Hej alle sammen.
Har lige været nede og handle lidt tog ind idag.
Syntes lige jeg skulle have nogle skinne og se om man kunne få nogle vogne.
Det er hvad jeg har fået for 1500kr
4 x Højre kurve sporskift
2 x Højre sporskift
2 Venstre sporskift
8 x 077 lige skinne
1 x Marklin DSB Personvogne sæt
Alt sammen købt i Hobbystalden.
syntes det er meget jeg fik for de penge. hvis jeg husker tilbage i tiden har alm sporskift kostet 250 - 300 kr. og kurvesporskift til 350 - 400 kr. så jeg brokker mig ikke.

Mvh. Sebastian Leo Forring
Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6
Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Hmm. syntes ikke du læser alle de gode råd folk giver dig, blandt andet undgå kurve sporskift for enhver pris, især om du kører med andet end marklin
Sporskifters pris for både alm. og kurvet sporskift må ikke som nye ligge over 100 kr pr. styk
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Purellum
Indlæg: 507
Man kan faktisk ofte købe dem til 80-90 kroner pr. stk. uden emballage
Per.
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Sebastian Leo Forring
Hårlev
Indlæg: 594
Sporskiftne var ikke særlig billig da jeg var 10 gammel. og det er så 10 siden.
jeg har læst det med kurve sporskiftne før. men man skal da have lov til at lave mindre baner som ikke fylder så meget. til jeg er nået fremtil en ordenlig bane. ingen af de toge jeg har nu har problmer med de udfordringer jeg har lavet idag til dem. har lige testet det igenne. min ic3 har jeg dov ikke lige fået tjekket. men kommer her sener..
Mvh. Sebastian Leo Forring
Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6
Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike
merklin
Håndværker
Indlæg: 80
Hmm. syntes ikke du læser alle de gode råd folk giver dig, blandt andet undgå kurve sporskift for enhver pris, især om du kører med andet end marklin
Jeg kører merklin, og alt muligt andet som kan tillempes til merklinsystem.
Selvbyggeren
AC analog Dansk III
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.186
Hvis man rådt skal følge alle de råd, som gives på Sporskiftet.dk, usenet m.m. vil man være konstant skiftende mellem 2- og 3-skinne H0, N, Z, 1 og alt det andet.
Jeg har selv kurveskift på min meget lille bane ligesom jeg også har radius 1. Med den plads jeg har til rådighed er det slet og ret en nødvendighed, med mindre, jeg bare vil have punkt til punkt over 3,5 meter. Konsekvensen er naturligvis, at jeg ikke kan køre Heljan Pr, Heljan E o.lign. lokomotiver, men det lever jeg så med.
Jeg kunne selvfølgelig vælge tænke, at hvis jeg ikke kan følge alle rådene, må jeg hellere lade være med at have en bane - men det er vel heller ikke målet!
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Jeg bygger altså også som det passer mig, med R1 og hele pivtøjet. PR maskinen kommer til at stå og se flot ud ved Remisen. E-maskinen bygger jeg med tiden selv af en Tikøb overdel og Märklins BR18.4 undervogn. Den kan nemlig sagten klare vores urealistisk skarpe kurver (R1)
Jeg tror jeg har skrevet det før. men alle de gode råd er velmente og fine under optimale formål, men hvor mange MJ-byggere har optimale forhold? Det er kompromis på kompromis. Jeg holder af lange lige stræk, hvilket betyder at man må dreje skarpt inden man rammer muren. Man lærer meget herinde, men i sidste ende skal man jo bare selv være tilfreds med det man har. Klø bare på, intet er forbudt. I din lille modelbane verden er du selv borgmester.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Faktisk har Kystbanen en Heljan E-maskine, der suser afsted for fulde gardiner både forlæns og baglæns på en C-skinnebane med R1 og kurvesporskift.
Den er modificeret ... blot synd at Heljan ikke fra start har skabt dem til det, når det er ganske få ændringer i konstruktionen - samt et par andre hjulsæt, der skulle til.
Jeg kan meget vel tænkes at købe en modificeret E-maskine (når prisen falder).
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Den kommer nok på QXL om et par år. Side om side med PR maskinerne...
E-maskinen er vildt flot, men den skal kunne køre overbevisende på R1, hvilket jeg ikke har set. Jeg ved godt det ikke er meningen den skal kunne klare R1, men til fuld pris rammer den ikke mine skinner. Jeg fik min PR til AC helt ny for 850,- og den kan da både køre ud af remisen.... og ind igen. Den kan sikkert nok engang med tiden bygges om efter de mange opskrifter herinde, men den tid den fornøjelse.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.