Jeg har i anden anledning haft kontakt med Torben Andersen, der kunne oplyse, at fornyelserne af abonnementer i 2 halvår af 2011 har været så god, at bladet med sikkerhed fortsætter i 2012.
Lad os støtte op "lokomotivet" - det bidrager med megen værdifuld "gemmeviden".
Gert
__________________
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Nordbyen
Ingeniør
Indlæg: 137
Så har jeg lige fået mine 2 første numre. Glimrende blad..
Christian Nordbyen
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det var bestemt en god nyhed at Lokomotivet også fortsætter i 2012
Selv om man holder Banen, kan man trygt holde Lokomotivet også hvis man kører selv en lille smule dansk.
Og som det fremgår, så er der virkelig meget "gemmestof". Bare tag en enkelt ting som Humbrol-farvekoderne til bygninger og materiel, så man ved hvad man skal gå efter. Kan især også godt lide det der står om oprangeringer, epokerne og de enkelte delepoker. Og meget mere endnu.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
peter
Indlæg: 116
Helt enig.
Lokomotivet kan vi sgu ikke undvære.
Ikke for at fortsætte tråden om Lokomotivet/Banen har jeg dog selv opsagt mit abonnement på Banen, som jeg har haft siden starten. Jeg synes efterhånden ikke det er pengene værd. Der er for meget stof, der blot virker som fyld. De seneste år har det virket lidt som om, visse af udgivelserne ikke rigtig har haft relevant stof nok, og så har man blot fyldt en masse ligegyldigt ind, blot for at sikre frekvensen på bladet. Så burde man nok hellere skrue ned på 4 udgivelser pr. år.
Samtidig bruger de utrolig meget spalteplads på producenternes planer, som alligevel gang på gang ikke bliver til noget.
Jeg synes Lokomotivet har en langt mere professionel tilgang til tingene, så det er super positivt, at Torben fortsætter ved "controlleren".
mvh Peter
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Nu har du jo netop fortsat tråden og det gør jeg så også.
Jeg holder begge blade, men efter mit synspunkt er Lokomotivet blevet noget tyndt. At sige at dette blad har en mere professionel tilgang til tingene, er vist at tage munden for fuld. Hvis Lokomotivet skal fortsætte sin eksistens, skal det - stadig efter min opfattelse - gå tættere på dansk materiel og ombygninger af udenlandske modeller til danske forhold, bare for at nævne nogle enkelte ting. Problemet er vist bare, at antallet af medarbejdere på tidsskriftet er noget begrænset.
Jeg skal nok blive ved med at abonnere på Lokomotivet, men skulle jeg vælge mellem de to blade, ville det nok være Nakskov der vandt.
Svend