Picture

jwt1

Efterskole

Indlæg: 19

PB  Hjemmeside

PIKO BR 185

Hej gutter

Jeg fik en modeljernbanestartsæt i fødselsdagsgave til min 18 års fødselsdag. Startsættet er fra Roco

Jeg havde i forvejen en PIKO BR 185, og jeg fik en dekoder med til den, som jeg også fik monteret i den.

Mit problem er bare at den kører rigtig ujævnt på den bane, den starter med et ordenlig ryk, og lever sådan set bare sit eget liv, indtil man har fået kørt et lille stykke tid.

Er det bare PIKOs produkter som ikke er så specielt go i kvalitet?

Er der nogle der kan komme med nogle råd til hvad man kan gøre

__________________

Hilsen Jacob

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej Jacob

Jeg har haft samme oplevelse med min Heljan 1202; men gode klubkammerater i SdMJK hjalp mig med råd og dåd Smile

Der skulle knofedt til - og 3 hænder. My'eren blev lagt på ryggen, og strøm sat til.

Så blev hjulene renset med en ispind md fint kaporundum-smulder på, og jeg siger dig: De skinnede bagefter Smile

Afsluttende behandling med vatpind og isopropylalkohol, og vupti : Maskinen kører som en drøm Tongue

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jwt1

Efterskole

Indlæg: 19

PB  Hjemmeside

"henho" skrev:
Hej JacobJeg har haft samme oplevelse med min Heljan 1202; men gode klubkammerater i SdMJK hjalp mig med råd og dåd :-)Der skulle knofedt til - og 3 hænder. My'eren blev lagt på ryggen, og strøm sat til.Så blev hjulene renset med en ispind md fint kaporundum-smulder på, og jeg siger dig: De skinnede bagefter :)Afsluttende behandling med vatpind og isopropylalkohol, og vupti : Maskinen kører som en drøm Tongue

Jeg takker for dine råd Laughing out loud

Kan kaporundom-smulder og isopropylalkohol fås i en almindelig modeltogsforretning?. Kan det ikke være selve motoren der er lidt defekt?

Jeg er nybegynder på dette område, så råd og dåd modtages med glæde Laughing out loud

__________________

Hilsen Jacob

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"jwt1" skrev:
Jeg fik en modeljernbanestartsæt i fødselsdagsgave til min 18 års fødselsdag. Startsættet er fra Roco Jeg havde i forvejen en PIKO BR 185, og jeg fik en dekoder med til den, som jeg også fik monteret i den.
Hvilken dekoder ?
"jwt1" skrev:
Er det bare PIKOs produkter som ikke er så specielt go i kvalitet?
PIKO's "billigprodukter" er ikke verdens bedste, men så ringe som du beskriver der burde de ikke være. Vi har trods alt en billigmaskine der har kørt i fast drift i 2 år nu uden problemer.
"jwt1" skrev:
Er der nogle der kan komme med nogle råd til hvad man kan gøre

Rense hjul, sikre sig at dekoderen ikke er defekt, sikre sig at dekoderen og styringen står til samme antal køretrin.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"jwt1" skrev:
Mit problem er bare at den kører rigtig ujævnt på den bane, den starter med et ordenlig ryk, og lever sådan set bare sit eget liv, indtil man har fået kørt et lille stykke tid. Er det bare PIKOs produkter som ikke er så specielt go i kvalitet? Er der nogle der kan komme med nogle råd til hvad man kan gøre

Ren teknisk er PIKOs produkter udmærket kvalitet og burde virke out of the box, uden rensning og hvad der ellers er foreslået.

Hvis det er en LokPilot dekoder du har sat i, så skal du huske at justere den til PIKOs motorer. På din beskrivelse med ryk osv., så lyder det som om at det er dit problem.

Du skal sætte følgende CV'er til de værdier der er angivet på side 9 i manualen for dekoderen:

CV 2 = 6

CV 53 = 40

CV 54 = 10 - 14 (Jeg sætter min til 10)

CV 55 = 30

Hvis du gør det, og hvis det er en LokPilot, så vil dine problemer efter al sandsynlighed forsvinde.

Med venlig hilsen

Søren

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.