Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Ballastering af C-spor, meget realistisk

Det kan sagtens lade sig gøre at ballastere C-spor på en meget fin måde;

https://www.youtube.com/watch?v=4s1OiQJ1kws

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Imponerende flot og omhyggeligt lavet Smile

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Geronimo

Ingeniør

Odense C

Indlæg: 13

PB  Hjemmeside

Har faktisk ledt lidt efter en video eller guide, så tak for det!

__________________

- Brian Lund

Like 0 kan lide
Top

Picture

fjorbak

Indlæg: 583

PB

Hej

Jeg har selv set den før og det er kanon flot, men se lige disse, der er nogle og 20 flotte ting Laughing out loud

 

http://www.youtube.com/watch?v=J493zzmdBhE

Smile

__________________

med venlig hilsen

Fjorbak

kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.

Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen

 

 

 What do you want to do ?New mailCopy
Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Synes nu ikke det er imponerende det der laves.  Cool :

Exclamation Mark  Alt for mange skærver bliver liggende inde ved skinnerne til at jeg vil kalde det færdigt arbejde.  Exclamation Mark

Brun farve kan jeg også pløre ud over det hele!  Big smile

 

Det er rigtigt, at det som lokshop viser på deres videoer ser ud af meget mere.  Grade

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Taget i betragtning af C-sporets høje profil, syntes jeg det ser særdeles fornuftigt ud. Der bliver i hvert fald brugt noget tid på det. Og der er naturligvis forskellige måder at gøre det på.

Den anden film der henvises til viser tunnelbygning og ikke ballastering?

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Skovsøekspressen skrev:

Taget i betragtning af C-sporets høje profil, syntes jeg det ser særdeles fornuftigt ud. Der bliver i hvert fald brugt noget tid på det. Og der er naturligvis forskellige måder at gøre det på.

Den anden film der henvises til viser tunnelbygning og ikke ballastering?

Mvh

Claus

Hehe, ja der var ikke meget om ballast i den. Men de har da lidt om det her: https://www.youtube.com/watch?v=RA0fz7urZVM

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Det er selvfølgelig rigtigt, lige med den film  Exclamation Mark Ups. min fejl.

Der er bare flere andre gode film på deres hjemmeside bl. a. omkring ballast.

 

Synes også, at der bruges rigeligt med ballast mellem de to spor, var det mig, så ville jeg nok lægge en lille strimmel, et eller andet imellem for at få højden op.

Det må også være en ordentlig omgang ræsonans forstærker, men det er C-skinne folket vel vant til. Innocent

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Her er par billeder af C-skinner, der er gemt godt af vejen http://baneforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=1059&start=10#p6622

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.