Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Motorindstilling i decoder i fleischmann N 733003

Hej "N´er"

Ja jeg er gået lidt ned i størelse...  i al fald når det gælder modeltog... Fra spor 1 til spor N.

Så er lidt på bar bund her, og håber at en eller anden sidder med de vise sten

Fik købt mig et par lokomotiver, 3 brugte, 2 nye. I alle er der monteret ESU lokpilot decoder i af mig selv. Det ene, en sprit ny Fleischmann 733003 BR140 som er monteret med nem 651 stik. Når jeg kører med den via min lokprogrammer, ECoS eller min mobile station er der ingen problemer og den kører fint. Når jeg er på klubbens anlæg som bruger FLeischmanns twincenter - ja så er det meget i "køretrin" den reguleres i. Men meget grove... altså: langsom eller hurtig. Der er ikke den bløde igangsætning, eller nedbremsning som med de andre controllere. Hvor den kan reguleres fint over hele acc/decc området.

Jeg tænker det er en indstilling i decoderen, men hvilken? Motorstyringen? og i så fald hvilke CV værdier skal jeg gå efter?

Det undrer mig at de andre kører uden at have ændret det mindste i decoderens motorstyring. De tre af de brugte har 3 polede motorer, den ene nye mener jeg også er trepolet. Mens jeg ikke kan se hvad det er der ligger i 733003 lokomotivet.

Er der en eller anden der kan hjælpe lidt her??

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

Indlæg: 668

PB  Hjemmeside

Prøv og se, om du i decoderen har valgt 14 trin eller 28/128 trin. Disse trin skal helst matche, hvad Command Centralen er sat op til. For Command Centralen skal man også vælge trin-standard.

I Jernhesten og i Modul-grupperne er valgt 28/128 - FYI Wink

__________________

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

boholm skrev:

Prøv og se, om du i decoderen har valgt 14 trin eller 28/128 trin. Disse trin skal helst matche, hvad Command Centralen er sat op til. For Command Centralen skal man også vælge trin-standard.

I Jernhesten og i Modul-grupperne er valgt 28/128 - FYI Wink

Ja det må jeg lige prøve, har bare ikke valgt noget. Har nemlig kun ændret adresse i den og intet andet. Men så burde den vel også gøre det med for eks mobile station? Men jeg kigger da lige på det i løbet af weekenden.

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.