Ny bane i tankerne, vil gerne have ris og ros.Str N fleischmann picoloBrian
1) Du udnytter ikke pladsen i rummet optimalt. Du sendte mig en tegning per PB, hvor du sagde mere må den ikke fylde. Gælder denne stadig?
2) Du kan ikke nå ind til skyggebanegården den ligger 70-90cm inde midt på anlægget.
3) Ideen med tre niveauer er god, men jeg mangler et idé/tema bag anlægget. Og en klar sporføring. Kørsel fra A til B eventuelt over C. Landskabet skal helst stige bagud og man skal ungå "huller" man kigger ned i.
4) Du har holdt dig til en enkeltsporet hovedbane, hvilket jeg synes er fint.
5) Opstillingssporene/rangeranlægget skal bruge hovedstrækningen som udtræksspor. Ikke godt. Disse ligger heller ikke i umiddelbar sammenhæng med stationen. Man ved ikke rigtig, hvor de hører til.
6) Der kan køres diekte fra hovedstrækning og ind til remisen. Heller ikke godt.
7) Stationen har en række S-kurver, ser dumt ud når togene kører igennem dem (lang slange på anlægget) .
Venlig hilsen
Lars
Tænker over det, har bare lidt meget om ørene i øjeblikket.
Her er så et forslag til Brians kommende bane. Den er lavet med Fleischmann Piccolo altså i 1:160. Dette giver mulighed for - med den givne plads - at udnytte denne skalas styrke med hensyn til stationers længde og længere strækninger, hvor man kan se togene køre.
Temaet er en ensporet hovedbane med en kort side bane. Der er to skyggebanegårde (ikke tegnet). Disse nås ved hjælp af to modsatrettede helixer placeret i den højre del af anlægget (der hvor der er 1 x 1 meter). Opstillingssporene på de to skyggebanegårde skal selvfølgelig lægges så man kan nå dem fra anlæggets kant. Der skal nok bygges nogle mandehuller ind, så man kan komme til på den bagerste del af anlægget. Den lidt pudsige anlægsform kommer sig af, at der skal være plads til et skrivebord til højre.
Stationen er en større (land)station med fire perronspor, en godstogrist og en række opstillingsspor. Der et stikspor enten ind til en rampe eller et pakhus samt et stikspor ind til fabrikken på den venstre del af anlægget. Hovedstrækningen kører bagom stationen og forsvinder derefter ind i en tunnel, der kan skjules med en nogle træer. Udkørslen fra stationen tilhøjre løber bag om remisen, der skjuler denne nedgang.
Lokalstationen er ikke særlig stor. En perron med omløbsmulighed og et par stikspor, der giver mulighed for at stille et par godsvogne der.
Hej allesammen,Her er så et forslag til Brians kommende bane. Den er lavet med Fleischmann Piccolo altså i 1:160. Dette giver mulighed for - med den givne plads - at udnytte denne skalas styrke med hensyn til stationers længde og længere strækninger, hvor man kan se togene køre.Temaet er en ensporet hovedbane med en kort side bane. Der er to skyggebanegårde (ikke tegnet). Disse nås ved hjælp af to modsatrettede helixer placeret i den højre del af anlægget (der hvor der er 1 x 1 meter). Opstillingssporene på de to skyggebanegårde skal selvfølgelig lægges så man kan nå dem fra anlæggets kant. Der skal nok bygges nogle mandehuller ind, så man kan komme til på den bagerste del af anlægget. Den lidt pudsige anlægsform kommer sig af, at der skal være plads til et skrivebord til højre.Stationen er en større (land)station med fire perronspor, en godstogrist og en række opstillingsspor. Der et stikspor enten ind til en rampe eller et pakhus samt et stikspor ind til fabrikken på den venstre del af anlægget. Hovedstrækningen kører bagom stationen og forsvinder derefter ind i en tunnel, der kan skjules med en nogle træer. Udkørslen fra stationen tilhøjre løber bag om remisen, der skjuler denne nedgang.Lokalstationen er ikke særlig stor. En perron med omløbsmulighed og et par stikspor, der giver mulighed for at stille et par godsvogne der.Håber du kan bruge dette til noget Brian.Venlig hilsenLars
Som vanligt et super layout, tak for inspirationen.
__________________
Venlig hilsen
Carsten
Skala N
Epoke IV og V
Tysk og Dansk materiel + "det løse"
Digital med Roco MultiMaus
Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Det ser da fint ud jeg kan regne mig frem til 4 lag,men det ser godt ud !
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Brian1980
Indlæg: 72
lvl -1 går en runde i helix til lvl 0 og lvl +1 går yderlig 2 runder op, så ja kan godt klades 4 lag
Litra P
Indlæg: 1.852
1) Du udnytter ikke pladsen i rummet optimalt. Du sendte mig en tegning per PB, hvor du sagde mere må den ikke fylde. Gælder denne stadig?
2) Du kan ikke nå ind til skyggebanegården den ligger 70-90cm inde midt på anlægget.
3) Ideen med tre niveauer er god, men jeg mangler et idé/tema bag anlægget. Og en klar sporføring. Kørsel fra A til B eventuelt over C. Landskabet skal helst stige bagud og man skal ungå "huller" man kigger ned i.
4) Du har holdt dig til en enkeltsporet hovedbane, hvilket jeg synes er fint.
5) Opstillingssporene/rangeranlægget skal bruge hovedstrækningen som udtræksspor. Ikke godt. Disse ligger heller ikke i umiddelbar sammenhæng med stationen. Man ved ikke rigtig, hvor de hører til.
6) Der kan køres diekte fra hovedstrækning og ind til remisen. Heller ikke godt.
7) Stationen har en række S-kurver, ser dumt ud når togene kører igennem dem (lang slange på anlægget)
.
Venlig hilsen
Lars
Tænker over det, har bare lidt meget om ørene i øjeblikket.
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Brian1980
Indlæg: 72
Lars- ja den plan holder stadig, dette er også bare et udkast til en mulig bane, når i kommer med ris og ros har jeg mulighed for at lave det lidt om.
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej allesammen,
Her er så et forslag til Brians kommende bane. Den er lavet med Fleischmann Piccolo altså i 1:160. Dette giver mulighed for - med den givne plads - at udnytte denne skalas styrke med hensyn til stationers længde og længere strækninger, hvor man kan se togene køre.
Temaet er en ensporet hovedbane med en kort side bane. Der er to skyggebanegårde (ikke tegnet). Disse nås ved hjælp af to modsatrettede helixer placeret i den højre del af anlægget (der hvor der er 1 x 1 meter). Opstillingssporene på de to skyggebanegårde skal selvfølgelig lægges så man kan nå dem fra anlæggets kant. Der skal nok bygges nogle mandehuller ind, så man kan komme til på den bagerste del af anlægget. Den lidt pudsige anlægsform kommer sig af, at der skal være plads til et skrivebord til højre.
Stationen er en større (land)station med fire perronspor, en godstogrist og en række opstillingsspor. Der et stikspor enten ind til en rampe eller et pakhus samt et stikspor ind til fabrikken på den venstre del af anlægget. Hovedstrækningen kører bagom stationen og forsvinder derefter ind i en tunnel, der kan skjules med en nogle træer. Udkørslen fra stationen tilhøjre løber bag om remisen, der skjuler denne nedgang.
Lokalstationen er ikke særlig stor. En perron med omløbsmulighed og et par stikspor, der giver mulighed for at stille et par godsvogne der.
Håber du kan bruge dette til noget Brian.
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Newtrain
Brabrand
Indlæg: 668
Som vanligt et super layout, tak for inspirationen.
Venlig hilsen
Carsten