Er vi heldige at der er nogle her på sporskiftet der vil dele deres erfaringer med Märklin's nye Krokodille i spor 1?
Kører i dag i størrelse H0, men hvis jeg en dag skulle skifte størrelse bliver det til Märklin spor 1
Var hos Kystbanen sidste weekend og denne skønhed er en af årsagerne til at man skulle skifte størrelse … tre ting forhindre dog dette skift: pladsen, pengene og at man skulle af med det modeltog man allerede har samlet.
Med venlig hilsen
Benny Herold
H0, dansk, epoke III, IV, V og VI, DC/DCC
Medlem hos Hedegaardens Privatbane
Attachment | Størrelse |
---|---|
20190622-2, Märklin Krokodille.jpg | 379.14 kB |
20190622-1, Märklin Krokodille.jpg | 396.78 kB |
MM.Andersen
Tekniker (Auto)
Nordsjælland
Indlæg: 285
Hej jeg kører samme størrelse som dig, så det er ikke fordi jeg har nogen erfaring med den rullende reptil i den størrelse, men på youtube er der en der har en ud af boksen oplevelse af lokomotivet https://www.youtube.com/watch?v=X7SRAfcvP8M
:) vh Andersen
BoC
Indlæg: 40
Hej Benny
Prøv at overvej Spor 0.
Jeg er gået fra spor H0 til 0.
Hilsen Bo
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.077
Er vi heldige at der er nogle her på sporskiftet der vil dele deres erfaringer med Märklin's nye Krokodille i spor 1?
Kører i dag i størrelse H0, men hvis jeg en dag skulle skifte størrelse bliver det til Märklin spor 1
Var hos Kystbanen sidste weekend og denne skønhed er en af årsagerne til at man skulle skifte størrelse … tre ting forhindre dog dette skift: pladsen, pengene og at man skulle af med det modeltog man allerede har samlet.
Med venlig hilsen
Du behøver da ikke at gå af med det modeltog du har samlet??
Bevares, hvis det er for at skaffe kapital så kan det selvfølgelig give mening at skulle skille sig af med det. Men hvis du for eks har egen bae hjemme. Så behold den da. Spar op og køb krokodillen.
Så meld dig ind i en af de spor1 klubber der er. Så kan du køre med stort grej, på stor bane. Dermed er derplads i livet til begge dele.
Har selv haft gjort det - har dog sadlet gevaldigt om , så alt mit spor1 krøb i størrelse, så det nu hedder N - men min H0 bane lever fint oppe på 1 salen.
Men pas på!!! - og det er vigtigt - det griber om sig... HURTIGT :D og det bliver det ikke billigere af kan jeg sige. Meget hurtigt vil du også have nogle vogne, så vil du lige have et lokomotiv mere osv osv osv...
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog
Litra-H
Indlæg: 120
Andersen,
Flot video (selvom tysk ikke er min kop te) der starter helt fra starten med udpakning.
Det er en flot model, helt sikkert ... et væld af detaljer og funktioner, lidt overflødigt med stations udkald idet det er en godsmaskine (mener jeg at have fået at vide et eller andet sted).
En sjov detalje (fejl?) er når modellen står på prøvestanden (ca. ved 16:30), kan man tydeligt se at denne er forsynet med 2 motorer der ikke kører synkront. Dette kan vel med tiden give problemer idet den ene motor vil slides mere end den anden.
Mange tak for linket.
Med venlig hilsen
Benny Herold
H0, dansk, epoke III, IV, V og VI, DC/DCC
Medlem hos Hedegaardens Privatbane
MM.Andersen
Tekniker (Auto)
Nordsjælland
Indlæg: 285
Selv tak det er godt vi kan hjælpe hinanden her på forrummet
vh Andersen
Steffen Dresler
NIL
Indlæg: 281
Kære Benny
Jeg forstår til fulde din fascination over spor 1, har selv skippet H0 (forærede det hele minus nogle samlerstykker til en MJ klub) og koncentrer mig nu om Spor 1. Har ligesom før IKKE en meter skinne, men bygger vogne og drømmer! Det fylder jo det skidt. MEN der er nu noget ved at se en damper trille af med de store roterende hjul uden at det virker legetøjsagtigt. Her kommer størrelsen absolut til rette.
Nå, jeg køre DANSK (igen) så jeg har IKKE erfaring med Krokodillen, men jeg har set den køre og hørt ”det arbejdende folks” meget positive udtalelser om maskinen. Og imponerende er den da. De var faktisk meget begejstrede. Men det kræver jo mange vogne (SBB-CFF) og internationale måske tyske etc. Men det kan jo fås. OK, koster lidt mere en ”småpjatteriet” (undskyld) og kræver plads.
Jeg har vedlagt nogle links du måske kan se på:
http://www.spor1east.dk/
https://proinor.no/danske-togmodeller-spor-1-132/
http://spor1nyt.dk/ og
http://spur1-werkstatt.de.fc-host52.de/
Sidst her et par billeder af mit ”rigtige” modeltog til inspiration.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Steff
Litra-H
Indlæg: 120
Steffen,
Det ser imponerende ud, billederne fra de forskellige klubber og specielt de privat anlæg. Jeg må også forbi disse modul anlæg når der er udstillinger ... netop for at se de mange detaljer spor 1 modeller har.
Er ligeledes imponeret over de hjemme byggede modeller og tager bestemt hatten af for den tålmodighed dette nødvendiggør ... en tålmodighed jeg desværre ikke indehaver, så har allerede antaget at hjemmebyg ikke er for mig.
Takker mange gang for inspirerende fotos og links, der er lagt på lager og vil blive besøgt med jævne mellemrum.
Med venlig hilsen
Benny Herold
H0, dansk, epoke III, IV, V og VI, DC/DCC
Medlem hos Hedegaardens Privatbane
Steffen Dresler
NIL
Indlæg: 281
Kære Benny
Så er der en beskrivelse og anmeldelse af dit Reptil
, se "Eisenbahn Kurier" nr. 8/AUGUST 2019, side 120-121.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
NB: Minsanten om ikke også der er en anmeldelse i det kommende "Eisenbahn Modell magazin for AUG 2019 siderne 80-81.
Begge blade omtaler "Reptilen" meget positivt og samler op med at modellen er sin pris værd med al den elektronik der er puttet indeni.
Steff