Ja så er der lagt prøve ud af tre Triangler fra Heljan. Det ser temmelig godt ud. Tegnedrengen sveder allerede.
__________________
I morgen er i dag historie.
Ja så er der lagt prøve ud af tre Triangler fra Heljan. Det ser temmelig godt ud. Tegnedrengen sveder allerede.
I morgen er i dag historie.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Ja det ser ud som en rigtig god begyndelse. Nu ved jeg ikke, om der er motor monteret, men hvis der er, så er den gemt fint væk.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Hej
Der er noget jeg ikke forstår, måske er der nogle kloge hoveder (UTJ?) der kan forklare mig den rette sammenhæng?
Når jeg ser på Heljans prøvemodeller så viser de Mf 643, Mc 652 og Mf 627? Den sidstnævnte kan jeg ikke få til at passe da jernbanen.dk ikke angiver en Mf med nummeret 627 (627 ligger slet ikke i nummerserien). 627 tilhører derimod Me-serien men den ligner den slet ikke (og hovedmålene er anderledes)
Nogen der kan hjælpe?
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Numrene er korrekte nok.
Set udefra var Me og Mf helt ens. Forskellen lå i motorerne, og på grund af den svagere trækkraft, blev Me ret tidligt, midt i 30'erne, sat til salg, den sidste blev udrangeret i 1960. Mf'erne overlevede søstrene på grund af en lidt bedre trækkraft, og fem af dem blev i 1950 udstyret med en dieselmotor med tilhørende "Mo"køleudstyr på taget og fik betegnelsen Mc.
At der er forskel i længden på Me og Mf (få centimeter) skyldes sikkert, at Me var født med centralkobling og først senere fik normalt kobbeltøj og sidepuffere, mens Mf havde det fra starten. Forskellen er så lille, at man ikke ser det i model (ca. 4 cm).
Så der har også eksisteret Me, Mf og Mc hos privatbanerne, en Mc (651) har overlevet hos ØSJK.
Bjarne
Sidebane Ekspressen
Indlæg: 16
Hej Tybalt.
- Hvis du kigger på deres hjemmeside står der, MF 643, MC 652, ME 627. Der står ikke noget med MF 627...
Mvh. Oliver
Mvh. O.L.L.
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Hej
Een af os har problemer med synet og det er ikke mig....
Spøg til side, Heljan har rettet deres hjemmeside siden jeg spurgte så jeg havde altså ganske ret. Gad vide om der ikke skulle være en her på sporskiftet der har hvisket dem det i øret?
Se venligst dokumentation nedenfor:
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
cfrost
Indlæg: 272
Undskyld udtrykket:
Hold kæft hvor er de flotte
Jeg glæder mig allerede til at købe
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
Sidebane Ekspressen
Indlæg: 16
Det var skam ikke for at være grov eller noget
ville bare lige sige det, for kunne ikke finde din fejl 
Mvh. Oliver
Mvh. O.L.L.
Sidebane Ekspressen
Indlæg: 16
Men tak for billedet, kan nu se de lavede en fejl
Mvh. Oliver
Mvh. O.L.L.
Flemming
Lokomotivfører
Korsør
Indlæg: 288
Hej Claus
Selv om det chokerer mig, kunne jeg ikke være mere enig i dit ordvalg, jeg er for øvrigt blevet ringet op af det Bulgarske udenrigsministerium, de har min tegnebog - den har søgt politisk asyl der!
venlige hilsner
Flemming
1956, sådanne årgange laves ikke mere
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Nej, nej, det var bestemt heller ikke sådan jeg opfattede det.
Jeg undrede mig bare over at der ikke var andre der studsede over litreringen på den nederste maskine. Og den ene kommentar til mit spørgsmål var en, iøvrigt meget lærerig, udredning af motorforskelle på Me - sikkert meget rigtigt men ikke det jeg spurgte om. Nu kan jeg godt se at det var fordi jeg ikke havde lukket mit browservindue og at ingen andre forstod mit spørgsmål fordi hjemmesiden var blevet rettet i mellemtiden.
Ja ja, sådan kan det gå.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
MY1104
Indlæg: 112
Er der nogle der har hørt "hvor meget min tegnedreng skal svede" altså prisen på disse rullende skønheder ?
Med jernbane hilsen
Anders
I morgen er i dag historie.
Ole Vedel
Indlæg: 1.173
Motoren sidder under den lille forhøjning i gulvet mellem sædderne.
Mvh. Ole Vedel
cfrost
Indlæg: 272
Min tegnedreng er flygtet over til konen, der var trods alt mere roligt
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
Møtrik
Indlæg: 619
ifølge dette omkring de 2K
D 804
Indlæg: 384
For mig virker det blot lidt besynderligt, at vi ikke får nogen billeder af fronten at se :?
Med venlig hilsen
Jens
Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Trianglen har stået på min ønskeseddel længe.
Jeg kunne forestille mig at den lille konkurrence Heljan udskrev for 1½ år siden givet har leveret lidt indspark til kommende produktioner. En geni-streg hvis I spørger mig ...
Sparegrisen holder ikke længe hos mig ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
UTJ
Indlæg: 438
1) fronten behøver I ikke at bekymre jer om - der er en type frontkøler til MC og én type til ME og MF. De bakser lidt med at få en kofanger til at se helt rigtig ud, men det kommer også på plads, selv om den kun er til brug for eventuelle privatbaneudgaver.
2) det er nu ikke konkurrencen der var medvirkende til at vælge en triangelvogn som et kommende produkt. Den gik udelukkende på P i ny udgave.
3) triangelvognen bliver ikke billig - der er lagt vægt på at komme med et godt produkt, fremfor at sætte et snært budget fra begyndelsen. Desværre er det absolut ikke billigere at producere små detaljerige køretøjer. Køreenegskaberne bliver spændende at følge - det er trods alt et toakslet køretøj med deraf håbløst strømoptag. Men det er da helt sikkert intentionen at det skal blive en god lille sag som bliver taget vel i mod, men kritikerne plejer nu at råbe højt.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Den behøver ikke at være billig, hellere et skalatro og godt kørende køretøj!
Bjarne
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Desværre er der alt for få med den holdning. At betale 4-5000 for en motorvogn er for megt for mange. Smertegrænsen ligger et sted mellem 2000 og 2500 kr.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Er det ikke også det, vi taler om? 4.-5.000,00 har da ikke været på tale?
Bjarne
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
I følge reklamen vist på siden før er prisen cirka 2000 kr.
Det er ganske billigt for en småseriemodel som en Triangel.....
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Og hvis den også kører upåklageligt, er det da den rene lykke!
Bjarne
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Jeps.
Prisen jeg nævnte var i ren provokation, for der er mange forskellige tolkninger af en "dyr" model.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Da ikke i det her tilfælde. Prisen nævnes ovenfor at være omkring kr. 2.000,00, UTJ kommenterer, at vognen ikke vil være billig (altså ca. kr. 2.000,00), jeg bemærker, at hellere en ikke billig vogn (altså ca. kr. 2.000,00) end en billigere, der ikke fungerer.
Så ingen problem der?
Bjarne
UTJ
Indlæg: 438
Det skal nok komme, men der er en forsmag her: http://wnj.se/evenemang/bankalas_2011/bankalas_2011.htm
Møtrik
Indlæg: 619
Den ser da rigtig fin ud