McK har med deres EA lavet en flot epoke III - V vogn. se link. Hvor der er omtale og billeder af udgaverne fra før verden gik af lave i 1967 - UIC litra.
EA 6030 Serie 2, 2.distrikt. EA 6002 Serie 1, 1.distrikt. EA 6007 Serie 1, 2.distrikt
Design Dh - bemærk det manglende DSB !
__________________
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
MAB
Staten
Indlæg: 548
Tak fordi du gider skrive disse anmeldelser. De er meget interessante at læse. Står placeringen af disse vogne udenpå æskerne? Jeg kan se at de har været placeret både på Sjælland (København) og Jylland (Århus) og muligvis flere steder. Min interesse er dog primært serie II 1964-67, McK 2705 og 2706.
Hilsen Martin
F.Ormstrup
Indlæg: 2.685
Placeringen af vognene står ikke på æskerne.
Men i serie I (1951 - 1964) gælder der en simpel regel før ombygningen i 60'erne - harmonika = Sjælland - uden harmonika = Jylland/Fyn.
Ang. serie II (1964 - 1967) her må du nok se på modellen - hvor den har hjemme.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
De enkelte vognes livsforløb med tidspunkter for eventuelle ombygninger og omlitreringer kan ses på jernbanen.dk
Bjarne
Kim Stapelfeldt
Befalingsmand
Holbæk
Indlæg: 377
Det er jo lige før man overvejer at skifte epoke, bare for at finde en undskyldning for at købe den her :)
Hold da op, en fin vogn...
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Det er jo lige før man overvejer at skifte epoke, bare for at finde en undskyldning for at købe den her :)
Hold da op, en fin vogn...
Den er da til at købe i epoke-IV version (hvilket jeg tænker at du kører, baseret på den fine "slidte" MY i din signatur?
) - prøv at kigge på McK varenumre 2707-2712 lige her: http://mck-h0.dk/kategori/personvogne/dsb-eadh/
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
gejo
Indlæg: 681
Jeg vil blot tilføje, at jeg ikke i forbindelse med Dh'eren er stødt på problemer ved brug af Märklins kortkobling.
Mit eksemplar monteret med Märklin kortkobling kører fint gennem Märklin c-skinne R2.
Hilsen Gert
MAB
Staten
Indlæg: 548
De enkelte vognes livsforløb med tidspunkter for eventuelle ombygninger og omlitreringer kan ses på jernbanen.dk
jernbanen.dk er et godt bud, men placeringerne af vognene nævnes desværre ikke nogen steder, så vidt jeg kan se.
Hilsen Martin
Kim Stapelfeldt
Befalingsmand
Holbæk
Indlæg: 377
Det er jo lige før man overvejer at skifte epoke, bare for at finde en undskyldning for at købe den her :)
Hold da op, en fin vogn...
Den er da til at købe i epoke-IV version (hvilket jeg tænker at du kører, baseret på den fine "slidte" MY i din signatur?
) - prøv at kigge på McK varenumre 2707-2712 lige her: http://mck-h0.dk/kategori/personvogne/dsb-eadh/
Mvh,
Peter
Det var kattens !! Havde en ide om, de vogne forsvandt i slut 70'erne !! Men det kan jeg da godt se, ikke er korrekt !!
Tak for info
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Det var kattens !! Havde en ide om, de vogne forsvandt i slut 70'erne !! Men det kan jeg da godt se, ikke er korrekt !!
Tak for info
Bare surt, ikke - så må man ud og investere igen...
Jeg kan fortælle at det sågar også er en fin vogn i design-bemaling... 
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.685
Det var kattens !! Havde en ide om, de vogne forsvandt i slut 70'erne !! Men det kan jeg da godt se, ikke er korrekt !!
Tak for info
Bare surt, ikke - så må man ud og investere igen...
Jeg kan fortælle at det sågar også er en fin vogn i design-bemaling... 
Peter
McK har kun lavet EA ( I ) vognene så de passer til epoke III - 1951 - 1964 (hvor de blev ombygget), om epoke IV versionen kommer er et stort ??? som Peter ikke kunne/ville svare på i Kjellerup!
EA ( II ) har en helt anden undervogn - vognkassen, dørene og vinduesplaceringen er ændret i forhold til serie I.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
McK har kun lavet EA ( I ) vognene så de passer til epoke III - 1951 - 1964 (hvor de blev ombygget), om epoke IV versionen kommer er et stort ??? som Peter ikke kunne/ville svare på i Kjellerup!
EA ( II ) har en helt anden undervogn - vognkassen, dørene og vinduesplaceringen er ændret i forhold til serie I.
Således korrigeret....
EA (II) / Dh (II) vognen i epoke IV udførelse er også rigtig fin... 
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Kim Stapelfeldt
Befalingsmand
Holbæk
Indlæg: 377
McK har kun lavet EA ( I ) vognene så de passer til epoke III - 1951 - 1964 (hvor de blev ombygget), om epoke IV versionen kommer er et stort ??? som Peter ikke kunne/ville svare på i Kjellerup!
EA ( II ) har en helt anden undervogn - vognkassen, dørene og vinduesplaceringen er ændret i forhold til serie I.
Således korrigeret....
EA (II) / Dh (II) vognen i epoke IV udførelse er også rigtig fin... 
Jeg er med - Det er DH der er lavet i epoke IV, og designrød
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
De enkelte vognes livsforløb med tidspunkter for eventuelle ombygninger og omlitreringer kan ses på jernbanen.dk
jernbanen.dk er et godt bud, men placeringerne af vognene nævnes desværre ikke nogen steder, så vidt jeg kan se.
Næh, det kan jeg godt se, desværre!
Bjarne
MAB
Staten
Indlæg: 548
De enkelte vognes livsforløb med tidspunkter for eventuelle ombygninger og omlitreringer kan ses på jernbanen.dk
jernbanen.dk er et godt bud, men placeringerne af vognene nævnes desværre ikke nogen steder, så vidt jeg kan se.
Næh, det kan jeg godt se, desværre!
Hilsen Martin
MAB
Staten
Indlæg: 548
Jeg har fået denne e-mail fra McK:
“Hej Martin –
McK 2705 og McK 2706 er ens, bortset fra numre, revisionsdatoer, og maleangivelser på gavlene.
Begge vogne hørte hjemme i område vest (Århus), men alle EA og Dh-vognene benyttedes flittigt i landsdelstrafikken, blandt andet i nattogene og forskellige posttog, så alle vogne kørte på begge sider af Storebælt.
Det var kun lokomotiverne der ikke førtes over Storebælt.”
Hilsen Martin
F.Ormstrup
Indlæg: 2.685
McK 2705 og McK 2706 er ens, bortset fra numre, revisionsdatoer, og maleangivelser på gavlene.
Begge vogne hørte hjemme i område vest (Århus), men alle EA og Dh-vognene benyttedes flittigt i landsdelstrafikken, blandt andet i nattogene og forskellige posttog, så alle vogne kørte på begge sider af Storebælt.
Jeg var en tur til Skjern i dag. Der konstaterede jeg, at det samme gælder McK 2707 og Mck 2708 (epoke IV). På alle 4 er der et lille Ar i gavlenden, altså hjemsted Århus.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Muncken
LKF A+B
Indlæg: 78
[/quote]
Jeg var en tur til Skjern i dag. Der konstaterede jeg, at det samme gælder McK 2707 og Mck 2708 (epoke IV). På alle 4 er der et lille Ar i gavlenden, altså hjemsted Århus.
[/quote]
Hej Flemming.
At der står "Ar" i gavlen betyder kun at de ved seneste opmaling er malet af malerværkstedet i Århus, de kan være sendt til fx københavn direkte derefter...
Mvh Torben Munck
Forsøger at gøre det bedre næste gang...
F.Ormstrup
Indlæg: 2.685
-
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
F.Ormstrup
Indlæg: 2.685
At der står "Ar" i gavlen betyder kun at de ved seneste opmaling er malet af malerværkstedet i Århus, de kan være sendt til fx københavn direkte derefter...
Det er ganske vist, men blev nye vogne ikke malet hos Scandia - før de blev leveret til DSB (1963/64 - 1967).
Da der kun er tale om 20 vogne er det sandsynligt at alle UIC litreringer er påsat i Århus i 1967 - McK har jo ikke lavet serie 1 vognene endnu så hvordan det forholder sig med dem ???
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Hans Peter
Økonom - selvstændig
Indlæg: 23
Hej
Når jeg kigger på McKs hjemmeside står der, at alle udgaver af EA/Dh (McK 2701-12) er kommet til Danmark.
Det ser ud som om der er frit valg på alle hylder borset fra, at McK 2701-2703 ser ud til at være udsolgt fra McK. De tre modeller er åbenbart særligt populære, men kan vel med lidt held stadigvæk fås ved nogle forhandlere.
Mvh
Hans Peter
OHJ20
Modeljernbane Ghostrider
Indlæg: 180
Hej Alle her på Sporskiftet.dk
At der står - enten Ar eller Kh på vognen, henviser til hvilket Værkstedsområde, vognen tilhører, dvs. hvilket værksted, samt hvilket distriktområde, den tilhører, dvs. igen Kh = 1.Distrikt = Sjælland og Øerene, Ar = 2. Distrikt, Jylland og Fyn (med diverse Filialværksteder - såsom Esbjerg og Nyborg (måske er nogle glemt ??)) og hvor "emnet" ville blive efterset og rep. hvis det skulle være muligt. Noget haver man dog hørt efter, af sine Mentorer, B.Schultz og U.T.Jensen, i hine tider, samt - lige kontrolleret op i diverse opslagsværk og bøger, noget man kunne tage til efterretning.
Selvfølgelig blev EA'er leveret bemalet, krigen jo var sluttet, og man kunne få de rette materialer til dette igen, og rigtigt, hver gang en vogn (G & P) - eller lokomotiv indgik til S-rep. i Ar & Kh , så blev de malet op, på de respektive værksteder, meen det kan andre sikkert fortælle mere om. Og om de blev - ligefrem sendt til dit - eller dat , det afhang vist om behovet for vogne, jvf. hvad man haver læst om Distrikternes behov - for vogne (igen G & P) - lokomotiver m.v. , så blev vognene nok, der hvor de var tildelt, men selvfølgelig kunne der forekomme situationer, hvor man 'Hjalp' hinanden.
Forsat godaften
MVH
OHJ20
Autonom Modeljernbane Ghostrider
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Design Dh - bemærk det manglende DSB !
- Hvilket jo er korrekt i forhold til billeddokumentation på f.eks. jernbanen.dk (http://www.jernbanen.dk/dsb_pvognfotos.php?Aar=1966&litra=Dh&typenr=2). Blev der mon taget en beslutning om at vognen var "for kort til den slags pjat"?
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.