Märklinkørere vil sikkert være interesseret i dette link.....
http://en.red-dot.org/2818+M59877f33677.html
Der foregår en diskussion på engelsk om den nye CS2 inde på http://www.marklin-users.net/ forum. Jeg kan desværre ikke finde ud af at linke direkte til tråden, men den findes under "Digital" - "New Central Station".
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
http://www.marklin-users.net/applications/forum3/topic.asp?TOPIC_ID=10563

Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Bibihest
Indlæg: 1.300
Designet er flot på den, men hvis jeg kender Märklin rigtigt, så bliver det alligevel kun et 2. klasses produkt, hvor der er sparet alle vejne.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
kulle2007
Salgskonsulent
Indlæg: 127
Hej
Jeg synes at det er ok, hvis man har både noget positiv eller negativ at skrive omkring de enkelt produkter, ud fra ens erfaring, med et produkt.
Eks har jeg personligt et særdeles dårligt indtryk af de modeller jeg har købt af Heljans lokomotiver, hvilke jeg har gjordt ud fra egen erfaring.
Heldigvis er der masser der har gode erfaring med Heljan, og sådan skal det også være.
Men at skrive flg: citat: Designet er flot på den, men hvis jeg kender Märklin rigtigt, så bliver det alligevel kun et 2. klasses produkt, hvor der er sparet alle vejne..
Finder jeg useriøs og igen en userøs kritik af Mærklin, og viser igen det indtryk som jeg har skrevet om i forskellige forum - At hvis man er glad for Mærklin, kan man kun ses med andre der køre Mærklin.
Hvis produktet var testet og man kunne påpege forskellige fejl / mangler synes jeg at det var en ok bemærkning.
Men brug dog pladsen til seriøs kritik både positiv og negativ af de forskellige produkter.
eks. har jeg nu købt D-maskinen til mærklin med lyd, " efter gode råd her fra bla. dette forum" og dette er ikke sidste gang jeg støtter denne virksomhed " der kom 8 vogne med fra samme firma, så det blev lidt dyrt
" og det er "her må jeg bande " sku en flot D-maskine, som ser godt ud med de 8 vogne bagpå.
Men husk at igen som jeg har skrevet: at kun hvis vi står sammen kan vi være nok til at virksomhederne, kan/ vil lave danske produkter.
Venlig hilsen
flemming
schweizertog
Sundhedsforsknings-sygeplejerske
Indlæg: 28
Kulle2007: så sandt, som det er sagt
smag og behag er forskellig, og kan tydeligvis luftes lige så forskelligt........ hvad er det i øvrigt med Märklin - hvorfor skal firmaet lægges om ikke for had så ofte latterliggøres ? laver firmaet ikke nok danske modeller eller indbyder de ikke til at 'åbne og rode med' hjemme i gør-det-selv-værkstedet ? mig ikke forstå................
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa!
Jamen jeg ved det ikke, men kan da godt komme med et bud som det ser ud set med mine briller:
Märklin lever i deres egen lidt isolerede verden: treskinnedrift, AC drift i analog, motorolaformatet og MFX i digitaldrift, vægter materiellets køreegenskaber på Märklin-spor højere end model-korrekthed, eget hjulprofil og hjulafstand og mangel på kompabilitet med andet. Sikrer kompabilitet med endog meget gammelt Märklin materiel.
Altså meget anderledes og sig selv. Så skal man kanøfles! Og det uanset om det er forhold der betyder noget for een selv eller ej.
Andre kan bare ikke forliges med en eller flere af de ovennævnte parametre.
For andre er Märklin bare sagen i en nøddeskal.
Se iøvrigt tråden om Märklinister.
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
kulle2007
Salgskonsulent
Indlæg: 127
hej
Ja - der skal være plads til alle, det jeg bare vil frem til, at det er ok "synes jeg" at komme med kritik omkring mærklins produkter i forhold til korekthed i udførelse, at 3 skinne ikke er korekte, dette er fakta som man enten kan lide eller ikke
jeg har valgt at jeg er glad for mærklin " med bla. ovennævnte fejl og mangler", men bruger gerne andre produkter.
Jeg synes bare at vi bør holde sammen for at kunne udbrede vores fælles hobby, og derfor er jeg blevet så utrolig træt af altid denne userøse kritik omkring mærklin.
Når CS 2 kommer, så lad os høre om den her på siderne " vi kan nok også læse om den i Banen eller andre steder.
Jeg er træt af at hvis man ikke bygger helt perfekt i korekt skinne størrelse "profil" , i korekt epoke, og alle vogne skal være perfekte, så er man bare "amatør".
dette er hvad jeg har opblevet ved besøg i nogle klubber og lign.
jeg synes og har stor respekt omkring personer der bygger selv, og "stjæler" meget gerne alle de ideer jeg kan komme til.
jeg har mærklin c-skinner med CS og lige fået windipet pro og vil bygge en bane i fri fantasi, måske et hjørne med danmark - til mine danske vogne / lokomtiver.
I øjeblikket har jeg kun plads til et modul ca 280 x 110 i den ene ende og 280 x 60 cm i den anden, her vil jeg bygge en remise i fri fantasi, og senere måske om senest et år, for jeg et lokale på 450 cm x 350 cm hvor remisen skal flyttes over I.
Men mit opstød, er kun fordi at jeg bliver stødt over den manglende forståelse for mit og MANGE andres valg
nu stopper jeg her, da dette indlæg er på vej ud af dette indeks
Mange hilsner
flemming
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa!
Ja , jeg vil ikke ind i debatten om hvad der er bedst - mit indlæg var tænkt helt neutralt i den debat.
Lad os slutte det her - vi er også ved at løbe lidt af spoert.
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Bibihest
Indlæg: 1.300
Synes det er noget fis at lukke ud, men gider egentligt ikke smide mig ud i en større diskussion, for det kan næppe betale sig kan jeg høre.
Jeg har haft Märklin altid og har altid været glade for dem, men de seneste år har deres produkter IKKE været den kvalitet som det har været tidligere og den service de HAR haft, eksisterer ikke mere. Hvor er det useriøse i det?
Jeg er rimelig ligeglad med hvor sart du er og om du netop kører Märklin, det har jeg som sagt også gjort altid. Det er intet imod Märklin personligt. Det er hverken hetz eller lign. Hvis det var et hvilket som helst andet firma der lavede den slags produkter, ville situationen være det samme.
Det er bare realiteten.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Bibihest
Indlæg: 1.300
http://vivaldi.dk/?p=181
Lidt mere om CS2
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Tjek lige dete billede ud:
http://de.red-dot.org/rd/img/pdf/2008-07-2130-c.jpg
Lokomotivet til højre står som værende et diesellokomotiv, men er vist som et damplokomotiv (hvorfor i alverden skal den også kende og vise lokomotiverne på varenumre??).
Hastighedsvisningen går direte fra 200 til 300 og videre til 250....
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Rigtigt godt set Klaus, marklin i en nøddeskal

Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Voller
Indlæg: 169
Jeg har aldrig set fordelen med at få en hastighedsudlæsning i km/t i stedet for køretrin? Der er flere af de nye digitale centraler der har den mulighed.
Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk
Bibihest
Indlæg: 1.300
Det gør det noget lettere at køre "virkelighedstro" hvis dine lokomotiver er indstillet korrekt. Så ved du at det kører 80km/t efter virkeligheden, når det står på skærmen.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Voller
Indlæg: 169
Jojo, men hvis lokomotivet er korrekt indstillet, så kører jeg da også "virkelighedstro" kørsel med min Intellibox.
Det forsvæver mig bare, at det må give bedre kontrol over lokomotivet når man kan se køretrin og ikke en anslået angivelse af hastighed.
Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk
Bibihest
Indlæg: 1.300
Synes funktionen er go at have, men jo, kunne også sagtens overleve uden. Måske er det bare for at give valgmuligheden at de gør det
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
gor
Indlæg: 23
Er der nogle der ved hvornår CS2 er i handlen??
Alle skriver om CS i opdateret version(2,
, er det CS2 de mener?
med venlig hilsen
Gor
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Nej. Og der er ikke fastsat en dato endnu.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Bibihest
Indlæg: 1.300
Har læst at den skulle bliver fremvist på en udstilling i Østrig i oktober. Ikke andet for end at vente og se
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Så vidt jeg er orienteret, så er det et rygte opstået på baggrund af de billeder, der har cirkuleret på nettet. Der er ingen planer om at udgive nogen CS2 foreløbig - heller ikke til næste år.
Hvis det endelig skal være, så mangler jeg stadig at se en CS der kan tale både Motorola og DCC. Hvis der skal tjenes store penge må det være en nødvendig feature.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Nej, for så får dem der ike ved andet måske øjnene op fpr at andre stationer kan bruges til MM.
Tænk alle de kunder de vil tabe på det.....
Desuden er det store trækplaster MFX, så man kan hente billedet frem og vise Märklins varenummer på lokomotivet (yderst vigtigt) og ikke at man kan køre med andre fabrikaters materiel.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Bibihest
Indlæg: 1.300
Hvis man vil have den med DCC kan man vente på Trix CS2, men der er så ingen MFX. Så det er lidt et valg man må tage.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Det er en typisk tankegang hos "monopoler": Vi taber kunder, hvis vi giver dem mulighed for at bestemme selv!
NEJ! Det gælder bare om at udvikle det bedste produkt! Det er pærelet!
Jeg vil tænke helt anderledes. Jeg vil tænke: Lad os lave en CS der kicker alle de andre!
Jeg er sikker på at Märklin ville få et hav af nye kunder, hvis de udviklede en CS med fuld NMRA DCC og komplet native MFX support. Så ville de have noget ingen af de andre producenter havde. Det skal der nok være mange kunder til.
Selv kører jeg med Lenz LZV 100. Det er meget nørdet, men det er noget der virker og jeg er ikke bundet. Hvis du binder dine kunder, så bliver du straffet før eller siden.
Som jeg ser det, så ligger Märklins fremtid ikke i kun at udvikle 3-skinne ting. Den ligger i at udvikle modeljernbane til begge lejre. For at gøre det mest fornuftigt ville jeg satse på at de fleste ting skal kunne benyttes alle steder. Derfor: CS med DCC og MM.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Bibihest
Indlæg: 1.300
Hvis de giver folk mulighed for at benytte DCC, så vil deres MFX ikke blive udbredt og så har de spildt penge på det. Nu har de været igang med MFX længe og det er stadig begrænset hvad det kan og hvor udbredt det er blevet.
Det kunne helt bestemt være fedt med DCC i den nye cs og på den måde få en central der kan ALT, men det sker næppe.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Der er intet forgjort i at erkende at slaget er tabt. Kun en tåbe lader som ingenting. Märklin har efter min mening tabt slaget om digitalverdenen for længe siden. Selvom der er brugt mange penge, kunne det være at det var billigere blot at smide håndklædet i ringen og erkende nederlaget.
Det bedste for alle parter ville være, hvis Märklin blot satte NEM stik i deres lok og lod folk bestemme selv. Jeg tror det vil blive enden på MFX, men så ville de til gengæld spare penge på udvikling.
Jeg tror dog at du har ret når du siger at det næppe sker. Jeg kan bare ikke forstå at de ikke kan indse det. Det kan være de skal have samme lussing som Roco fik før lyset går op for dem.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Bibihest
Indlæg: 1.300
Tror desværre de skal have en meget større lussing inden de smider noget som helt i ringen. Og ikke engang der, tror jeg de vil indrømme at MFX var grunden.
Det er deres et og alt og noget af det "største" de sælger deres tog på. Ville gerne have de kom tilbage og fokuserede på deres lokomotiver frem for kun deres digitale udstyr.
Sætte NEM stik i alle loks og lade folk bestemme hvad de vil køre med, lade andre firmaer som fx. Viessmann og ESU om at stå for alt elektronik til banen, de er både billigere og har flere features og så få står på butikken igen.
I dag er det jo næsten kun folk der VIL have MFX, der har en grund til at købe Märklin lokomotiver. Der er mange alternativer fra andre producenter og de kører ofte lige så godt eller bedre.
Det er i hvert fald som jeg ser det, men helt så enkelt er det sikkert ikke
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
reh
System engeneer
Indlæg: 144
Mine herre !
Jeg har en tid læst jeres indlæg og undret mig en del !
derfor har jeg følgende spørgsmål.
Tror i ikke märklin tænker over hvad de gør ? de har oprindeligt valgt motorola som basis for deres digital system, hvis vi nu ser bort fra at det er vores hobby men også et stykke legetøj for børn og de er gået fra besværlige ikke brugervenlige systemmer som "6021" og lavede mobil stationen med MFX der selv styrer adresser eller tog med faste adresser styret af produkt database.
Hvad angår valget af producent af deres digital udstyr, hvis ikke jeg tager fejl er det ikke ESU som laver deres dekoderer både MFX og ikke.
MFX er jo i princippet DCC 128bit.
Desuden er der andre producenter som laver multi protokol systemmer, hvorfor vælger man så ikke bare et af dem ??
Rene'
----------------------------------------------------------------
Rene' Hansen
Medlem af www.rmjf.dk
----------------------------------------------------------------
Bibihest
Indlæg: 1.300
Sefølig tænker de over hvad de gør, men det er ingen hemmelighed, at det er gået ned ad bakke for Märklin de seneste år, så de har åbenbart ikke tænkt nok over det.
Ta' fx. MFX. Et helt lukket system, som ingen kan få adgang til. Låst til en enkelt central, har masser af potentiale, men bliver langt fra udnyttet. Der har heller ikke været meget udvilking i MFX, siden de havnede i økonomiske problemer. Så på de punkter vil jeg sige de ikke har tænkt nok over det.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Selvfølgelig gør de det.
Som jeg netop beskrev er det da et bevidst valg at kun kunne styre MM.
Hvis du ved, hvor mange jeg møder der bliver dybt overrasket over at andre fabrikaters materiel kan køre på Märklins systemer. Mange ved ikke andet, for sådan var det i mange år. Når så man kan få en digitalcentral der automatisk kan genkende ens lokomotiver er der jo kun "besværligt" at købe andre fabrikaters lokomotiver.
Og det er sku smart at man kan lave genkendelse - som en af Danmarks tidligere største Märklinforhandlere sagde til mig: Så kan selv junior finde ud af det.
Til alle jer der ønsker langt mere (eksempelvis DCC) - det er ikke jer Märklin satser på....
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
reh
System engeneer
Indlæg: 144
hej bibhest
Hvad angår økonomiske problemer er märklin ikke den eneste ! det gælder faktisk dem alle også Fleismann !!
Hvis du har læst de sidste økonomiske rapporter om märklin går det faktisk rigtigt godt for dem !!
Hvad mener du med af MFX er dødt ingen udvikling !! er der da udvikling i DCC.
Rene'
----------------------------------------------------------------
Rene' Hansen
Medlem af www.rmjf.dk
----------------------------------------------------------------
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Flesichmann er blevet opkøbt af pengefolkene bag Roco. På sigt bliver det nok til 1 firma.
Märklin er opkøbt af et engelsk pengeforetagende der har beordret at der skal tjenes penge. Måske det er derfor at kvaliteten på nogle af Märklins produkter faldet en del....?
PIKO leverer vidst stadigvæk pæne tal - som den eneste "storproducent". Men de har jo også lært det, stjæler folk fra Märklin og får lavet ders produkter ude i østen - hvor de har fået styr på kvaliteten.
Når det så er sagt - prøv at se på varer fra KATO, Gützold og Brawa. Øj der fås lækre varer til rimelige penge......det får selv Rocos køreegenskaber til at blegne.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Det gør de da. Märklin er en totalløsning og køber man kun Märklin render man aldrig ind i problemer, men vil man gerne mere end deres system tillader, så hedder det DCC.
Det der undrer mig er hvorfor Märklin ikke forsøger at skumme fløde i DCC lejren, især nu hvor alle andre udvikler konsoller der taler begge protokoller, hvorfor så absolut lave en konsol der kun kan tale én? Det virker på mig som en dødsejler fra starten.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
PerOlsen
Indlæg: 2.070
For en gangs skyld er vi helt og aldeles enige Klaus. Jeg er sikker på, at det er en meget bevidst strategi at Märklin satser på MFX. Jeg har selv oplevet hvor let det spiller, når man sætter et nyt MFX-lokomotiv på ... det ER smart.
Jeg ser Märklin lidt som Apple ... begge producenter ved, at deres brand som let tilgængeligt system og lang levetid er det de er gode til. Der vil altid være "nørder" som vil meget mere - men i stedet for at lave det hele så åbent, at der opstår forvirring for den helt almindelige person, der går ind fra gaden, så begrænser de systemet og laver det skidegodt for de almindelige mennesker, der går ind fra gaden.
Vi ved alle, at modeltog har været væk fra det almindelige drengeværelse i en lang årrække. Legetøjsbutikkerne har ikke satset på den slags kvalitetslegetøj, men koncentreret sig om billigt plastjunk - og ungerne bliver bombarderet med tegnefilm på tv, der er skjulte reklamer for en serie produkter.
Og den almindelige forælder har i dag ikke tid, tålmodighed eller elektrisk indsigt til et kompliceret system - det skal bare sættes til og virke. Det er helt sikkert det Märklin kan. Ligesom forskellen på at købe en MP3-afspiller og en iPod ... den første kan garanteret meget mere, men en iPod er så let at betjene, at folk accepterer at den kan mindre.
I Kystbanen fik jeg at vide, at Märklin vist har droppet at lave boostere, men henviser til Esu's i stedet. Og det giver også fin mening, hvis de vil målrette deres opmærksomhed mod nye og unge brugere. For en Mobile Station kan trække et par loks samtidigt og kan have 10 lokomotiver. Perfekt til begynderen. CS'en kan helt alene og med C-skinner trække MASSER af lokomotiver. Min 17 meter lange bane (som nu er nedlagt - men kan ses i Big Boy filmene) blev strømforsynet ET eneste sted ... og uden brug af boostere. Kun en CS med en 50 watt transformator. Hvis folks behov vokser til mere end CS og C-skinner alene kan bære, så er de nok allerede igang med at kigge på mere avancerede systemer (WinDigiPet, DCC o.lign.) og derfor er det ikke så vigtigt, at der står Märklin på boksen.
Og når brugerne når et vist teknisk niveau, vil de måske overveje at skifte fra CS til noget mere avanceret ... men er det så ikke en lille udskrivning i forhold til så meget andet? En CS købt i et startsæt er jo ikke en stor investering i forhold til lokomotiver osv. (og jeg som købte den i løs vægt til fuld pris lige da den kom :roll: ).
Det JEG godt kunne tænke mig var bedre kørekontroller ... som på Esu's Ecos. Jeg håber, at Esu kunne få licens til at proppe MFX ned i den ... eller at en hacker fandt de forskelle i CS og Ecos operativsystemerne der indeholdt MFX (sikkert blot en fil eller to), så den kan det samme.
Og lige her er jeg ked af, at de to firmaer ikke arbejder bedre sammen. For en ny "casual" kunde vil stadig købe CS'en i startsættet - men når man bliver lidt mere avanceret vil man måske gerne betale mere for den ekstra finish og præcision. Det vil jeg i hvert fald.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
PIKOs køreegenskaber er ikke noget at råbe hurra for. Jeg har en PIKO Hobby ER20, og hvis den bare skal køre rundt, så er det sikkert fint, men så snart jeg skal operere lidt med den, så hopper og danser den, hvorimod mine Roco lige så stille (og lydløst) glider hen af sporet. Så at være billig har en pris. Da jeg kører Epoke V, har PIKO kun Hobby modeller at tilbyde. Jeg køber aldrig mere PIKO.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Bibihest
Indlæg: 1.300
Der er stor forskel. DCC kan bruges af alle og af alle enheder, så der er ikke brug for at udvikle meget på det, MFX kan bruges af én producent og kun i loks, så det kræver vist en del mere udvikling
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
reh
System engeneer
Indlæg: 144
Hej DCC snakkere
Der bliver snakket meget om Märklin's valg eller nærmere fravalg !
Men i virkeligheden har de ikke fravalgt noget men nærmere tilvalgt, forstået ved at de har trix som er 2 skinne samt DCC de er ovenikøbet gået videre. Tidligere kunne man se de samme modeller som trix og Märklin dette er ved at ændre sig ved at de udvikler rene DCC 2 skinne modeller (lange vogne, tog som kun er 2 skinne, osv)
Rene'
----------------------------------------------------------------
Rene' Hansen
Medlem af www.rmjf.dk
----------------------------------------------------------------
frede2300
Software udvikler
Indlæg: 1.129
Måske fordi de tjener pengene på lokomotiverne? Når du så har brugt flere tusinde på en CS så er du ikke tilbøjelig til at skifte, og tilgængæld køber du så kun Märklin lokomotiver? Og så tror jeg også det er noget med at det skal "bare virke".
H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Øøøøh, de har nu masser i epoke V.
Desiro i 23 forskellige afskygninger
Regioswinger
BR 180 i en 3-4 farvesammensætninegr (plus BR 371 og 372 fra CSD).
BR 142 og BR 109 er der også.
Hertil kommer en stor del godsvogne og lidt personvogne.
Men du har ret, hobby modellerne er ikke verdens bedste, hvilket også afspejles i prisen. Hvad koster en Roco ER 20 til sammenligning med en PIKO ?
Jo listepriserne siger: PIKO = 60 Euro Roco = 115 Euro.
Så det er cirka det dobbelte, nu ved du så, hvad man får for pengene.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Hej Klaus.
Medmindre jeg kigger i Hobbysektionen, så kan jeg ikke finde mange tyske lokomotiver på deres hjemmeside i Epoke V. Jeg kan finde en BR 180 og en E04.
Alle deres diesel og TRAXX er hobbyudgaver.
PIKO kontra Roco i pris behøver du ikke udstille for mig, det ved jeg udmærket godt.
Som jeg skrev: "at være billig har en pris". 
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Trix's "re-alignment" er noget jeg forventer en del af. Jeg venter stadig spændt på de første modeller der forventes på trapperne i slutningen af denne måned.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Kunne du ikke finde dem jeg beskrev ?
04'eren er museusmlok, vil du have dem , kan du også få epoke V damplokomotiver.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Hej Klaus.
Jeg interesserer mig kun for tysk materiale og skriver udfra det. For mig er de kun epoke V, hvis det eksakte nummer, der er trykt på siden eksisterer i Epoke V. Nu er deres billeder ikke af særlig læsbar størrelse, men jeg går ud fra at når de skriver museums lok, så er det E04 01.
For at vi ikke ender i flueknepperi
må jeg hellere lige opridse min pointe:
Hovedparten af PIKOs epoke V materiale ligger i deres Hobby serie.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Korrekt
Taurus i en "milliard-million" farvevarianter.
ICE3 (den er lige så ringe/god som Märklins)
BR 215
BR 101
BR 185 +189
ER20
G1700 BB
Jeg har overvejet om jeg skulel prøve at investere i en BR 101 for at sammenligne dem med den 8 år gamle Roco der kører på "min" modelbane og har gjort det i samfulde 8 år.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Du må gerne låne min ER20. Jeg vil gætte på det er samme indmad. Den er tilmed patineret og kørt til.
Jeg overvejer at kigge forbi Hadsten før eller siden, så kan jeg tage den med.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Åh tak, jeg har selv en ER 20 stående her ved siden af mig, den kunne jeg tage med over til sammenligning, se evt:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/gpics/gaetettog.jpg
Men i så tilfælde skulle jeg nok være så fair at bruge 50 kroner på en aksel med hæfteringe, se nedenstående side:
http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=ersatzteil_neu&grand_id=3&p...
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Ved du for resten om PIKO gør forskel på deres hjulsæt til AC og DC? Min ER20 er konverteret fra AC til DC, og jeg synes at have bemærket at den kører på svellerne når jeg benytter mine code 83 C-skinner. Det er ikke alle steder, men sådan jævnligt engang imellem. Der var ingen bumb ved code 90 C-skinner.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Jeg ved det faktisk ikke, men engang i morgen skal jeg da lige prøve at holde skydelæren på mine hjul og måle lidt, så ved vi det. Jeg tror det nu ikke.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Purellum
Indlæg: 507
Ifølge "gældende rygter" præsenteres vidunderet for forhandlere første gang 22-09-2008.
http://www.marklin-users.net/applications/forum3/topic.asp?TOPIC_ID=10563
Per.
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Trods den manglende kildeangivelse (på mm-forum) og "Märklin Digital"-navnet, når nu det alt det andet er slået stort op under navnet "Systems", så vil vil jeg da glæde mig til den præsentation. Især at høre hvad der ligger til grunde for det pludselige navneskift.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Bibihest
Indlæg: 1.300
Undrer mig lidt med det Systems og Digital. På billederne på den RedDot Award side står der helt klart systems på CS'en..
Og mærkeligt nok står viserne ens, bortset fra de bare er modsatte.
Derudover, så passer datoerne med deres officielle Roadshow ikke med den indbydelse (som også findes i PDF format)
http://www.maerklin.de/de/service/erlebnis/veranstaltungen/roadshow.html
Ser mærkeligt ud, men vi finder nok ud af det når det er så vidt
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Purellum
Indlæg: 507
Flere nyheder, på tysk:
http://www.eisenbahn-kurier.de/modellbahn/aktuell/news_maerklin_systems....
http://www.eisenbahn-kurier.de/modellbahn/aktuell/maerklin_cs_system.pdf
Modellbahn-Kurier angiver en pressemeddelelse fra Märklin som kilde
Per.