Tre forskellige lokomotiver, tre forskellige tråde...
Vist er det MZ III der er på vej, og vist er det Hobbytrade der er producent. Projektet præsenteres i næste nummer af "Banen", hvoraf det også vil fremgå at jeg på ingen måde går Hobbytrades ærinde.
MZ 1420 og MZ 1424 produceres ligeledes af Hobbytrade, men heller ikke her går jeg deres ærinde, idet de blot producerer lokomotiverne for mig, præcis som forskellige hobbyforretninger også har fået lavet deres "egne" lokomotiver.
McK er lige så mystisk anonym som UTJ, der tilsyneladende har sin gang ved Heljan.Måske er det de 2 firmaers ønske om en åben bagdør...................Gert
Hej
Helt så mystisk er UTJ nok ikke. Prøv at se denne side fra Modell Rallaren og bemærk hvem der er fotografen.
Tre forskellige lokomotiver, tre forskellige tråde...Vist er det MZ III der er på vej, og vist er det Hobbytrade der er producent. Projektet præsenteres i næste nummer af "Banen", hvoraf det også vil fremgå at jeg på ingen måde går Hobbytrades ærinde.MZ 1420 og MZ 1424 produceres ligeledes af Hobbytrade, men heller ikke her går jeg deres ærinde, idet de blot producerer lokomotiverne for mig, præcis som forskellige hobbyforretninger også har fået lavet deres "egne" lokomotiver.Det er da ikke så mystisk, vel ?
Du har ret, det bliver cool, der er lagt et meget stort forarbejde i de lokomotiver.
Også fint at du fokuserer på de nyheder der bliver serveret, i stedet for at hænge dig i om man skriver som "Hansen" eller "Sørensen" eller noget helt tredje, det burde være forholdsvis sekundært..........
Tre forskellige lokomotiver, tre forskellige tråde...Vist er det MZ III der er på vej, og vist er det Hobbytrade der er producent. Projektet præsenteres i næste nummer af "Banen", hvoraf det også vil fremgå at jeg på ingen måde går Hobbytrades ærinde.MZ 1420 og MZ 1424 produceres ligeledes af Hobbytrade, men heller ikke her går jeg deres ærinde, idet de blot producerer lokomotiverne for mig, præcis som forskellige hobbyforretninger også har fået lavet deres "egne" lokomotiver.Det er da ikke så mystisk, vel ?
Hej!
Jo, det er mystisk så længe at det ikke fremgår af dine indlæg. Så er alle henvist til gætterier. Mange vil garanteret også gerne vide, om det er som privatmand at du får det lavet - eller om det er modeller andre vil få mulighed for at anskaffe sig.
Ja 3 forskellige MZ tråde med hver sin variant, men alt uden nærmere forklaring. Mystikken havde nok været mindre med en tråd med f. eks modelbetegnelse som overskrift. Og lidt tekst der forklarer hvad der er gang i.
Det er man selvfølgelig ikke forpligtet til, men vile da bestemt være en god service når man alligevel åbner for noget information.
Så jeg kan kun opfordre dig til at berette nærmere - det vil være velkomment.
Og iøvrigt velkommen på "sporskiftet"
Gert
__________________
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Du har ret, det bliver cool, der er lagt et meget stort forarbejde i de lokomotiver.Også fint at du fokuserer på de nyheder der bliver serveret, i stedet for at hænge dig i om man skriver som "Hansen" eller "Sørensen" eller noget helt tredje, det burde være forholdsvis sekundært..........
UTJ er ikke så svært: Ulrik Tarp Jensen, bl.a. forfatter af BaneBøgers bog om rystevogne. Besøg enhver modelbaneforhandler, og du vil få at vide, hvem "UTJ" er. Vi ved også "alle", at UTJ arbejder for Heljan.
Til gengæld ved jeg ikke, hvem McK er: Og jeg kan ikke lide tre tråde oprettet på denne måde. Så: McK, du må skrive til mig og fortælle, hvem du er - eller holde dine indlæg til de kommercielle sider - eller du bliver blacklistet.
Den der form for snigende reklame vil jeg ikke se på Sporskiftet.
Du har ret, det bliver cool, der er lagt et meget stort forarbejde i de lokomotiver.Også fint at du fokuserer på de nyheder der bliver serveret, i stedet for at hænge dig i om man skriver som "Hansen" eller "Sørensen" eller noget helt tredje, det burde være forholdsvis sekundært..........
UTJ er ikke så svært: Ulrik Tarp Jensen, bl.a. forfatter af BaneBøgers bog om rystevogne. Besøg enhver modelbaneforhandler, og du vil få at vide, hvem "UTJ" er. Vi ved også "alle", at UTJ arbejder for Heljan.Til gengæld ved jeg ikke, hvem McK er: Og jeg kan ikke lide tre tråde oprettet på denne måde. Så: McK, du må skrive til mig og fortælle, hvem du er - eller holde dine indlæg til de kommercielle sider - eller du bliver blacklistet.Den der form for snigende reklame vil jeg ikke se på Sporskiftet.
Hej Lars!
Enig i dit indlæg - men jeg havde bestemt ingen viden om hvem UTJ er, derfor har hans vidensformidling af noget, der sker hos Heljan, været lige så forunderlig for mig.
Gert
__________________
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
MZ 1420 og MZ 1424 produceres ligeledes af Hobbytrade, men heller ikke her går jeg deres ærinde, idet de blot producerer lokomotiverne for mig, præcis som forskellige hobbyforretninger også har fået lavet deres "egne" lokomotiver. Det er da ikke så mystisk, vel ?
Noget der måske kan kaste lidt lys over sagen, er en artikel i det nye nummer af banen. I flg. artiklen på side 80 skriver en person ved navn Peter Øgaard at han sammen med Hobbytrade laver fire modeller af epoke 4 MZII'er. Det passer meget godt sammen med de billeder af 1420 og 1424, som kan ses i andre tråde.
__________________
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Du har ret, det bliver cool, der er lagt et meget stort forarbejde i de lokomotiver.Også fint at du fokuserer på de nyheder der bliver serveret, i stedet for at hænge dig i om man skriver som "Hansen" eller "Sørensen" eller noget helt tredje, det burde være forholdsvis sekundært..........
UTJ er ikke så svært: Ulrik Tarp Jensen, bl.a. forfatter af BaneBøgers bog om rystevogne. Besøg enhver modelbaneforhandler, og du vil få at vide, hvem "UTJ" er. Vi ved også "alle", at UTJ arbejder for Heljan.Til gengæld ved jeg ikke, hvem McK er: Og jeg kan ikke lide tre tråde oprettet på denne måde. Så: McK, du må skrive til mig og fortælle, hvem du er - eller holde dine indlæg til de kommercielle sider - eller du bliver blacklistet.Den der form for snigende reklame vil jeg ikke se på Sporskiftet.
Hej Lars!Enig i dit indlæg - men jeg havde bestemt ingen viden om hvem UTJ er, derfor har hans vidensformidling af noget, der sker hos Heljan, været lige så forunderlig for mig.Gert
Den må jeg lige kommentere: jeg optræder konsekvent med mine initialer i diverse jernbanefora. Og for lige at slå det helt fast, så har jeg ingen pekuniære mellemværender med fabrikken på Nordfyn. Det hele er i sin tid udsprunget af et ønske om bedre og flere (for ikke at sige de rigtige) modeller til os allesammen. At jeg så også har fornøjelse ved det, er noget helt andet, for det er jo en adspredelse fra den daglige trommerum. Og nok også forklaringen på at jeg bliver ved lidt endnu. Dermed også sagt at jeg jo også kan finde på at hjælpe andre, men da det er frivilligt er det mig selv, der bestemmer.
Gert: jeg er nok den type som godt nok ikke ønsker at være kendt, men på den anden også vil være ved det, jeg foretager mig. I og for sig er det jo modeltoget uvedkommende at jeg har skrevet en bog om personvogne, men det er da til hjælp i min efterhånden langvarige kampagne. Og når jeg går ud med indlæg er det fordi jeg tror det har en interesse, så såre simpelt er det - og så endnu engang, så husk lige at jeg ikke tjener en øre på det.
Om det er og har været anstrængelserne værd vil jeg lade andre bedømme. Jeg selv har nok mindre glæde af det, for de modeller, det ender med passer ikke til min tænkte og langt fra færdige bane, der måske engang bliver til noget i en nu ganske rodet kælder.
0 kan lide
Skrevet af Gert Frikke Lørdag d. 10/7/2010 - 10:41
Den må jeg lige kommentere: jeg optræder konsekvent med mine initialer i diverse jernbanefora. Og for lige at slå det helt fast, så har jeg ingen pekuniære mellemværender med fabrikken på Nordfyn. Det hele er i sin tid udsprunget af et ønske om bedre og flere (for ikke at sige de rigtige) modeller til os allesammen. At jeg så også har fornøjelse ved det, er noget helt andet, for det er jo en adspredelse fra den daglige trommerum. Og nok også forklaringen på at jeg bliver ved lidt endnu. Dermed også sagt at jeg jo også kan finde på at hjælpe andre, men da det er frivilligt er det mig selv, der bestemmer.Gert: jeg er nok den type som godt nok ikke ønsker at være kendt, men på den anden også vil være ved det, jeg foretager mig. I og for sig er det jo modeltoget uvedkommende at jeg har skrevet en bog om personvogne, men det er da til hjælp i min efterhånden langvarige kampagne. Og når jeg går ud med indlæg er det fordi jeg tror det har en interesse, så såre simpelt er det - og så endnu engang, så husk lige at jeg ikke tjener en øre på det.Om det er og har været anstrængelserne værd vil jeg lade andre bedømme. Jeg selv har nok mindre glæde af det, for de modeller, det ender med passer ikke til min tænkte og langt fra færdige bane, der måske engang bliver til noget i en nu ganske rodet kælder.
Hej!
Fint at hjælpe andre og gøre noget for sagen. For mig må man altså også kalde sig hvad man vil.
Det, der er problemet i den slags indlæg er, at der tilsyneladende kommer noget ud, der ligner insiderviden fra nogle firmaer, uden nogen som helst kommentarer eller forklaringer på sammenhængen . Stort set kun et billede. Er det det pågældende firma, der har lavet indlægget, er det en privatperson der lækker oplysninger - eller er det et mere eller mindre privat projekt. Eller er det noget helt tredje.
Når det så yderligere er skrevet under et navn som du anvender, så bliver det svært at gennemskue.
Man kan ikke forvente at alle kender alles synonym. Jeg gør i hvert fald ikke.
Hvis disse oplysninger projektet følger med, så er alle og enhver klart orienteret og kan forholde sig til det.
Uanset synonym.
Gert
__________________
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Den må jeg lige kommentere: jeg optræder konsekvent med mine initialer i diverse jernbanefora. Og for lige at slå det helt fast, så har jeg ingen pekuniære mellemværender med fabrikken på Nordfyn. Det hele er i sin tid udsprunget af et ønske om bedre og flere (for ikke at sige de rigtige) modeller til os allesammen. At jeg så også har fornøjelse ved det, er noget helt andet, for det er jo en adspredelse fra den daglige trommerum. Og nok også forklaringen på at jeg bliver ved lidt endnu. Dermed også sagt at jeg jo også kan finde på at hjælpe andre, men da det er frivilligt er det mig selv, der bestemmer.Gert: jeg er nok den type som godt nok ikke ønsker at være kendt, men på den anden også vil være ved det, jeg foretager mig. I og for sig er det jo modeltoget uvedkommende at jeg har skrevet en bog om personvogne, men det er da til hjælp i min efterhånden langvarige kampagne. Og når jeg går ud med indlæg er det fordi jeg tror det har en interesse, så såre simpelt er det - og så endnu engang, så husk lige at jeg ikke tjener en øre på det.Om det er og har været anstrængelserne værd vil jeg lade andre bedømme. Jeg selv har nok mindre glæde af det, for de modeller, det ender med passer ikke til min tænkte og langt fra færdige bane, der måske engang bliver til noget i en nu ganske rodet kælder.
Hej!Fint at hjælpe andre og gøre noget for sagen. For mig må man altså også kalde sig hvad man vil.Det, der er problemet i den slags indlæg er, at der tilsyneladende kommer noget ud, der ligner insiderviden fra nogle firmaer, uden nogen som helst kommentarer eller forklaringer på sammenhængen . Stort set kun et billede. Er det det pågældende firma, der har lavet indlægget, er det en privatperson der lækker oplysninger - eller er det et mere eller mindre privat projekt. Eller er det noget helt tredje.Når det så yderligere er skrevet under et navn som du anvender, så bliver det svært at gennemskue.Man kan ikke forvente at alle kender alles synonym. Jeg gør i hvert fald ikke.Hvis disse oplysninger projektet følger med, så er alle og enhver klart orienteret og kan forholde sig til det.Uanset synonym.Gert
Det får du mig ikke til. For det jeg skriver er lige så meget for egen regning (og ikke for egen vinding) som alle andre i dette forum. Og noget kan jeg med lidt frækhed tillade mig at skrive om (dvs ej lækage), og andet må jeg selvfølgelig tie med. Som sagt har jeg ingen kommercielle interesser i branchen, udover at den koster en del penge, da jeg jo også sniger mig til at købe et eller andet i ny og næ :!:
Jeg kan anbefale at læse Jernbanemuseets årsskrift 2010. Her der en glimrende artikel om "Jernbanens bogstaver" ... skrevet af ... Ulrik Tarp Jensen. Spændende læsning Ulrik.
Jeg kan slet ikke se problemet med hverken McK's eller UTJ's indlæg.
Tværtimod. Det er da dejligt, at vi har et forum, hvor den slags nyheder bliver formidlet. Og hvis der er noget, vi finder uklart ved de første indlæg, findes der jo den mulighed at spørge sig for. Lødigheden af svaret vil jo nok give et praj i den rigtige retning.
At nogen ved mere end andre - og at alle gerne vil vide mere end alle andre - er et faktum, vi må leve med. Det er vel nærmest dette forums eksistensberettigelse. Og jeg synes ærligt talt ikke, at vi er blevet belemret med for mange skjulte kommercielle indlæg. Og hvis der endelig skulle komme nogen i en forkert tråd, lever jeg personligt helt fint med det.
At true med eksklusion fordi man skriver under mærke - jamen det gør vi jo allesammen - er skudt langt over målet. Hvis det siden viser sig, at det pågældende mærke er useriøst... nåja, det er vel risikoen ved et offentligt forum.
Det modsatte - at indføre en slags censur for indlæg - er da værre og vil formentlig betyde døden for ethvert forum.
Jeg kan slet ikke se problemet med hverken McK's eller UTJ's indlæg. Tværtimod. Det er da dejligt, at vi har et forum, hvor den slags nyheder bliver formidlet. Og hvis der er noget, vi finder uklart ved de første indlæg, findes der jo den mulighed at spørge sig for. Lødigheden af svaret vil jo nok give et praj i den rigtige retning.At nogen ved mere end andre - og at alle gerne vil vide mere end alle andre - er et faktum, vi må leve med. Det er vel nærmest dette forums eksistensberettigelse. Og jeg synes ærligt talt ikke, at vi er blevet belemret med for mange skjulte kommercielle indlæg. Og hvis der endelig skulle komme nogen i en forkert tråd, lever jeg personligt helt fint med det.At true med eksklusion fordi man skriver under mærke - jamen det gør vi jo allesammen - er skudt langt over målet. Hvis det siden viser sig, at det pågældende mærke er useriøst... nåja, det er vel risikoen ved et offentligt forum.Det modsatte - at indføre en slags censur for indlæg - er da værre og vil formentlig betyde døden for ethvert forum.
Hov: Lars Skjærlund er overdommer i dette forum, da han lægger ryg til diskussionerne (og er ansvarlig mht diverse lovgivning, ophavsret mv). Det er vilkårene i et privat forum. Noget andet er, at jeg er fuldstændig enig med dig i at "der skal være højt til loftet", for at diskussionerne fungerer. og det er jeg sikker på at Lars er fuldstændig klar over
Idet jeg takker Kok og Kresten for opbakningen, skal jeg afslutningsvis anføre følgende:
Mit eneste formål var at fortælle at der er et nyt spændende produkt på vej, oven i købet et produkt jeg har set efterlyst på adskillige ønskelister i dette forum.
Det blev af flere gjort til noget både uigennemskueligt og useriøst, og det tager jeg til efterretning.
De ønskede oplysninger er for længst sendt til overdommeren, uden at denne i øvrigt har reageret.
Til underdommeren i Aalborg vil jeg sige at jeg beklager hvis du ikke kan gennemskue projektet. Det vigtigste er imidlertid at det kan jeg godt selv, og til orientering bringer jeg naturligvis ikke et billede hvis ikke jeg er i min gode ret til det - som den eneste i øvrigt!
Indlægget var ment som en appetitvækker, absolut ikke andet, og jeg beklager naturligvis dybt at det har efterladt nogen uden overblik - jeg lover Gert og andre at det ikke skal gentage sig......
Idet jeg takker Kok og Kresten for opbakningen, skal jeg afslutningsvis anføre følgende:Mit eneste formål var at fortælle at der er et nyt spændende produkt på vej, oven i købet et produkt jeg har set efterlyst på adskillige ønskelister i dette forum.Det blev af flere gjort til noget både uigennemskueligt og useriøst, og det tager jeg til efterretning.De ønskede oplysninger er for længst sendt til overdommeren, uden at denne i øvrigt har reageret.Til underdommeren i Aalborg vil jeg sige at jeg beklager hvis du ikke kan gennemskue projektet. Det vigtigste er imidlertid at det kan jeg godt selv, og til orientering bringer jeg naturligvis ikke et billede hvis ikke jeg er i min gode ret til det - som den eneste i øvrigt!Indlægget var ment som en appetitvækker, absolut ikke andet, og jeg beklager naturligvis dybt at det har efterladt nogen uden overblik - jeg lover Gert og andre at det ikke skal gentage sig......
Vi glæder os da både til at læse "Banen" og følge med i projektet her i dette forum. Og hvis det er et produkt som du har penge i på den ene eller anden måde, så er det masser af plads i "kommercielle indlæg", som vi alle gerne snuser i. Faktisk er vi alle gerne medkiggere på udviklingen af det, og det er jo med til at øge interessen, når det engang kommer på gaden. Og endelig er en MZ3 jo for mig det helt rigtige intercity-lokomotiv, da det kom til verden netop som de røde vogne begyndte at køre hver hele time fra Hovedbanegården mod Jylland.
Og jeg er nok ikke den eneste, der ser frem til denne nyhed.
Første gang jeg læste de 3 indlæg om MZ nyheder, blev jeg glad især billedet af MZ3. Jeg blev glad for at nogle gad dele deres viden med os andre. Mange tak for det Mck,
Efterfølgende er jeg dog mildest taget overrasket over den drejning indlægget har fået i negativ retning med trusler om blacklistning ??? Hvad sker der her ??
Personlig har jeg heller ikke lyst til at blotlægge min person på internettet, og vil selv gerne være anonym. HVad er der galt idet. Derfor kan man da godt dele ny viden/ideer med andre, det har jeg selv gjort i en del år.
Jeg har næsten været medlem af sporskiftet siden opstart. Grunden til at jeg godt kunne lide at være her, var den behagelige tone og respekt/nysgerrighed for andres indlæg. Jeg brød mig ikke om jernbaneklub.dk's tone/negativitet. Efter at jernbaneklub.dk debatfoum er blevet "dødt" ser det ud til at en del af brokhovederne derfra er dukket op her på sporskiftet.dk, tonen idag er anderledes, Jeg mangler respekt for andres indlæg, drop dog jeres mistænkliggørelse af andre og se indlæg med objektive øjne frem for at bore gang på gang i hvem er hvem, så nyheden drukner i galde/trusler .
UTC Og Mck tak fordi i vil dele jeres viden med mig, Jeg er sikker på at størstedelen af modeltogsfolket er glad for denne ny viden. Jeg håber ikke at de få's negative holding, vil fraholde jer fremover til at dele ny viden med mig.
Jeg beklager at en nyhed, bliver vendt til en negativ debat. Husk nu modeltog er "kun" for sjov....
God sommer og god vind fremover. Smil så smiler verden tilbage....Livet er for kort til at surmule.....
Jeg vil give Lars ret i at selvom der er mange som poster i forkerte forummer så synes jeg bestemt at der skal være en skarp tone overfor den snigende markedsføring
Det er fantastisk at der kommer en form for insider viden som vi andre ikke har tilgang til og den derved bliver os bekendt gennem andre private personer. Bliv endelig ved med det!
Men er der tale (og her beskylder jeg hverken UTJ eller McK for at være dette) om at et firma har lavet en profil der virker til at være en privatperson, men i stedet bliver brugt som markedsføring skal denne profil helt sikkert spærres, hvis denne markedsføring foregår uden for det dertil indrettede forum for kommercielle indlæg
Og som det bliver skrevet skal Lars også tænke på ophavsret og anden lovgivning, hvorved jeg fuldt forstår at han er oppe på mærkerne
Til slut: Håber godt nok en MZ III bliver til noget for det er uden tvivl den smukkeste af dem, og burde i mine øjne være lavet som den første og ikke den sidste
Idet jeg takker Kok og Kresten for opbakningen, skal jeg afslutningsvis anføre følgende:Mit eneste formål var at fortælle at der er et nyt spændende produkt på vej, oven i købet et produkt jeg har set efterlyst på adskillige ønskelister i dette forum.Det blev af flere gjort til noget både uigennemskueligt og useriøst, og det tager jeg til efterretning.De ønskede oplysninger er for længst sendt til overdommeren, uden at denne i øvrigt har reageret.Til underdommeren i Aalborg vil jeg sige at jeg beklager hvis du ikke kan gennemskue projektet. Det vigtigste er imidlertid at det kan jeg godt selv, og til orientering bringer jeg naturligvis ikke et billede hvis ikke jeg er i min gode ret til det - som den eneste i øvrigt!Indlægget var ment som en appetitvækker, absolut ikke andet, og jeg beklager naturligvis dybt at det har efterladt nogen uden overblik - jeg lover Gert og andre at det ikke skal gentage sig......
Vi glæder os da både til at læse "Banen" og følge med i projektet her i dette forum. Og hvis det er et produkt som du har penge i på den ene eller anden måde, så er det masser af plads i "kommercielle indlæg", som vi alle gerne snuser i. Faktisk er vi alle gerne medkiggere på udviklingen af det, og det er jo med til at øge interessen, når det engang kommer på gaden. Og endelig er en MZ3 jo for mig det helt rigtige intercity-lokomotiv, da det kom til verden netop som de røde vogne begyndte at køre hver hele time fra Hovedbanegården mod Jylland.Og jeg er nok ikke den eneste, der ser frem til denne nyhed.Hilsener
Hva så er mz 3 modellen fra Hobbytrade,er det så hobbytrade der står bag modellen.
Indlægget var ment som en appetitvækker, absolut ikke andet, og jeg beklager naturligvis dybt at det har efterladt nogen uden overblik - jeg lover Gert og andre at det ikke skal gentage sig......
Nej for pok..r da! Vi (læs: jeg) vil da i allerhøjeste grad, gerne se lignende indlæg og nyheder for fremtiden på Sporskiftet, men selvfølgelig skal det - som alle andre steder - være med respekt for ophavsret og insider-viden (bemærk venligst at jeg ikke anklager nogen for noget som helst, men blot flager for det!)
__________________
[ Märklin M- og C-skinne på gulvtæppet med ungerne | Ordekvibrilistisk og pedantisk sprogsoldat ]
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej!
Hvor falder man lige over sådan et foto henne?
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
D 804
Indlæg: 384
Det ligner grangiveligt MZ III. Hvem har lavet dem?
Med venlig hilsen
Jens
Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Det ser spændene ud...
Men frem med producenten :!:
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej!
Nu er McK jo meget sparsom med oplysninger om sig selv -det eneste han oplyser et hjemsted i "Østjylland"
Skal vi gætte på, at det er en person med sin gang på en eller anden måde ved Hobbytrade?
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Det kunne selvfølgelig være en mulighed Gert...
Og det ville så heller ikke gøre mig noget hvis det var HT...
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.600
Det kan ikke rigtig at HT lusker en nyhed på den måde
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Lige et forsigtigt spørgsmål: Hvad er hensigten med at bringe de her billeder i tre forskellige tråde?
Bjarne
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Lige et forsigtigt spørgsmål: Hvad er hensigten med at bringe de her billeder i tre forskellige tråde?
Bjarne
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Lige et forsigtigt spørgsmål: Hvad er hensigten med at bringe de her billeder i tre forskellige tråde om det samme emne?
Bjarne
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Skribenten er helt ny her - hensigten var måske blot at besvare det første indlæg - sådan noget er set før.
McK er lige så mystisk anonym som UTJ, der tilsyneladende har sin gang ved Heljan.
Måske er det de 2 firmaers ønske om en åben bagdør...................
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
McK
Indlæg: 6
Tre forskellige lokomotiver, tre forskellige tråde...
Vist er det MZ III der er på vej, og vist er det Hobbytrade der er producent. Projektet præsenteres i næste nummer af "Banen", hvoraf det også vil fremgå at jeg på ingen måde går Hobbytrades ærinde.
MZ 1420 og MZ 1424 produceres ligeledes af Hobbytrade, men heller ikke her går jeg deres ærinde, idet de blot producerer lokomotiverne for mig, præcis som forskellige hobbyforretninger også har fået lavet deres "egne" lokomotiver.
Det er da ikke så mystisk, vel ?
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Hej
Helt så mystisk er UTJ nok ikke. Prøv at se denne side fra Modell Rallaren og bemærk hvem der er fotografen.
http://www.modellrallaren.se/?p=2116
På forskellige svenske fora benytter han både sit rigtige navn og sit tag i flæng.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Cool Cool... Det bliver spændene.
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok
McK
Indlæg: 6
Du har ret, det bliver cool, der er lagt et meget stort forarbejde i de lokomotiver.
Også fint at du fokuserer på de nyheder der bliver serveret, i stedet for at hænge dig i om man skriver som "Hansen" eller "Sørensen" eller noget helt tredje, det burde være forholdsvis sekundært..........
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej!
Jo, det er mystisk så længe at det ikke fremgår af dine indlæg. Så er alle henvist til gætterier. Mange vil garanteret også gerne vide, om det er som privatmand at du får det lavet - eller om det er modeller andre vil få mulighed for at anskaffe sig.
Ja 3 forskellige MZ tråde med hver sin variant, men alt uden nærmere forklaring. Mystikken havde nok været mindre med en tråd med f. eks modelbetegnelse som overskrift. Og lidt tekst der forklarer hvad der er gang i.
Det er man selvfølgelig ikke forpligtet til, men vile da bestemt være en god service når man alligevel åbner for noget information.
Så jeg kan kun opfordre dig til at berette nærmere - det vil være velkomment.
Og iøvrigt velkommen på "sporskiftet"
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Men det skal du da nok få et godt salg på.
Er der sat tidspunkt for hvornår de skal på markedet. Eller skal jeg afvente Banen for nærmere oplysninger?
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.107
UTJ er ikke så svært: Ulrik Tarp Jensen, bl.a. forfatter af BaneBøgers bog om rystevogne. Besøg enhver modelbaneforhandler, og du vil få at vide, hvem "UTJ" er. Vi ved også "alle", at UTJ arbejder for Heljan.
Til gengæld ved jeg ikke, hvem McK er: Og jeg kan ikke lide tre tråde oprettet på denne måde. Så: McK, du må skrive til mig og fortælle, hvem du er - eller holde dine indlæg til de kommercielle sider - eller du bliver blacklistet.
Den der form for snigende reklame vil jeg ikke se på Sporskiftet.
MVH
Lars
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej Lars!
Enig i dit indlæg - men jeg havde bestemt ingen viden om hvem UTJ er, derfor har hans vidensformidling af noget, der sker hos Heljan, været lige så forunderlig for mig.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Havde hørt en lille fugl synge om det
Selvom jeg er til epoke 3 (endda tidligere end Mz), vil jeg da gerne gratulere med modellen - den har mange efterspurgt, har jeg set
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Noget der måske kan kaste lidt lys over sagen, er en artikel i det nye nummer af banen. I flg. artiklen på side 80 skriver en person ved navn Peter Øgaard at han sammen med Hobbytrade laver fire modeller af epoke 4 MZII'er. Det passer meget godt sammen med de billeder af 1420 og 1424, som kan ses i andre tråde.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
UTJ
Indlæg: 438
Den må jeg lige kommentere: jeg optræder konsekvent med mine initialer i diverse jernbanefora. Og for lige at slå det helt fast, så har jeg ingen pekuniære mellemværender med fabrikken på Nordfyn. Det hele er i sin tid udsprunget af et ønske om bedre og flere (for ikke at sige de rigtige) modeller til os allesammen. At jeg så også har fornøjelse ved det, er noget helt andet, for det er jo en adspredelse fra den daglige trommerum. Og nok også forklaringen på at jeg bliver ved lidt endnu. Dermed også sagt at jeg jo også kan finde på at hjælpe andre, men da det er frivilligt er det mig selv, der bestemmer.
Gert: jeg er nok den type som godt nok ikke ønsker at være kendt, men på den anden også vil være ved det, jeg foretager mig. I og for sig er det jo modeltoget uvedkommende at jeg har skrevet en bog om personvogne, men det er da til hjælp i min efterhånden langvarige kampagne. Og når jeg går ud med indlæg er det fordi jeg tror det har en interesse, så såre simpelt er det - og så endnu engang, så husk lige at jeg ikke tjener en øre på det.
Om det er og har været anstrængelserne værd vil jeg lade andre bedømme. Jeg selv har nok mindre glæde af det, for de modeller, det ender med passer ikke til min tænkte og langt fra færdige bane, der måske engang bliver til noget i en nu ganske rodet kælder.
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej!
Fint at hjælpe andre og gøre noget for sagen. For mig må man altså også kalde sig hvad man vil.
Det, der er problemet i den slags indlæg er, at der tilsyneladende kommer noget ud, der ligner insiderviden fra nogle firmaer, uden nogen som helst kommentarer eller forklaringer på sammenhængen . Stort set kun et billede. Er det det pågældende firma, der har lavet indlægget, er det en privatperson der lækker oplysninger - eller er det et mere eller mindre privat projekt. Eller er det noget helt tredje.
Når det så yderligere er skrevet under et navn som du anvender, så bliver det svært at gennemskue.
Man kan ikke forvente at alle kender alles synonym. Jeg gør i hvert fald ikke.
Hvis disse oplysninger projektet følger med, så er alle og enhver klart orienteret og kan forholde sig til det.
Uanset synonym.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Ulrik
Jeg synes, det er dejligt, sådan at kunne følge lidt med i færdiggørelses-processen
Også for at vide, hvornår "put-kassen" forventes at blive drænet. (Her tænker jeg på de nittede C-vogne)
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
UTJ
Indlæg: 438
Det får du mig ikke til. For det jeg skriver er lige så meget for egen regning (og ikke for egen vinding) som alle andre i dette forum. Og noget kan jeg med lidt frækhed tillade mig at skrive om (dvs ej lækage), og andet må jeg selvfølgelig tie med. Som sagt har jeg ingen kommercielle interesser i branchen, udover at den koster en del penge, da jeg jo også sniger mig til at købe et eller andet i ny og næ :!:
Erik 1:87
Softwareingeniør
Odense
Indlæg: 901
Jeg kan anbefale at læse Jernbanemuseets årsskrift 2010. Her der en glimrende artikel om "Jernbanens bogstaver" ... skrevet af ... Ulrik Tarp Jensen. Spændende læsning Ulrik.
Hilsen Erik, My 1 2 87.dk
Kresten
Indlæg: 1.040
Jeg kan slet ikke se problemet med hverken McK's eller UTJ's indlæg.
Tværtimod. Det er da dejligt, at vi har et forum, hvor den slags nyheder bliver formidlet. Og hvis der er noget, vi finder uklart ved de første indlæg, findes der jo den mulighed at spørge sig for. Lødigheden af svaret vil jo nok give et praj i den rigtige retning.
At nogen ved mere end andre - og at alle gerne vil vide mere end alle andre - er et faktum, vi må leve med. Det er vel nærmest dette forums eksistensberettigelse. Og jeg synes ærligt talt ikke, at vi er blevet belemret med for mange skjulte kommercielle indlæg. Og hvis der endelig skulle komme nogen i en forkert tråd, lever jeg personligt helt fint med det.
At true med eksklusion fordi man skriver under mærke - jamen det gør vi jo allesammen - er skudt langt over målet. Hvis det siden viser sig, at det pågældende mærke er useriøst... nåja, det er vel risikoen ved et offentligt forum.
Det modsatte - at indføre en slags censur for indlæg - er da værre og vil formentlig betyde døden for ethvert forum.
Kresten
UTJ
Indlæg: 438
Hov: Lars Skjærlund er overdommer i dette forum, da han lægger ryg til diskussionerne (og er ansvarlig mht diverse lovgivning, ophavsret mv). Det er vilkårene i et privat forum. Noget andet er, at jeg er fuldstændig enig med dig i at "der skal være højt til loftet", for at diskussionerne fungerer. og det er jeg sikker på at Lars er fuldstændig klar over
McK
Indlæg: 6
Idet jeg takker Kok og Kresten for opbakningen, skal jeg afslutningsvis anføre følgende:
Mit eneste formål var at fortælle at der er et nyt spændende produkt på vej, oven i købet et produkt jeg har set efterlyst på adskillige ønskelister i dette forum.
Det blev af flere gjort til noget både uigennemskueligt og useriøst, og det tager jeg til efterretning.
De ønskede oplysninger er for længst sendt til overdommeren, uden at denne i øvrigt har reageret.
Til underdommeren i Aalborg vil jeg sige at jeg beklager hvis du ikke kan gennemskue projektet. Det vigtigste er imidlertid at det kan jeg godt selv, og til orientering bringer jeg naturligvis ikke et billede hvis ikke jeg er i min gode ret til det - som den eneste i øvrigt!
Indlægget var ment som en appetitvækker, absolut ikke andet, og jeg beklager naturligvis dybt at det har efterladt nogen uden overblik - jeg lover Gert og andre at det ikke skal gentage sig......
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.107
Det lyder interessant - hvordan har du gjort det? Jeg har ihvertfald ikke modtaget noget?
MVH
Lars
UTJ
Indlæg: 438
Vi glæder os da både til at læse "Banen" og følge med i projektet her i dette forum. Og hvis det er et produkt som du har penge i på den ene eller anden måde, så er det masser af plads i "kommercielle indlæg", som vi alle gerne snuser i. Faktisk er vi alle gerne medkiggere på udviklingen af det, og det er jo med til at øge interessen, når det engang kommer på gaden. Og endelig er en MZ3 jo for mig det helt rigtige intercity-lokomotiv, da det kom til verden netop som de røde vogne begyndte at køre hver hele time fra Hovedbanegården mod Jylland.
Og jeg er nok ikke den eneste, der ser frem til denne nyhed.
Hilsener
Holger D
Indlæg: 118
Første gang jeg læste de 3 indlæg om MZ nyheder, blev jeg glad især billedet af MZ3. Jeg blev glad for at nogle gad dele deres viden med os andre. Mange tak for det Mck,
Efterfølgende er jeg dog mildest taget overrasket over den drejning indlægget har fået i negativ retning med trusler om blacklistning ??? Hvad sker der her ??
Personlig har jeg heller ikke lyst til at blotlægge min person på internettet, og vil selv gerne være anonym. HVad er der galt idet. Derfor kan man da godt dele ny viden/ideer med andre, det har jeg selv gjort i en del år.
Jeg har næsten været medlem af sporskiftet siden opstart. Grunden til at jeg godt kunne lide at være her, var den behagelige tone og respekt/nysgerrighed for andres indlæg. Jeg brød mig ikke om jernbaneklub.dk's tone/negativitet. Efter at jernbaneklub.dk debatfoum er blevet "dødt" ser det ud til at en del af brokhovederne derfra er dukket op her på sporskiftet.dk, tonen idag er anderledes, Jeg mangler respekt for andres indlæg, drop dog jeres mistænkliggørelse af andre og se indlæg med objektive øjne frem for at bore gang på gang i hvem er hvem, så nyheden drukner i galde/trusler .
UTC Og Mck tak fordi i vil dele jeres viden med mig, Jeg er sikker på at størstedelen af modeltogsfolket er glad for denne ny viden. Jeg håber ikke at de få's negative holding, vil fraholde jer fremover til at dele ny viden med mig.
Jeg beklager at en nyhed, bliver vendt til en negativ debat. Husk nu modeltog er "kun" for sjov....
God sommer og god vind fremover. Smil så smiler verden tilbage....Livet er for kort til at surmule.....
Holger D
Cowi
Indlæg: 315
Jeg vil give Lars ret i at selvom der er mange som poster i forkerte forummer så synes jeg bestemt at der skal være en skarp tone overfor den snigende markedsføring
Det er fantastisk at der kommer en form for insider viden som vi andre ikke har tilgang til og den derved bliver os bekendt gennem andre private personer. Bliv endelig ved med det!
Men er der tale (og her beskylder jeg hverken UTJ eller McK for at være dette) om at et firma har lavet en profil der virker til at være en privatperson, men i stedet bliver brugt som markedsføring skal denne profil helt sikkert spærres, hvis denne markedsføring foregår uden for det dertil indrettede forum for kommercielle indlæg
Og som det bliver skrevet skal Lars også tænke på ophavsret og anden lovgivning, hvorved jeg fuldt forstår at han er oppe på mærkerne
Til slut: Håber godt nok en MZ III bliver til noget for det er uden tvivl den smukkeste af dem, og burde i mine øjne være lavet som den første og ikke den sidste
Ros
Indlæg: 77
Hva så er mz 3 modellen fra Hobbytrade,er det så hobbytrade der står bag modellen.
Det er ikke til at finde ud af i den her tråd.
Techek
Jelling
Indlæg: 900
Nej for pok..r da! Vi (læs: jeg) vil da i allerhøjeste grad, gerne se lignende indlæg og nyheder for fremtiden på Sporskiftet, men selvfølgelig skal det - som alle andre steder - være med respekt for ophavsret og insider-viden (bemærk venligst at jeg ikke anklager nogen for noget som helst, men blot flager for det!)
[ Märklin M- og C-skinne på gulvtæppet med ungerne | Ordekvibrilistisk og pedantisk sprogsoldat ]