Er der mon tilfældigvis nogen der har hørt hvad status er for S-maskinen hos deres forhandler? Specielt AC-udgaven. Har desværre ikke rigtigt muligheden for lige at kigge forbi.
Det gør heller ikke så meget at det trækker lidt ud, der er nok af andre ting at bruge penge til i forbindelse med sit projekt....
Der kommer i hvert fald ingen brok herfra over det, vi er jo blevet beriget med rigtig mange danske modeller i de senere år.
Men jeg spekulerer lidt på om det kan vare ved, om det mon ikke ender med at vi ikke ser helt så mange danske ting.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej Claus!
jeg tror da, at de har travlt med at få styr på produktionen, så næste leverance - incl. treskinne modellerne - har en meget lavere fejlrate.
Selv om jeg var hurtigt ude med min oplevelse af S-maskinen og problemerne med mit eksemplar - og blev bebrejdet det som hysteri - så kan jeg da se, at andre netop har oplevet de samme problemer, som jeg berettede om.
Jeg venter stadig på at få en der virker, men forventer det først, når anden sending kommer.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Det er da ellers ikke den store debat der har været om S-maskinernes køreegenskaber (DC-udgaverne), når vi ser bort fra informationerne om ændring af CV-værdier. Er det fordi de fleste maskiner trods alt kører fint - med eller uden ændrede CV-værdier - eller har jeg bare være heldig?
Svend
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej!
Jeg tror slet ikke at der er kommet så mange ud. Forhandlerne har måtte udvælge maskiner der virkede - det kan du se på tidligere indlæg. Jeg tror at en del er røget retur til hobbytrade. Men man har været i stand til at udvælge OK maskiner.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Det her står Hos Hobbykælderen i et nyhedsbrev fra Hobbytrade i dag ang.S.Maskinen:
http://www.hobbykaelderen.dk/page3.htm
Jimmy
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
kifa
Pensionist
Onsevig
Indlæg: 245
Ja !! Det er lidt underligt at man ikke høre noget til de AC S-maskiner. Jeg tror at de droppet det i det helle taget !!! (Brødet de slog op var alt for stort) eller de har måske skelet til alt virak der var omkring Heljan´s E-Maskine til AC også trukket følehornene til sig igen :?
Kim
märklintossen
Indlæg: 184
Det tror jeg nu ikke. problemerne er sikkert generelle for begge versioner, og derfor har de klogeligt stoppet udleveringen indtil fejlene er rettet. Alt andet ville også være dumt. Mht. til HelJan problemerne, tror jeg nu ikke de kan sammenlignes med S-maskinen. HobbyTrade har jo altid haft den glimrende ide at bruge separat hjulprofil og hjulafstand til 2 kontra 3 skinne, og det løser så vidt jeg ved de problemer der er når man tager en maskine med 2 skinne hjulprofil og sætter en slæbesko på (HelJan).
Hilsen
Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk
kifa
Pensionist
Onsevig
Indlæg: 245
Jeg mener at ha set at DC- versionerene er på gade pt og det står vist også på deres hjemmeside at de er hos forhanlerene nu. Med hensyn til Heljans E- maskine var det jo ikke bar hjulprofilen det var galt med, men der var jo også mange andre ting der var graverene som vi skulle så til at forholde os til. Alt andet lige er de hos Hejan sluppet nogen lunde fra med at sætte Dc hjul på Ac maskiner, men ikke alle,og det ville rart hvis nu de satte de rigtige hjul på med den rigtige afstand og profil alså de overholder Nem normerene !!!
Kim
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Nej jeg tror bestemt ikke at S-maskinen er droppet. De er nok snarere ved at blive gået igennem som Gert siger det.
Men jeg fiskede også lidt efter om nogen tilfældigvis havde hørt noget gennem en forhandler hvordan det ser ud?
Mht. E-maskinen, så har jeg kun småproblemer med den i AC. Men kører også kun på slanke K-skifter og bløde kurver. En tilkøring har hjulpet en del på sagerne.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Tag nu lige og læs hvad Hobbytrade skrev til Hobbykælderen idag!
http://www.hobbykaelderen.dk/page3.htm
De har ikke opgivet S.Maskinerne
JImmy
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
kifa
Pensionist
Onsevig
Indlæg: 245
Tak Jimmy !! Den havde jeg ikke set idag !! men det rart at vide hvordan det står til.
Kim
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Det er i orden Kifa Jeg håber også på at Hobbytrade kommer med deres normale gode kvalitet efter diverse Justeringer af S.Maskinen
Bedre justeret end de første!
Hilsen
Jimmy
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Tak for info. Det var lige netop disse oplysninger jeg søgte. Så er der ikke mere at sige til den sag og der bliver noget at glæde sig til
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hej
Måske man bare skal købe et eksemplar mere af litra MT. Så ved man da, hvad man får.
Hobbytrade - som jeg har stor respekt for - har selv været med til, at skabe denne enorme hype omkring litra S.
Det ser desværre bare ud til, at firmaet ikke kan stå distancen.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Med de rygter og historier der florerer rundt omkring, så er det mit indtryk, at kineserne laver en prototype med et antal fejl, dem arbejder Hobbytrade for at få rettet. På næste prototype, er der andre fejl, der så bliver rettet o.s.v. Når den endelige serieproduktion starter indeholder produktet både nye og gamle fejl.
Om det er fordi kineserne ikke har tilstrækkelig kvalitetskontrol, ikke magter opgaven eller ikke vil, fordi ordren er for lille. Det har jeg ingen ide om.
Jeg tænker bare. Hvad nytter det at mange virksomheder udliciterer deres produktioner til Kina, når der skal bruges oceaner af tid og penge på at slås med kultur og sprog forskelle m.m.
Findes der ikke der nogen egnede lande (f.eks østeuropæiske), der kan lave modeltog. Og hvor kulturforskellene er mindre, selv om lønningerne er højere.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
hej!
Det er da fordi vi både vil have "i pose og sæk" Super kvalitet til lave priser for småserier, som de danske produktioner nu engang kun kan blive.
Kineserne er ikke gearet til at lave kvalitet, men kvantitet. Det er hvad kinsserne selv siger iflg. John fra "tog og tekno". Vi vil have det modsatte - små serier i høj kvalitet.
Mange danske industrier har da også måtte tage konsekvense og hjemtage produktionen igen af samme årsag,.
Lad os nu håbe, at S-maskinen kommer i en fornuftig brgbar kvalitet - hvor vi ikke skal udvælge et brugbart eksemplar. Det samme var i nogen grad også tilfældet med første sending D-maskiner, men slet ikke nær så grelt.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Jørnet
IT nørd
Indlæg: 400
Roco producerer da mig bekendt i Østrig, så det kan da lade sig gøre.
H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert
Karlo Roed
Indlæg: 129
Hej Frikke, du har en beundringsværdig tålmodighed , jeg havde for længesiden bedt om mine penge.
Roed
kifa
Pensionist
Onsevig
Indlæg: 245
Ja !! Man sidder´og bliver lidt trist !! Nu når man har ventet så længe på maskinen !!
Og så høre man at de skal fejl rette hele tiden på maskinen, man kunne jo håbe på at de havde lært af Heljan´s E maskine ang. at være på mærkerene når det hanler om kvalitet af model og komme det i forkøbet inden de ryger ud i butikerene, alså disse fabrikker ude i østen skal holdes i hånden under produktionen af S maskinen. Jeg er selvfølgelig også klar over at det koster at være derude heletiden, så er besparelsen måske væk !!! Men hvad gør alle de store drenge så som Roco, Mærklin osv osv for at holde pris og kvalitet på et bedre plan ??? Kunne de danske producenter af modeltog ikke gøre det samme ???
Tak for ordet !! Det var lidt tanker ang. Hobbytrade´s S- maskine
Kim
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej!
Nu er jeg vist i al almindelighed kendt for at være en meget tålmodig og rolig sjæl.
Jeg får ingen S-maskine hurtigere ved at forlange mine penge tilbage. Lad nu tiden arbejde for sagen. Jeg står heller ikke og SKAL bruge en S-maskine i eftermiddag.
Hvad gør de store? Dels har de en langt større erfaring i udvikling og produktion af dampmaskiner, dels er deres oplagstal væsentlig større end det, der kan opnås med et specielt dansk produkt. Det sidste bevirker, at alle startomkostningerne kan deles ud pålangt flere enheder. Endelig har de allerede en meget stor produktpalette at sælge af - af produkter hvor opstartsomkostningerne formodentlig er betalt for længe siden. Det burde give en god økonomisk ballast.
Og så har de store da iøvrigt haft økonomiske problemer nok at slås med på trods af ovenstående.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Apropos kinesisk kvalitetssikring:
Man skal passe på, hvordan man udformer tegningen.
mvh. Dampfmeisteren
Karlo Roed
Indlæg: 129
Ok, hvad siger hobby trade til det hele ?
Roed
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Tjah, så vidt jeg ved producerer de ikke småserier.
Derudover:
http://www.roco.cc/unternehmen/standorte.html
Bergheim i Østrig er hovedkontoret.
Gloggnitz i Østrig er der der fremstilles forme, skinner og stuper til færdigproduktionen.
I Banska Bystrica i Slovakiet, samles vogne og lokomotiver.
I Arad i Rumænien laver de vogne og skinner (og Fleischmann produkter)
For øvrigt blev de første ME fra Hobbytrade produceret i Ungarn. Det var vidst ikke så "heldigt". De nyere udgaver lavet i Kina er meget bedre.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Mikael
Udviklingsingeniør
Indlæg: 594
Hmm, gad vide hvorfor jeg får sådan en underlig déjà vu fornemmelse fra det kineser-projekt, jeg har været indblandet i for nylig :roll:
De ord rammer mere plet end du selv tror (og forklarer bl.a. hvorfor den gule farve i de danske signaler er som den er).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Men men, er vi så villige til at betale den pris det koster, hvis der ikke skulle produceres i Kina? Jeg tvivler. Det er ikke os alle sammen der har råd til at holde maskiner i Brimalmklassen.
Det er nemlig yderst begrænset hvor en S-maskine ellers vil kunne sælges henne.
Derfor er det også helt udelukket at se Roco og Märklin komme med en K-maskine. Det danske marked er ganske enkelt alt alt for lille.
My og N-maskinerne er universalmaskiner, der har kørt i diverse lande. Og dem er både Roco og Märklin kommet med i diverse udgaver. Det samme gælder også det andet de er kommet med. Dog måske lige med undtagelse af Rocos MA-lyntog.
I stedet for at komme frem med alt muligt og umuligt, så lad os glæde os over at Hobbytrade har styr på det og at vi får en rigtig dansk maskine mere. Og at der på sigt ser ud til at komme både R- og H-maskiner.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej igen.
Da vi vil have småserie danske maskiner til samme prisniveau som storseriemaskinerne, så må man finde et produktionssted, hvor det kan lade sig gøre. Med de konsekvenser det nu engang har.
Så er spørgsmålet, om det både er udvikling og produktion man har lagt ud - eller er det kun produktion?
Hvor sker værktøjsproduktionen henne i verden?
Hvor mange arbejdstimer er der i en S-maskine? Hvad ville merprisen være for købe disse arbejdstimer i Vesteuropa?
Hvad er der af meromkostninger ved at producere i Asien? (rejser - transport - evt bestikkelser)
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Hejsa
En ting jeg har lært på Lego, er at det har store omkosrninger at fremstille og vedligeholde forme. En form med kuliser (støbekerner som trækkes til side, når formene trækkes fra hinanden) Kommer let op i over en million kroner. Er der så tale om en form der dobbelt-støber og samler samtidig, kan man få en pæn stor Mercedes for samme pris.
Rensning af forme er også et kapittel for sig. Alt efter hvilket materiale der støbes i, kan visse materialer være samme konsistens som vand når der støbes. Det stiller selvsagt krav til tolerancerne, da der ellers vil være alt for meget flush og støbegrater. Der så kun èn til at betale for det, og det er os.
Hvad angår om man er villig til at betale prisen for kvaliteten !? - Lego har haft rekord omsætning sidste år, da der var hård krise. Hvorfor ? Velnok fordi kunden vil have en kvalitet der kan holde til at blive brugt. Kvantitet hører til i køb-og-smid-væk handlen. Det som Piet Hein vistnok omtalte som pop !?
Jeg tror faktisk godt man kan fremstille modeltog herhjemme, til en pris der er lidt højere, hvis alle vidste at modellen man tager med hjem fra forhandleren bare fungerer uden det ene og det andet. Hvor mange er villig til at smide en plov mere på disken, når sagerne spiller sød musik første gang det triller ? Jeg vil gerne...
Sparer da også sammen til én af Fin Lekbo's maskiner. Det er så vidt jeg kan forstå det rene sukkertøj, som bare funger med det samme. De er dyre, ja, men kvaliteten skulle da også være der !?
Tilbage er så spørgsmålet om vi er villige til at betale mere for kvalitet !?
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Nu bliver jeg nysgerrig ,hvilke maskiner er det Finn fremstiller
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
Du kan sandsynligvis blive skrevet op til en O - maskine, K - maskine, "rulleskøjte" og mindst en mere men ??? - levering om et par år!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Tak Flemming det var da nogle gode modellerder er værd at indvestere i
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Flemming glemte lige : Århus efterkrigstids F'er med høj kulkasse og cylinderpuffer, Marcipanbrød og MHVJ's lokovogn. De 2 sidste er der alvorllg gang i på værkstedet.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Niveauet taget i betragtning så er priserne også absolut rimelige. Man kan i øvrigt få en rateordning, fik jeg at vide da jeg forhørte mig på en Rulleskøjte.
F-maskinen med høj kulkasse og cylinderpuffer kommer i øvrigt til at holde samme pris som den med den lave kulkasse og kurvepuffer, også fra Hobbytrade.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Villumsen
klejnsmed
Indlæg: 17
Hej
Listen over modeller Finn kan levere er lidt længere:
HP 41 og LJ 6, ommalede klædeskaber fra Rivarossi
HHJ Q 163, HHJ Q 166 og HHJ Q 167, ommalede Q-vogne fra Hobbytrade
Hentede selv et sæt Q-vogne i går i hans butik. Fine vogne, og der skulle være flere varianter på vej
Spurgte også Finn omkring leveringstider, nu hvor der var lidt snak om det her i forummet. Det er rigtigt at der er lang leveringstid, men den er ikke lige lang på alle modeller. Lige p.t. var det vist Loko-vognen, marcipanbrød og rulleskøjter som der arbejdes på.
Men hvis i vil vide mere om Finn og hans butik og modeller, så tag et smut på landet ud til Finn og hans lille butik. Det er altid hyggeligt.
Fortsat god weekend
Søren
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Ja, han har tilsyneladende mange spændende ting. Stadig bare synd at han ikke gør mere opmærksom på sig selv.
Men han ønsker måske kun at sælge til de (lokale) som engang imellem kommer forbi? Kunder er jo også mest til besvær
Måske man alligevel skulle kigge forbi engang og spørge, om han kan få min gamle Felix-model af et marcipanbrød LJ M 32 til at køre ordentligt, for det remtræk der blev sat i dengang, var da noget værre ......
Svend
Finn Lekbo
Selvstændig
Indlæg: 117
Hej Svend
Hvad angår dit marzipanbrød, kan jeg idag levere dig en gearkasse,men den kræver at der bortfræses et stykke af den ene mellemvæg,hvis der er flere som er intresseret i at få "moderniseret" deres brød, kan vi evt. holde et lille møde omkring dette emne. Det kan godt være at du ikke syntes at jeg reklamerer nok, men sålænge at jeg har en1- 2 års leveringstid på O.maskinen, (det er ikke let at få lavet nogle ordenlige ætsninger), så vil jeg hellere gå stille med dørene. Det er alligevel lykkedes for mine venner at overtale mig til at få en hjemmeside, så div. eksperter er gået igang med en sådan,den skulle være færdig indenfor en måned.
mvh
Finn
Bedste Futhilsen
TT-tog
Skovløber
Indlæg: 185
Hej med dig Finn
Jeg må hellere komme op og kikke til dig en dag når jeg har tid..
med venlig toghilsen
TT-tog
2 skinne kører. Epoke 3
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Alletiders Finn Lekbo ,vi er mange der vil blive glade,for at have den!
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej!
Det er skam en rigtig hyggelig butik, Finn har fået lavet i landlig idyl.
Absolut et besøg værd. Også selv om man kommer langvejs fra.
Til lykke med butikken!
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
morten
Indlæg: 301
Hvad er status for S-maskinen her ved indgangen til oktober måned 2010 ?
Der står intet på Hobbytrade's hjemmeside.
Har de fået løst problemerne ?
Hvem har info de vil dele ???
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Tak til Finn for informationen om en opgradering af Marcipanbrødet. Det kunne da være en anledning til at kigge forbi forretningen i Århus
Svend
c-lind
Elektriker
København N
Indlæg: 50
Måske kunne vi måske køre nogle stykker sammen, jeg lægger gerne bil ( 5 pers i alt ) til en tur derover feks en lørdag ?
Venlig hilsen
Claus Lind
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Den må være lige på trapperne nu. Men det er ikke just fordi der bliver givet særlig meget info.
Et godt tip er et spørge af hos din modelbaneforhandler og så skrive svaret her.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
Well, jeg spurgte hos min forhandler - og fik en del løse rygter. Som gammel journalist må jeg skynde mig at sige, at jeg kun har dem fra een kilde. Derfor er det kun rygter, vi taler om:
- Lille dansk producent bestiller produktion hos stort kinesisk firma.
- Stort kinesisk firma leverer - varerne virker ikke.
- Lille dansk firma siger til stort kinesisk firma: Det duer ikke, det må I lave om.
- Stort kinesisk firma siger: Vi har leveret som aftalt.
- Dansk firma: Nej, I har ikke. Vi anlægger sag ... eller gør vi? I Kina?
- Lille dansk firma har stort lager af ubrugelige varer. Stort kinesisk firma vil ikke gøre mere.
- Banken spørger lille dansk firma: Hvordan vil I finansiere det?
- Lille dansk firma laver udsalg - og overvejer situationen.
MVH
Lars
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Ja udsalg har vi set før, når likviditeten strammer til. Man tisser lidt i bukserne - og det luner. Stiller banken tilfreds for en stund.
Det gør selvfølgelig, at vi kan købe billigt lige nu, men på længere sigt gavner det os ikke.
Så det ender såmænd nok med, at vi alle havde været bedre stillet med en mere seriøs fabrik, der så skulle have lidt mere for varerne.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 339
Det lyder absolut ikke godt! (Forudsat at det passer selvfølgeligt)
Hvis ikke kineserne vil hjælpe bliver det godt nok svært!
- Martin
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
Nej, det er netop det: Som jeg forstod det, var det nok bedre at lede efter en anden fabrikant af S-maskiner.
MVH
Lars
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.600
Lille dansk firma kunne have været så kloge, at have aftalt betalings betingelser, så det var leverandøren, der hænger på problemet indtil tingene fungerer. Og som jeg husker det, var der noget med luftfragt på de første så bare 30 dage bet. bet. kunne have hjulpet. Dog skal der sikkert betales up front for diverse værktøjer
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Tak for et meget udførligt svar, har desværre ikke lige stamforretningen liggende rundt om hjørnet. Jeg tænkte nok lidt at det var sådan noget her der gjorde sig gældende.
Lad os virkelig håbe at HT fortsat kommer med dampmaskiner. Ellers går vi noget trange tider i møde. Vi må håbe at i hvert fald F-maskinen kommer, for den er da godt nok en stærkt savnet maskine.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
kildemoes
Generaldirektør ved DKB
Indlæg: 434
Hæ sjovt jeg snakkede med min forhandler og han gave denne historie kort :
Lille dansk firma siger til stort kinesisk firma: Det duer ikke, det må I lave om.
Og smider en S-maskinen på gulvet, ved samling af dette, mangler et eller andet -- leje ?
Lille dansk firma går i produktionen og tag et tilfældig loko. ud samme mangel ?
Måske stort kinesisk firma. Har lavet stor fejl ?
Forhandler siger til november ac S-maskinen vil komme ?
Bliver sjove at se hvad for rygter og historier der ellers kommer ?
Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes
DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I
DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc
DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404
litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H. http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be
TT-tog
Skovløber
Indlæg: 185
Hej med jer
Jeg fik at vide hos VEJLESEN, at jeg skulle gemme maskinen til der kom besked. De defekte maskiner vil blive bytte en gang i efteråret. Det er jo den "sang" der stod i BANEN.
jeg håber, at dette er sandt..
med de venligste S-hilsner...
TT-tog
2 skinne kører. Epoke 3
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
De defekte maskiner vil blive bytte en gang i efteråret. Det er jo den "sang" der stod i BANEN. jeg håber, at dette er sandt..
Ja, bare det ikke er for godt til at være sandt :? Det vil jo blive en økonomisk lussing til Hobbytrade af dimensioner :!:
Svend