Hej Henho
så prøver vi om det er bedre
mvh
henning h087
__________________
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
kifa
Pensionist
Onsevig
Indlæg: 245
Det er et rigtigt godt billed af N204 , jeg syntes at den ligner mere en BR52 end BR50uk men det var jo også noget blaned omgang af div. dele fra de hjemkomede maskiner.
Kim
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Kim
tror da pokker at du syntes at den mere ligner en 52
der var en flydende overgang mellem 50 - 50ÜK - 52 mellem 1941 - 1943 hvor 204 kedel blev bygget
ca 400 ændringer og så vidt jeg har læst et sted 5000 sparede enkeltdele
dernæst er 204 kedel en forenkelt krigskedel St 34 der var med kraftigere pladetykkelse og længere levetid end den normale kedel der var en St-47 fredstidskedel med tyndere pladetykkelse og var beregnet for højtryk -men til gengæld ikke så lang levetid -
men der findes mange flere og udførligere beskrivelser i Steffen Dressler bog om N og T fra LOKOMOTIVET - kan anbefales
Jeg har selv ombygget til følgende maskiner 201 og 205 og er igang med at ombygge til 203 eller 204 - har en lille sindsyg plan om at lave alle 10 stk
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
woaw - super billede
Tak
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Thomas Jespersen
Indlæg: 425
Det er ikke svært at kende forskel på en 50 og en 52. 50 har stangramme og 52 har pladeramme. Kig på rammen lige over forløberen. Der er 52 højere end 50. Desuden kan man bedre se rammen på en 52 bag drivhjulene.
Med hensyn til kedelstålet, så var det normalt at man benyttede st34, men man eksperimenterede med st47k. Kedlerne af st47k var dog ikke holdbare i længden og derfor gik man tilbage til st34. Mange 50´ere ved DB, blev senere udrustet med kedler fra type 52, da man nu var gået tilbage til st34. Udover 50, var 01.10 og 03.10. oprindelig udstyret med kedel af st47k.
mvh
Thomas
Ty2 406
Frederikssund
Indlæg: 131
Hej.
Det er et dejligt billede af N204, det der ikke nogen tvivl om.
Forskelle på Br.50, 50Ûk og Br.52 er ikke store. Det kan være svært på billeder at se om det er pladeramme eller stangramme. Igen på billeder er det umuligt at kende forskel på div ståltyper. En af de ting derer meget typelige er antalet af domer, på Br52 er der 2 domer, en dampdome og en til sand. På Br.50 kan antallet svinge mellem 3-4.
I årende efter krigen blev der i Vesttyskland (DB) byttet meget om på kedlerne mellem Br.50 og Br.52. I Østtyskland (DR) valgte man at lave nye kedler når de gamle var udslidte.
En sjov lille ting, så var der hos DR Br.52'ere i daglig drift frem til 1990. I Polen var de i daglig drift frem til 2000. Så på trods af det var et krigsprodukt, kom de da til at holde meget godt.
I Tyrkiet har de stadig en der er driftklar. Den er ude at køre ved særlige arrangmenter.
Det er.
TCDD 56548. Oprindeligt DRG 52 7429
Byggeår 1943-44.
Byggenr. 16882.
Fabrik, Wiener Lokomotivfabrik AG, Floridsdorf.
TCDD modtog ialt 53 lokomotiver af typen i årende 1943-44. De 10 første direkte fra fabrikken. De resterende 43 lokomotiver taget ud af DRG nummere.
Venlig Hilsen.
Peter Wiese.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.937
Skønt billede - Det ser næsten ud som om manden, der går foran 52'eren trækker afsted med maskinen
Med venlig hilsen
Skott
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
så hermed et foto fra de anden side af N 204
også et Arne Kirkeby/OMJK foto -
Kirkeby var glad for N maskinerne
og har tage mange foto af dem
jeg tror at han havde planlagt at bygge en del af dem
ligesom da han byggede 7 stk varianter af D maskinen
og det endda i str 0
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
så tager vi en tur rundt om N 201
herligt foto med alle de aututansportvogne
det bliver bar mere for vogne med last end for N
men oplagt ide til modelbanen
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Dejlige billeder !!
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej til alle
har tænkt mig at fortsætte med at vise flere N maskiner
i nummerrækkefølge - således at man mar mulighed for at se de forskellige maskiner,
og hvis andre har foto af dem - smid dem ind
folk skal have noget at bygge efter - så de kan lave de forskellige maskiner
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.937
Hej Henning
Tak for de fine billeder - Det er jo kræs for kendere
Især billedet af 201 på skiven ved depotet i Odense er spændende. Mon du også ligger inde med nogle billeder af maskindepotet her, hvor man kan se detaljer af remise m.v.? Jeg skal nemlig i gang med at bygge dette på et tidspunkt - dog "kun" med 10 porte.
Med venlig hilsen
Skott
TouchCab
Indlæg: 139
Har desværre ingen billeder af N-maskinerne undtagen et meget ringe billede af N207 under skrotning.
Til gengæld har jeg haft fornøjelsen at ombygge alle varianterne i 1:87, og jeg har billeder af modellerne her:
http://damplokomotiver.touchcab.com/model/n/forskelle.html
Denne konto er ikke længere aktiv
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Jens
rigtigt flot arbejde - det står der noget respekt om
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Skott
specielle foto af remise i odense har jeg ikke - men foto taget rundt omkring den -
skal gennem kigge samlingen ?
men undersøger lige om nogle af mine kontakter har det
også mulighed for tegning af den
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.937
Hej Henning
Takker. Det kunne være super - Jeg har tegningen - Købte den i sin tid hos DMJK. Men alt andet vil være mere end velkommen. Vil jo gerne have en så vellignende model som muligt.
Med venlig hilsen
Skott
R 950
Indlæg: 72
Jens' fine billeder gav mig anledning til en enkelt bemærkning. Jeg er i gang med nr 206 og mener at have set et billede, der viser, at fødevandstilslutningen til højre side af domen på denne maskine fra venstre side føres foran domen, medens den på de andre maskiner med 4 domer føres bagom, som billedet af 209 viser.
Nils-Erik
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Niels - Erik
finder N 206 frem og lægger det ind
ok
med venlig hilsen
Henning h087
og Jens´s maskiner er virkelige flotte
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
her med de foto af 206 jeg umiddelbar kunne finde
håber de kan bruges
kigger dybere i gemmerne
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
hermed det andet foto af 206
det ikke godt, men håber det kan bruges
men kigger dybere
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
TouchCab
Indlæg: 139
Det mener jeg også er korrekt.
Jeg kom i tanker om det, da jeg sad og gennemså mine billeder.
Denne konto er ikke længere aktiv
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Orv ... og nu er du gået i gang med at gøre det samme i 1:32?
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
cfrost
Indlæg: 272
Og de er rigtig fint bygget, jeg er MEGET glad for min 203. (Som forøvrigt er på vej til Hobbykælderen i Fredericia og få indbygget lyd)
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
TouchCab
Indlæg: 139
Årh, pffh - nu er prisen jo noget anderledes i den skala ... :?
Men ellers er det korrekt, at min BR50 skal blive til en N-maskine.
Denne konto er ikke længere aktiv
TouchCab
Indlæg: 139
Ja, 203eren på billedet er jo din
Hils Peer fra mig.
Denne konto er ikke længere aktiv
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
her så foto af N 202
bemærk
1958 : egerhjul
1961 : pladehjul
dernæst at 202 har aldrig haft 4 stk knaster på kedelen
den har sandkasse - dampdom - sandkasse
feleren og myten er opstået ved at man har kigget på kedel numre og foto fra
leveringen da de ankommer til landet - med DER BLEV bytte rundt på kedlerne
det specielle er at det er rammenummer der følger maskinerne
og her er rammenummer for 202 Haine SP i 1943: 1868 og maskine DB BR 50 2119
kedlen kommer fra BR 50 134 bygget Borsig 1940 nr 14865 og ilagt BR 50 2119 i 1947
og overført til Belgien 1949 fra Kaiserlautern mdt 1949
men lad os nu nyde fotoerne
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Henning : Det er pragtfulde billeder

MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
her så N 203
foresten til alles underetning
OMJK har lavet en CD med Arne Kirkeby farvedias
den kan købes ved henvendelse til OMJK
http://www.omjk.dk
og prisen er kun 149 + porto
den indeholder 100 foto både DSB og privatbaner
den er pengene værd
jeg burde have nævnt det tidligere - men hermed gjort
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
vi har set N 204 før - men her lidt flere
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
og så N 205 som er en af dem jeg har bygget
der vil så lige blive en pause med N foto
idet jeg har et hængeparti om en bro - det skulle jo nødigt blive til en hængebro
og så er der jo Glyngørebanen ( også kaldet af nogen for Sallingbanen - men er det ikke mere SVJ :?: )
man vil jo gerne vide hvordan H......
:twisted: man læser planen
og det kan jeg godt forstå :?
og til Henho
det er sådanne foto med omgivelser fra området omkring remisen i Od jeg har
mener dog at der også er [u]miljø....øhh :?:[/u] foto iblandt
men får gennemgået samlingen
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
og så lidt mere N
det er så her Henho - du ser lidt bagrund af remise Od
med venlig hilsen
henning h087
PS : en historie jeg har hørt dengang jeg var på JBm fra tidligere Lkf Åge Jensen
da han engang skulle køre fra Padborg til Fredericia med sådan en N´er syntes
han godt nok at den var lidt træg med at komme op i fart - her skal det nævnes
han også fortalte at den var bedst at køre ved 45km/t - ellers rystede den ad ....
til - men de kom da op i fart -
Da de så var kommet til Lunderskov - og holdt inde på godssporet - kom der en ud og bedte dem om at rykke længere frem - ????
det viste sig så at Padborg var lidt overfyldt med vogne og havde hægtet 2 ( to ) godstog sammen - vidst ikke helt efter reglerne - men de havde fået sporplads.
om det er en lokomotivførerhistorie kan jeg ikke afgøre - men det siger noget om at de kunne slæbe noget .
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
PED
Indlæg: 150
Hej Henning,
da man fik N-maskinerne havde man da problemer med drejeskiverne i de berørte byer eller var de bare lange nok?
Venligst
Ped
Dansk Epoke 3 Märklin HO
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Hening
Det ER altså pragtfulde billeder i den opløsning.
Pudsigt iøvrigt, at kalk-slabberiet fra slampotterne er så forskellig fra maskine til maskine, uanset om de i øvrigt er lige beskidte ellers.
Det er godt at vide, når der skal patineres, behøver man ikke, at være alt for nervøs for, at resultatet bliver urealistisk
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Her Per
nej - det tror jeg ikke
selv om en N maskine er 22940 over pufferne er det jo ikke den afstand man skal bruge
det er jo afstanden mellem centerlinien på foreste hjul og bagerste hjul der bruges
og her er en N maskine 18890.
nej men da E maskiner kom i 37 måtte man lave større drejeskiver - før 37 var de største 17m drejeskiven og E maskines hjulafstand var 18200 - så man kan sige at problemet var løst
så her nogle afstande på drejeskiver og maskiner
drejeskiver : og her er det broens længe
12m - når vi siger 12m - så er den i virkeligheden 12,6 m
her kan så vendes C + D + K = 12000, Div = 12550 og S = 11450
16m
her kan vendes P = 15700 og T = 15665
17m
Her kan vendes H = 16600, PR = 16700, R1 = 16350 og R2 = 16800
20m
E = 18200 og N 18890
så man kan gå ud fra at N kunne indsættes hvor E var det i forvejen
dog tør jeg ikke lægge hovedet på blokken omkring det
for jeg har ikke hørt om E på Struer, Herning og Tinglev
ok E kørte til Padborg
men mener at N blev indsat på Nyborg - Fredericia - Aarhus - Esbjerg - Herning - Struer - så det kan godt være at Herning, Struer og Tinglev har fået større drejeskiver med N maskinens ankomst
Vores kære nostagi station Helsingør havde jo kun en 17m - der var derfor at E måtte løbe baglæns til København når den havde været en tur i Helsingør - mener ikke at jeg nogensinde har set i natura eller på foto at den har kørt forlæns fra Helsingør ? og derfor heller ikke baglæns fra Kjøvenhavn til Helsingør
Hillerød havde vistnok en 20m - men det kan skyldes kongevognen
mener også at da man fik længere personvogne lavede man en forlænger til drejeskiven i København og det virkede godtnok - bortset fra at man vistnok væltede hegnet - men vognen blev da vendt - og det var det der var meningen
nå - men nok om det - der er en bro og bane der venter i kulisserne
men hvis nogen ved noget mere omkring dette emne - giv venligst lyd
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
lekru
Indlæg: 100
I Padborg ligger der en 22 meter drejeskive.
Den var nødvendig for at kunne vende BR 01.
Dansk epoke III.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Lekru
tak for den
kan du ikke lige give lidt flere oplysninger om det
der var noget jeg ikke var klar over
mente ellers ikke at 01 kørte derop
mente at det kun var 03
men den skal måske også bruge en 22m ?
mere
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
lekru
Indlæg: 100
Om det er 01 eller 03 kan jeg ikke svare dig på, det er en tidligere kollega der har fortalt mig om det.
Jeg undrede mig nemlig, da jeg skulle på "skiven" for nogle år siden, med en MZ i Padborg og tingene ikke helt var, som de var andre steder, for der var fint med plads.
Det var efter dette, at jeg talte med en ældre kollega, der sagde, at det var på grund af de store tyske 01'ere.
Han kan selvfølgelig have husket forkert og nu er han et sted, hvor det ikke er muligt at spørge ham.
Dansk epoke III.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
"Trædelængden" for 01 er 20,320 meter og for 03 20,225 meter, så det gør jo ingen forskel, hvis skiven er 22 meter. Og den ydre forskel på 01 og 03 var jo for de første udgavers vedkommende heller ikke stor.
Bjarne
lekru
Indlæg: 100
Fandt et foto på Gunnar W. Christensens, meget fine side. Her ses tydeligt drejeskivens længde.
N maskinens længde er 22 940 mm.
http://www.tog-billeder.dk/fotos/danmark/dsb/damp/litra_n/n201/1009-3-28...
Dansk epoke III.
Flemming
Lokomotivfører
Korsør
Indlæg: 288
Hej Lekru
Jeg troede også at det var en 22 m drejeskive - men på en sporplan over Padborg står der 21 m på drejeskiven, det er godt nok mange år siden jeg har set den, men måske netop derfor kan jeg huske det!
21 meter venlige hilsner
Flemming
1956, sådanne årgange laves ikke mere
erikolsen1954
maskiningeniør
Ishøj
Indlæg: 377
Jeg har også set sådan en sporplan. Jeg mener der sted 23 m ved drejeskiven.
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
Flemming
Lokomotivfører
Korsør
Indlæg: 288
Hej Erik
Tø - hø, Det kunne næsten se ud som om der er møde i Alzheimer "light" klubben (man møder altid nye mennesker der) nogen af os må jo tage fejl (mig :?: :?: ) bevis må findes
Venligste hilsner
Flemming
1956, sådanne årgange laves ikke mere
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Citat, ældre debat (November 2008) i nyhedsgruppen dk.fritid.jernbaner:
Stig Bang-Mortensen skriver:
"Den er... 22,73 m mellem overgangsskinnerne og 23,74 m fra ende til anden inkl. overgangsskinnerne."
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
og her er linket til foto
http://sarek.dk/BR%2003-1010/index.html
mvh henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
erikolsen1954
maskiningeniør
Ishøj
Indlæg: 377
Beklager, jeg er endnu ikke angrebet af Alzheimers syndrom, heller ikke i lettere grad. Jeg checkede en sporplan i Jernbanehistorisk Årbog '95, den er formindsket i en sådan grad at man ikke kan læse teksten ved drejeskiven selv ved stor forstørrelse, men anden karakter har dog en sådan fylde at det ikke kan være et "1".
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
lekru
Indlæg: 100
At den skive er danmarks største, hersker der vist ingen tvivl om.
Jeg tror at det Stig Bang-Mortensen skriver, er det korrekte.
Dansk epoke III.
PED
Indlæg: 150
Hej som altid i dette forum bliver man klogere!
Tænk at den største skive lå iPad borg!
Hvor stor var så den ipad der lå i Skive (undskyld for den).
Er N-maskinen ikke ud af en familie, der er en af de mest gennemtænkte dampmaskiner, der nogensinde er lavet; den skulle kunne trække, have lavt akseltryk, bestå af få (simple) dele, kunne køre nogenlunde ligesågodt baglæns (måske havde fjenden fået ødelagt skiven), etc.
Iøvrigt brugte man i visse tilfælde vende-trekanter i togtet østpå, fordi det var meget hurtigere end at skaffe en drejesklive.
Henning, joh det er korrekt at E kørte baglæns hjemad Kystbanen, pga. den lille skive i Hg. Nu var E-maskinen vist heller ikke købt hjem til det der.
Ped
Dansk Epoke 3 Märklin HO
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej alle
er der nogen der ved noget om hvornår drejeskiven i Padborg blev
skiftet ud
Hae en sporplan fra 1929 - hvor drejeskiven kun er 20m
med venlig hilsen
henning h087
PS - vi skal nok få forsat N maskiner foto
skal lige have nogle nye kontakters tilladelser om brug af deres foto
på plads - der er nemlig også N maskiner
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
et foto af N 201
Middelfart - på vej op til Lillebæltsbroen 1967 - Foto Hans Gerner
improsantstilling
leveret at Peter - "Artige Verner" i KmK
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Ole
Indlæg: 246
Det er et af Hans Gerner's billeder. Det er taget i 1967 på stigningen fra Middelfart og op til Lillebæltsbroen.
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk