Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Danske signaler nok en gang

Nu ser det ud som om der er ved at ske noget. Tag et kig på Togcenter Gentoftes webforside, hvis i ikke allerede har opdaget det:

http://www.togcenter.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Har godt nok opdaget det, og igen, det er ved at være på tide at de kommer :? Jeg er spændt på at se dem når de kommer. Er det stadig den samme styring man vil sælge dem med, som det var i første omgang :?:

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Ikke for noget, men jeg kan ikke se noget om danske signaler på togcenterets sider.

Men hvis de er mere på vej end de har været de sidste 3 år, så er det også OK

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
Ikke for noget, men jeg kan ikke se noget om danske signaler på togcenterets sider.

Prøv forsiden Wink http://www.togcenter.dk

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Great news! Where can I finf more information about Danish signals?

I'm espcially interested in information about what kind of signal I should place at what specific position. Maybe there's a website where this is described?

Kind regards,

Gert (from Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Men det ligner meget moderne daglyssignaler, hvis man kigger på masterne? Altså ikke noget der udmiddelbart kan bruges i epoke III?

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"DennisTR" skrev:
"Horsecreek" skrev:
Ikke for noget, men jeg kan ikke se noget om danske signaler på togcenterets sider.
Prøv forsiden Wink http://www.togcenter.dk
Der var ikke noget på den side jeg så, jeg skulle bare tvinge explorer til at genindlæse siden.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Skovsøekspressen" skrev:
Men det ligner meget moderne daglyssignaler, hvis man kigger på masterne? Altså ikke noget der udmiddelbart kan bruges i epoke III?

Typiske epoke IV og senere signaler - mastetype + små hoveder! Sad

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"Gert" skrev:
Great news! Where can I finf more information about Danish signals?I'm espcially interested in information about what kind of signal I should place at what specific position. Maybe there's a website where this is described?Kind regards,Gert (from Holland)

To begin with you can use this page (in danish)

http://www.banebasen.dk/signaler/index.htm

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Og denne gammelkendte: http://home3.inet.tele.dk/henrikka/mj/index.htm

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"DennisTR" skrev:
Er det stadig den samme styring man vil sælge dem med, som det var i første omgang :?:

Ja, mere eller mindre. Detaljerne bliver der stadig pillet lidt ved, så som at understøtte endnu et bremsesystem for 2-skinne folket.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Skovsøekspressen" skrev:
Men det ligner meget moderne daglyssignaler, hvis man kigger på masterne? Altså ikke noget der udmiddelbart kan bruges i epoke III?

Desværre ja. Jeg har også slået på tromme for de ældre signaler, men nej. Det blev den moderne udgave.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

"Mikael" skrev:
Desværre ja. Jeg har også slået på tromme for de ældre signaler, men nej. Det blev den moderne udgave.

Vi må så håbe, at det er i "første omgang".

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"bl" skrev:
"Mikael" skrev:
Desværre ja. Jeg har også slået på tromme for de ældre signaler, men nej. Det blev den moderne udgave.
Vi må så håbe, at det er i "første omgang".

Byg dem selv - det er faktisk ikke så svært!

OKT er ved at få lavet[u] Vingesignaler[/u] på Vissmann basis. Det er heller ikke svært at lave når man først har Vissmann 4505 + vinge eller Schweizisk signal + 2 vinger.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Nu er det jo ikke alle, der har tid eller evner til at bygge selv, så færdiglavede, korrekte modeller vil altid være velkomne!

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"bl" skrev:
Nu er det jo ikke alle, der har tid eller evner til at bygge selv, så færdiglavede, korrekte modeller vil altid være velkomne!

OKT's vingesignaler vil være færdigbyggede - de kan ses på DMJU's udstilling i Århus - måske er de også til salg.

Like 0 kan lide
Top

Picture

HenrHans

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

"Skovsøekspressen" skrev:
Men det ligner meget moderne daglyssignaler, hvis man kigger på masterne? Altså ikke noget der udmiddelbart kan bruges i epoke III?

Signalhovederne er for små til at kunne benyttes i epoke III. Signalhovedet ser ud til at være en DSB type 1982 med en bagplade på 600 mm, i epoke III var bagpladen 800 mm bred. PU og DV signalet kan umiddelbart benyttes i epoke III.

Men ellers ser det rigtig godt ud. Hvordan har man tænkt sig at signalerne skal styres, er det noget styring indbygget eller skal man selv igang med at forbinde de enkelte lamper til sit sikringsanlæg ?

/Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"HenrHans" skrev:
Hvordan har man tænkt sig at signalerne skal styres, er det noget styring indbygget eller skal man selv igang med at forbinde de enkelte lamper til sit sikringsanlæg ?

De kommer blot med lysdioder og formodstande i, så man selv kan bygge sin styring som man vil. Der bliver dog også arbejdet på en digital styreboks til signalerne.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"bl" skrev:
Nu er det jo ikke alle, der har tid eller evner til at bygge selv, så færdiglavede, korrekte modeller vil altid være velkomne!
Kig på Jørnet's fine hjemmeside, og oplev at det faktisk kan lade sig gøre for få midler og indsats at lave sine signaler selv.
"HenrHans" skrev:
Men ellers ser det rigtig godt ud. Hvordan har man tænkt sig at signalerne skal styres, er det noget styring indbygget eller skal man selv igang med at forbinde de enkelte lamper til sit sikringsanlæg ?

Der vil kunne tilkøbes et styremodul med indbygget bremsegenerator. Desværre har jeg ingen links til oplysninger om nævnte modul.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"DennisTR" skrev:
Der vil kunne tilkøbes et styremodul med indbygget bremsegenerator. Desværre har jeg ingen links til oplysninger om nævnte modul.

Der er heller ikke helt faste oplysninger endnu. Men tag et kig på dette modul for at få en lille idé om hvad det kan:

http://www.ejberg.dk/trains/signalbrake/

Selvfølgelig bare til de danske signalaspekter i stedet for tyske. Tilsæt så understøttelse for DCC også, og så er vi i nabolaget.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Mikael" skrev:
tag et kig på dette modul for at få en lille idé om hvad det kan:http://www.ejberg.dk/trains/signalbrake/

Årh, ja det er selvfølgelig på din side den ligger. Tak fordi du mindede mig om den Shock

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
To begin with you can use this page (in danish)http://www.banebasen.dk/signaler/index.htm

Thanks!

Kind regards,

Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Så sker der vist ting og sager. Dette dukkede pludselig op på togcentrets hjemmeside:

http://www.togcenter.dk/html/danske_signaler.html

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Mikael

"Mikael" skrev:
Så sker der vist ting og sager. Dette dukkede pludselig op på togcentrets hjemmeside:http://www.togcenter.dk/html/danske_signaler.html

De signaler er godt nok flotte. Tak for linket.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Jeg vil da håbe at det er en produktionsprøve, for de er da ikke særligt kønne i finish. Det er ligefør men med en hammer kan lave pænere signaler af dem fra Dansk Hobby.

Mvh

Flemming

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Det bliver spændende at se de færdige signaler. Men jeg undrer mig over hvad den kasse laver under 2. signal fra venstre.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"fkm" skrev:
Jeg vil da håbe at det er en produktionsprøve, for de er da ikke særligt kønne i finish.
Det er, så vidt jeg har hørt, kun første prøvestøbning. Hvorvidt delene overhovedet er støbt i de rigtige farver, eller blot malet efterfølgende for kameraets skyld, det ved jeg ikke.
"Horsecreek" skrev:
Men jeg undrer mig over hvad den kasse laver under 2. signal fra venstre.

Det kan jeg da godt forstå at du gør Tongue

Det lader til at nogen er blevet "lidt for ivrig" og har sat flere dimser på end hvad godt er. Det skal selvfølgelig rettes, lige som der også skal korrigeres ved nogle af farverne i lysdioderne.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"Horsecreek" skrev:
Det bliver spændende at se de færdige signaler. Men jeg undrer mig over hvad den kasse laver under 2. signal fra venstre.

Måske det skal forestille en SU med bogstavviser (ved godt at diminsionen af bogstavviseren er lidt i overkanten, men man kan jo ikke få to retter mad for en femmer`) Laughing out loud

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Bliver hastighedviseren på I-signalet (3. signal fra venstre) virksom?

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
Bliver hastighedviseren på I-signalet (3. signal fra venstre) virksom?

Desværre ikke, men det har vist heller aldrig været tanken.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"Mikael" skrev:
Desværre ikke, men det har vist heller aldrig været tanken.

ØV Sad

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

HenrHans

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

Ganske nydelige signaler, men der er lige et par kommentarer:

Signalet længst til højre er et U-signal, men der sidder ikke skilte med stationsnavn på dette type signal. Ydermere er der er heller behov for trinnet på forsiden af maste, thi der er ingen hastigheds/bogstavviser der skal serviceres. En smalmast som den på PU'eren vil passe bedre.

Skiltet med stationsnavn sidder kun på I-signalet, og ikke på SU-signalet (nr. 2 fra venstre). Endvidere er navneskiltene anbragt for lavt, det vil normalt side i nærheden af hastighedsviseren.

Farven på den grønne lampe er for 'grøn'. Ved BaneDanmark's daglyssignaler er farven mere 'blå-grøn'.

Bortset fra disse småfejl ser signalerne nydelig ud, især hvis bagsiden blev malet sort, som er det normale for signaler af typen fra 1982 (600 mm bagplade). Skråstiver og mast er varmgalvaniseret og farven er her ok.

/Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Kommentarerne er givet videre.

 

Det var på et tidspunkt meningen at skilte og hastighedsviser skulle være løsdele, man selv kunne vælge at montere, og det i vilkårlig højde. Om det stadig er sådan ved jeg ikke, men det ville da løse nogle af problemerne.

 

Jeg har her til aften selv været inde at kigge på herlighederne på nærmeste hold, og de ser ret lækre ud, ikke mindst bagpå. Her er et par billeder som jeg tog nu jeg var der:

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

jeg synes at skyggerne ligner noget lavet af plade til en større damper....

Hvordan er det tiltænkt med tilslutningen? Kommer der bare "et bundt ledninger" ud af foden? Hvad med formodstande? Er der en ledning til hver lampe?

Synd at dioderne afgiver et firkantet lys - det ligner ikke så meget virkeligheden.

Flot med vinkelbeslagene på fronten.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

HenrHans

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

Fine billeder - det ser godt ud.

Måske højde på signalerne skulle 'justeres' lidt, højden på et PU og et I-signal er ikke den samme.

Normalhøjden for et PU til midt nederste lanterne er 3.8 m uden bogstavviser. For et U/SU/AM signal er højden 3.9 m. Endelig er højden på I og SI signal 5.1 m. Alle mål fra skinnetop til centrum af nederste lanterne.

Jeg ved ikke om det er muligt at ændre, men rent visuelt vil en gradueret signalhøjde virke noget mere overbevisende på modelbanen.

/Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Ja, billederne yder ikke helt signalerne retfærdighed. Hver en lille detalje bliver blæst op i megastørrelse. De ser noget pænere ud i virkeligheden.

Tilslutning sker med ledninger, der kommer ud af soklen. Der er en fælles + ledning (anoderne), og separate - ledninger for hver lysdiode. Der er formodstande indbygget.

Og ja, lysdioderne er firkantede. Jeg har endnu ikke set runde lysdioder til overflademontage i så små størrelser. Faktisk blev der oprindeligt arbejdet med at der skulle linseglas foran lysdioderne, men det ville gøre signalerne urealistisk meget tykkere, så det blev droppet igen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"HenrHans" skrev:
Jeg ved ikke om det er muligt at ændre, men rent visuelt vil en gradueret signalhøjde virke noget mere overbevisende på modelbanen.

Jeg ved heller ikke om det er for sent på nuværende tidspunkt eller ej. Men jeg lader i hvert fald informationerne gå videre, og så må vi se.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg kunne også godt tænke mig PU signaler uden mast, så man evt. kan placere dem under et perrontag. (og så kunne man muligvis også modificere det til et VU / VM / VI. Det største problem tror jeg bliver om man kan fjerne "rammen" på PU-signalet.)

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Mikael" skrev:
.....lige som der også skal korrigeres ved nogle af farverne i lysdioderne.

Ja de springer faktisk i øjnene. Umiddelbart er alle farver ukorrekte, men da det jo er billeder (hvidbalance, farvetemp. osv. osv...), skal man sikkert se dem med egne øjne inden de bedømmes endeligt. Dog vil jeg sige at udfra billederne, er den grønne for grøn, den skal være mere blå-grøn. Den røde er ikke helt rød nok, den skal være mere postkasserød, altså varmere. Den gule er vist ramt meget godt. Til gengæld er den hvide alt for hvid, den skal være meget varmere. I Virkeligheden sidder der jo en glødepærer bag en mat linse, hvilket er med til at give den hvide en varmere glød.

Glæder mig til at se det endelige resultat, selvom det jo desværre er epoke IV/V signaler.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa!

Hvad med formodstandene? Hvilken strøm er der beregnet til dioderne?

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"DennisTR" skrev:
Umiddelbart er alle farver ukorrekte, men da det jo er billeder (hvidbalance, farvetemp. osv. osv...), skal man sikkert se dem med egne øjne inden de bedømmes endeligt.
Lige netop. Da jeg fik dem i hånden i går, virkede den røde nu meget god. Den gule kan godt bruges som den er, men det ville ikke skade hvis den blev skubbet en anelse mere i den varme retning. Den grønne (som nærmest var gul-grøn) er helt i skoven, og det var Togcenteret også fuldt ud klar over allerede inden jeg kommenterede det. De hvide var de kolde udgaver.
"Gert Frikke" skrev:
Hvad med formodstandene? Hvilken strøm er der beregnet til dioderne?

Pas. Det har jeg ingen anelse om. Jeg havde intet multimeter med i min fototaske, og jeg syntes ikke det var helt passende at stille mig op og begynde at flå de første prototyper fra hinanden Laughing out loud

Men umiddelbart virkede de pænt afbalancerede i lysstyrken, lige bortset fra dværgen som lyste lidt kraftigere end de andre.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Mikael" skrev:
Men umiddelbart virkede de pænt afbalancerede i lysstyrken, lige bortset fra dværgen som lyste lidt kraftigere end de andre.

Hvis det ikke er for sent at komme med forslag til forbedringer, kunne det nu være ret godt hvis man kunne indstille signalerne til natsænkning når mørket falder på om aftenen, så de ikke blænder lokomotivføreren, ligesom i den virkelige jernbaneverden Wink

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"DennisTR" skrev:
Hvis det ikke er for sent at komme med forslag til forbedringer, kunne det nu være ret godt hvis man kunne indstille signalerne til natsænkning når mørket falder på om aftenen, så de ikke blænder lokomotivføreren, ligesom i den virkelige jernbaneverden Wink

Sjovt du skulle nævne det. Jeg sidder faktisk lige nu og kigger på netop natsænkning. Det er ikke noget, der er officielt tiltænkt produktet, men jeg havde planer om at luske det ind som en skjult ekstrafeature. Altså hvis ellers pladsen i microcontrolleren tillader det, og det ser det ud til.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Mikael" skrev:
Sjovt du skulle nævne det. Jeg sidder faktisk lige nu og kigger på netop natsænkning. Det er ikke noget, der er officielt tiltænkt produktet, men jeg havde planer om at luske det ind som en skjult ekstrafeature. Altså hvis ellers pladsen i microcontrolleren tillader det, og det ser det ud til.

Fedt Laughing out loud

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Nordvestbanen

skole

Indlæg: 262

PB

Glæder mig allerede Laughing out loud , men hvad bliver prisen dog på? :?

__________________

Lennart
 
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Mx104" skrev:
men hvad bliver prisen dog på? :?

Det må du hellere spørge Togcenter Gentofte om. Det er et område, jeg blander mig helt udenom.

Men hov, vent lidt. signalerne er dukket op i deres webshop. Det ser ud til at de ligger mellem 229,- og 249,- kr.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Nordvestbanen

skole

Indlæg: 262

PB

Ja, jeg fik osse lige øje på dem der, håber at de bliver superflotte og funktions dygtige til den pris Wink

__________________

Lennart
 
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...

Like 0 kan lide
Top

Picture

stenlille banen

skole

Indlæg: 959

PB

ja det bilver vist 4 af dem i midten der kommer ved min station Wink

__________________

mvh, simon / stenlillebanen
______________________________________________

 H0 3-skinne drift Digital styring ECoS I

http://rc-elektronik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Jeg undres, når jeg ser Togcenter Gentoftes hjemmeside med de nye danske signaler. Der er lavet en styreenhed til signalerne, der ifølge hjemmesiden kun kan kommunikere i Motorola format.

Man forventer nok primært at sælge signalerne med styreenhed til Märklinbrugere.

Det kan der selvfølgelig være en nøgterm vurdering at forholde sig til, men lidt mærkeligt synes jeg.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

i en artikel i det nye nummer af banen står der, at der kommer to forskellige elektronikmoduler. Et til 3-skinne og et til 2-skinne. De vil begge komme til at koste 299 kr, så mon ikke togcenteret har glemt at ligge det andet modul op på siden.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
Jeg undres, når jeg ser Togcenter Gentoftes hjemmeside med de nye danske signaler. Der er lavet en styreenhed til signalerne, der ifølge hjemmesiden kun kan kommunikere i Motorola format.

Nu er det noget tid siden jeg har været forbi og høre det sidste nye, da jeg er hårdt hængt op med at tømme kældre. Bare fordi huset synker, så er der straks nogen der vil grave kældrene op :roll:

Nå, men med forbehold for at jeg ikke har de sidste nye informationer, så mener jeg helt bestemt at der også vil komme en DCC boks. Det er vist stadig ikke helt fastlåst hvilke bremsesystemer den endelige udgave vil komme til at supportere, men at kunne bruge DCC til at styre signalerne, det har altid været planen.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.