Er der nogen af de tyske modeller der kan bruges som danske DC damplok's Feks. O, H, K,Q og lign.
"ikke litra N ,D ,eller T ,P og PR" dem har jeg
Forslag modtages gerne!
Toghilsner herfra
Jimmy G
__________________
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Lekbo har da en O-maskine i DC på programmet. Og Hobbytrade har indirekte meldt ud med at H-maskinen vil komme efter S-maskinen, som den næste store maskine. Og hvem ved, måske er Heljans overraskelse et nyoptryk af P-maskinen?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Hej Jimmy
Af dem du nævner er det kun Litra Q der umiddelbart kan laves ud fra en BR92. Men den kræver en anden overdel.
Derudover ligger Litra R lige til højrebenet idet den svarer pænt til BR 38. Igen, det er undervognen som passer fint, en ny overdel er påkrævet.
Jeg har selv lavet flere Litra Q baseret på den franske 040TA 28 fra Jouef.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Tikøb har overdele til DSB litra Q og R.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Niels A
DCCconcepts
Indlæg: 176
Br 38 er ikke det bedste valg til ombygning til R maskinen.
Liliput laver en Schweizisk model hvor gangtøjet sidder rigtigt på det forreste drivhjul, samtidig er undervogn og hjul sorte, så man undgår at skulle male disse dele.
Jeg mener at kunne huske at Roco's 93er kan bruges som underdel til en Df'er.
Niels
DCCconcepts
Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Den lader ikke til at være i programmet mere. Df'eren må vel også siges at være noget af en "nichemaskine" på de danske spor - medmindre man vælger at lave den i privatbaneudgave, f.eks. OHJ 38
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Tak allesammen Claus,Henk og Martin + Niels
ja Lekbo havde jeg glemt
jeg har endda selv henvist til ham på min hjemmeside med netop de nævnte maskiner
at så hobbytrade kommer med nogle ,og Hvis Heljan måske genoptrykker P.Maskinen, vil blive taget vel imod 
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Som diskuteret tidligere er BR 93 alt for stor til at illudere en Df.
Også optisk kommer modellen til at virke forkert.
mvh. Dampfmeisteren
R 950
Indlæg: 72
T 3'eren fra Fleischmann kan bruges til en af Aalborgmaskinerne 38 og 39. Der skal gøres noget ved overdelen bl.a. ny skorsten og nye domer. Men den har Allanstyring, hvor Aalborg maskinerne havde fået Heusinger styring. Det samlede indtryk kan dog blive helt fint, idet akselafstanden er korrekt.
Skal man bygge R maskine må man gå på kompromis med netop akselafstanden
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Tak Dampmeister og R950!
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
D 804
Indlæg: 384
Til en K-maskine kan du bruge Rocos preusisske P 4. Om akselafstanden passer ved jeg ikke. gangtøjet er heller ikke helt det samme, men i længden tror jeg det bliver pænt nok. Ny overdel er påkrævet.
Med venlig hilsen
Jens
Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Det er ikke meget der bliver tilbage af det ellers flotte prøjsiske lokomotiv.
Tenderen skal også skiftes ud og det giver vist nogle problemer i f t at få lokomotivet til at bevæge sig ved egen kraft
Se forøvrigt her
http://www.mj-blog.dk/2009/12/preussisk-p4-lokomotiv-fra-roco/
Svend
Michael BJ
Indlæg: 278
Gad vide om man kunne bruge P4´eren med en C-maskine overdel og tender fra Tikøb som basis for K-maskinen?
mvh
Michael
Dansk epoke 3
http://flyvehistorie.wordpress.com/
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Uden at have studeret akselafstande mv. så tvivler jeg. P4'eren er næsten 30% længere end K-maskinen så det kommer næppe til at passe.
Faktisk samme problematik som Dj som omtalt tidligere i tråden.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
Michael BJ
Indlæg: 278
Nå, øv - jeg må nu også sige, at når man ser billederne af P4, så virker den også optisk mere "lang" i det end K-maskinen.
Jeg synes ellers at ideen var god, den duede bare ikke
Dansk epoke 3
http://flyvehistorie.wordpress.com/