Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Undervandsbåde fra OKT - Hobbytrade.

Så fik jeg endelig pakket mine undervandsbåde ud. 8 stk, heraf var der 6 uden fejl! de to sidste manglede henholdsvis en "Puf" & 2 stænger til åbning af bundlemmene. Puffen blev hurtigt udbedret og 7 vogne var så klar til at køre skærvetog på klubanlæget sammen med en D-maskine -uden særtogsplade- og en togførervogn -Cu.

Sådan et træk ser godt ud, selvom det er lidt for kort. Vognene kunne godt køre bedre, men det vil nok hjælpe med en gang teflonfedt!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cfrost

Indlæg: 266

PB  Hjemmeside

Hej Flemming

Er vognene tunge ? Med den massive metal-undervogn frygter jeg lidt, at det bliver for stor en mundfuld for D-maskinen at hive en stamme op af bakker ?

Smile

__________________

Med venlig hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"cfrost" skrev:
Hej FlemmingEr vognene tunge ? Med den massive metal-undervogn frygter jeg lidt, at det bliver for stor en mundfuld for D-maskinen at hive en stamme op af bakker ?Smile

Ja selvfølgelig er de det, men det største problem rent trækkraftmæssigt er nu akslerne der drejer meget trægt. D - maskinen skal nu nok trække af med 8 - 10 stk. på op til 2,5% stigning.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Så mangler vi kun TD-vogne også, for at fuldende billedet med et blandet ballasttog. Tror kun det er et spørgsmål om tid før de også kommer Laughing out loud Men PB-vogne er i øvrigt også blevet brugt til formålet.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

AHJ 5203

Ingeniør

Indlæg: 51

PB  Hjemmeside

Jeg har nu taget mig sammen til at prøve køre mit første eksemplar.

UHHH så ringe må det simpelt hen ikke være Hobbytrade... Dette er et produkt hvor jeg gerne vil se jeres fine film af prøvekørslen?? findes den på jeres hjemme side ??

Det første indtryk man får af vognen, når den køre på skinnerne, er at der er alt for store flanger på hjulene. Det lyder 99% som om at vognen "tælle" skinnesøm.. Men nej, det er meget fine flanger på hjulene... Hvad kan der så være galt… Jo den måde hvorpå hjulene er monteret er ALT ALT for løs.. Det bevirker at når vognen køre så arbejder hjulene alt for meget og bevirker at hjulene kommer til at larme så meget at man skulle tro der var installeret lyddekoder i modellen.

Der er ikke andet at gøre ind at finde på en anden måde at montere hjulene på.. (skal nok vise løsningen når denne findes)

PS. det er en meget fin lille model

__________________

Aalborg Hadsund Jernbane, H0, jævnstrøm, Digital.
http://aalborghadsundjernbane.blogspot.com/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

ja jeg fik jo sådan et 3 vognssæt i julegave. De kører godt nok trægt. Hjulophænget er ikke godt - der mangler simpelthen nogle fornuftige lejer. Da den kører med indvendige lejer, kan man ikke bruge de vanlige pinollejer. Akslerne er ophængt i 2 plastikgafler - det er ikke godt nok. Friktionen er alt for stor. En lille messingbøsning havde gjort underværker. Ophængning af bremseklodserne er også for simpel - noget dingleværk.

Så manglede der en puffe.

Men flotte vogne bestemt. Synd at der disse skavanker, men det er vi jo snart vant til at der er ved alt dansk materiel. Denne vogn har alså også en grad af selvbyg indbygget - med mindre at Hobbytrade vil stå ved problemet og levere nogle nye hjulophæng med rimelige lejer.

Man har simpelt hen sprunget over hvor gærdet var lavest og lavet det på bedste legetøjsmaner. Som på en bil til en ti'er i supermarkedet.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

JaS

Maskiningeniør

Indlæg: 40

PB

"Gert Frikke" skrev:
Hej!Men flotte vogne bestemt. Synd at der disse skavanker, men det er vi jo snart vant til at der er ved alt dansk materiel. Denne vogn har alså også en grad af selvbyg indbygget Gert

Jeg synes altid Hobbytrade har leveret gode produkter, med undtagelse af dobbelt dækker vognene som der vist var lidt knas med.

Jeg har ikke købt undervandsbådene endnu så de beskrevne problemer skal jeg ikke gøre mig klog på, men naturligvis ærgerligt, for prisen er høj nok til at vi skulle kunne forvente en høj kvalitet.

Mvh.

Like 0 kan lide
Top

Picture

00

Indlæg: 633

PB

Endnu en gang fedt med at deltage på et forum hvor andres erfaringer med et geværgreb gør, at andre ved mere inden der indkøbes. jeg har i sidste uge været ved at købe et sæt,men de var heldigvis ikke kommet endnu. nu kan jeg så undgå dem og skuffelsen - og bruge et gavekort til noget andet.

Jeg glæder mig til at komme ind til Kystbanen i Hellerup, få kaffe og smil, og finde noget sjovt at hygge med nytåret over.

__________________

Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"00" skrev:
Endnu en gang fedt med at deltage på et forum hvor andres erfaringer med et geværgreb gør, at andre ved mere inden der indkøbes. jeg har i sidste uge været ved at købe et sæt,men de var heldigvis ikke kommet endnu. nu kan jeg så undgå dem og skuffelsen - og bruge et gavekort til noget andet.

Så ringe er vognene da heller ikke - lidt teflonfedt gør underværker. Men mht. slutkontrol er det nok det ringste jeg indtil nu har set fra Hobbytrade - 2 vogne med fejl ud af 8. Den ene så stor at vognen ryger retur til forhandleren - mere på http://svjmjk.blogspot.com/ (se. Undervandsbåde fra Hobbytrade -OKT)

Billede

D - maskinen klarede da 7 undervandsbåde + 1 togførervogn rundt på hele vores klubanlæg - max. stigning 25 promille - og den kan med garanti slæbe mere.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Jeg har kigget lidt nærmere på konstruktionen af hjulophænget/lejet. Det er efter min mening håbløst.

Det tidligere byggesæt fra OKT, som denne her udgave skulle være en opgradering af, er det muligvis også med hensyn til detaljer m.m., men jeg er sikker på, at køreegenskaberne må være en nedgradering. På OKT's udgave var undervognen lavet i nysølv - det lyder i mine ører fornuftigt. Den ændring Hobbytrade har lavet, er vist en produktions-omkosnings-optimering.

Jeg har ikke haft OKT's i hånden, men det kunne være interessant at høre om dens løbeegenskaber.

Efter min ringe mening bør Hobbytrade have deres l... øh vogne tilbage , lave en ny opbygning af hjulophænget med et fornuftigt leje. Først derefter er der en chance for. at det en flot, velkørende vogn, der er pengene værd.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

"Gert Frikke" skrev:
Hej!Jeg har kigget lidt nærmere på konstruktionen af hjulophænget/lejet. Det er efter min mening håbløst.Det tidligere byggesæt fra OKT, som denne her udgave skulle være en opgradering af, er det muligvis også med hensyn til detaljer m.m., men jeg er sikker på, at køreegenskaberne må være en nedgradering. På OKT's udgave var undervognen lavet i nysølv - det lyder i mine ører fornuftigt. Den ændring Hobbytrade har lavet, er vist en produktions-omkosnings-optimering.Jeg har ikke haft OKT's i hånden, men det kunne være interessant at høre om dens løbeegenskaber.Efter min ringe mening bør Hobbytrade have deres l... øh vogne tilbage , lave en ny opbygning af hjulophænget med et fornuftigt leje. Først derefter er der en chance for. at det en flot, velkørende vogn, der er pengene værd.Gert

Hej Gert og alle jer andre

Jeg fik også 2 gange 3 u-både i julegave. Dem er jeg da glad for

Selve vognkassen og betjeningshåndtag er særdeles pænt udført - selv de indvendige brædderiller er kommet med, hvilket må have kostet en bondegård for formen.

Jeg har ikke prøvekørt dem endnu, men jer er faktisk også noget skuffet over undervognen.

Da jeg lavede OKTs vogn, gik jeg meget op i at undervognen skulle ligne så meget som muligt, og der synes jeg at HT har sprunget noget over. Man har slet ikke forsøgt at efterligne akselgaflernes udformning og bremsetrækstængerne falder let af.

Alene diameteren på sølen= akseltykkelsen gør at periferihastighede og derfor også rulle modstanden bliver 6-10 gange større end ved pinollejer. Smøring må være absolut nødvendigt.

Havde man brugt tyndere aksler f.eks 1,5 mm og evt lejret dem i metal ville de uden tvivl køre lettere end beskrevet. evt bare neddrejet dem ved lejet

De cintrede hul og bøsningen synes jeg ser grove ud, selvom man ikke ser meget af det når vogne står på sporet - brunering vil pynte en del

For mit vedkommende mangler der egerhjul, men det kommer jo an på hvilken epoke man kører Ofte var der både eger/stjernehjul og pladehjul på samme vogn.

Vj Per

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Har også fået et 3 vognssæt og synes ikke at kritikken skal afholde nogen fra at købe vognene.

Det er nogen flotte vogne og med en usædvanlig ikke helt almindelig undervogn. Det er muligt de er lidt tunge i det, men det må lidt smøring kunne råde bod på.

Måske er vi bare ved at blive meget kritiske. Fortryder i hvert fald at jeg ikke fik 3 stk mere med.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Skovsøekspressen" skrev:
Det er nogen flotte vogne og med en usædvanlig ikke helt almindelig undervogn. Det er muligt de er lidt tunge i det, men det må lidt smøring kunne råde bod på.

Enig ! og som jeg allerede har skrevet i min lille anmeldelse på bloggen - teflonfedt gør underværker. Men de to plastakselgafler er stadigvæk ikke optimalt.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Rep Neslein" skrev:
Da jeg lavede OKTs vogn, gik jeg meget op i at undervognen skulle ligne så meget som muligt, og der synes jeg at HT har sprunget noget over. Man har slet ikke forsøgt at efterligne akselgaflernes udformning og bremsetrækstængerne falder let af.

Vi sidder lige her og nu og forsøger at samle OKTs vogn. Et eller andet halter, kan en af jer der har lavet/samlet vognen evt. lave et foto af den færdige undervogn.

Der er det problem, at de aflange huller i bremseplatformens ende, vil bevirke at vognen vil stå skævt/hælde ned mod platformen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

Hej

Jeg har bygget vognen men kan ikke genkende dit problem.

Kunne du være mere specifik?

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"tybalt" skrev:
HejJeg har bygget vognen men kan ikke genkende dit problem.Kunne du være mere specifik?

Her er et billede af et af ætsearkene. Det er hullerne foroven der bevirker at vi har problemer.

Billede

Der er en forskel på 2/10 mm fra hullernes top til vognkassens bund.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

[/quote]

Vi sidder lige her og nu og forsøger at samle OKTs vogn. Et eller andet halter, kan en af jer der har lavet/samlet vognen evt. lave et foto af den færdige undervogn.

Billede

Der er det problem, at de aflange huller i bremseplatformens ende, vil bevirke at vognen vil stå skævt/hælde ned mod platformen.[/quote]

Hej Flemming da jeg netop læste dit indlæg gik det op for mig, jeg havde et usamlet sæt liggende.

Så jeg prøvede lige efter - der er ingen problemer.

Hvis du mener hullerne til akslerne er de rigtignok højere i bremse enden.

Men hvis du nu ser efter, er der en dims på midten af vognkassen som danner det midtpunt hvor akslen hviler for 3 punksophæng.

Så med midre du har klippet det af så glem de lange huller:-)

vh Rep

RIMG0005

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

Hej Fleming

Ja, det er rigtigt. Det er bunden af vognkassen der bestemmer højden over skinnen, ikke hullerne.

Det er også grunden til at vognens køreegenskaber ikke er på toppen da den ikke har noget decideret leje, den 3-kantede bund er i realiteten et 1-punkts leje. Sammel du roligt vangerne med vognkassen og du vil se at det hele passer.

PS. Jeg vil naturligvis gerne tage et foto af min færdigsamlede vogn men så skal jeg lige på "fjernlageret" først. Så skriv lige igen hvis det er nødvendigt

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Rep Neslein" skrev:
Så jeg prøvede lige efter - der er ingen problemer.Hvis du mener hullerne til akslerne er de rigtignok højere i bremse enden.Men hvis du nu ser efter, er der en dims på midten af vognkassen som danner det midtpunt hvor akslen hviler for 3 punksophæng.Så med midre du har klippet det af så glem de lange huller:-)

Tak for det hurtige svar - nu skal vi blot have filet/opbygget klodsen i ret højde. Men nu er der da 9 vogne der er klar til rensning og maling.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

"F.Ormstrup" skrev:
"Rep Neslein" skrev:
Så jeg prøvede lige efter - der er ingen problemer.Hvis du mener hullerne til akslerne er de rigtignok højere i bremse enden.Men hvis du nu ser efter, er der en dims på midten af vognkassen som danner det midtpunt hvor akslen hviler for 3 punktsophæng.Så med mindre du har klippet det af , så glem de lange huller:-)
Tak for det hurtige svar - nu skal vi blot have filet/opbygget klodsen i ret højde. Men nu er der da 9 vogne der er klar til rensning og maling.

Den burde passe, såfremt der er renset ordenligt op i rillerne til vangerne.

skær evt en rille i dimsen og sæt et stykke ms-plade på højkant - det give mindre rullemodstand.

Som sagt om HT vogne er den store diameter på lejet=akseltykkelsen, den væsenligste årsag til den store rullemodstand.

en tyndere aksel vil hjælpe betydeligt

Vh per

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Rep Neslein" skrev:
skær evt en rille i dimsen og sæt et stykke ms-plade på højkant - det give mindre rullemodstand.

Og for os andre dødelige er en "ms-plade" en hvaffor en dims????

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

"moppe" skrev:
"Rep Neslein" skrev:
skær evt en rille i dimsen og sæt et stykke ms-plade på højkant - det give mindre rullemodstand.
Og for os andre dødelige er en "ms-plade" en hvaffor en dims????Klaus

Ms. = Alm forkortelse af messing Smile

Rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Rep Neslein" skrev:
Ms. = Alm forkortelse af messing

Aaaaahhhh, som 3. næstformand i QFP (Dansk Ordblinde Samfund) har jeg svært ved forkortelser....

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

DSSS.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Er der nogen speciel grund - andet end økonomien - til, at hjulene ikke er brunerede?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"F.Ormstrup" skrev:
Vi sidder lige her og nu og forsøger at samle OKTs vogn. Et eller andet halter, kan en af jer der har lavet/samlet vognen evt. lave et foto af den færdige undervogn.Der er det problem, at de aflange huller i bremseplatformens ende, vil bevirke at vognen vil stå skævt/hælde ned mod platformen.

Vi har fjernet den lille resindup, og erstattet den med en plastditto ! Se. Blogl

Billede

Billede

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

[quote="F.Ormstrup"]Vi har fjernet den lille resindup, og erstattet den med en plastditto ! Se. Blogl

"Siden blev ikke fundet

Den side, du leder efter i bloggen Sydvestjydsk - Modeljernbaneklub. Ølgod. , findes desværre ikke."

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 339

PB

"moppe" skrev:
"F.Ormstrup" skrev:
Vi har fjernet den lille resindup, og erstattet den med en plastditto ! Se. Blogl"Siden blev ikke fundetDen side, du leder efter i bloggen Sydvestjydsk - Modeljernbaneklub. Ølgod. , findes desværre ikke."Klaus

Hvis man tager linket og retter endelsen fra .htm til .html, så virker der Smile

- Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"moppe" skrev:
Siden blev ikke fundetDen side, du leder efter i bloggen Sydvestjydsk - Modeljernbaneklub. Ølgod. , findes desværre ikke."Klaus

Undervandsbåde 4 del, nu skulle linket virke - ØV ! - små dumme fejl !

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ulrik D

Indlæg: 128

PB

Citat:
Vi har fjernet den lille resindup, og erstattet den med en plastditto
Hvorfor det?For mig at se, har I fjernet effekten af "trepunktsophæng" som Per N beskrev det.
Citat:
Så jeg prøvede lige efter - der er ingen problemer. Hvis du mener hullerne til akslerne er de rigtignok højere i bremse enden. Men hvis du nu ser efter, er der en dims på midten af vognkassen som danner det midtpunt hvor akslen hviler for 3 punksophæng.

Da jeres "plast ditto" er større/længere, har I gjort vognen mere stiv. Samtidig må rullemodstanden være sblevet større. Og samlet set må køreregenskaberne være blevet forringet.

Hvis I gør "plast dittoens" anlægsflade mod akslen kortere - evt. spids - ville både rullemodstand være mindre og "trepunktsophængseffekt" bibeholdt...

Eller er jeg helt galt på den?? :?

__________________

Mvh Ulrik D

Leger både med store og små tog.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Ulrik D" skrev:
Citat:
Vi har fjernet den lille resindup, og erstattet den med en plastditto
Hvorfor det?
Resindupperne passede ikke i højde - akslerne er ikke lige tykke - resin bremser af en eller anden grund akslens omdrejning. Mini støbefejl eller hvad ???????
Citat:
Da jeres "plast ditto" er større/længere, har I gjort vognen mere stiv. Samtidig må rullemodstanden være sblevet større. Og samlet set må køreregenskaberne være blevet forringet.Hvis I gør "plast dittoens" anlægsflade mod akslen kortere - evt. spids - ville både rullemodstand være mindre og "trepunktsophængseffekt" bibeholdt...Eller er jeg helt galt på den?? :?

Det må vi prøve - selvom køreegenskaberne allerede er bedre end på HobbyTrades modeller !!

p.s. se på HT modellen gennem en lup - sikke en samlekvalitet ! Det er godt de er malede !!

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"F.Ormstrup" skrev:
p.s. se på HT modellen gennem en lup - sikke en samlekvalitet ! Det er godt de er malede !!

Hej

Da jeg desværre ikke har fået mine eksemlparer endnu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der er galt med samlekvaliteten fra HT's side?

Du var inde på at "indlejre" et messingstykke som bærepunkt på OKT's model. Hvorfor gik I væk fra det - det ville da reducere rullemodstanden drastisk.

Iøvrigt finder jeg det underligt at kunne læse diverse anmeldelser af undervandsbåden allerede i december når min forhandler (Din og Min) stadig ikke har modtaget deres forudbestilte (og betalte) vogne fra HT. Der er åbenbart visse forhandlere der er "bedre" end andre (ja, jeg er misundelig på jeres vogne :? ).

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"tybalt" skrev:
Du var inde på at "indlejre" et messingstykke som bærepunkt på OKT's model. Hvorfor gik I væk fra det - det ville da reducere rullemodstanden drastisk

Det var for vanskeligt at få den rette højde, og vognene fik virkelig trepunktsophæng - vralter.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"tybalt" skrev:
"F.Ormstrup" skrev:
p.s. se på HT modellen gennem en lup - sikke en samlekvalitet ! Det er godt de er malede !!
HejDa jeg desværre ikke har fået mine eksemlparer endnu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der er galt med samlekvaliteten fra HT's side?
Der er tydelige sprækker mellem metaldelene - små støbegrater er ikke fjernet - man får en fornemmelse af at det er malingen der holder sammen på vognen.
"tybalt" skrev:
Iøvrigt finder jeg det underligt at kunne læse diverse anmeldelser af undervandsbåden allerede i december når min forhandler (Din og Min) stadig ikke har modtaget deres forudbestilte (og betalte) vogne fra HT. Der er åbenbart visse forhandlere der er "bedre" end andre

Sjovt at folk stadigvæk forudbetaler - der er ellers flere der har betalt dyre lærepenge i den anledning.

Jeg tror ikke der er forhandlere der er "bedre" end andre - men et og andet tyder på at HobbyTrade behandler ordrerne i den orden de indløber. Her hos os, havde den ene forhandler TH - vognene 1 uge før den anden. Med Klædeskabene var der byttet om, så det var den anden der havde dem 14 dage før !

p.s. Der er en mangel på vognen ingen tilsyneladende har bemærket. "Klapsædet" ????? - hvis det altså stadigvæk var der efter at bremsehusene blev fjernet !

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"F.Ormstrup" skrev:
Sjovt at folk stadigvæk forudbetaler - der er ellers flere der har betalt dyre lærepenge i den anledning.Jeg tror ikke der er forhandlere der er "bedre" end andre - men et og andet tyder på at HobbyTrade behandler ordrerne i den orden de indløber. Her hos os, havde den ene forhandler TH - vognene 1 uge før den anden. Med Klædeskabene var der byttet om, så det var den anden der havde dem 14 dage før !

Hej

Næh, Flemming, du misforstår.

Det er Din og Min der har bestilt og forudbetalt varerne hos HT, ikke mig. Det virker som om at 3 - 4 store forhandlere i høj grad bliver tilgodeset når varerne skal fordeles. Ikke en smart strategi overfor de små butikker der i forvejen ikke har det store indtjeningsgrundlag.

De har forøvrigt hverken fået undervandsbåden eller klædeskabet endnu. Cl vognen kom i sidste uge så et eksemplar er overdraget til mig Laughing out loud

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Nu er vores OKT U - både så langt, at vi har lavet en lille sammenligning med HobbyTrades TH. på Blog

Billede

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Hej Flemming,

Tak for en god billedserie og tekst med indhold Laughing out loud, disse bringer sikker mange - herunder mig - mange skridt videre. På de sidste billede(r) synes jeg at færdigmodellen fra Hobbytrade (den til venstre) specielt set fra gavlen er væsentlig mere filigran i støbningen end OKT's model. Er dette rigtigt? Modvirkes denne fordel så af en (delvis) dårlig samling af modellen? Din sammenfatning er jo at de i princippet er lige gode - så vidt jeg kan læse teksten.

Er i nået frem til en konklusion med hensyn til en vurdering af køreegenskaberne af de to modeller? Jeg overvejer selv at købe 6-7-8 stykker af Hobbytrades model. Men min D-Maskine, der i øvrigt kører fortrinligt, skal altså kunne slæbe disse op ad en 2,5% (og hos andre sikkert 3%) stigning plus to vogne mere....

Venlig hilsen

Lars

PS. Er højden på de to modeller ens?

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Litra P" skrev:
Tak for en god billedserie og tekst med indhold Laughing out loud, disse bringer sikker mange - herunder mig - mange skridt videre. På de sidste billede(r) synes jeg at færdigmodellen fra Hobbytrade (den til venstre) specielt set fra gavlen er væsentlig mere filigran i støbningen end OKT's model. Er dette rigtigt? Modvirkes denne fordel så af en (delvis) dårlig samling af modellen? Din sammenfatning er jo at de i princippet er lige gode - så vidt jeg kan læse teksten.Er i nået frem til en konklusion med hensyn til en vurdering af køreegenskaberne af de to modeller? Jeg overvejer selv at købe 6-7-8 stykker af Hobbytrades model. Men min D-Maskine, der i øvrigt kører fortrinligt, skal altså kunne slæbe disse op ad en 2,5% (og hos andre sikkert 3%) stigning plus to vogne mere....PS. Er højden på de to modeller ens?

Jeg, har ændret lidt i teksten på Blog

så der her er svar på dine spørgsmål.

Med hensyn til detalieringen af vognene, tror (tro ikke viden) vi at maling af vognene vil gøre forskellene mindre.

Hjulene på OKT modellen drejer rundt, med et minimum af modstand i forhold til HobbyTrades model - det sammen med lavere vægt giver væsentligt bedre køreegenskaber. Vi har dog endnu tilgode, at trække 15 - 20 vogne gennem en kurve - muligvis er vognene for lette !

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

"F.Ormstrup" skrev:
Jeg, har ændret lidt i teksten på Blogså der her er svar på dine spørgsmål.Med hensyn til detalieringen af vognene, tror (tro ikke viden) vi at maling af vognene vil gøre forskellene mindre. Hjulene på OKT modellen drejer rundt, med et minimum af modstand i forhold til HobbyTrades model - det sammen med lavere vægt giver væsentligt bedre køreegenskaber. Vi har dog endnu tilgode, at trække 15 - 20 vogne gennem en kurve - muligvis er vognene for lette !

Hvordan er det med vangen under bremseplatformen på HT's TH? Så vidt jeg har set, så mangler den og puffeplanken "flagrer" sådan lidt underligt, når man ser lige fra siden ind på vognen. Er der nogen der kan tage et billede eller forklare?

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.