I følge ESU's produktside burde den kunne løse denne opgave; den skulle sågar, ifølge de oprindelige planer, være i stand til i samspil med en ECoS helt at erstatte en "rigtig" LocoNet-kompatibel central (f.eks. en IntelliBox").
Desværre har man ikke meddelt hvornår de sender denne smarte enhed på markedet, eller meldt ud hvorvidt at den kan sende skinne-signal ud til LocoNet-boostere. Og lige netop det sidste anser jeg for at være meget vigtigt for de brugere som har bygget et anlæg med et større netværk af LocoNet-enheder, herunder boostere. I modsat fald ville de betyde at sådanne brugere skulle til at trække nye kabler til booster (ECoS og langt de fleste boostere kan sende skinne-signalet gennem porte specifikt beregnet på dette formål), hvilket formentlig vil hæmme deres lyst til at foretage skiftet.
__________________
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
Desværre har man ikke meddelt hvornår de sender denne smarte enhed på markedet, eller meldt ud hvorvidt at den kan sende skinne-signal ud til LocoNet-boostere. Og lige netop det sidste anser jeg for at være meget vigtigt for de brugere som har bygget et anlæg med et større netværk af LocoNet-enheder, herunder boostere. I modsat fald ville de betyde at sådanne brugere skulle til at trække nye kabler til booster (ECoS og langt de fleste boostere kan sende skinne-signalet gennem porte specifikt beregnet på dette formål), hvilket formentlig vil hæmme deres lyst til at foretage skiftet.
I ESUs forum har der været skrevet at ikke alt fra Uhlenbrocks Loconet vil virke. Bla. Modelur, Booster, og noget af Track control (autotake af kørekontrol)
Desværre har man ikke meddelt hvornår de sender denne smarte enhed på markedet, eller meldt ud hvorvidt at den kan sende skinne-signal ud til LocoNet-boostere. Og lige netop det sidste anser jeg for at være meget vigtigt for de brugere som har bygget et anlæg med et større netværk af LocoNet-enheder, herunder boostere. I modsat fald ville de betyde at sådanne brugere skulle til at trække nye kabler til booster (ECoS og langt de fleste boostere kan sende skinne-signalet gennem porte specifikt beregnet på dette formål), hvilket formentlig vil hæmme deres lyst til at foretage skiftet.
I ESUs forum har der været skrevet at ikke alt fra Uhlenbrocks Loconet vil virke. Bla. Modelur, Booster, og noget af Track control (autotake af kørekontrol)
Mvh. Ole Vedel
Det undrer mig ærligt ikke, ifølge diverse kilder som jeg ikke lige har links til, benytter Uhlenbrock sig i et vist omfang af deres egen variant LocoNet-protokollen, som de ikke har offentliggjort specifikationerne for. Men f.eks. selve skinne-signalet til boosteren er det sædvanlige DCC eller Motorola, forskellen beror på at man selv tildeler en adresse til sin booster når man bruger Uhlenbrock's produkter. Jeg ved dog at man i bl.a. FREMO har success med at få f.eks. hjemme-byggede boostere til at fungere på LocoNet, hvor IB ofte benyttes; her har man været i stand til få skinne-signalet ud.
Jeg er noget spændt at se hvor stor en success at ESU får med deres "konverter"; hvis det forholder sig som du beskriver, så vil de fleste ejere af en IB (eller af dens mange varianter) nok vælge at beholde denne, alt afhængig af hvor meget udstyr fra Uhlenbrock man har til sit anlæg. Men det afhænger vel i høj grad hvor stor markeds-andel Uhlenbrock hhv. andre LocoNet-fabrikanter (nok især DigiTrax, som jo opfandt systemet) har.
__________________
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
Ole Vedel
Indlæg: 1.174
Uhlenbrock 63330 kører Loconet, som Ecos ikke har.
ESU laver en converter
http://www.esu.eu/produkte/digitale-steuerung/lnet-converter/
Den burde ku gøre dette.
Mvh. Ole Vedel
mr-data
Indlæg: 805
Uhlenbrock 63330 kører Loconet, som Ecos ikke har.
ESU laver en converter
http://www.esu.eu/produkte/digitale-steuerung/lnet-converter/
Den burde ku gøre dette.
Mvh. Ole Vedel
I følge ESU's produktside burde den kunne løse denne opgave; den skulle sågar, ifølge de oprindelige planer, være i stand til i samspil med en ECoS helt at erstatte en "rigtig" LocoNet-kompatibel central (f.eks. en IntelliBox").
Desværre har man ikke meddelt hvornår de sender denne smarte enhed på markedet, eller meldt ud hvorvidt at den kan sende skinne-signal ud til LocoNet-boostere. Og lige netop det sidste anser jeg for at være meget vigtigt for de brugere som har bygget et anlæg med et større netværk af LocoNet-enheder, herunder boostere. I modsat fald ville de betyde at sådanne brugere skulle til at trække nye kabler til booster (ECoS og langt de fleste boostere kan sende skinne-signalet gennem porte specifikt beregnet på dette formål), hvilket formentlig vil hæmme deres lyst til at foretage skiftet.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
Ole Vedel
Indlæg: 1.174
Desværre har man ikke meddelt hvornår de sender denne smarte enhed på markedet, eller meldt ud hvorvidt at den kan sende skinne-signal ud til LocoNet-boostere. Og lige netop det sidste anser jeg for at være meget vigtigt for de brugere som har bygget et anlæg med et større netværk af LocoNet-enheder, herunder boostere. I modsat fald ville de betyde at sådanne brugere skulle til at trække nye kabler til booster (ECoS og langt de fleste boostere kan sende skinne-signalet gennem porte specifikt beregnet på dette formål), hvilket formentlig vil hæmme deres lyst til at foretage skiftet.
I ESUs forum har der været skrevet at ikke alt fra Uhlenbrocks Loconet vil virke. Bla. Modelur, Booster, og noget af Track control (autotake af kørekontrol)
Mvh. Ole Vedel
mr-data
Indlæg: 805
Desværre har man ikke meddelt hvornår de sender denne smarte enhed på markedet, eller meldt ud hvorvidt at den kan sende skinne-signal ud til LocoNet-boostere. Og lige netop det sidste anser jeg for at være meget vigtigt for de brugere som har bygget et anlæg med et større netværk af LocoNet-enheder, herunder boostere. I modsat fald ville de betyde at sådanne brugere skulle til at trække nye kabler til booster (ECoS og langt de fleste boostere kan sende skinne-signalet gennem porte specifikt beregnet på dette formål), hvilket formentlig vil hæmme deres lyst til at foretage skiftet.
I ESUs forum har der været skrevet at ikke alt fra Uhlenbrocks Loconet vil virke. Bla. Modelur, Booster, og noget af Track control (autotake af kørekontrol)
Mvh. Ole Vedel
Det undrer mig ærligt ikke, ifølge diverse kilder som jeg ikke lige har links til, benytter Uhlenbrock sig i et vist omfang af deres egen variant LocoNet-protokollen, som de ikke har offentliggjort specifikationerne for. Men f.eks. selve skinne-signalet til boosteren er det sædvanlige DCC eller Motorola, forskellen beror på at man selv tildeler en adresse til sin booster når man bruger Uhlenbrock's produkter. Jeg ved dog at man i bl.a. FREMO har success med at få f.eks. hjemme-byggede boostere til at fungere på LocoNet, hvor IB ofte benyttes; her har man været i stand til få skinne-signalet ud.
Jeg er noget spændt at se hvor stor en success at ESU får med deres "konverter"; hvis det forholder sig som du beskriver, så vil de fleste ejere af en IB (eller af dens mange varianter) nok vælge at beholde denne, alt afhængig af hvor meget udstyr fra Uhlenbrock man har til sit anlæg. Men det afhænger vel i høj grad hvor stor markeds-andel Uhlenbrock hhv. andre LocoNet-fabrikanter (nok især DigiTrax, som jo opfandt systemet) har.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.