Picture

UTJ

PB

CA 1256 farve

Heljans CA 1256 (#5254) er et eksperiment med en lidt ændret nuance. Jeg vil gerne høre jeres mening om denne lidt ændrede nuance.

Like 0 kan lide

Picture

h087

togtosse

Græsted

PB  Blog

hej UTJ

i mine øjne er den god - rart med variation i farverne på vognene, sådan var det

jo også i virkeligheden, med hensyn til feltet med påskrift en god ide og igen

efter virkeligheden, har en del fotos der netop vise det som Heljan har lavet,

så gerne mer af den slags - hvis det kan lade sig gøre - tak

med venlig hilsen

henning h087

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide

Picture

CaBrag

Pensionist

PB  Hjemmeside

Variationer i farverne, er altid en fordel. Det ser meget bedre ud end 6-8 vogne med samme farve.

Mvh

Carl

Like 0 kan lide

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

PB  Blog

Det har været oppe at vende herinde før Wink

Men studerer man ældre farvefotos, kan man ofte se at der var forskellige nuancer i en personvognsstamme. Vognene var ikke helt "ens". En vinrød var ikke bare en vinrød pga. vind og vejr, vognrevisioner osv.

Derfor er det meget fint med noget variation, for så kommer modelbanen mere til at svare til virkeligheden.

Mvh

Claus

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide

Picture

SFJ

Skole

PB

Patinere selv stort set alle mine vogne, men ellers er det da en virkelig god idé. Syntes også det blev særdeles vellykket med HD'ernes farve.

//Miles

En dreng på 13 år med stor interesse for tog.

Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.