Samtidig med udleveringen af de nye sukkervogne er der også kommet nye udgaver af Cl-vognen; 1 CLL, 1 Cll og 2 Cl.
Alle 4 vogne har sølvfarvet tag, og vindues-sprosserne er nu sølvfarvede så de kan ses. På CLL og Cll er der koblingsdåser i vogngavlene.
Desværre er det "lykkedes" at lave fejl i vogn-numrene på de 2 Cl-vogne :? .
__________________
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
kifa
Pensionist
Onsevig
Indlæg: 245
Ja !! Det må vi vende os til !! Det går ikke altid som præsten siger :roll: Vi skal være glade for at vi får noget der ligner danske vogne og ligeledes S-maskinen, hvis vi får den
Kim
Ole
Indlæg: 246
Jamen, jeg er da også glad for mine 4 nye vogne.
Jeg er bare ærgelig over sådan en fejl, når det ikke havde været hverken sværere eller dyrere at lave det rigtigt.
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
OLL
Indlæg: 51
JUBII JEG GLÆDER MIG NU MANGLER JEG BARE MIN CLS OG SÅ HAR JEG MIT HARESKOV STAMME (MO-CLL-CLS)
Mvh. Oliver
CaBrag
Pensionist
Indlæg: 214
Hvad er der galt med numrene på de 2 Cl vogne! i følge "Jernbanen.dk", er numrene da rigtige.
Mvh.
Carl
Ole
Indlæg: 246
Modellerne er påmalet 50 86 29-26 600-1 hhv. 50 86 29-26 603-5.
Burde være 50 86 29-25 600-1 hhv. 50 86 29-25 603-5.
Cifferlitra for Cl var 29-25, for Cll var det 29-26, og for Cls 29-27.
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Det har pyntet gevaldigt, at vinduessprosserne nu er markeret med sølvfarve. Desværre sidder vinduerne stadig for langt inde i vognen og trinnene er stadig forkerte (skal være træ og ikke metal).
Og så - min helt egen opfattelse - passer vogntypen ikke helt, hverken i farve eller højde, til Heljans MO-vogne. Men det må man åbenbart leve med, og den seneste udgave litra CLL er da også allerede købt.
Svend
kifa
Pensionist
Onsevig
Indlæg: 245
Det med at trinene er lavet af træ er jeg ikke så sikker på jeg har op levet dem lavet af metal og ligeledes kørte ikke dem allesammen med stjernehjul , så sandheden ligger nok et sted midt imellem
Kim
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Og hvis man ikke allerede har set det, så ligger der nu billeder ude af Cl-vognene på Hobbytrades hjemmeside. En skam der ikke er en Cle imellem. Men det kan jo være at det kommer
http://www.hobbytrade.dk/dk/nyheder/nyheder.shtml#aug13
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
... og en AL
Der har tidligere været en samarbejde mellem Tikøb og Hobbytrade, så vi kan kun håbe ......
Svend
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja en AL ville også være helt fin. Det ser jo ud til at Heljan kommer med AC-vognen , og den indgik også i mange tog på Nord- og Kystbanen udover i naturligvis landsdelstogene.
1. klasses passagererne var ikke så glade for AL´erne på Nordsjælland, de foretrak kupeinddelingen som med AC´eren. AL-vognen blev i øvrigt også kaldet for "akvariet". Det kan måske også være fordi, det var her de store fisk sad...
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Mon ikke akvariet kommer af en kombination af det, og så de STOOORE "akvarievinduer"
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.