Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

my

hej

jeg var til forhanling hos chefen idag og det gik okay men som bonus kun jeg vælge en my

nu kan jeg ikke finde udad om det skal roco eller mærklin hvad for en er bedste og er der nogen andre jeg skal tag så sig til så jeg ikke dummer mig

ser frem til at høre fra jer

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"miken" skrev:
nu kan jeg ikke finde udad om det skal roco eller mærklin hvad for en er bedste og er der nogen andre jeg skal tag så sig til så jeg ikke dummer mig

Nu kan jeg kun tale af min personlige holdning. Märklins MY er en 40 år gammel konstruktion, der kører ganske udemærket, men rent visuelt er 40 år gammel, med hvad derraf følger. Det er sig en forkert længde, mangel på fine detaljer (vinduesviserere støbt i overdel og vinduer) og en (igen, for mig) noget ukultiveret gang.

Roco maskinen derimod er yderst fint detaljeret og kører som en drøm.

MEN - er man mere til metaloverdel end plasticoverdel, så falder Rocos MY kraftigt igennem. Overdelen er af plast.

Smag og behag, som 2-skinne kører er det heldigvis let at vælge, for Märklins MY kortslutter mine skinner Smile

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

jeg er selv mest til en roco har nogen ander ting i roco og ja de er lækker

trækker din roco my godt :?:

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.208

PB  Hjemmeside

"miken" skrev:
hej jeg var til forhanling hos chefen idag og det gik okay men som bonus kun jeg vælge en my nu kan jeg ikke finde udad om det skal roco eller mærklin hvad for en er bedste og er der nogen andre jeg skal tag så sig til så jeg ikke dummer mig ser frem til at høre fra jer

Husk, at du skal betale skat af værdien af din bonus, også når der ikke er tale om kontante penge!

Jeg har Piko, Long, Roco, Heljan og Märklin MY i H0 ... jeg elsker Märklins MY for den rå trækkraft og metaloverdel, ligesom den passer perfekt til de (ligeledes) lidt for korte vogne, som er nødvendige på mit ganske lille hjemmeanlæg - og så er der mange følelser hos mig for Märklin MY'en!

Roco's er korrekt størrelse og lækker lydløs (næsten) kørsel.

Alternativt kunne du også vælge Heljan MY. Den er endnu mere korrekt omkring lygterne end Roco's version.

Vælg selv ... ingen af valgene er at "dumme sig", med mindre andre skal bestemme for dig!

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Jeg har to Roco MY og de kører godt. De kan virkelig trække noget, samt klare lange seje stigninger. Dem er jeg meget glad for.

Men det kunne lige så godt have været Märklin MY. Men Rocos ser udseendemæssigt bedre ud. Og jeg vil også mene at Rocos MY er lidt bedre rent motormæssigt end Heljans MY.

Det har dog ikke forhindret mig i at have et par af Heljans også.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

Ang skat ja rigtig nok

Nu køber jeg den til firma så kan jeg bruge den til at lave nogen små arb opgaver ind jeg sender nogen at min ansat ud på bane arb Så får de lidt uddannelse hjemme på kontore

Så er det ok med min revisor

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"miken" skrev:
trækker din roco my godt

Jeps, "JYTTE" er en rigtig lille slæber....

Det samme er mine toMZ'ere af samme fabrikat.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

"moppe" skrev:
"miken" skrev:
trækker din roco my godt
Jeps, "JYTTE" er en rigtig lille slæber....Det samme er mine toMZ'ere af samme fabrikat.Klaus

ja hun er en sej "dame" Cool . på min Helix, med 2,3 % stining, trækker 1124 nemt op med 50- 60 aksler, så der er okay trækkraft, har også MZ 1414 og 1420, fra Roco, og de kan også Laughing out loud

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

Angående Rocos MY og trækkraft, så husk på den stamme som Martin Nygaards Roco MY slæbte rundt på i Valbyhallen. Den fejler vist bestemt ikke noget.

Så var det ikke fordi jeg i forvejen selv har en del Märklin MY´ere og synes det er lækkert med metal overdelen, så ville jeg i dag nok vælge Rocos.

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bo S.

Indlæg: 202

PB  Hjemmeside

Vælg Roco - uden tvivl. Sublime køreegenskaber og super detaljering.

Mvh. Bo S.

Se evt. anmeldelse af lokomtiver her: http://www.danskmodeltog.dk/?p=280

__________________

http://danskmodeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

det bliver til en roco jeg vil finde et godt tilbud i aften

nogen der ved om de er på tilbud nogen steder

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kok

Pædagog

Hedehusene

Indlæg: 138

PB

"miken" skrev:
det bliver til en roco jeg vil finde et godt tilbud i aften nogen der ved om de er på tilbud nogen steder

Du kan evt. prøve Kystbanen, det er ikke så længe siden de have "Jytte" på tilbud.

MVH Martin

__________________

2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.

Martin Kok

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bo S.

Indlæg: 202

PB  Hjemmeside

Du kan også prøve hobbykaeden.dk, de har til tider haft rigtigt lave priser på Rocos MY.

Mvh. Bo S.

__________________

http://danskmodeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Hvor meget "slæber" en Roco My i forhold til en Heljan My (for nu at kigge på de nyeste konstruktioner? Og hvilken er i følge jeres erfaringer bedst, dels visuelt, dels hvad bygge-kvalitet angår?

"HNE3003" skrev:
på min Helix, med 2,3 % stining, trækker 1124 nemt op med 50- 60 aksler

Nævnte tilfældigvis dette for min kære far-far, som i sine yngre dage var portør i Korsør, og hans kommentar var noget i stil med "det var da en noget svag maskine", i følge ham var et typisk godstog for en My på omkring 120 aksler, og det skulle angiveligt ikke være noget problem, ikke engang på det nogen kalder "de vest-sjællandske alper". Hvor kraftige disse stigninger i % kunne han dog ikke huske, og jeg er ikke lokal-kendt på de kanter, er født og opvokset på Lolland (Nakskov, helt præcist).

Efter have hørt hans bemærkning, nævnte jeg så at der formentlig er en vis forskel på antal hk eller kW pr. aksel eller ton, til hvilket han blot svarede "mjah, men alligevel, når man forsøger at bygge nutidens modeller så realistiske som muligt".

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

ved DSB betegner man stigninger i promille og ikke procenter,

så hvis stigningbogstav

A svarer til > 10 promille

B svarer til > 8 promille

C svarer til > 6 promille

D svarer til > 4 promille

E svarer til > 2 promille

F svarer til > 0 promille

så er det sammenlignet med den nævnte helix på 2,3 procent blevet til en stigning på 23 promille -

og sporet fra Vejle til Gejsdalen svarer til stigningsbogstav A og strækningen fra Korsør til Slagelse er stigningsbogstav F - og resten af vejen til København kender jeg ikke stigningsbogstaverne på - med der er ikke større stigninger end A ( har desværre ikke en tjenestekøreplan lige ved hånden over 1 distriks ( Sjælland + øer ) S - toglinie op fra Valby har også stigning A - så Model MY trækker langt mere end MY i virkeligheden

håber det gav lidt forståelse

med venlig hilsen

henning / h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Triangel

Odense

Indlæg: 269

PB

"h087" skrev:
Hejved DSB betegner man stigninger i promille og ikke procenter, så hvis stigningbogstav A svarer til > 10 promilleB svarer til > 8 promilleC svarer til > 6 promilleD svarer til > 4 promilleE svarer til > 2 promilleF svarer til > 0 promillemed venlig hilsenhenning / h087

Hej

Det holder bare ikke efter de nyere normer... Da man idag er helt nede på stigningsbogstav M som det mindste.... og i følgende er lånt fra TIB´

Banestrækningens stigningsforhold angivesved bogstaver.Stigningsbogstav M er mindsteforekommende stigning, og stigningsbogstavA er største forekommende stigning.Det angivne stigningsbogstav er størstestigning mellem 2 bestemtetogekspeditionssteder.Stigningsbogstaverne anvendes vedberegning af største tilladte belastning for ettog, jf. punkt 2.6.

Hilsen

Peter

__________________

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Hej allesammen,

Citat:
Stigningsbogstaverne anvendes vedberegning af største tilladte belastning for ettog, jf. punkt 2.6.HilsenPeter

Er det mine øjne der fejler noget - eller har nævnte TIB ikke noget afsnit 2.6 Laughing out loud ?

http://www.bane.dk/db/filarkiv/8398/TIBOEV_03012011.pdf

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej

beklager at jeg ikke angav årstal for TIB 1957 -

men læg lige mærke til [u]så hvis[/u] stigbogstav A svarer [u]> ( betyder større end )[/u]

også at den jeg svarer skriver at hans farfar - tsk tsk - i unge mennesker

dernæst befatter jeg ikke mig med epoke 3 efter 1965 - det burde du da vide - peter

dengang kørte der C, D, E, F, H, HS, K, N, O, P, PR, Q, R, S, T, MH, MT, glMX, MX, MY MO, MP, og mange flere - dog ikke alle på samme tid og sted - alt efter hvor man befandt sig!!!!!

står man idag på en station kan man se IC3, IC3, IC3, IR, IC3, BR185, IC3, IC3, IC4!!!!

EA, IC3, IR4 osv osv osv - nå ja - glemte bojsedåsen

med venlig hilsen

henning / h087

det der kunne være mere interesant at få noget at vide er hvad stigningsbogstaverne svarer til i promille helt præcist - både dengang og nu

svarer stignngsbogstav F til 0 - 2 promille dengang og hvad stå så M til idag!!!!!!!!!

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.