Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Tyske modeller/Dansk matriel????

Er der nogen af de tyske modeller der kan bruges som danske DC damplok's Feks. O, H, K,Q og lign.

"ikke litra N ,D ,eller T ,P og PR" dem har jeg Wink

Forslag modtages gerne!

Toghilsner herfra

Jimmy G

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Lekbo har da en O-maskine i DC på programmet. Og Hobbytrade har indirekte meldt ud med at H-maskinen vil komme efter S-maskinen, som den næste store maskine. Og hvem ved, måske er Heljans overraskelse et nyoptryk af P-maskinen?

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"jimmyoldtimer" skrev:
Er der nogen af de tyske modeller der kan bruges som danske DC damplok's Feks. O, H, K,Q og lign. "ikke litra N ,D ,eller T ,P og PR" dem har jeg Wink Forslag modtages gerne!Toghilsner herfraJimmy G

Hej Jimmy

Af dem du nævner er det kun Litra Q der umiddelbart kan laves ud fra en BR92. Men den kræver en anden overdel.

Derudover ligger Litra R lige til højrebenet idet den svarer pænt til BR 38. Igen, det er undervognen som passer fint, en ny overdel er påkrævet.

Jeg har selv lavet flere Litra Q baseret på den franske 040TA 28 fra Jouef.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.499

PB  Hjemmeside

Tikøb har overdele til DSB litra Q og R.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels A

DCCconcepts

Indlæg: 176

PB

Br 38 er ikke det bedste valg til ombygning til R maskinen.

Liliput laver en Schweizisk model hvor gangtøjet sidder rigtigt på det forreste drivhjul, samtidig er undervogn og hjul sorte, så man undgår at skulle male disse dele.

Jeg mener at kunne huske at Roco's 93er kan bruges som underdel til en Df'er.

Niels

__________________

DCCconcepts

Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

Citat:
Br 38 er ikke det bedste valg til ombygning til R maskinen. Liliput laver en Schweizisk model hvor gangtøjet sidder rigtigt på det forreste drivhjul, samtidig er undervogn og hjul sorte, så man undgår at skulle male disse dele.
Den kunne se ud til at være et fornuftigt valg, tak for tippet.
Citat:
Jeg mener at kunne huske at Roco's 93er kan bruges som underdel til en Df'er.

Den lader ikke til at være i programmet mere. Df'eren må vel også siges at være noget af en "nichemaskine" på de danske spor - medmindre man vælger at lave den i privatbaneudgave, f.eks. OHJ 38

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Tak allesammen Claus,Henk og Martin + Niels Wink ja Lekbo havde jeg glemt Laughing out loud jeg har endda selv henvist til ham på min hjemmeside med netop de nævnte maskiner Laughing out loud at så hobbytrade kommer med nogle ,og Hvis Heljan måske genoptrykker P.Maskinen, vil blive taget vel imod Wink

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Som diskuteret tidligere er BR 93 alt for stor til at illudere en Df.

Også optisk kommer modellen til at virke forkert.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

R 950

Indlæg: 72

PB  Blog

T 3'eren fra Fleischmann kan bruges til en af Aalborgmaskinerne 38 og 39. Der skal gøres noget ved overdelen bl.a. ny skorsten og nye domer. Men den har Allanstyring, hvor Aalborg maskinerne havde fået Heusinger styring. Det samlede indtryk kan dog blive helt fint, idet akselafstanden er korrekt.

Skal man bygge R maskine må man gå på kompromis med netop akselafstanden

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Tak Dampmeister og R950!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

D 804

Indlæg: 384

PB  Blog  Hjemmeside

Til en K-maskine kan du bruge Rocos preusisske P 4. Om akselafstanden passer ved jeg ikke. gangtøjet er heller ikke helt det samme, men i længden tror jeg det bliver pænt nok. Ny overdel er påkrævet.

Med venlig hilsen

Jens

__________________

Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.341

PB

Det er ikke meget der bliver tilbage af det ellers flotte prøjsiske lokomotiv.

Tenderen skal også skiftes ud og det giver vist nogle problemer i f t at få lokomotivet til at bevæge sig ved egen kraft Wink

Se forøvrigt her

http://www.mj-blog.dk/2009/12/preussisk-p4-lokomotiv-fra-roco/

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Michael BJ

Indlæg: 278

PB  Hjemmeside

Gad vide om man kunne bruge P4´eren med en C-maskine overdel og tender fra Tikøb som basis for K-maskinen?

mvh

Michael

__________________

Dansk epoke 3

http://flyvehistorie.wordpress.com/

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"Michael BJ" skrev:
Gad vide om man kunne bruge P4´eren med en C-maskine overdel og tender fra Tikøb som basis for K-maskinen?mvhMichael

Uden at have studeret akselafstande mv. så tvivler jeg. P4'eren er næsten 30% længere end K-maskinen så det kommer næppe til at passe.

Faktisk samme problematik som Dj som omtalt tidligere i tråden.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

Michael BJ

Indlæg: 278

PB  Hjemmeside

"tybalt" skrev:
P4'eren er næsten 30% længere end K-maskinen så det kommer næppe til at passe.

Nå, øv - jeg må nu også sige, at når man ser billederne af P4, så virker den også optisk mere "lang" i det end K-maskinen.

Jeg synes ellers at ideen var god, den duede bare ikke Wink

__________________

Dansk epoke 3

http://flyvehistorie.wordpress.com/

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.