Picture

caol

pensionist

Indlæg: 1

PB

Märklin Mobile Station 60652

Hej

Jeg er ny i dette medie, så det er ikke sikkert spørgsmålet stilles det rigtige sted, men jeg prøver.

Hvordan finder man ledige adresser/artikelnumre til indlæsning af flere lokomotiver?

Artikelnr. M37537 er anvendt til manuel indkodning, men jeg har et par lokomotiver mere, der også gerne skal ud at køre.

Jeg vil være glad for hjælp.

m.v.h. Carl Chr. Olsen

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

caol skrev:

Hej

Jeg er ny i dette medie, så det er ikke sikkert spørgsmålet stilles det rigtige sted, men jeg prøver.

Hvordan finder man ledige adresser/artikelnumre til indlæsning af flere lokomotiver?

Artikelnr. M37537 er anvendt til manuel indkodning, men jeg har et par lokomotiver mere, der også gerne skal ud at køre.

Jeg vil være glad for hjælp.

m.v.h. Carl Chr. Olsen

Hvis det er nye lokomotiver med FX/MFX decodere i så skulle den gerne selv finde dem og lægge dem på de første ledige pladser(striben i bunden af MS)

Hvis du vil indkode dem manuelt så skal du kende adressen på lokomotivet - evt kan du ved at fjerne alle andre lokomotiver på sporet få MS til at søge efter det. Er det et ældre et med "gammel" decoder i, må du åbne det og se hvorledes knapperne er sat - det definerer nemlig adressen (1 til 80)

Håber det kan hjælpe dig lidt videre

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.