Picture

R 950

Indlæg: 72

PB  Blog

LB 1-3

Til brug for mit igangværende byggeprojekt af et af Langelandsbanens damplokomotiver har jeg brug for at se billeder af lokomotivernes højre side. EVP har flere fine billeder af venstresiden. Det skal være efter de har fået monteret trykluftkompressor. Er der nogen, der kan give mig en henvisning ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"R 950" skrev:
Til brug for mit igangværende byggeprojekt af et af Langelandsbanens damplokomotiver har jeg brug for at se billeder af lokomotivernes højre side. EVP har flere fine billeder af venstresiden. Det skal være efter de har fået monteret trykluftkompressor. Er der nogen, der kan give mig en henvisning ?

Hej

Jernbanen.dk har da et formidabelt godt billede af LB 1, set fra højre side.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

R 950

Indlæg: 72

PB  Blog

Ja det er blot fra tiden med vacuumbremser. Jeg vil gerne se, hvorledes trykluftkompressoren var monteret og rørføringen til og fra denne. Som mange andre har jeg en forkærlighed for banerne i 50'erne

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"R 950" skrev:
Ja det er blot fra tiden med vacuumbremser. Jeg vil gerne se, hvorledes trykluftkompressoren var monteret og rørføringen til og fra denne. Som mange andre har jeg en forkærlighed for banerne i 50'erne

Jeg kan godt se din pointe.

Det er så et meget snævert tidsrum du arbejder i. Billedet er fra -44 og maskinen blev udrangeret i -52. Har du nogen fornemmelse for hvornår trykluftbremsen blev indført hos LB?

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

R 950

Indlæg: 72

PB  Blog

LB nr 1 er ganske rigtigt udrangeret 1952, men 2 og 3 har fået S-rep i 1952. Jeg gætter på, at de ved samme lejlighed er blevet forsynet med trykluft. Nr 2 bliver hensat 1955 og udrangeret 1957 medens nr 3 først hensættes i 1956 og udrangeres i 1962. EVP's billeder er af nr 3 fra tiden efter hensættelsen. Oplysninger iflg Jernbanen, hvor der også er et billede af nr 3 med trykluft fra 1955. SDå søgningen skal nok begrænses til billeder af nr 2 og 3 fra deres sidste driftsperiode.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"R 950" skrev:
LB nr 1 er ganske rigtigt udrangeret 1952, men 2 og 3 har fået S-rep i 1952. Jeg gætter på, at de ved samme lejlighed er blevet forsynet med trykluft. Nr 2 bliver hensat 1955 og udrangeret 1957 medens nr 3 først hensættes i 1956 og udrangeres i 1962. EVP's billeder er af nr 3 fra tiden efter hensættelsen. Oplysninger iflg Jernbanen, hvor der også er et billede af nr 3 med trykluft fra 1955. SDå søgningen skal nok begrænses til billeder af nr 2 og 3 fra deres sidste driftsperiode.

Hej

Jeg kan godt se udfordringen i dit projekt og har egentlig kun 1 forslag som muligvis kan bringe dig videre: Afsæt (rigelig) god tid og tag ind og besøg Bjørn (På Sporet). Han har et enormt udvalg af billeder og kan muligvis hjælpe dig videre. Han har i hvert fald været min livline ved flere lejligheder.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

merete_np

København Ø

Indlæg: 557

PB  Hjemmeside

En anden mulighed er at kontakte Søren M fra Dansk Model-Jernbane Klub. Har har nogenlunde styk på klubbens store fotoarkiv, hvorfra en del af Bjørns billeder stammer.

Du kan starte med at se på billedoversigten på http://dmjk.dk/.

Held og lykke med jagten.

__________________

M.v.h. Merete N-P

Billede

http://husbyggeren.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.