Jeg har aldrig været i tvivl, jeg syntes vogne skal patineres såvel som alt andet på ens anlæg patineres. Jeg ved godt, det er enten eller for mange, men jeg syntes det giver det sidste naturtro over sig at vogne bliver beskidte og slidte. Jeg har arbejdet med en vogn og for at vise hvor tydelig det er, når man stiller en patineret op med en ikke patineret, så er forskellen markant.
Jeg syntes ligefrem vognene kommer til at virke "tunge" som de jo er i den virkelige togdrift.
hilsen Torben
Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
jeg er fuldstændig enig i at patinering giver det sidste pift mod en model af virkeligheden. Jeg er ikke selv nået længere end til at bygge spor og elektronik, men om 20-30 år skal jeg også til at svine det hele til
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde
stykgods
Indlæg: 45
Jeg er helt enig med dig. De vogne du viser ligner jernbanevogne der er udsat for vind og vejr. Jeg sætter intet materiel på Ubby Havn uden patenering. Da jeg har palceret anlægget tidsmæssigt i 1965 er det vigtigt ikke at lave bulede vogne, for dengang blev selv godsvognsmateriellet jævligt vedligeholdt.
Så de hærgede vogne man ofte ser på USA anlæg ville være for meget.
Jeg har vedhæftet nogle eksempler
Med venlig hilsen
Frank
Ubby Havn november 1965, DCC, Roco Multimaus, Peco code 75, Kadee koblinger.
trn85
Indlæg: 259
Hej Torben
Er det noget du har mod på at forsøge at lære fra dig??
Med venlig hilsen
Thomas Reinholt Nielsen
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Med hensyn til rensevognen, så følger her min patinerede udgave.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/