men hvis de får mange forespørgsler fra samme kunde i stil med ovenstående ”historie”, kunne det måske være en forklaring. Eller hvis de oplever at lave alt fodarbejdet for en kunde, som også hver gang finder TCG priserne ”for dyre”, og derfor med alle oplysningerne fra TCG, ender med at købe på nettet.
Det med selv at have undersøgt tingene så langt som man selv kan, og at formulere spørgsmålet klart og tydeligt, behøver vi såmænd ikke at lede længe efter. I dette forum kan man da se adskillige tråde hvor der svares i ”Øst”, fordi spørgsmålet om ”Vest” er uklart formuleret. Det kan man i enkelte indlæg se irriterer ”svareren”, og vi har endda ikke en forretning hvor vi måske går glip af omsætning, etc. pga. uklart formulerede spørgsmål.
Det var en lang smøre blot for at illustrere, at TCG´s såkaldte lange svar tider ikke nødvendigvis skyldes at de er nogle sløve padder, men at der kan være andre årsager. Måske skal de også selv spørge videre hos producenterne, hvilket også tager tid.
Venlig hilsen
Carsten
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg synes du giver et godt billede på, hvorfor det kan være som det er.
Generelt set, så har forhandlerne næppe ressourcerne til at svare på alle de henvendelser der kommer via emails eller telefonopkald. Så er det mange gange bedre at troppe op i forretningen.
Jeg tror ikke der er nogen forretninger der har råd til udelukkende at have en mand ansat til at svare på emails og telefonopkald.
Da Perron4 eksisterede havde de dog den regel om at ALLE telefonopkald skulle besvares. Men det holdte jo så heller ikke i længden.
Og det er som sagt givetvis også mere lønsomt at sælge varer direkte i forretningen, i stedet for måske kun med en lille sandsynlighed få en handel ud af en meget tidskrævende henvendelse, som kunne være brugt i forretningen i stedet for.
Det er jo nok sagen i en nøddeskal.
Nu har jeg langt til min forhandler, så jeg vælger som regel at samle sammen med det jeg står og skal bruge, hvorefter jeg tropper op.
Brug af forhandlernes webshop er også en anden mulighed. Men foretrækker klart at se på tingene IRL.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Indlæg: 993
Selv har jeg skrevet til dem 2 gange, men kun faaet svar een.
-Ikke desto mindre blev sagen ordnet paa korrekt vis!
Det var angaaende ombytning af en ny Fleschmann-vogn; Da jeg kom hjem igen til Spanien opdagede jeg at jeg havde koebt en forkert vogn, og skrev tilbage om at bytte den. Jeg skulle blot sende den tilbage, saa satte de pengene ind paa min "konto".
Jeg skrev senere til dem for at faa bekraeftese i at vognen var ankommet, men der blev ikke svaret. Da jeg aaret efter dukkede op igen i forretninge, viste det sig at de korrekt havde tilskrevet mig et tilgodehavende.
Jeg er tilfreds. -Men hvis der havde vaeret tale om et togsaet til flere tusinde kroner, ville jeg nu have vaeret glad for en bekraeftelse...
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!
ulrikernst
Indlæg: 247
jeg har kun godt af sige om af have mail konspordance med TCG og han Theis er rimelig hård til af have styr på lageret lyder det til
spurte om et Faller byggesæt i sommers inden jeg ville købe det og han gik enda ud og tjekkede det på lageret om det fysisk lå der som webshoppen fortalte skrev han lige til mig
Har så lige bestilt en anden vare hos dem i Torsdags så er spændet på hvad der sker har fået den obligatoriske auto mail om de bekræfter min ordre fik så en ny mail Fredag om ordren behandles
Togcenter Gentofte er et okay sted syntes jeg ihverfald som Webshop har ikke besøgt den fysisk endnu desværre
Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Mht. til webshops, så er det mit indtryk at alle forretninger der har det, har ret godt styr på det.
Det "ømme punkt" er som tidl. nævnt i tråden, diverse henvendelser via mails eller telefon der skal ofres utrolig meget tid på, uden det nødvendigvis giver noget igen.
Og specielt når der også er 10 andre kunder inde i forretningen, der også skal betjenes eller serviceres over fx en kop kaffe (jeg kalder det ikke for en kaffeklub hvis man får sig en kop kaffe og en god snak i en forretning, men for en god og sund kundepleje. Tænk fx på hvordan rigtig mange kom langvejs fra for at handle med det det gamle Trinbræt inde i Århus. Udtrykket "altid go´ for en kop kaffe", har heldigvis ikke levet forgæves. Det var vist et lille sidespring, men indforståede ved godt hvad jeg mener).
Men afslutningsvis, hvis jeg nu selv havde en forretning, så vidste jeg også godt hvordan jeg ville prioritere. Nemlig der hvor det var mest lønsomt.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Milho
Indlæg: 83
Det er jeg ikke enig i. Den eneste danske webshop jeg tør handle hos er Nettog, hvis jeg skulle handle med en anden ville jeg ringe først for at høre om varen er på lager.
Jeg har handlet på TCG's webshop med meget dårligt udkom;
Jeg bestilte 3 varer, hvoraf kun to var på lager tiltrods for at der stod anden status på siden. De to varer blev leveret til mig (dog med lidt for lang vente tid), den sidste varer har jeg aldrig fået, ej heller fået pengene tilbage!
Jeg har henvendt mig i butikken, men der blev jeg henvist til at skrive en mail, hvilket jeg gjorde, men jeg har aldrig fået svar.
Nu drejer det sig ikke om det store beløb, men TCG har fejlet!
Jeg handler aldrig med TCG igen...
-------------------------------------------------
Vh Christian
http://www.photobychristian.dk
Blog: http://photobychristian.blogspot.com/
kurt_gammeltoft
Indlæg: 1
ja da
Jeg bestilte nogle varer via deres webshop. De kom fint nok efter et stykke tid, men der manglede en Zeute skorsten i leveringen (ca. 70,-) Trods 3 henvendelser sker der intet, så her skal man altså passe på. Hvis de laver fejl i leveringen, så får du tilsyneladende andrig varen.
Newtrain
Brabrand
Indlæg: 668
Hej alle
Er der andre der oplever, at der ikke bliver svaret på mails fra ovennævnte forretning?
Jeg har nu skrevet 4 (FIRE) gange uden at få svar overhovedet........ Måske de har en aversion mod mails ?
Det tror jeg nu ikke de har, jeg har aldrig oplevet at de ikke svarer. De plejer som regel også at svare ret promte. Måske stadig lidt "julekuller"
Venlig hilsen
Carsten