hej har vil laver mig et nyt layout nu vil jeg bare høre om jeg har dummer mig nogen steder
der er spor 1 2 3 gods 1
__________________
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Det kommer jo an på, hvad du vil med din station. For eksempel kan du ikke have ind og udkørsel fra perron i hver sin retning samtidig.
Hvis banen er en 2 posret hovedbane (det ser det ud til at være) ville jeg flytte den ene perron ud mellem hovedsporene, så du kan køre uhindret til perron.
Englænderen til venstre ved udkørlsen, her skal stiksporet være længere, for at du bedre kan udnyte det.
I mine øjne er der for lidt godsspor.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
miken
kjellerup
Indlæg: 347
min plan var at jeg kun ha gemmekøre tog selv om der var et tog i spor 1 ang gods har du ret i men min 3 modul er 100x60 så det gir sig hvad jeg har af plads jeg har laver det så jeg kan tag gods ud i hver ende den dag jeg får laver en gods bane plads
min føste plan var at lækker banegården i midten og køre spor uden om men det ved jeg ikke hvor tit man ser det ved du det
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 513
Padborg , der ligger stationen da midt i sporhavet
Christian
http://3modul.dk/
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Og i Langå.... Så jo det ses i Danmark.
Jeg tror det moppe mener er at du blot skal flytte perronen ud imellem spor 2 og 3, så får du pludselig tre perronspor, altså et perronspor ekstra.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Jeg går ud fra det er til 3modul. Jeg vil sige, at du skal flytte perronen ud mellem spor 2 og 3. det vil gøre stationen meget mere alsidig til persontog.
Udskift dine korte sporskifter til slanke, det gør ganske vist at du ikke kan bruge dine englændere, men det vi se meget bedre ud, når togene kører igennem transversalerne.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Litra P
Indlæg: 1.852
Hmm - har 3Modul ikke K-skinner i enderne af deres moduler?
http://3modul.dk/index.php?id=76
Eller laver du dine egne moduler uden for "standard"?
Den der Märklin drejeskive er bare meget stor - og udansk - kan et af modulerne være større i bredden?
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
miken
kjellerup
Indlæg: 347
ja er komme frem til den her
ang sporskifter ja det vil se godt ud med dem men nu har jeg en flyttekasse jeg skal ha brugt
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 513
mit udlæg , ikke nødvendigvis 3 moduls holdning , kunne ikke rigtig få svarene til at stå ordentligt i Lars s tekst , det går bedre når jeg laver moduler og ligger spor
Christian
http://3modul.dk/
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Litra P
Indlæg: 1.852
OK så vidt - har også læst lidt videre, men Mikens "ender" på anlægget (altså de tre meter) er ikke fremo-kompatible - så vidt jeg kan se...
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
I forhold til Fremo ligger 3modul.dk's k-skinner så vidt jeg husker med en overhøjde på 1,2 mm. Dette er indenfor hvad der kan håndteres i 12 mm hullerne med 10 mm bolte (alternativt 8 mm) hvis det utænkelige skulle ske at et af 3modul.dk's strækningsmoduler blev inviteret med til en køredag hos Fremo-folket ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Litra P
Indlæg: 1.852
Jo - men det jeg tænker på er, at hvis hver ende af mikens moduler skal passe til til et standardstrækningsmodul (dobbelsporet), hvad er så standardafstanden mellem de to spor og afstanden fra bagerste kant til første spor?
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
miken
kjellerup
Indlæg: 347
min station bliver laver at 3 moduler
1 på 80 x 60
2 på 100x60
3 på 80x60
de bliver sammer med ejene endestykker
i hver ende bliver der laver et meller styk med et fremo ende styk hvor der vil være 2 flex skinner der går fra min statioen og til en fremo standart så jeg rammer de 3 meter
min drejeskive har en modul for sig selv så jeg kan ha den med vis jeg syns det men jeg vil nok ikke på en normal køre dag men næste gang når vi skal køre fler dag i hellerup der vil den da kommer med
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej,
Jeg vedlægger lige et forslag - jeg har forlænget ydermodulerne lidt så snittet mellem modulerne ligger bedre.
De to transversaler er hjemmelavede - opskriften kan du se her:
http://www.thkas-moba.de/html/hosentraeger_1.html
Det skal dog lige checkes om en englænder kan bygges ind der. Og jeg har snittet 5cm af længden på nogle sporskifter for at få plads til et spor mere.
Håber du kan bruge oplægget til noget...
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
miken
kjellerup
Indlæg: 347
ser godt ud men problem er at de 2 spor fra fri bane de er omkring midten af module så det passer med et fremo
min plan er at laver et lille styk som forminsker rummer meller spor så det passer med de 46 mm vi køre med nu så de gemmer kørespor skal være så tæt på midten som mulig
jeg har laver min plan om så man kan kommer ind på spore til min drejeskive
og med tiden der fra til ander ting
man kan laver omløb fra beggespor
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 513
spændende oplæg Lars og et yderst intrasant link , har selv prøvet noget lignende men med de slanke for at få dem ind til de 46 mm afstand som der er på FREMO ,
Christian
http://3modul.dk/
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej Christian,
Det ser rigtig godt ud og er en væsentlig bedre løsning end et tilpasningsmodul i hver ende - med hver deres s-kurve, der ser øhh lidt suboptimalt (læs ikke godt) ud. For dem der bare vil minimere afstanden uden at ødelægge klickforbindelsen kan man også udelade det lige udligningsstykke 24071 og skære i "skråningen" på den modgående kurve 24912. Men så havner man naturligvis ikkes på 46mm afstand mellem sporene, men på noget mere...
Men det kan få en sporrist til at se bedre ud og, men først og fremmest bliver der så plads til flere spor på en sådan
.
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 513
Hej Lars
det er faktisk det jeg har gjort , så al forbindelse er original klikforbindelse , afstanden kom så kun ned på 50 mm , men med de tilstødende skinner er det kommet ned på de 46 mm i tilslutningerne i enderne på modulet .
et link til mit modul men K spor , der er der skåret kraftigt i begge sporskifter .http://3modul.horsecreek.dk/byggedage/1byggedag-03.jpg
der skal man tænke sig godt om og måle rigtigt , der er kun et forsøg når man skærer .
Christian
http://3modul.dk/
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.939
Ser fint ud spændende - Dog kan jeg ikke li', at man kan køre direkte fra remisen og ud på hovedsporet - eller omvendt for den sags skyld.
Hvis du kun har gennemgående tog, hvorfor så et maskindepot?
Med venlig hilsen
Skott