Picture

HC

Indlæg: 8

PB

Märklin 3027

Jeg har et ældre damplokomotiv Märklin 3027 som jeg er ved at ombygge til digital med en 5 polet motor og en Esu locksound 4.0 dekoder.

Mit problem er, at jeg ikke kan se om 3027'eren er forberedt til indbygning af en røggenerator; der er ikke "hul" i skorstenen.

Er der nogen, der har erfaringer på dette område?

På forhånd tak - HC  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

Hej Hc

Det er den ikke da den oprindelige retningsomskifter er placeret lige under skorstenen.

Men jeg mener at Zeute har en i derers program der er med to ledninger og som så kan sættes fast  i skorstenen.

 

Mvh

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

HC

Indlæg: 8

PB

Tak Jan

Men hvor kan man se, hvilke Seute røggeneratorer der passer til hvilke Märklin lokomotiver?

Mvh

HC

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

Hej Hc

Det kan mean ikke umidelbart se da marklin har derers egne røggenratore men de er ikke med ledninger,

men seute nr 100 burde du kunne bruge evt kan forstigt bore hullet i skorstenen op og så måle diameteren på det du kan på

Seutes hjemside se hvilke mål de forskellige har.

 

Mvh

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

HC

Indlæg: 8

PB

Tak for oplysningen Jan.

Det ser for mig ud som om Seute nr. 100 og Seute nr. 12 kan bruges. Dog er nr. 100  - med spænding på 10-16v og nr. 12 - med spænding på 16-22v.

Jeg kan ikke noghen steder se, hvilken spænding der skal bruges?

Mvh

HC

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

Hej Hc

Da du køre digitalt jeg går ud fra at du forsyne røgeneratoren gennem dekoderen og så får den omkring 14 V, 

så nr. 12 er kun til analoge lokomotiver.

Mvh

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

HC

Indlæg: 8

PB

Hej igen Jan

Man bliver jo hele tiden klogere  Smile

Tak for oplysningerne.

Mvh.

HC

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

Hej

Vedrørende spænding til røggenerator, se venligst vedhæftede link http://www.felderbanen.dk/Shop/List/Seuthe/12/1

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 0 kan lide
Top

Picture

HC

Indlæg: 8

PB

Et enkelt spørgsmål mere:

Hvor kan man købe Seuthe røggeneratorer?

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

HC skrev:

Et enkelt spørgsmål mere:

Hvor kan man købe Seuthe røggeneratorer?

Hej

Jeg græmmes. Du kunne jo prøve hos Felderbanen. Eller bevæge dig ned til nærmeste modeltogforhandler, få en snak og høre hvad de har at byde på.

 

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 1 kan lide
Top

Picture

HC

Indlæg: 8

PB

Det er jeg da ked af, men det står jo helt for din egen regning.

Jeg har forhørt mig hos flere forskellige forhandlere, men har fået det samme svar: "Vi forhandler ikke Seuthe produkter".

Det var et høfligt spørgsmål, som jeg ikke forstår, at du svarer på, når du intet andet har at byde på.

Men almindelig god opførsel kender du jo nok ikke til.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Meget "græmmeri" kunne være undgået, hvis brugerne fortæller, hvor de ca. bor.

Det vil give bedre mulighed for få en bedre hjælp ......

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

HC skrev:

Det er jeg da ked af, men det står jo helt for din egen regning.

Jeg har forhørt mig hos flere forskellige forhandlere, men har fået det samme svar: "Vi forhandler ikke Seuthe produkter".

Det var et høfligt spørgsmål, som jeg ikke forstår, at du svarer på, når du intet andet har at byde på.

Men almindelig god opførsel kender du jo nok ikke til.

Hej

Har du også forhørt dig hos felderbanen, som jo trods alt forhandler Seuthe produkter.

Jeg har linket til felderbanen i min tidligere mail angående svar på hvilken spænding røggeneratoren er beregnet til. KLIK på linket.

Den der med almindelig god opførsel lader vi hænge i luften, undres blot over at man tilsyneladende ikke er i stand til at klikke på et link, eller forstår brugen af samme..

  

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 0 kan lide
Top

Picture

MM.Andersen

Tekniker (Auto)

Nordsjælland

Indlæg: 238

PB  Blog

Hej HC Nettog fofhandler seuthe de har en del på lager

vh Andersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

HC

Indlæg: 8

PB

Beklager, men linket du skrev, havde jeg misset.

Mvh Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

HC

Indlæg: 8

PB

Tak for svarene, jeg prøver mig frem.

Mvh: Henrik Clausen

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.