Det kan sagtens lade sig gøre at ballastere C-spor på en meget fin måde;
https://www.youtube.com/watch?v=4s1OiQJ1kws
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Det kan sagtens lade sig gøre at ballastere C-spor på en meget fin måde;
https://www.youtube.com/watch?v=4s1OiQJ1kws
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Indlæg: 503
Imponerende flot og omhyggeligt lavet
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
Geronimo
Ingeniør
Odense C
Indlæg: 13
Har faktisk ledt lidt efter en video eller guide, så tak for det!
- Brian Lund
fjorbak
Indlæg: 583
Hej
Jeg har selv set den før og det er kanon flot, men se lige disse, der er nogle og 20 flotte ting
http://www.youtube.com/watch?v=J493zzmdBhE
med venlig hilsen
Fjorbak
kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.
Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Indlæg: 340
Synes nu ikke det er imponerende det der laves. :
Alt for mange skærver bliver liggende inde ved skinnerne til at jeg vil kalde det færdigt arbejde.
Brun farve kan jeg også pløre ud over det hele!
Det er rigtigt, at det som lokshop viser på deres videoer ser ud af meget mere.
Mvh
Knud
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Taget i betragtning af C-sporets høje profil, syntes jeg det ser særdeles fornuftigt ud. Der bliver i hvert fald brugt noget tid på det. Og der er naturligvis forskellige måder at gøre det på.
Den anden film der henvises til viser tunnelbygning og ikke ballastering?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.070
Taget i betragtning af C-sporets høje profil, syntes jeg det ser særdeles fornuftigt ud. Der bliver i hvert fald brugt noget tid på det. Og der er naturligvis forskellige måder at gøre det på.
Den anden film der henvises til viser tunnelbygning og ikke ballastering?
Mvh
Claus
Hehe, ja der var ikke meget om ballast i den. Men de har da lidt om det her: https://www.youtube.com/watch?v=RA0fz7urZVM
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Indlæg: 340
Det er selvfølgelig rigtigt, lige med den film Ups. min fejl.
Der er bare flere andre gode film på deres hjemmeside bl. a. omkring ballast.
Synes også, at der bruges rigeligt med ballast mellem de to spor, var det mig, så ville jeg nok lægge en lille strimmel, et eller andet imellem for at få højden op.
Det må også være en ordentlig omgang ræsonans forstærker, men det er C-skinne folket vel vant til.
Mvh
Knud
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.595
Her er par billeder af C-skinner, der er gemt godt af vejen http://baneforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=1059&start=10#p6622
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner