Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der er så dårlig forbindelse i marklins k-skinner ? Jeg kører digital og har k-skinner men nogle gange stopper lokomotivet op og kan ikke køre videre selvom jeg har renset skinner med rense benzin og rengjort skinner for støv ? og samlet alle skinner så de er ordentligt sat sammen ?
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der er så dårlig forbindelse i marklins k-skinner ? Jeg kører digital og har k-skinner men nogle gange stopper lokomotivet op og kan ikke køre videre selvom jeg har renset skinner med rense benzin og rengjort skinner for støv ? og samlet alle skinner så de er ordentligt sat sammen ?
Det har formodentlig ikke noget med selve sporstrengene og renhold at gøre.
Du skal kontrollere, at kobberlaskerne under sporet har god kontakt. De leder "midterlederen". Der er mange, som på deres permanente anlæg lodder dem sammen, så de ikke mister kontakten.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Måske et banalt spørgsmål, men hvor ofte føder du dine spor med ekstra strøm? Det kan betyde en hel del for kørslen. Jeg bruger fødeledninger ca. for hver anden meter, og nogen gange kortere på min opstilling. Og det fungerer fint på mine K-skinner.
Bruger du flexspor? Her skal man være utrolig påpasselig ved skinnesamlingerne, ellers fungerer det ikke. Kontaktlaskerne kan være meget drilske.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Otto jensen
Indlæg: 55
Tak for det gode råd
vh Otto
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.077
Tak for det gode råd
vh Otto
husk også at rense dine hjul, det er ikke nok kun at rense skinner.
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog