Hej alle
Jeg vil hører om der er nogen herinde som ved hvilket materiale fjedre pufferne på den nye F 658 er lavet af?.
Det virker for mig som om de måske er lavet af metal men jeg er ikke sikker. Jeg er nemlig kommet til at lime fjedringen fast med 10 sekunders lim ved et uheld, da pufferne foran var løse da jeg fik den. Og da jeg ikke er så skrap til det med at lime, så fik jeg desværre for meget lim på bagsiden, dvs i hullet på maskinen som pufferne sidder i. Et par gode venner har fortalt mig at jeg skulle have brugt en lille snappenål eller et knivblad til at komme lidt lim på pufferen - men den erfaring havde jeg desværre ikke..
Jeg vil så imidlertid gerne have pufferne til at fjedre igen, og jeg har efterfølgende fået "masseret" pufferen i hver side så de kan skubbes ind og trækkes ud, så det vil sikkert kun være et spørgsmål om få små dråber acetone - hvilket jeg har hørt er effektivt til at opløse limen, men desværre også plastik, men når jeg bruger et knivblad og ligesom slår på pufferen så virket den til at være metal..
Så er der nogen der kan fortælle mig om det nu er metal de er lavet af, resten af maskinen virker også som om meget af den er metal..
Mvh. R 963
Jørnet
IT nørd
Pufferne er i blank metal, men pas på lakken hvis du bruger acetone!
Jørgen
H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert
R 963
arbejdsløs
Slagelse
Hej Jørgen
Ja jeg er godt klar over at acetonen kan opløse lakken også, men det må vel være endnu værre hvis pufferne var af plast, så lakken kan man måske til nød lakere op igen, hvis det skulle ske..
Mvh. R 963