Låst

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Er jeg helt gal på den ?

Jeg vil lige høre andres meninger herinde om en problemstilling jeg har.

 

Jeg har haft bestilt en vare hos en forhandler i DK, som jeg så afbestiller igen nogle dage efter da jeg finder varen over 1300 kr. billigere i Tyskland.

Jeg skriver dette til forhandleren og får at vide at han har haft et tab på bestillingen og mener at jeg er useriøs.

Jeg skriver så tilbage at er da ked af hvis der på nogle få dage er kommet et tab på en bestillingsvare som ikke er produceret endnu og vil gerne dække dette tab.

Nu har jeg så rykket 3 gange på 3 måneder for at få at vide hvad dette tab er men har ikke fået noget svar og har så skrevet tilbage at jeg mener at det er useriøst ikke og skrive tilbage når man nu påstår at man har haft et tab.

Skal jeg lade det ligge eller opsøge det for vil da gerne have det ud af verden.

 

Nogle forslag ? Smile

 

Mvh

Denis Petersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Hej Denis

Du virker som er en superflink fyr og har forgæves rykket for en afklaring med denne "forhandler" - som i min optik virker useriøs!

Jeg mener du har optrådt som en gentleman.

Hvad synes du selv er rimeligt?

Vil du offentliggøre navnet på denne "forhandler"?

God dag Smile

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

H0 DCC

Indlæg: 33

PB

Lad det ligge.

Og lad for Guds skyld denne tråd dø, inden den udvikler sig til en debat om navngivne forhandlere.

Like 1 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

H0 DCC skrev:

Lad det ligge.

Og lad for Guds skyld denne tråd dø, inden den udvikler sig til en debat om navngivne forhandlere.

Jeg forstår ikke helt denne berøringsangst.
Forhanderne skal naturligvis ikke hænges ud over bagateller, men omvendt så er der altså ikke nogen, der kan have glæde af useriøse forhandlere, hverken kunder eller andre forhandlere.
Der er kun en måde, hvor vi kan blive useriøse forhandlere kvit og det er ved, at det bliver kendt, så kunderne kan vælge om de vil handle der.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 1 kan lide
Top

Picture

esben2009

Greve

Indlæg: 290

PB  Blog

Hvis du har fortrudt din bestilling, ville det så ikke være en løsning at du i stedet købte andre varer hos forhandleren for det samme beløb.

Forhandleren tjener lidt penge som kan kompensere for et tab på det bestilte. Og du får dobbelt så meget modeltog  Smile

__________________

De bedste toghilsner

Esben + John Larsen

Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Hvis forhandleren ikke gider svare er der nok ikke spilt penge, men kun lidt tid.

Hvis en forhandler kräver omkostninger däkket skal tab kunne dokumenteres.

Offentlig gör ikke navn på forhandler da du ikke har haft et tab, det bidrager kun til enkeltpersoners personlige interesse.

 

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 2 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

DanskBjergbane skrev:

Hvis forhandleren ikke gider svare er der nok ikke spilt penge, men kun lidt tid.

Hvis en forhandler kräver omkostninger däkket skal tab kunne dokumenteres.

Offentlig gör ikke navn på forhandler da du ikke har haft et tab, det bidrager kun til enkeltpersoners personlige interesse.

 

Besynderlig holdning! I mange år har Heljan været jaget vildt, men nu må vi ikke få et navn på en forhandler...?! Det kunne måske kaste lys over sagen, hvis vi fik svesken på disken Wink

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Denis Schuster Petersen skrev:

Jeg vil lige høre andres meninger herinde om en problemstilling jeg har.

 

Jeg har haft bestilt en vare hos en forhandler i DK, som jeg så afbestiller igen nogle dage efter da jeg finder varen over 1300 kr. billigere i Tyskland.

Jeg skriver dette til forhandleren og får at vide at han har haft et tab på bestillingen og mener at jeg er useriøs.

Jeg skriver så tilbage at er da ked af hvis der på nogle få dage er kommet et tab på en bestillingsvare som ikke er produceret endnu og vil gerne dække dette tab.

Nu har jeg så rykket 3 gange på 3 måneder for at få at vide hvad dette tab er men har ikke fået noget svar og har så skrevet tilbage at jeg mener at det er useriøst ikke og skrive tilbage når man nu påstår at man har haft et tab.

Skal jeg lade det ligge eller opsøge det for vil da gerne have det ud af verden.

 

Nogle forslag ? Smile

 

Mvh

Denis Petersen

Hvis forhandleren har betalt et forudbestillingsgebyr, så ville jeg mene at såfremt han ikke kan få det retur, så bør det dækkes af køber, det har du så også tilbudt - så er det op til forhandleren at reagere. Har han ikke det efter 3 måneder, så er tabet enten ikke synderligt stort, eller også er der ikke noget tab. Du har i al fald gjort dit.

Jeg ville nok personligt skrive en sidste gang og påføre en form for frist på det, er der ingen reaktion før den frist. Ja så er der ikke mere at komme efter. Du skal så nok heller ikke regne med at kunne handle så meget hos den pågældende forhandler i fremtiden Wink

 

bqg skrev:

Jeg forstår ikke helt denne berøringsangst.
Forhanderne skal naturligvis ikke hænges ud over bagateller, men omvendt så er der altså ikke nogen, der kan have glæde af useriøse forhandlere, hverken kunder eller andre forhandlere.
Der er kun en måde, hvor vi kan blive useriøse forhandlere kvit og det er ved, at det bliver kendt, så kunderne kan vælge om de vil handle der.

Prøv at vende den om...

Forhandlerne kunne så med rette have en lign. holdning og sige at der kun er en måde at vi kan blive useriøse kunder kvit og det er ved at advare/skrive om dem her på forum - ville det være ønskværdigt?

har lige ændret din tekst så den ses som en fohandler kunne skrive det:

Citat:

Jeg forstår ikke helt denne berøringsangst.
 Kunderne skal naturligvis ikke hænges ud over bagateller, men omvendt så er der altså ikke nogen, der kan have glæde af useriøse kunder, hverken forhandlere eller andre kunder.
Der er kun en måde, hvor vi kan blive useriøse kunder kvit og det er ved, at de bliver kendt, så forhandlerne kan vælge om de vil handle med dem.

udover at det helt sikkert skrider mod persondataloven at gøre det, hvad er så en useriøs kunde? har du aldrig haft bestilt noget - hvorefter der er sket uforudsete hændelser som gør at du af den ene eller anden grund ikke kan betale eller hente det bestilte?

 

MAB skrev:

DanskBjergbane skrev:

Hvis forhandleren ikke gider svare er der nok ikke spilt penge, men kun lidt tid.

Hvis en forhandler kräver omkostninger däkket skal tab kunne dokumenteres.

Offentlig gör ikke navn på forhandler da du ikke har haft et tab, det bidrager kun til enkeltpersoners personlige interesse.

 

Besynderlig holdning! I mange år har Heljan været jaget vildt, men nu må vi ikke få et navn på en forhandler...?! Det kunne måske kaste lys over sagen, hvis vi fik svesken på disken Wink

Heljan er vel en producent (som udgangspunkt) og kritkken er vel hovedsagligt gået på deres produkter og kvaliteten deraf, ikke på leverings/betalings evne? uden at jeg dog har nærlæst trådende omkring det,da jeg alligevel ikke kører dansk og derfor ikke har den store interesse i det... Wink

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Jeg ved jo ikke om der har været et tab for jeg har jo ikke fået noget oplyst 

Jeg har ikke lagt nogle penge i forskud kun forudbestilt varen.

men håber da der kommer svar på et tidspunkt 

 

Denis Petersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

sorensen_dk

Indlæg: 77

PB

Denis, der er en til vished grænsende sandsynlighed for han intet har bestilt - og dermed ikke har lidt et tab - når han efter 3 mdr ikke har gidet svare dig.

Glem alt om fjolset.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Denis Schuster Petersen skrev:

Jeg ved jo ikke om der har været et tab for jeg har jo ikke fået noget oplyst 

Jeg har ikke lagt nogle penge i forskud kun forudbestilt varen.

men håber da der kommer svar på et tidspunkt 

 

Denis Petersen

Jeg kan ikke forstå hvorfor og hvordan den pågældende forhandler skulle have haft udgifter eller tabt fortjening ved en forudbestilling ? Det lyder meget underligt i min optik,

Det var da også noget af en prisforskel ? Er du sikker på, at du virkelig kan få varen så meget billigere i Tyskland ? Tør man spørge om hvilket produkt der er tale om ?

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

LasseSteen skrev:

Denis Schuster Petersen skrev:

Jeg ved jo ikke om der har været et tab for jeg har jo ikke fået noget oplyst 

Jeg har ikke lagt nogle penge i forskud kun forudbestilt varen.

men håber da der kommer svar på et tidspunkt 

 

Denis Petersen

Jeg kan ikke forstå hvorfor og hvordan den pågældende forhandler skulle have haft udgifter eller tabt fortjening ved en forudbestilling ? Det lyder meget underligt i min optik,

Det var da også noget af en prisforskel ? Er du sikker på, at du virkelig kan få varen så meget billigere i Tyskland ? Tør man spørge om hvilket produkt der er tale om ?

 

 

 

 

 

 

 

Præcis Lasse. Lad os da få tingene frem i lyset: produkt, pris, forhandler osv. Vi kan alle blive klogere Smile

Ellers forstår jeg ikke Denis mening med tråden Wink

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

MAB skrev:

LasseSteen skrev:

Denis Schuster Petersen skrev:

Jeg ved jo ikke om der har været et tab for jeg har jo ikke fået noget oplyst 

Jeg har ikke lagt nogle penge i forskud kun forudbestilt varen.

men håber da der kommer svar på et tidspunkt 

 

Denis Petersen

Jeg kan ikke forstå hvorfor og hvordan den pågældende forhandler skulle have haft udgifter eller tabt fortjening ved en forudbestilling ? Det lyder meget underligt i min optik,

Det var da også noget af en prisforskel ? Er du sikker på, at du virkelig kan få varen så meget billigere i Tyskland ? Tør man spørge om hvilket produkt der er tale om ?

Præcis Lasse. Lad os da få tingene frem i lyset: produkt, pris, forhandler osv. Vi kan alle blive klogere Smile Ellers forstår jeg ikke Denis mening med tråden

 

Er det ikke ret ligegyldigt hvem forhandleren er, hvilket produkt og til hvilken pris? Det er en situation Denis spørg om, og om det så er forhandler A eller B, eller produkt C eller D gør da ingen forskel?

Det virker mere som om du er sulten efter at vide hvem forhandlere er, end at give et spar på Denis' spørgsmål. Denis' mening med tråden var ikke at hænge nogle ud, som du efterlyser, men at høre hvad han skal gøre i den givne situation.

Personligt havde jeg nok bare ladet det ligge. Efter 3 måneder og 3 opfølgende mails uden svar, så ville jeg ikke synes der var mere at gøre. Smile

/Thomas.

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Hvem skal hænges ud?!

Som jeg skrev har Denis været en gentleman og mere til. Personligt havde jeg intet foretaget mig, efter en afbestilling, men sådan er vi jo så forskellige. 

Men, jeg finder det ret interessant,  siden man efterspørger en second opinion, og man samtidig over en længere periode har forsøgt, at udrede tingene med denne forhandler, som åbenbart mener, at Denis er useriøs og har påført ham et tab.

Samt det faktum at produktet åbenbart er fundet væsentlig billigere et andet sted. Det er da super interessant og relevant Smile

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Jeg har haft bestilt den nye trix kran den kostede hos forhandleren 995 euro finder den så hos Lippe til 809,99 Euro. En forskel på 1376 kr. Det er jo også en del og spare i min verden trods alt.

Billede

Dette billed er af min ordre nede hos Lippe, så en del til forskel i forhold til 995 

 

Denis Petersen

Like 1 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

MAB skrev:

Hvem skal hænges ud?!

Som jeg skrev har Denis været en gentleman og mere til. Personligt havde jeg intet foretaget mig, efter en afbestilling, men sådan er vi jo så forskellige. 

Men, jeg finder det ret interessant,  siden man efterspørger en second opinion, og man samtidig over en længere periode har forsøgt, at udrede tingene med denne forhandler, som åbenbart mener, at Denis er useriøs og har påført ham et tab.

Samt det faktum at produktet åbenbart er fundet væsentlig billigere et andet sted. Det er da super interessant og relevant Smile

Jeg kan bestemt ikke se fornuften/behovet i at nævne forhandleren. Men produktet kan jeg ikke se problemet i - medmindre det er så specifikt at man kan bestemme forhandleren ud fra det...

 

Som Thomas skriver, så er det princippet det handler om, frem for person/forhandler... 

 

 

 

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Prøv at tænkt det lidt omvendt .......

Her er en kunde der kan spare ca. 13/1400,- kr, men det er også en fortjenelse, som den ukendte forhandler har mistet.

Det er trods alt en slags penge, så måske skulle vi kunde checke markerdet inden vi afgiver vores ordre og ikke blot strør vores ordre omkring os.

Og kan man annulllere ordre blot fordi man kan spare penge ?

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Hejsa

Jeg tænker lidt. Hvad nu hvis forhandleren ikke havde tænkt sig at have denne kran i sit sortiment. Måske fordi han tænker den er for dyr og ikke kan sælges.

Hvad hvis forhandleren ikke kan annullere sit køb hos Märklin/Trix. Så hænger han på en pæn udgift!

Spørgsmålene er mange, men der skal godt nok sælges noget, hvis dette skal på tabskontoen.

__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

Marklin4me skrev:

Hejsa

Jeg tænker lidt. Hvad nu hvis forhandleren ikke havde tænkt sig at have denne kran i sit sortiment. Måske fordi han tænker den er for dyr og ikke kan sælges.

Hvad hvis forhandleren ikke kan annullere sit køb hos Märklin/Trix. Så hænger han på en pæn udgift!

Spørgsmålene er mange, men der skal godt nok sælges noget, hvis dette skal på tabskontoen.

 

Så burde han vel have sagt "ja tak" da han blev tilbudt at få sit tab godtgjort?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

condor-9 skrev:

Marklin4me skrev:

Hejsa

Jeg tænker lidt. Hvad nu hvis forhandleren ikke havde tænkt sig at have denne kran i sit sortiment. Måske fordi han tænker den er for dyr og ikke kan sælges.

Hvad hvis forhandleren ikke kan annullere sit køb hos Märklin/Trix. Så hænger han på en pæn udgift!

Spørgsmålene er mange, men der skal godt nok sælges noget, hvis dette skal på tabskontoen.

 

Så burde han vel have sagt "ja tak" da han blev tilbudt at få sit tab godtgjort?

Hmmmm.... Et tab på eksempelvis  850 Euro ??? 

 

__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

HP 16

IT

Sjælland

Moderator

Indlæg: 249

PB

MAB skrev:

Som jeg skrev har Denis været en gentleman og mere til. Personligt havde jeg intet foretaget mig, efter en afbestilling, men sådan er vi jo så forskellige. 

Hej Martin

Var det så ikke bare dette du skulle have givet som dit svar/din holdning på dennis forespørgsel til at begynde med?

Så havde du nemlig bidraget positivt til trådens emne I stedet for at starte en debat om hvilke informationer der bør udleveres.

Jeg vil opfordre til at vi skriver indlæg der giver Dennis vores holdninger til hans udfordring og således hjælper Dennis nærmere til hvordan han bør forholde sig til sagen.

 

Med venlig moderator hilsen

Kristian

 

 

 

__________________  Kører 3-skinne via Sprog II (DCC) med Rocrail.Forbillede: Hjørring Privatbaner og Nordjyske Jernbaner.Epoke: fra dengang til nu.Medlem af Slæbeskoen.dk
Like 1 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Hej Kristian

Det er din holdning, men som jeg skrev, så er vi forskellige Smile

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

NorthernWindRR

København Ø

Indlæg: 208

PB

& man kan faktisk &så skrive en pb først.

Det vil nok være den optimale løsning på forståelsen af problemets art.

Herigennem får man flere oplysninger som kan klargøre sit syn på problematikken i den givne situationer.

Rock on dudes!

Jernbaner skal bygges.

O

__________________

Modeljernbane, r en helvedes masse arbejde som skal udliciteres. Smile

Like 1 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

Denis Schuster Petersen skrev:
Jeg har haft bestilt den nye trix kran den kostede hos forhandleren 995 euro finder den så hos Lippe til 809,99 Euro. En forskel på 1376 kr. Det er jo også en del og spare i min verden trods alt.

809 euro er formentlig også lige omkring indkøbsprisen på varen. Så Lippes pris afspejler på ingen måde en realistisk pris. Mit gæt vil være at Lippe ikke laver meget mere end ca. 10 - 20 euro på din handel. Din pris gør at de sender gratis til Danmark, hvorved at du også kan trække en fragtpris fra. Så er vi måske nede på 5 - 10 euro.

Jeg er klar over, at du blot skal være glad, da du sparer pengene, og jeg forstår godt hvorfor du ønsker at spare pengene, for det er mange penge, men du var klar til at betale dem i første omgang - trods alt. Lippe tillader sig formentlig at sælge varen til omtalte pris fordi de satser på at mængderne der ryger igennem skaber indtjeningen for dem. Det er jo også en strategi, men ikke en strategi som den typiske modeljernbaneforhandler kan tillade sig. Den typiske forhandler har brug for sin avance for at få penge i kassen til at købe flere varer. Når han skal give enorme rabatter (som. f.eks. 1300 kr. for din kran), så får han ikke mere end få hundrede kroner og det køber han ikke ret mange tog for. Før eller siden er han væk, fordi han ikke kan tjene penge.

Vores rabatter har en bagside, der er en grund til at tingene koster som de gør. Det er dyrt at producere, og indkøbspriserne er nok meget højere end de flest regner med.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Der er vel også en forskel i momsen?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Steen 

Alt andet jeg har bestilt har jeg skam også købt der har dog været et DD sæt som jeg ikke var tilfreds med som jeg returneret der var ikke nogle problemer. 
Ellers har jeg trods alt været en flittig kunde og der har aldrig været problemer.

Og jeg tvivler MEGET på at forhandler har et tab på 850 Euro som Ulrik skriver for hvad koster varen så hvis han taber det beløb ?

Men jeg er glad for de forskellige synspunkter der er kommet frem 

Denis Petersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

kka-dk

Indlæg: 73

PB

Man kan have forskelige holdninger til moral, men juraen ligger rimelig fast. Ved fjernhandel - som det lyder som om der er tale om her - har man ubetinget 14 dages returret inden for EU, i hvert fald for varer der ikke er specielt fremstillet til lejligheden. At Denis så vælger at gøre brug af sin returret allerede inden varen er afsendt fra forretningen må vel nærmest betragtes som god service fra Denis.

Momsforskellen mellem Danmark og Tyskland (på denne slags varer) er 6% - den kan næppe forklare den store prisforskel alene.

Mvh. Klaus K

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

kka-dk skrev:

Man kan have forskelige holdninger til moral, men juraen ligger rimelig fast. Ved fjernhandel - som det lyder som om der er tale om her - har man ubetinget 14 dages returret inden for EU, i hvert fald for varer der ikke er specielt fremstillet til lejligheden. At Denis så vælger at gøre brug af sin returret allerede inden varen er afsendt fra forretningen må vel nærmest betragtes som god service fra Denis.

Nemlig, helt enig. Smile

Jeg synes du har opført dig som en helt fin og reel kunde Denis, du har i hvert fald ikke på nogen måde "overtrådt". Jeg ville bare lade sagen ligge dér. Og hvis forhandleren ender med at bære en eller anden form for uretmæssig nag - så er der helt sikkert andre steder at handle. Smile

Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

kka-dk

Indlæg: 73

PB

peterw skrev:

Jeg synes du har opført dig som en helt fin og reel kunde Denis, du har i hvert fald ikke på nogen måde "overtrådt". Jeg ville bare lade sagen ligge dér. Og hvis forhandleren ender med at bære en eller anden form for uretmæssig nag - så er der helt sikkert andre steder at handle. Smile

Nu ved jeg tilfældigvis hvilken forhandler der er tale om, og jeg tror Denis' helt store udfordring er, at han rent faktisk gerne fremover vil handle med den pågældende - som jeg i alle andre sammenhænge også kender som bund-reel og ordentlig at handle med.

Mvh. Klaus

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Du skal helt klart lade sagen ligge nu med den tid der er gået, du har gjort dit for at bringe mellemværendet ud af verden. Jeg hæfter mig ved at du har været ude i ret god tid. Det kan godt være at du skal finde et andet sted at handle, men det er der også gode muligheder for.

Ulempen er dog også som det bliver nævnt, hvis forhandleren har bundet sig til en bestilling nu, det kunne det godt tyde lidt på. 

Når det så er sagt, så skal man også huske at støtte sin danske forhandler, for ellers er han der måske lige pludselig ikke mere. Og der kan være store fordele ved det alene i kraft af servicen, og hvis produktet evt. skal byttes. Det er straks noget mere besværligt hvis varen er købt i Tyskland. Så kan den evt. merpris være givet godt ud. Her tænkes specielt når det angår trækkraft. 

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars

Indlæg: 538

PB  Hjemmeside

kka-dk skrev:

peterw skrev:

Jeg synes du har opført dig som en helt fin og reel kunde Denis, du har i hvert fald ikke på nogen måde "overtrådt". Jeg ville bare lade sagen ligge dér. Og hvis forhandleren ender med at bære en eller anden form for uretmæssig nag - så er der helt sikkert andre steder at handle. Smile

Nu ved jeg tilfældigvis hvilken forhandler der er tale om, og jeg tror Denis' helt store udfordring er, at han rent faktisk gerne fremover vil handle med den pågældende - som jeg i alle andre sammenhænge også kender som bund-reel og ordentlig at handle med.

Mvh. Klaus

 

Hvad så med at løfte telefonen og få den sag ud af verden?

 

__________________

mvh
Lars
http://www.skala-n.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Kan han så ikke bare gå ned til omtalte forhandler næste gang han mangler noget? Hvis forhandleren så har et problem kan han vel bare sige det. 

Jeg kan iøvrigt ikke se Denis skulle have gjort noget forkert. 

Hvis forhandleren iøvrigt har annulleret ordren er der vel egentlig ikke noget at være uvenner over eller har jeg misforstået det hele?

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

ventrikel

Næstved

Indlæg: 155

PB

Hej Dennis

Det fremgår ikke rigtigt nogen steder hvordan du havde bestilt varen.

som det er skrevet har du 14 dages fortrydelsesret såfremt du har bestilt via en hjemmeside.

Men har du sendt en mail med din bestilling eller fysisk været i butikken, ja så har du indgået en aftale med forhandleren og "hænger" dermed på handlen.

Så det afgørende er hvordan du haved bestilt varen.

mvh

Torben

__________________

Torben

Like 0 kan lide
Top

Picture

kka-dk

Indlæg: 73

PB

ventrikel skrev:

Det fremgår ikke rigtigt nogen steder hvordan du havde bestilt varen.

som det er skrevet har du 14 dages fortrydelsesret såfremt du har bestilt via en hjemmeside.

Men har du sendt en mail med din bestilling eller fysisk været i butikken, ja så har du indgået en aftale med forhandleren og "hænger" dermed på handlen.

Så det afgørende er hvordan du haved bestilt varen.

Det er ikke helt rigtigt. Bestilles der pr. mail, post, telefon eller via f.eks. Facebook er der stadig tale om fjernhandel. Det eneste scenarie i bestillingssammenhæng, hvor man ikke har krav på returret, er når handlen er indgået i den erhvervsdrivendes forretningssted (=butik). Tankegangen bag dette er muligheden for at besigtige varen inden køb.

Se Forbrugeraftaleloven.

Mvh. Klaus K

Like 1 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

kka-dk skrev:

ventrikel skrev:

Det fremgår ikke rigtigt nogen steder hvordan du havde bestilt varen.

som det er skrevet har du 14 dages fortrydelsesret såfremt du har bestilt via en hjemmeside.

Men har du sendt en mail med din bestilling eller fysisk været i butikken, ja så har du indgået en aftale med forhandleren og "hænger" dermed på handlen.

Så det afgørende er hvordan du haved bestilt varen.

Det er ikke helt rigtigt. Bestilles der pr. mail, post, telefon eller via f.eks. Facebook er der stadig tale om fjernhandel. Det eneste scenarie i bestillingssammenhæng, hvor man ikke har krav på returrret, er når handlen er indgået i den erhvervsdrivendes forretningssted (=butik). Tankegangen bag dette er muligheden for at besigtige varen inden køb.

Se Forbrugeraftaleloven.

Mvh. Klaus K

kka-dk skrev:

ventrikel skrev:

Det fremgår ikke rigtigt nogen steder hvordan du havde bestilt varen.

som det er skrevet har du 14 dages fortrydelsesret såfremt du har bestilt via en hjemmeside.

Men har du sendt en mail med din bestilling eller fysisk været i butikken, ja så har du indgået en aftale med forhandleren og "hænger" dermed på handlen.

Så det afgørende er hvordan du haved bestilt varen.

Det er ikke helt rigtigt. Bestilles der pr. mail, post, telefon eller via f.eks. Facebook er der stadig tale om fjernhandel. Det eneste scenarie i bestillingssammenhæng, hvor man ikke har krav på returrret, er når handlen er indgået i den erhvervsdrivendes forretningssted (=butik). Tankegangen bag dette er muligheden for at besigtige varen inden køb.

Se Forbrugeraftaleloven.

Mvh. Klaus K

Inden i kommer alt for godt igang, så husk på at forhandleren allerede har afblæst ordren. 

Det må da også siges at hvis jeg var forhandleren var jeg da også blevet irriteret hvis en kunde bestiller noget stort og temmelig dyrt for bare at komme senere og afbestille fordi han kan få det billigere i Tyskland. 

Thomas

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

kka-dk skrev:

Det er ikke helt rigtigt. Bestilles der pr. mail, post, telefon eller via f.eks. Facebook er der stadig tale om fjernhandel. Det eneste scenarie i bestillingssammenhæng, hvor man ikke har krav på returrret, er når handlen er indgået i den erhvervsdrivendes forretningssted (=butik). Tankegangen bag dette er muligheden for at besigtige varen inden køb.

Se Forbrugeraftaleloven.

Nemlig.

- Og nu må emnet da snart være uddebateret? Smile Jeg synes i hvert fald det ville være lidt sjovere hvis der blev lagt lige så meget energi i de tråde der i højere grad handler om selve vores fælles hobby...  Smile

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 3 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Nu har jeg så snakket med en anden forhandler som kunne fortælle mig at der på Nürnberg messen blev annonceret at der kun ville blive lavet 999 stk af kranen til Trix den var så udsolgt på meget kort tid hvorefter man ændredet det til 1999 stk som også blev udsolgt stort set på samme tidspunkt som det blev annonceret.

Den forhandler jeg har snakket med har bestilt men har ikke skulle forudbetale noget som helst i henhold til bestillingen.

Og han kan ikke hørt om andre af de forhandlere der bestilte at de skulle forudbetale depositum.

Der var en grænse på 5 stk der kunne bestilles pr. Forhandler.

Men nu har jeg jo skrevet 3 gange så nu gider jeg ikke og gøre mere ved det før jeg støder på ham personligt, det er ikke noget jeg vil tage over en telefon vil da hellere gøre det personligt.

 

Denis Petersen 

Like 1 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Ha... Sjov traad!
-Omend nok  ikke saa morsomt for de involverede parter!

Der mangler en oplysning (Jeg har ihvertfald ikke set den...); Og det er: Hvor lang tid er der gaaet mellem oprindelig bestilling og af-bestilling?
Hvis der er gaat "kort tid" (f.eks. <14 dage) saa;
Personlige meninger;
Forhandler er userioes, og du har al ret til at afbestille.
Jeg fatter slet ikke at du har gidet tage forhandlerens melding alvorligt, og endda skrevet tilbage til ham (flere gange) -og endda-endda startet denne traad.
Een som brokker bare for at brokke sig (for han har jo aabenbart ikke giddet klargoere dette "tab") havde sgu' da bare ffaet en bar roev at trutte i, havde jeg vaeret indblandet.
Er der noget i vejen, kan han bare komme med en klar melding, og en dokumentation der holder i retten. Hvis ikke; farvel Karl!

Er der gaaet laengere tid, og forhandleren har maattet forudbetale en sum, for at faa produktet leveret naar det nu engang bliver lavet. (Forresten; fatter ikke at du toer forudbestille produkter fra MäTrix uden at have set og rorert det foerst. De har jo ikke haft en skid kontrol over kvaliteten i de sidste 10 aar...)
Da du allerede har tilbudt at hjaelpe med at daekke evt. tab, har du gjort din del. Naar han ikke har meldt tilbage endnu, saa bare glem det... Gem alle kopier af email og data, saa du -hvis det uventede skulle ske- kan bevise din gode vilje.

Jeg synes ikke at det er etisk korrekt at naevne navne her i denne traad. Vi hoerer jo kun sagen fra een side, saa det kan hurtigt minde om injurier og tilsvining hvis alle begynder at konkretiserer deres uheldige oplevelser.

 

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

ventrikel

Næstved

Indlæg: 155

PB

Peter (& andre)

Vores "fælles" hobby indebærer ofte at vi skal ud og købe diverse ting og sager hos en forhandler.

Jeg erkender at jeg ikke var klar over at "fjernhandel" også gjaldt andet end det man bestiller på en hjemmeside.

Når så reglerne er som det er tilfælde kan de få nogle utilsigtede konsekvenser. Konsekvensen kan jo så blive at forhandleren venter med at bestille varen til de 14 dage er gået. Her i Dennis tilfælde med oprindelig 99 stk produceret ville dette måske have betydet at Dennis ikke fik sin kran.

En fabrikant må - som jeg har forstået det - ikke stille krav om faste fælles udsalgspriser. Så det er i den sidste ende op til os forbrugere at skaffe os en overblik over hvad en given vare koster.

Men jeg medgiver at den mest useriøse i denne sammenhæng er den forhandler som "skælder" Dennis ud når han (forhandleren) ikke selv evner at oplyse hvad han har haft af udgift på den afbestilling, som Dennis har foretaget.

__________________

Torben

Like 1 kan lide
Top

Picture

kka-dk

Indlæg: 73

PB

ventrikel skrev:

Jeg erkender at jeg ikke var klar over at "fjernhandel" også gjaldt andet end det man bestiller på en hjemmeside.

Når så reglerne er som det er tilfælde kan de få nogle utilsigtede konsekvenser. Konsekvensen kan jo så blive at forhandleren venter med at bestille varen til de 14 dage er gået. Her i Dennis tilfælde med oprindelig 99 stk produceret ville dette måske have betydet at Dennis ikke fik sin kran.

Det med de 14 dage har du vist misforstået - det er ikke fra bestillingstidspunktet, men fra forbrugeren modtager varen, man har 14 dages returret ved fjernhandel.

Mvh. Klaus K

Like 0 kan lide
Top

Picture

trainer

Indlæg: 2

PB

Denis Schuster Petersen skrev:

Jeg vil lige høre andres meninger herinde om en problemstilling jeg har.

 

Jeg har haft bestilt en vare hos en forhandler i DK, som jeg så afbestiller igen nogle dage efter da jeg finder varen over 1300 kr. billigere i Tyskland.

Jeg skriver dette til forhandleren og får at vide at han har haft et tab på bestillingen og mener at jeg er useriøs.

Jeg skriver så tilbage at er da ked af hvis der på nogle få dage er kommet et tab på en bestillingsvare som ikke er produceret endnu og vil gerne dække dette tab.

Nu har jeg så rykket 3 gange på 3 måneder for at få at vide hvad dette tab er men har ikke fået noget svar og har så skrevet tilbage at jeg mener at det er useriøst ikke og skrive tilbage når man nu påstår at man har haft et tab.

Skal jeg lade det ligge eller opsøge det for vil da gerne have det ud af verden.

 

Nogle forslag ? Smile

 

Mvh

Denis Petersen

 

 

Hvilken forhandler ?   Er du bange for at sige hvilken forhandler

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

trainer skrev:

Denis Schuster Petersen skrev:

Jeg vil lige høre andres meninger herinde om en problemstilling jeg har.

 

Jeg har haft bestilt en vare hos en forhandler i DK, som jeg så afbestiller igen nogle dage efter da jeg finder varen over 1300 kr. billigere i Tyskland.

Jeg skriver dette til forhandleren og får at vide at han har haft et tab på bestillingen og mener at jeg er useriøs.

Jeg skriver så tilbage at er da ked af hvis der på nogle få dage er kommet et tab på en bestillingsvare som ikke er produceret endnu og vil gerne dække dette tab.

Nu har jeg så rykket 3 gange på 3 måneder for at få at vide hvad dette tab er men har ikke fået noget svar og har så skrevet tilbage at jeg mener at det er useriøst ikke og skrive tilbage når man nu påstår at man har haft et tab.

Skal jeg lade det ligge eller opsøge det for vil da gerne have det ud af verden.

 

Nogle forslag ? Smile

 

Mvh

Denis Petersen

 

 

Hvilken forhandler ?   Er du bange for at sige hvilken forhandler

Har du læst tråden.... eller svarer du bare på første indlæg??

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

I betragtning af at forhandleren ikke har gjort noget forkert, mener jeg det er forkert at nævne hans navn. 

Til moderatoren.

Se at få låst denne tråd NU.

 

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.151

PB  Hjemmeside

Tja ...nu kører den i ring uden at bringe noget nyt. Så den låses

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 2 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.