Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Status for S-maskinen

Er der mon tilfældigvis nogen der har hørt hvad status er for S-maskinen hos deres forhandler? Specielt AC-udgaven. Har desværre ikke rigtigt muligheden for lige at kigge forbi.

Det gør heller ikke så meget at det trækker lidt ud, der er nok af andre ting at bruge penge til i forbindelse med sit projekt....

Der kommer i hvert fald ingen brok herfra over det, vi er jo blevet beriget med rigtig mange danske modeller i de senere år.

Men jeg spekulerer lidt på om det kan vare ved, om det mon ikke ender med at vi ikke ser helt så mange danske ting.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej Claus!

jeg tror da, at de har travlt med at få styr på produktionen, så næste leverance - incl. treskinne modellerne - har en meget lavere fejlrate.

Selv om jeg var hurtigt ude med min oplevelse af S-maskinen og problemerne med mit eksemplar - og blev bebrejdet det som hysteri - så kan jeg da se, at andre netop har oplevet de samme problemer, som jeg berettede om.

Jeg venter stadig på at få en der virker, men forventer det først, når anden sending kommer.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Det er da ellers ikke den store debat der har været om S-maskinernes køreegenskaber (DC-udgaverne), når vi ser bort fra informationerne om ændring af CV-værdier. Er det fordi de fleste maskiner trods alt kører fint - med eller uden ændrede CV-værdier - eller har jeg bare være heldig?

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Jeg tror slet ikke at der er kommet så mange ud. Forhandlerne har måtte udvælge maskiner der virkede - det kan du se på tidligere indlæg. Jeg tror at en del er røget retur til hobbytrade. Men man har været i stand til at udvælge OK maskiner.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Gert Frikke" skrev:
Hej!Jeg tror slet ikke at der er kommet så mange ud. Forhandlerne har måtte udvælge maskiner der virkede - det kan du se på tidligere indlæg. Jeg tror at en del er røget retur til hobbytrade. Men man har været i stand til at udvælge OK maskiner.Gert

Det her står Hos Hobbykælderen i et nyhedsbrev fra Hobbytrade i dag ang.S.Maskinen:

http://www.hobbykaelderen.dk/page3.htm

Jimmy

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

Ja !! Det er lidt underligt at man ikke høre noget til de AC S-maskiner. Jeg tror at de droppet det i det helle taget Sad !!! (Brødet de slog op var alt for stort) eller de har måske skelet til alt virak der var omkring Heljan´s E-Maskine til AC også trukket følehornene til sig igen :?

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

märklintossen

Indlæg: 184

PB

"kifa" skrev:
Ja !! Det er lidt underligt at man ikke høre noget til de AC S-maskiner. Jeg tror at de droppet det i det helle taget Sad !!! (Brødet de slog op var alt for stort) eller de har måske skelet til alt virak der var omkring Heljan´s E-Maskine til AC også trukket følehornene til sig igen :?

Det tror jeg nu ikke. problemerne er sikkert generelle for begge versioner, og derfor har de klogeligt stoppet udleveringen indtil fejlene er rettet. Alt andet ville også være dumt. Mht. til HelJan problemerne, tror jeg nu ikke de kan sammenlignes med S-maskinen. HobbyTrade har jo altid haft den glimrende ide at bruge separat hjulprofil og hjulafstand til 2 kontra 3 skinne, og det løser så vidt jeg ved de problemer der er når man tager en maskine med 2 skinne hjulprofil og sætter en slæbesko på (HelJan).

__________________

Hilsen

Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

"märklintossen" skrev:
"kifa" skrev:
Ja !! Det er lidt underligt at man ikke høre noget til de AC S-maskiner. Jeg tror at de droppet det i det helle taget Sad !!! (Brødet de slog op var alt for stort) eller de har måske skelet til alt virak der var omkring Heljan´s E-Maskine til AC også trukket følehornene til sig igen :?
Det tror jeg nu ikke. problemerne er sikkert generelle for begge versioner, og derfor har de klogeligt stoppet udleveringen indtil fejlene er rettet. Alt andet ville også være dumt. Mht. til HelJan problemerne, tror jeg nu ikke de kan sammenlignes med S-maskinen. HobbyTrade har jo altid haft den glimrende ide at bruge separat hjulprofil og hjulafstand til 2 kontra 3 skinne, og det løser så vidt jeg ved de problemer der er når man tager en maskine med 2 skinne hjulprofil og sætter en slæbesko på (HelJan).

Jeg mener at ha set at DC- versionerene er på gade pt og det står vist også på deres hjemmeside at de er hos forhanlerene nu. Med hensyn til Heljans E- maskine var det jo ikke bar hjulprofilen det var galt med, men der var jo også mange andre ting der var graverene som vi skulle så til at forholde os til. Alt andet lige er de hos Hejan sluppet nogen lunde fra med at sætte Dc hjul på Ac maskiner, men ikke alle,og det ville rart hvis nu de satte de rigtige hjul på med den rigtige afstand og profil alså de overholder Nem normerene !!! Laughing out loud

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"kifa" skrev:
Ja !! Det er lidt underligt at man ikke høre noget til de AC S-maskiner. Jeg tror at de droppet det i det helle taget Sad !!! (Brødet de slog op var alt for stort) eller de har måske skelet til alt virak der var omkring Heljan´s E-Maskine til AC også trukket følehornene til sig igen :?

Nej jeg tror bestemt ikke at S-maskinen er droppet. De er nok snarere ved at blive gået igennem som Gert siger det.

Men jeg fiskede også lidt efter om nogen tilfældigvis havde hørt noget gennem en forhandler hvordan det ser ud?

Mht. E-maskinen, så har jeg kun småproblemer med den i AC. Men kører også kun på slanke K-skifter og bløde kurver. En tilkøring har hjulpet en del på sagerne.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Skovsøekspressen" skrev:
"kifa" skrev:
Ja !! Det er lidt underligt at man ikke høre noget til de AC S-maskiner. Jeg tror at de droppet det i det helle taget Sad !!! (Brødet de slog op var alt for stort) eller de har måske skelet til alt virak der var omkring Heljan´s E-Maskine til AC også trukket følehornene til sig igen :?
Nej jeg tror bestemt ikke at S-maskinen er droppet. De er nok snarere ved at blive gået igennem som Gert siger det. Men jeg fiskede også lidt efter om nogen tilfældigvis havde hørt noget gennem en forhandler hvordan det ser ud?Mht. E-maskinen, så har jeg kun småproblemer med den i AC. Men kører også kun på slanke K-skifter og bløde kurver. En tilkøring har hjulpet en del på sagerne.MvhClaus

Tag nu lige og læs hvad Hobbytrade skrev til Hobbykælderen idag!

http://www.hobbykaelderen.dk/page3.htm

De har ikke opgivet S.Maskinerne

JImmy

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

"jimmyoldtimer" skrev:
"Skovsøekspressen" skrev:
"kifa" skrev:
Ja !! Det er lidt underligt at man ikke høre noget til de AC S-maskiner. Jeg tror at de droppet det i det helle taget Sad !!! (Brødet de slog op var alt for stort) eller de har måske skelet til alt virak der var omkring Heljan´s E-Maskine til AC også trukket følehornene til sig igen :?
Nej jeg tror bestemt ikke at S-maskinen er droppet. De er nok snarere ved at blive gået igennem som Gert siger det. Men jeg fiskede også lidt efter om nogen tilfældigvis havde hørt noget gennem en forhandler hvordan det ser ud?Mht. E-maskinen, så har jeg kun småproblemer med den i AC. Men kører også kun på slanke K-skifter og bløde kurver. En tilkøring har hjulpet en del på sagerne.MvhClaus
Tag nu lige og læs hvad Hobbytrade skrev til Hobbykælderen idag!http://www.hobbykaelderen.dk/page3.htmDe har ikke opgivet S.MaskinerneJImmy

Tak Jimmy !! Smile Den havde jeg ikke set idag !! men det rart at vide hvordan det står til.

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"kifa" skrev:
[Tak Jimmy !! Smile Den havde jeg ikke set idag !! men det rart at vide hvordan det står til.

Det er i orden Kifa Jeg håber også på at Hobbytrade kommer med deres normale gode kvalitet efter diverse Justeringer af S.Maskinen

Bedre justeret end de første!

Hilsen

Jimmy

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"jimmyoldtimer" skrev:
http://www.hobbykaelderen.dk/page3.htm

Tak for info. Det var lige netop disse oplysninger jeg søgte. Så er der ikke mere at sige til den sag og der bliver noget at glæde sig til Laughing out loud

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Hej

Måske man bare skal købe et eksemplar mere af litra MT. Så ved man da, hvad man får. Cool

Hobbytrade - som jeg har stor respekt for - har selv været med til, at skabe denne enorme hype omkring litra S.

Det ser desværre bare ud til, at firmaet ikke kan stå distancen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Med de rygter og historier der florerer rundt omkring, så er det mit indtryk, at kineserne laver en prototype med et antal fejl, dem arbejder Hobbytrade for at få rettet. På næste prototype, er der andre fejl, der så bliver rettet o.s.v. Når den endelige serieproduktion starter indeholder produktet både nye og gamle fejl.

Om det er fordi kineserne ikke har tilstrækkelig kvalitetskontrol, ikke magter opgaven eller ikke vil, fordi ordren er for lille. Det har jeg ingen ide om.

Jeg tænker bare. Hvad nytter det at mange virksomheder udliciterer deres produktioner til Kina, når der skal bruges oceaner af tid og penge på at slås med kultur og sprog forskelle m.m.

Findes der ikke der nogen egnede lande (f.eks østeuropæiske), der kan lave modeltog. Og hvor kulturforskellene er mindre, selv om lønningerne er højere.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

"Horsecreek" skrev:
Med de rygter og historier der florerer rundt omkring, så er det mit indtryk, at kineserne laver en prototype med et antal fejl, dem arbejder Hobbytrade for at få rettet. På næste prototype, er der andre fejl, der så bliver rettet o.s.v. Når den endelige serieproduktion starter indeholder produktet både nye og gamle fejl.Om det er fordi kineserne ikke har tilstrækkelig kvalitetskontrol, ikke magter opgaven eller ikke vil, fordi ordren er for lille. Det har jeg ingen ide om.Jeg tænker bare. Hvad nytter det at mange virksomheder udliciterer deres produktioner til Kina, når der skal bruges oceaner af tid og penge på at slås med kultur og sprog forskelle m.m.Findes der ikke der nogen egnede lande (f.eks østeuropæiske), der kan lave modeltog. Og hvor kulturforskellene er mindre, selv om lønningerne er højere.

hej!

Det er da fordi vi både vil have "i pose og sæk" Super kvalitet til lave priser for småserier, som de danske produktioner nu engang kun kan blive.

Kineserne er ikke gearet til at lave kvalitet, men kvantitet. Det er hvad kinsserne selv siger iflg. John fra "tog og tekno". Vi vil have det modsatte - små serier i høj kvalitet.

Mange danske industrier har da også måtte tage konsekvense og hjemtage produktionen igen af samme årsag,.

Lad os nu håbe, at S-maskinen kommer i en fornuftig brgbar kvalitet - hvor vi ikke skal udvælge et brugbart eksemplar. Det samme var i nogen grad også tilfældet med første sending D-maskiner, men slet ikke nær så grelt.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jørnet

IT nørd

Indlæg: 400

PB  Hjemmeside

Roco producerer da mig bekendt i Østrig, så det kan da lade sig gøre.

__________________

H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Karlo Roed

Indlæg: 129

PB

Hej Frikke, du har en beundringsværdig tålmodighed , jeg havde for længesiden bedt om mine penge.

__________________

Roed

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

Ja !! Man sidder´og bliver lidt trist !! Nu når man har ventet så længe på maskinen !!

Og så høre man at de skal fejl rette hele tiden på maskinen, man kunne jo håbe på at de havde lært af Heljan´s E maskine ang. at være på mærkerene når det hanler om kvalitet af model og komme det i forkøbet inden de ryger ud i butikerene, alså disse fabrikker ude i østen skal holdes i hånden under produktionen af S maskinen. Jeg er selvfølgelig også klar over at det koster at være derude heletiden, så er besparelsen måske væk !!! Men hvad gør alle de store drenge så som Roco, Mærklin osv osv for at holde pris og kvalitet på et bedre plan ??? Kunne de danske producenter af modeltog ikke gøre det samme ???

Tak for ordet !! Det var lidt tanker ang. Hobbytrade´s S- maskine

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

"Karlo Roed" skrev:
Hej Frikke, du har en beundringsværdig tålmodighed , jeg havde for længesiden bedt om mine penge.

Hej!

Nu er jeg vist i al almindelighed kendt for at være en meget tålmodig og rolig sjæl.

Jeg får ingen S-maskine hurtigere ved at forlange mine penge tilbage. Lad nu tiden arbejde for sagen. Jeg står heller ikke og SKAL bruge en S-maskine i eftermiddag.

Hvad gør de store? Dels har de en langt større erfaring i udvikling og produktion af dampmaskiner, dels er deres oplagstal væsentlig større end det, der kan opnås med et specielt dansk produkt. Det sidste bevirker, at alle startomkostningerne kan deles ud pålangt flere enheder. Endelig har de allerede en meget stor produktpalette at sælge af - af produkter hvor opstartsomkostningerne formodentlig er betalt for længe siden. Det burde give en god økonomisk ballast.

Og så har de store da iøvrigt haft økonomiske problemer nok at slås med på trods af ovenstående.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Apropos kinesisk kvalitetssikring:

Billede

Man skal passe på, hvordan man udformer tegningen.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Karlo Roed

Indlæg: 129

PB

Ok, hvad siger hobby trade til det hele ?

__________________

Roed

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Jørnet" skrev:
Roco producerer da mig bekendt i Østrig, så det kan da lade sig gøre.

Tjah, så vidt jeg ved producerer de ikke småserier.

Derudover:

http://www.roco.cc/unternehmen/standorte.html

Bergheim i Østrig er hovedkontoret.

Gloggnitz i Østrig er der der fremstilles forme, skinner og stuper til færdigproduktionen.

I Banska Bystrica i Slovakiet, samles vogne og lokomotiver.

I Arad i Rumænien laver de vogne og skinner (og Fleischmann produkter)

For øvrigt blev de første ME fra Hobbytrade produceret i Ungarn. Det var vidst ikke så "heldigt". De nyere udgaver lavet i Kina er meget bedre.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
... så er det mit indtryk, at kineserne laver en prototype med et antal fejl, dem arbejder Hobbytrade for at få rettet. På næste prototype, er der andre fejl, der så bliver rettet o.s.v. Når den endelige serieproduktion starter indeholder produktet både nye og gamle fejl.

Hmm, gad vide hvorfor jeg får sådan en underlig déjà vu fornemmelse fra det kineser-projekt, jeg har været indblandet i for nylig :roll:

De ord rammer mere plet end du selv tror (og forklarer bl.a. hvorfor den gule farve i de danske signaler er som den er).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Men men, er vi så villige til at betale den pris det koster, hvis der ikke skulle produceres i Kina? Jeg tvivler. Det er ikke os alle sammen der har råd til at holde maskiner i Brimalmklassen.

Det er nemlig yderst begrænset hvor en S-maskine ellers vil kunne sælges henne.

Derfor er det også helt udelukket at se Roco og Märklin komme med en K-maskine. Det danske marked er ganske enkelt alt alt for lille.

My og N-maskinerne er universalmaskiner, der har kørt i diverse lande. Og dem er både Roco og Märklin kommet med i diverse udgaver. Det samme gælder også det andet de er kommet med. Dog måske lige med undtagelse af Rocos MA-lyntog.

I stedet for at komme frem med alt muligt og umuligt, så lad os glæde os over at Hobbytrade har styr på det og at vi får en rigtig dansk maskine mere. Og at der på sigt ser ud til at komme både R- og H-maskiner.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej igen.

Da vi vil have småserie danske maskiner til samme prisniveau som storseriemaskinerne, så må man finde et produktionssted, hvor det kan lade sig gøre. Med de konsekvenser det nu engang har.

Så er spørgsmålet, om det både er udvikling og produktion man har lagt ud - eller er det kun produktion?

Hvor sker værktøjsproduktionen henne i verden?

Hvor mange arbejdstimer er der i en S-maskine? Hvad ville merprisen være for købe disse arbejdstimer i Vesteuropa?

Hvad er der af meromkostninger ved at producere i Asien? (rejser - transport - evt bestikkelser)

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

JGJ67

værktøjsmager

Indlæg: 625

PB

Hejsa

En ting jeg har lært på Lego, er at det har store omkosrninger at fremstille og vedligeholde forme. En form med kuliser (støbekerner som trækkes til side, når formene trækkes fra hinanden) Kommer let op i over en million kroner. Er der så tale om en form der dobbelt-støber og samler samtidig, kan man få en pæn stor Mercedes for samme pris.

Rensning af forme er også et kapittel for sig. Alt efter hvilket materiale der støbes i, kan visse materialer være samme konsistens som vand når der støbes. Det stiller selvsagt krav til tolerancerne, da der ellers vil være alt for meget flush og støbegrater. Der så kun èn til at betale for det, og det er os.

Hvad angår om man er villig til at betale prisen for kvaliteten !? - Lego har haft rekord omsætning sidste år, da der var hård krise. Hvorfor ? Velnok fordi kunden vil have en kvalitet der kan holde til at blive brugt. Kvantitet hører til i køb-og-smid-væk handlen. Det som Piet Hein vistnok omtalte som pop !?

Jeg tror faktisk godt man kan fremstille modeltog herhjemme, til en pris der er lidt højere, hvis alle vidste at modellen man tager med hjem fra forhandleren bare fungerer uden det ene og det andet. Hvor mange er villig til at smide en plov mere på disken, når sagerne spiller sød musik første gang det triller ? Jeg vil gerne...

Sparer da også sammen til én af Fin Lekbo's maskiner. Det er så vidt jeg kan forstå det rene sukkertøj, som bare funger med det samme. De er dyre, ja, men kvaliteten skulle da også være der !?

Tilbage er så spørgsmålet om vi er villige til at betale mere for kvalitet !?

Mvh Jesper

__________________

-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...

Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"JGJ67" skrev:
Hejsa En ting jeg har lært på Lego, er at det har store omkosrninger at fremstille og vedligeholde forme. En form med kuliser (støbekerner som trækkes til side, når formene trækkes fra hinanden) Kommer let op i over en million kroner. Er der så tale om en form der dobbelt-støber og samler samtidig, kan man få en pæn stor Mercedes for samme pris. Rensning af forme er også et kapittel for sig. Alt efter hvilket materiale der støbes i, kan visse materialer være samme konsistens som vand når der støbes. Det stiller selvsagt krav til tolerancerne, da der ellers vil være alt for meget flush og støbegrater. Der så kun èn til at betale for det, og det er os. Hvad angår om man er villig til at betale prisen for kvaliteten !? - Lego har haft rekord omsætning sidste år, da der var hård krise. Hvorfor ? Velnok fordi kunden vil have en kvalitet der kan holde til at blive brugt. Kvantitet hører til i køb-og-smid-væk handlen. Det som Piet Hein vistnok omtalte som pop !? Jeg tror faktisk godt man kan fremstille modeltog herhjemme, til en pris der er lidt højere, hvis alle vidste at modellen man tager med hjem fra forhandleren bare fungerer uden det ene og det andet. Hvor mange er villig til at smide en plov mere på disken, når sagerne spiller sød musik første gang det triller ? Jeg vil gerne... Sparer da også sammen til én af Fin Lekbo's maskiner. Det er så vidt jeg kan forstå det rene sukkertøj, som bare funger med det samme. De er dyre, ja, men kvaliteten skulle da også være der !? Tilbage er så spørgsmålet om vi er villige til at betale mere for kvalitet !? Mvh Jesper

Nu bliver jeg nysgerrig ,hvilke maskiner er det Finn fremstiller Wink

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"jimmyoldtimer" skrev:
Nu bliver jeg nysgerrig ,hvilke maskiner er det Finn fremstiller

Du kan sandsynligvis blive skrevet op til en O - maskine, K - maskine, "rulleskøjte" og mindst en mere men ??? - levering om et par år!

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"F.Ormstrup" skrev:
"jimmyoldtimer" skrev:
Nu bliver jeg nysgerrig ,hvilke maskiner er det Finn fremstiller
Du kan sandsynligvis blive skrevet op til en O - maskine, K - maskine, "rulleskøjte" og mindst en mere men ??? - levering om et par år!

Tak Flemming det var da nogle gode modellerder er værd at indvestere i Wink

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej

Flemming glemte lige : Århus efterkrigstids F'er med høj kulkasse og cylinderpuffer, Marcipanbrød og MHVJ's lokovogn. De 2 sidste er der alvorllg gang i på værkstedet.

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Niveauet taget i betragtning så er priserne også absolut rimelige. Man kan i øvrigt få en rateordning, fik jeg at vide da jeg forhørte mig på en Rulleskøjte.

F-maskinen med høj kulkasse og cylinderpuffer kommer i øvrigt til at holde samme pris som den med den lave kulkasse og kurvepuffer, også fra Hobbytrade.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Villumsen

klejnsmed

Indlæg: 17

PB

Hej

Listen over modeller Finn kan levere er lidt længere:

HP 41 og LJ 6, ommalede klædeskaber fra Rivarossi

HHJ Q 163, HHJ Q 166 og HHJ Q 167, ommalede Q-vogne fra Hobbytrade

Hentede selv et sæt Q-vogne i går i hans butik. Fine vogne, og der skulle være flere varianter på vej Smile

Spurgte også Finn omkring leveringstider, nu hvor der var lidt snak om det her i forummet. Det er rigtigt at der er lang leveringstid, men den er ikke lige lang på alle modeller. Lige p.t. var det vist Loko-vognen, marcipanbrød og rulleskøjter som der arbejdes på.

Men hvis i vil vide mere om Finn og hans butik og modeller, så tag et smut på landet ud til Finn og hans lille butik. Det er altid hyggeligt.

Fortsat god weekend

Søren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Ja, han har tilsyneladende mange spændende ting. Stadig bare synd at han ikke gør mere opmærksom på sig selv.

Men han ønsker måske kun at sælge til de (lokale) som engang imellem kommer forbi? Kunder er jo også mest til besvær Wink

Måske man alligevel skulle kigge forbi engang og spørge, om han kan få min gamle Felix-model af et marcipanbrød LJ M 32 til at køre ordentligt, for det remtræk der blev sat i dengang, var da noget værre ......

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Finn Lekbo

Selvstændig

Indlæg: 117

PB

Hej Svend

Hvad angår dit marzipanbrød, kan jeg idag levere dig en gearkasse,men den kræver at der bortfræses et stykke af den ene mellemvæg,hvis der er flere som er intresseret i at få "moderniseret" deres brød, kan vi evt. holde et lille møde omkring dette emne. Det kan godt være at du ikke syntes at jeg reklamerer nok, men sålænge at jeg har en1- 2 års leveringstid på O.maskinen, (det er ikke let at få lavet nogle ordenlige ætsninger), så vil jeg hellere gå stille med dørene. Det er alligevel lykkedes for mine venner at overtale mig til at få en hjemmeside, så div. eksperter er gået igang med en sådan,den skulle være færdig indenfor en måned.

mvh

Finn

__________________

Bedste Futhilsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

TT-tog

Skovløber

Indlæg: 185

PB

Hej med dig Finn

Jeg må hellere komme op og kikke til dig en dag når jeg har tid..

med venlig toghilsen Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

TT-tog

__________________

2 skinne kører. Epoke 3

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Finn Lekbo" skrev:
Hej SvendHvad angår dit marzipanbrød, kan jeg idag levere dig en gearkasse,men den kræver at der bortfræses et stykke af den ene mellemvæg,hvis der er flere som er intresseret i at få "moderniseret" deres brød, kan vi evt. holde et lille møde omkring dette emne. Det kan godt være at du ikke syntes at jeg reklamerer nok, men sålænge at jeg har en1- 2 års leveringstid på O.maskinen, (det er ikke let at få lavet nogle ordenlige ætsninger), så vil jeg hellere gå stille med dørene. Det er alligevel lykkedes for mine venner at overtale mig til at få en hjemmeside, så div. eksperter er gået igang med en sådan,den skulle være færdig indenfor en måned.mvhFinn

Alletiders Finn Lekbo ,vi er mange der vil blive glade,for at have den! Wink

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Det er skam en rigtig hyggelig butik, Finn har fået lavet i landlig idyl.

Absolut et besøg værd. Også selv om man kommer langvejs fra.

Til lykke med butikken!

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Hvad er status for S-maskinen her ved indgangen til oktober måned 2010 ?

Der står intet på Hobbytrade's hjemmeside.

Har de fået løst problemerne ?

Hvem har info de vil dele ???

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Tak til Finn for informationen om en opgradering af Marcipanbrødet. Det kunne da være en anledning til at kigge forbi forretningen i Århus Smile

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

c-lind

Elektriker

København N

Indlæg: 50

PB

Måske kunne vi måske køre nogle stykker sammen, jeg lægger gerne bil ( 5 pers i alt ) til en tur derover feks en lørdag ?

Venlig hilsen

Claus Lind

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"morten" skrev:
Hvad er status for S-maskinen her ved indgangen til oktober måned 2010 ?Der står intet på Hobbytrade's hjemmeside.Har de fået løst problemerne ?Hvem har info de vil dele ???

Den må være lige på trapperne nu. Men det er ikke just fordi der bliver givet særlig meget info.

Et godt tip er et spørge af hos din modelbaneforhandler og så skrive svaret her.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Well, jeg spurgte hos min forhandler - og fik en del løse rygter. Som gammel journalist må jeg skynde mig at sige, at jeg kun har dem fra een kilde. Derfor er det kun rygter, vi taler om:

- Lille dansk producent bestiller produktion hos stort kinesisk firma.

- Stort kinesisk firma leverer - varerne virker ikke.

- Lille dansk firma siger til stort kinesisk firma: Det duer ikke, det må I lave om.

- Stort kinesisk firma siger: Vi har leveret som aftalt.

- Dansk firma: Nej, I har ikke. Vi anlægger sag ... eller gør vi? I Kina?

- Lille dansk firma har stort lager af ubrugelige varer. Stort kinesisk firma vil ikke gøre mere.

- Banken spørger lille dansk firma: Hvordan vil I finansiere det?

- Lille dansk firma laver udsalg - og overvejer situationen.

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

"Lars Skjærlund" skrev:
Well, jeg spurgte hos min forhandler - og fik en del løse rygter. Som gammel journalist må jeg skynde mig at sige, at jeg kun har dem fra een kilde. Derfor er det kun rygter, vi taler om:- Lille dansk producent bestiller produktion hos stort kinesisk firma.- Stort kinesisk firma leverer - varerne virker ikke.- Lille dansk firma siger til stort kinesisk firma: Det duer ikke, det må I lave om.- Stort kinesisk firma siger: Vi har leveret som aftalt.- Dansk firma: Nej, I har ikke. Vi anlægger sag ... eller gør vi? I Kina?- Lille dansk firma har stort lager af ubrugelige varer. Stort kinesisk firma vil ikke gøre mere.- Banken spørger lille dansk firma: Hvordan vil I finansiere det?- Lille dansk firma laver udsalg - og overvejer situationen.

Ja udsalg har vi set før, når likviditeten strammer til. Man tisser lidt i bukserne - og det luner. Stiller banken tilfreds for en stund.

Det gør selvfølgelig, at vi kan købe billigt lige nu, men på længere sigt gavner det os ikke.

Så det ender såmænd nok med, at vi alle havde været bedre stillet med en mere seriøs fabrik, der så skulle have lidt mere for varerne.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 339

PB

Det lyder absolut ikke godt! (Forudsat at det passer selvfølgeligt)

Hvis ikke kineserne vil hjælpe bliver det godt nok svært!

- Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

"marrix" skrev:
Det lyder absolut ikke godt! (Forudsat at det passer selvfølgeligt)Hvis ikke kineserne vil hjælpe bliver det godt nok svært!

Nej, det er netop det: Som jeg forstod det, var det nok bedre at lede efter en anden fabrikant af S-maskiner.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Citat:
Lille dansk producent bestiller produktion hos stort kinesisk firma. - Stort kinesisk firma leverer - varerne virker ikke. - Lille dansk firma siger til stort kinesisk firma: Det duer ikke, det må I lave om. - Stort kinesisk firma siger: Vi har leveret som aftalt. - Dansk firma: Nej, I har ikke. Vi anlægger sag ... eller gør vi? I Kina? - Lille dansk firma har stort lager af ubrugelige varer. Stort kinesisk firma vil ikke gøre mere. - Banken spørger lille dansk firma: Hvordan vil I finansiere det? - Lille dansk firma laver udsalg - og overvejer situationen.

Lille dansk firma kunne have været så kloge, at have aftalt betalings betingelser, så det var leverandøren, der hænger på problemet indtil tingene fungerer. Og som jeg husker det, var der noget med luftfragt på de første så bare 30 dage bet. bet. kunne have hjulpet. Dog skal der sikkert betales up front for diverse værktøjer

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Lars Skjærlund" skrev:
Well, jeg spurgte hos min forhandler - og fik en del løse rygter. Som gammel journalist må jeg skynde mig at sige, at jeg kun har dem fra een kilde. Derfor er det kun rygter, vi taler om:- Lille dansk producent bestiller produktion hos stort kinesisk firma.- Stort kinesisk firma leverer - varerne virker ikke.- Lille dansk firma siger til stort kinesisk firma: Det duer ikke, det må I lave om.- Stort kinesisk firma siger: Vi har leveret som aftalt.- Dansk firma: Nej, I har ikke. Vi anlægger sag ... eller gør vi? I Kina?- Lille dansk firma har stort lager af ubrugelige varer. Stort kinesisk firma vil ikke gøre mere.- Banken spørger lille dansk firma: Hvordan vil I finansiere det?- Lille dansk firma laver udsalg - og overvejer situationen.

Tak for et meget udførligt svar, har desværre ikke lige stamforretningen liggende rundt om hjørnet. Jeg tænkte nok lidt at det var sådan noget her der gjorde sig gældende.

Lad os virkelig håbe at HT fortsat kommer med dampmaskiner. Ellers går vi noget trange tider i møde. Vi må håbe at i hvert fald F-maskinen kommer, for den er da godt nok en stærkt savnet maskine.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

kildemoes

Generaldirektør ved DKB

Indlæg: 434

PB  Blog

Hæ sjovt jeg snakkede med min forhandler og han gave denne historie kort Smile :

Lille dansk firma siger til stort kinesisk firma: Det duer ikke, det må I lave om.

Og smider en S-maskinen på gulvet, ved samling af dette, mangler et eller andet -- leje ?

Lille dansk firma går i produktionen og tag et tilfældig loko. ud samme mangel ?

Måske stort kinesisk firma. Har lavet stor fejl ?

Forhandler siger til november ac S-maskinen vil komme ?

Bliver sjove at se hvad for rygter og historier der ellers kommer Laughing out loud ?

__________________

 

 

Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane                                              http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes 

 

DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I

DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc

DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404

litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H.  http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TT-tog

Skovløber

Indlæg: 185

PB

Hej med jer

Jeg fik at vide hos VEJLESEN, at jeg skulle gemme maskinen til der kom besked. De defekte maskiner vil blive bytte en gang i efteråret. Det er jo den "sang" der stod i BANEN.

jeg håber, at dette er sandt..

med de venligste S-hilsner... Sad Sad Sad

TT-tog

__________________

2 skinne kører. Epoke 3

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

De defekte maskiner vil blive bytte en gang i efteråret. Det er jo den "sang" der stod i BANEN. jeg håber, at dette er sandt..

Ja, bare det ikke er for godt til at være sandt :? Det vil jo blive en økonomisk lussing til Hobbytrade af dimensioner :!:

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.