hej
jeg var til forhanling hos chefen idag og det gik okay men som bonus kun jeg vælge en my
nu kan jeg ikke finde udad om det skal roco eller mærklin hvad for en er bedste og er der nogen andre jeg skal tag så sig til så jeg ikke dummer mig
ser frem til at høre fra jer
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Nu kan jeg kun tale af min personlige holdning. Märklins MY er en 40 år gammel konstruktion, der kører ganske udemærket, men rent visuelt er 40 år gammel, med hvad derraf følger. Det er sig en forkert længde, mangel på fine detaljer (vinduesviserere støbt i overdel og vinduer) og en (igen, for mig) noget ukultiveret gang.
Roco maskinen derimod er yderst fint detaljeret og kører som en drøm.
MEN - er man mere til metaloverdel end plasticoverdel, så falder Rocos MY kraftigt igennem. Overdelen er af plast.
Smag og behag, som 2-skinne kører er det heldigvis let at vælge, for Märklins MY kortslutter mine skinner
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
miken
kjellerup
Indlæg: 347
jeg er selv mest til en roco har nogen ander ting i roco og ja de er lækker
trækker din roco my godt :?:
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.208
Husk, at du skal betale skat af værdien af din bonus, også når der ikke er tale om kontante penge!
Jeg har Piko, Long, Roco, Heljan og Märklin MY i H0 ... jeg elsker Märklins MY for den rå trækkraft og metaloverdel, ligesom den passer perfekt til de (ligeledes) lidt for korte vogne, som er nødvendige på mit ganske lille hjemmeanlæg - og så er der mange følelser hos mig for Märklin MY'en!
Roco's er korrekt størrelse og lækker lydløs (næsten) kørsel.
Alternativt kunne du også vælge Heljan MY. Den er endnu mere korrekt omkring lygterne end Roco's version.
Vælg selv ... ingen af valgene er at "dumme sig", med mindre andre skal bestemme for dig!
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg har to Roco MY og de kører godt. De kan virkelig trække noget, samt klare lange seje stigninger. Dem er jeg meget glad for.
Men det kunne lige så godt have været Märklin MY. Men Rocos ser udseendemæssigt bedre ud. Og jeg vil også mene at Rocos MY er lidt bedre rent motormæssigt end Heljans MY.
Det har dog ikke forhindret mig i at have et par af Heljans også.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
miken
kjellerup
Indlæg: 347
Ang skat ja rigtig nok
Nu køber jeg den til firma så kan jeg bruge den til at lave nogen små arb opgaver ind jeg sender nogen at min ansat ud på bane arb Så får de lidt uddannelse hjemme på kontore
Så er det ok med min revisor
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Jeps, "JYTTE" er en rigtig lille slæber....
Det samme er mine toMZ'ere af samme fabrikat.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
HNE3003
sælger
Indlæg: 448
ja hun er en sej "dame"
. på min Helix, med 2,3 % stining, trækker 1124 nemt op med 50- 60 aksler, så der er okay trækkraft, har også MZ 1414 og 1420, fra Roco, og de kan også 
WWW.ets.acnshop.eu
DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....
Intellibox Games on Track
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Angående Rocos MY og trækkraft, så husk på den stamme som Martin Nygaards Roco MY slæbte rundt på i Valbyhallen. Den fejler vist bestemt ikke noget.
Så var det ikke fordi jeg i forvejen selv har en del Märklin MY´ere og synes det er lækkert med metal overdelen, så ville jeg i dag nok vælge Rocos.
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
Bo S.
Indlæg: 202
Vælg Roco - uden tvivl. Sublime køreegenskaber og super detaljering.
Mvh. Bo S.
Se evt. anmeldelse af lokomtiver her: http://www.danskmodeltog.dk/?p=280
http://danskmodeltog.dk
miken
kjellerup
Indlæg: 347
det bliver til en roco jeg vil finde et godt tilbud i aften
nogen der ved om de er på tilbud nogen steder
Mvh
Michal Sønder
Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk
3-skinne H0, K-skinner via moduler
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012
Kok
Pædagog
Hedehusene
Indlæg: 138
Du kan evt. prøve Kystbanen, det er ikke så længe siden de have "Jytte" på tilbud.
MVH Martin
2 skinne. DSB/Lollandsbanen Epoke IV.
Martin Kok
Bo S.
Indlæg: 202
Du kan også prøve hobbykaeden.dk, de har til tider haft rigtigt lave priser på Rocos MY.
Mvh. Bo S.
http://danskmodeltog.dk
mr-data
Indlæg: 805
Hvor meget "slæber" en Roco My i forhold til en Heljan My (for nu at kigge på de nyeste konstruktioner? Og hvilken er i følge jeres erfaringer bedst, dels visuelt, dels hvad bygge-kvalitet angår?
Nævnte tilfældigvis dette for min kære far-far, som i sine yngre dage var portør i Korsør, og hans kommentar var noget i stil med "det var da en noget svag maskine", i følge ham var et typisk godstog for en My på omkring 120 aksler, og det skulle angiveligt ikke være noget problem, ikke engang på det nogen kalder "de vest-sjællandske alper". Hvor kraftige disse stigninger i % kunne han dog ikke huske, og jeg er ikke lokal-kendt på de kanter, er født og opvokset på Lolland (Nakskov, helt præcist).
Efter have hørt hans bemærkning, nævnte jeg så at der formentlig er en vis forskel på antal hk eller kW pr. aksel eller ton, til hvilket han blot svarede "mjah, men alligevel, når man forsøger at bygge nutidens modeller så realistiske som muligt".
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
ved DSB betegner man stigninger i promille og ikke procenter,
så hvis stigningbogstav
A svarer til > 10 promille
B svarer til > 8 promille
C svarer til > 6 promille
D svarer til > 4 promille
E svarer til > 2 promille
F svarer til > 0 promille
så er det sammenlignet med den nævnte helix på 2,3 procent blevet til en stigning på 23 promille -
og sporet fra Vejle til Gejsdalen svarer til stigningsbogstav A og strækningen fra Korsør til Slagelse er stigningsbogstav F - og resten af vejen til København kender jeg ikke stigningsbogstaverne på - med der er ikke større stigninger end A ( har desværre ikke en tjenestekøreplan lige ved hånden over 1 distriks ( Sjælland + øer ) S - toglinie op fra Valby har også stigning A - så Model MY trækker langt mere end MY i virkeligheden
håber det gav lidt forståelse
med venlig hilsen
henning / h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Triangel
Odense
Indlæg: 269
Hej
Det holder bare ikke efter de nyere normer... Da man idag er helt nede på stigningsbogstav M som det mindste.... og i følgende er lånt fra TIB´
Banestrækningens stigningsforhold angivesved bogstaver.Stigningsbogstav M er mindsteforekommende stigning, og stigningsbogstavA er største forekommende stigning.Det angivne stigningsbogstav er størstestigning mellem 2 bestemtetogekspeditionssteder.Stigningsbogstaverne anvendes vedberegning af største tilladte belastning for ettog, jf. punkt 2.6.
Hilsen
Peter
Med venlig hilsen
Peter
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej allesammen,
Er det mine øjne der fejler noget - eller har nævnte TIB ikke noget afsnit 2.6
?
http://www.bane.dk/db/filarkiv/8398/TIBOEV_03012011.pdf
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
beklager at jeg ikke angav årstal for TIB 1957 -
men læg lige mærke til [u]så hvis[/u] stigbogstav A svarer [u]> ( betyder større end )[/u]
også at den jeg svarer skriver at hans farfar - tsk tsk - i unge mennesker
dernæst befatter jeg ikke mig med epoke 3 efter 1965 - det burde du da vide - peter
dengang kørte der C, D, E, F, H, HS, K, N, O, P, PR, Q, R, S, T, MH, MT, glMX, MX, MY MO, MP, og mange flere - dog ikke alle på samme tid og sted - alt efter hvor man befandt sig!!!!!
står man idag på en station kan man se IC3, IC3, IC3, IR, IC3, BR185, IC3, IC3, IC4!!!!
EA, IC3, IR4 osv osv osv - nå ja - glemte bojsedåsen
med venlig hilsen
henning / h087
det der kunne være mere interesant at få noget at vide er hvad stigningsbogstaverne svarer til i promille helt præcist - både dengang og nu
svarer stignngsbogstav F til 0 - 2 promille dengang og hvad stå så M til idag!!!!!!!!!
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved